Podłączam się do post’a Padre1982. Z tego, co wyczytałem mam identyczne objawy:
– niestabilne wolne obroty po nagrzaniu silnika (wahanie miedzy 800 a 1200 obr/min)
– błąd podczas kalibracji wtrysków. Dodam, że (jeśli dobrze to zrozumiałem) podczas sprawdzania wykresu korekty dawki paliwa na wtryskach wszystko wyglądało imponująco, wszystkie wtryski dostawały identyczne dawki, a korekta niemalże zerowa. Ponadto uszczelki pod wtryskami są OK.
Do tego dochodzą dość spore drgania kierownicy na biegu jałowym (poduszki silnika wymienione), oraz dymienie na czarno z rury wydechowej pod dużym obciążeniem silnika.
To tyle z mojej strony i tez jestem niezmiernie ciekaw czy zawór SCV może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
Gaśnie podczas jazdy.
Hmmm.... u mnie nie drży kierownica i dymi tylko przy porządnym "pałowaniu" bo już inaczej się tego nie da nazwać. Nawet przy solidnym przyspieszaniu czarnej chmury nie ma. Enduro podpowiada zepsuty potencjometr na pedale gazu, ale nie ma to nic wspólnego z dymieniem na czarno i problemami z kalibracją... chyba 
Ja prawdopodobnie w sobotę pedał wymienię i zobaczę czy pomogło na skaczące obroty. Dam znać.
Ja prawdopodobnie w sobotę pedał wymienię i zobaczę czy pomogło na skaczące obroty. Dam znać.
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
- Od: 1 wrz 2010, 14:18
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004
Padre1982 napisał(a):.... Enduro podpowiada zepsuty potencjometr na pedale gazu, ale nie ma to nic wspólnego z dymieniem na czarno i problemami z kalibracją... chyba
....
tu jestesmy tego samego zdania
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dziwna sprawa. Temperatury spadły – obroty nie skaczą (?) Nie widzę innych zależności, ale od 4 czy 5 dni nie odnotowałem ani jednego skoku obrotów. Ale o co chodzi????
(przesądny nie jestem, ale jak znam życie to w drodze do domu znów się zacznie, skoro się pochwaliłem
)
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
- Od: 1 wrz 2010, 14:18
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004
Witam!!! Dawno mojej madzi nic nie bolało. Na wstępie powiem, że zawór SCV wymieniłem około 3 lat temu. Wówczas gasłą mi na wolnych obrotach. Od około 3 lat tankuję tylko w jednej stacji paliw, więc złą jakość paliwa wykluczam, a i objaw jest inny niż wówczas kiedy padł mi SCV.
Dziś zrobiłem z 300 km i zgasła mi przy prędkości około 90 na/h. Próba zapalenia... pali po chwili gaśnie. Zapalają się kontrolki ładowania, skroplinek w paliwie, kontrola trakcji i chek. Po około 10 min, zapalam przygazówka raz drugi trzeci, i ..... chodzi żadna kontrolka się nie pali więc jedynka i poszedł, 10 km przejechałem zgasła mi znowu, heh ale byłem już pod domem
. Zostawiłem ją i poczekam do jutra, może ktoś coś doradzi
??
Dziś zrobiłem z 300 km i zgasła mi przy prędkości około 90 na/h. Próba zapalenia... pali po chwili gaśnie. Zapalają się kontrolki ładowania, skroplinek w paliwie, kontrola trakcji i chek. Po około 10 min, zapalam przygazówka raz drugi trzeci, i ..... chodzi żadna kontrolka się nie pali więc jedynka i poszedł, 10 km przejechałem zgasła mi znowu, heh ale byłem już pod domem
moze przetarty jest kabel , kotry lezy na intercoolerze i on plata takie niekorzystne niespodzianki
" zgasła mi przy prędkości około 90 km/h."
glowa boli przy takich zachowaniach auta
lepiej nie wyprzedzaj!
pozdr.
E
" zgasła mi przy prędkości około 90 km/h."
glowa boli przy takich zachowaniach auta

lepiej nie wyprzedzaj!
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 21 gru 2015, 18:04 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Zaraz cisnę na kompa do znajomego mechanika, ale oczywiście przed świętami ma urwanie silnika i telefonów nie odbiera 
Dopisano 21 gru 2015 19:38:
No i jest diagnosis:
– Poważny wyciek z układu paliwowego
– Niskie ciśnienie paliwa
Tyle że nie widziałem żadnej plamy pod Magdą na podjeździe
. No ale.... jutro wymiana filtra i przegląd przewodów paliwowych. Innych błędów brak. Dam znać, czy jej przeszło, chociaż dziś hulała normalnie 

Dopisano 21 gru 2015 19:38:
No i jest diagnosis:
– Poważny wyciek z układu paliwowego
– Niskie ciśnienie paliwa
Tyle że nie widziałem żadnej plamy pod Magdą na podjeździe


A sprawdzaleś czystość sitka w zbiorniku
?
Miałem to samo kilka dni temu- gasła nieoczekiwanie .
Błąd P0093.
Sitko było strasznie zasyfiałe i oblepione ciemną mazią o konsystencji "glutów".
Kłania sie czystość paliw na naszych stacjach!!!!!
Czyszczenie sitka, wymiana filtra i wszystko OK.
Proponuje sprawdzić.
Miałem to samo kilka dni temu- gasła nieoczekiwanie .
Błąd P0093.
Sitko było strasznie zasyfiałe i oblepione ciemną mazią o konsystencji "glutów".
Kłania sie czystość paliw na naszych stacjach!!!!!
Czyszczenie sitka, wymiana filtra i wszystko OK.
Proponuje sprawdzić.
qzym napisał(a):...
Czyszczenie sitka, wymiana filtra...
zawsze warto, nawet przy niskich przebiegach..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6