Mazda 626 GF RF-T '99 Indigo Blue

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Riki » 18 lip 2010, 01:26

Dzięki Gibsong. Szukaliśmy RD2 i na razie spisuje się jak należy. Ciężko znaleźć zadbany egzemplarz. Zaznaczę, że autem głównie po mieście jeździ moja Matula :) GK 2.7 V6 to dobry wybór, niestety na razie nie osiągalny ale kieeedyś może.

Damian, taaak te dziesięć lampeczek jest dość charakterystyczne :P wygląd – kwestia gustu, ale muszę przyznać, że lampy oświetlają drogę zawodowo.
MX6 jest już po prostu wiekowe :) jak dla mnie opatrzona sylwetka, (chyba) nieco słabszy 2.0 motor a z racji wieku/przebiegu także (domyślam się) większa usterkowość. 2000r to też stare auto, ale nieco nowocześniejsze. Z Coupe miałem do czynienia już wcześniej – grono znajomych posiada takie auto. Udało mi się upolować krajowe i z przebiegiem nie przekraczającym 160.000. Przyznam, że gama Mazdy odpadła w przedbiegach (w tej sferze finansowej/rocznikowej) :)

Koniec OT :P

P.S
Odpowiednia ilość postów mi strzeliła.... <zeby>
Ostatnio edytowano 19 lip 2010, 00:39 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez DamianMX6 » 18 lip 2010, 12:28

No dobra ;) , ale szacun za takie dbanie o swoją Mazdeczkę ci się należy <spoko> . Oby więcej takich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez DieselFan » 18 lip 2010, 14:09

piękna maździocha,Riki. moją,niestety,ruda bierze na progach,purchle wychodzą na nadkolach... a nie mam kiedy wybrać się do blacharza :(
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez Riki » 21 lip 2010, 00:23

Damian dziękuję <uklon> staram się dbać o nią, aby było jej jak najbliżej do stanu sprzed nastu lat :) Nigdy nie planuję sprzedaży tego auta. Co prawda 626 jest codziennie przeze mnie użytkowana, zimą także ale być może w najbliższą chłodniejsza aurę będę jeździł czymś innym a GFa postoi sobie w garażu... nieogrzewanym ale zawsze :)
Dopiero teraz przejrzałem Twój wątek. Chylę czoła! ;)


DieselFan na progach? w GFie "lecą" tylko nadkola.. inne elementy nie rdzewieją. Dziwna sprawa, może ktoś je już kiedyś niechlujnie naprawiał? :) Ja zleciłem progi zabezpieczyć profilaktycznie – gdzieniegdzie farby było już zbyt mało i w ten sposób ubytki są uzupełnione.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez DieselFan » 21 lip 2010, 08:36

Riki napisał(a):DieselFan na progach? w GFie "lecą" tylko nadkola.. inne elementy nie rdzewieją. Dziwna sprawa, może ktoś je już kiedyś niechlujnie naprawiał? :)

kto wie,może i tak... a pisząc "progi" miałem na myśli to,co pod plastikami,które widać na dole po otwarciu drzwi. ciut mi tam rudzieje...
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez Riki » 22 lip 2010, 16:12

Tym bardziej tam rdzy być nie powinno. Generalnie niewielki nalot może pojawić się w okolicach metalowych spinek w próg ale tylko i wyłącznie powierzchowny, nie wpływający na nic – tylko kwestia estetyczna :)
U siebie podczas rozbierania wnętrza poprawiłem fabrykę i w tej chwili wszystko jest szczelne.. i tak czeka mnie to raz jeszcze <lol> oczekiwalem na upały aby jednego dnia uprać całe wnętrze....... Karcher już stoi :)

P.S
Dziś temp. spadła do 20 stopni no i.... sprzęgło mimo, że niedawno wymienione (kpl. ory Mazda) delikatnie ślizga się podczas ruszania na pierwszych dwóch biegach mimo, że nigdy nie "strzelam" ze sprzęgła :|
Przy spokojnej jeździe problem nie występuje ale będę musiał jakoś temu zaradzić :) czeka mnie jeszcze powtórne strojenie więc tym bardziej.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Riki » 4 paź 2010, 12:33

