Sonda lambda

Postprzez marktds » 31 sty 2009, 23:47

Sprawdzałem sonde voltomierzem i przy 3000rpm jest ok 0,75V na luzie 0,55V .. Czy sonda wymaga wymiany i co te wyniki oznaczają ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 19:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Postprzez jacki15 » 1 lut 2009, 14:31

sonda mierzy resztkowa zawartosc tlenu, wedlug ksiazki:
    – rozgrzac silnik
    – pozostawic silnik wlaczony na biegu jalowym
    – wyjac wtyczke sondy lambda i miedzy sonde a mase podlaczyc woltomierz
    – podniesc obroty o okolo 300 rpm voltomierz powinien wskazywac napiecie ok. 0,55V
    – nastepnie kilkakrotnie na chwile zwiekszyc obroty obserwujac woltomierz
    – przy zwiekszaniu obrotow napiceie powinno wynosic 0,5-1V
    – przy zmniejszaniu obrotow woltomierz powinien wskazywac 0-0,4V
    – gdy wartosci te sa nie osiagalne sonda do wymiany


mam nadzieje ze Ci pomoglem troche :P \

zadanie domowe:
przeanalizowac wyniki :D

podobnych tematow bylo juz troche na forum :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 22:40
Posty: 87
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f '91 1.8 SOHC 16V

Postprzez kropka » 1 lut 2009, 19:31

Sprawdź jeszcze czy komputer nie wyrzuca błędu sondy, bo jeśli wyrzuca to na pewno nie jest sprawna.
Kropka
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 00:26
Posty: 150
Skąd: Gdynia/Białystok
Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB

Postprzez kubik » 16 lip 2010, 18:21

u mnie napięcie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu waha sie miedzy 0-0,5 v to dobrze czy źle?? wyskoczył mi błąd sondy wcześniej
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez win386 » 18 lip 2010, 12:52

Nie jest to wartość prawidłowa. Ma oscylować od granic zera do granic jednego volta(przeważnie od 0,1-0,9V). Jeżeli oscylacja kończy się na ok 0,5V, a paliwo/powietrze dochodzi bez przeszkód to sonda do śmieci-jeździsz teraz na ubogiej mieszance i moc silnika jest słabsza. Pomijam fakt szybszego przegrzewania głowicy. Wiem to po sobie bo walczę z sondą(wartości mam te same co wymieniłeś+czasem wogóle na wolnych obrotach brak oscylacji-dopiero rusza jak się przegazuje do 5-7 tyś obr). Jej odkręcenie kluczami z dożywotnią gwarancją+dwu metrowa rura jako przedłużka i nawet palnikiem miejscowe podgrzanie, nie daje rady...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez kubik » 18 lip 2010, 13:03

Tylko najlepsze jest to, że teraz zamiast błędu 23 wywala mi błąd 03. nie wiem czemu... A ile taka sonda uniwersalna kosztuje jaki to wogóle model jest? No niby moc silnika jest ok a spalanie w 8 literkach się mieszczę, trasa na spokojnej jeździe do 7 litrów spokojnie się mieszczę.
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez noxes » 20 lip 2010, 19:39

To ja się przyłącze do tematu. Problem występuje w 626, ale to chyba w niczym nie przeszkadza, a mój problem jest następujący; sonda pokazuje mi około 2.5V. O co w tym chodzi? Bardzo proszę o w miarę szybką odpowiedź.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kubik » 20 lip 2010, 19:59

W to chodzi ze nie chodzi :D ale dziwne zeby az tyle pokazywala...
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez win386 » 20 lip 2010, 20:08

noxes napisał(a):To ja się przyłącze do tematu. Problem występuje w 626, ale to chyba w niczym nie przeszkadza, a mój problem jest następujący; sonda pokazuje mi około 2.5V. O co w tym chodzi? Bardzo proszę o w miarę szybką odpowiedź.

Rozgrzałeś uprzednio porządnie wydech krótką jazdą? Jeżeli tak i takowe napięcie występuje na kablu sygnałowym sondy, to czujnik tlenu do śmieci; Wartości na niej mają oscylować między 0,2-0,9V, zarówno na wolnych obrotach, jak i na podwyższonych. Przygotuj się jak będziesz montował nową, że starą-fabryczną trza będzie potraktować siłowo+nagrzać do czerwoności kolektor w tym miejscu(jak u mnie). Wszelakie penetratory od razu możesz odrzucić-nie dojdzie tam nic, bo jest podkładka, która zapewne się zespawała razem z sondą do kolektora przez tyle lat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez krzaku90 » 20 lip 2010, 21:48

oj juz nie przesadzaj:) ja silnik wymienialem ostatnio i stara sonde odkrecalem na zimnym silniku. Dobry klucz plaski troche sily i poszli i pojechali;)
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez noxes » 20 lip 2010, 23:15

win386 napisał(a):Rozgrzałeś uprzednio porządnie wydech krótką jazdą? Jeżeli tak i takowe napięcie występuje na kablu sygnałowym sondy, to czujnik tlenu do śmieci; Wartości na niej mają oscylować między 0,2-0,9V, zarówno na wolnych obrotach, jak i na podwyższonych. Przygotuj się jak będziesz montował nową, że starą-fabryczną trza będzie potraktować siłowo+nagrzać do czerwoności kolektor w tym miejscu(jak u mnie). Wszelakie penetratory od razu możesz odrzucić-nie dojdzie tam nic, bo jest podkładka, która zapewne się zespawała razem z sondą do kolektora przez tyle lat.

Pisząc czujnik tlenu masz na myśli przepływomierz? A sondę da się odkręcić bo już ją odkręcałem
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kubik » 9 wrz 2010, 15:46

dzisiaj sprawdziłem dokładnie na rozgrzanym silniku. Napięcie na cyfrowym mierniku oscylowało w granicach 0,1- 0,8 V w zależności od obrotów. Więc dlaczego na testerze wywala mi błąd sondy?
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez Lukano » 10 wrz 2010, 01:22

Bo może czas jej działania jest bardzo długi ??
Jak za długo łapie prawidłowe wartości to już jest na skraju wydolności i już może łapać błąd.
Za uniwersalną sondę jedno przewodową w IC płaciłem jakieś 60 złotych.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mysse » 10 wrz 2010, 01:23

szybkie pytanie mam apropo sondy

czy sonda z 1.8 SOHC bg podejscie do 1.8 DOHC bg? to to samo czy cos innego ?:)

i zeby tematu dodatkowego nie zakladac, jak wyglada sprawa z cewka zaplonowa? pasuje z sohc do dohc ?
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez damian » 13 wrz 2010, 20:16

cewka pasuje, a czy sonda też pasuje to nie wiem, wg mnie powinna pasować, bo jedna i druga jest 1 przewodowa, gwint też pewnie ma taki sam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez kubik » 5 paź 2010, 01:44

Mam problem i nikt nie chce mi odpowiedzieć, czy jesli komp Po resecie najpierw pokazuje błąd 03 – aparat zaplonowy a po przejechaniu kilku kilometrów znika błąd 03 2 pokazuje 21 – sonda to czy moze byc po prostu cos z komputerem? Mam tak caly czas, w kółko po resecie, to bardzo dziwny objaw, pomoże ktos?
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez YaRQ » 7 paź 2010, 01:24

Jak wam się udało odkręcić sonde? Ja właśnie z tym walcze i już klucz pokrzywiłem
Lepiej na ciepłym czy na zimnym? na logike na zimnym, ale z tego co szukałem niektórzy twierdzą że na ciepłym łatwiej poszło...
Są jakies sposoby na to?
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez mysse » 7 paź 2010, 03:12

na cieplym oczywiscie
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez YaRQ » 7 paź 2010, 16:31

kurde nie idzie, spryskałem wd40 wczoraj wieczorem, dziś też... rozgrzałem wydech i dalej chyba nawet nie drgnęło :(
zakładałem że na ciepłym się rozszerzy wydech i mocniej sonde zaciśnie, ale też można założyć że otwór na sonde też się rozszerzy – będzie miała luźniej ;) teoretycznie...
pozdr.
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez mysse » 7 paź 2010, 17:20

wiesz, to jest jak z filtrem paliwa :D dostep tak [tiiit] ze 3 godziny roboty i przeklenstw
lepiej oddac do serwisu, zawolaja na poczatku 20-30 zl za wymiane a beda sie ztym meczyc pol dnia :D
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323