Przygotowania do Zimy trwają..... :P Ostatnio dzięki uprzejmości znajomego (dziękuję Marku) auto dostało solidne, kompleksowe czyszczenie wnętrza. Oto efekty i przebieg prac – http://picasaweb.google.com/10824530323 ... A6262000R#
Została do obszycia kierownica w skórze, zmiana mieszka (już czeka na montaż) oraz wykończenie schowka pasażera flokiem. Mam już nowe (nuufka..pachnie jeszcze nowością :P) siedzisko kierowcy – niestety zwykły materiał, także tapicer poszukiwany. Po 255tys.km bok fotela jest od wsiadania/wysiadania nieco naruszony, na szczęście sama tapicerka nadal jest w świetnej kondycji.
Przy okazji zmieniłem filtr kabinowy i odgrzybiłem A/C. Zostały jeszcze pozostałe filtry i olej w silniku.
Jako, że zapowiadają mrozy po -30 stopni zakupiłem podgrzewacz ON – polecam dla każdego użytkownika dyszla :P szczegóły w wątku Mariusza – viewtopic.php?f=90&t=91247
Jest tylko dylemat boo teraz baaaardzo przydałoby mi się auto typu kombi.... i kminie :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Radex » 4 paź 2010, 13:44

pięknie wyczyszczona Madzia <serduszka>
też niedawno czyściłem takie zakamarki jak mocowania pasów i plastik pod sufitem ale mniej PRO <czarodziej>

masz short shift?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Gib » 4 paź 2010, 15:34

Riki, co tu kminić? Kupuj paska VR6 variant w automacie i tyle. ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Riki » 4 paź 2010, 21:13

Dzięki Radku :)
Radex napisał(a):masz short shift?


Myślałem nad tym, macałem kilka drążków (m.in w Civicu) i powiem szczerze.. na razie jakoś nie jestem przekonany :P Jestem świadomy z zalet tego rozwiązania ale na chwilę obecną nie przewiduję modów w tym kierunku :)

Gib raczej coś na ropę :P poza tym na razie Mazda zostaje... pomijam tu kwestie przywiązania do wozu, po prostu wolę się pomęczyć, za dużo $$$ bym na tej całej operacji stracił... ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Radex » 4 paź 2010, 21:30

a wygląda jakbyś miał na fotce z lewarkiem... ale to pewnie przez tą krótką gałke od m6

ja mam od m3, ale i tak zrobię short shift bo w miarę dużo jeżdżę i czasami już siły nie mam zmieniać <lol> zwłaszcza na "3" hahaha

a teraz wycieczka zarobkowa do reichu 1200km w jedna strone...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Gib » 4 paź 2010, 22:02

Shortshifter powoduje że droga drążka jest krótsza ale siła potrzebna większa, więc skoro nie masz siły to raczej wydłuż dźwignię.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Radex » 4 paź 2010, 22:12

Gib napisał(a):Shortshifter powoduje że droga drążka jest krótsza ale siła potrzebna większa, więc skoro nie masz siły to raczej wydłuż dźwignię.

w sumie tak... nie pomyslalem o tym...
chyba tak jak Riki zbadam najpierw u kogos kto ma short shift
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Riki » 5 paź 2010, 19:47

Radex napisał(a):chyba tak jak Riki zbadam najpierw u kogos kto ma short shift


Polecam :) lepiej obmacać :P ja bym żałował chyba straconego czasu...

Nadmieniam, że auto na ostatnich zdjęciach jest tylko umyte szamponem Swissvax, bez jakichkolwiek woskow itd :P na Wiosnę leci do polerki... może uda mi się uderzyć do Swissa :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez alk80 » 21 lis 2010, 18:16

Riki szacun na wsadzoną prace, nie wspomne już o kasie
jaką masz teraz moc ??
co do short shifta – polecam, oczywiście przed operacją warto sprawdzić stan tulejek i przy okazji wymienić
a jeśli chodzi o siłe potrzebną do zmiany biegów to przy okazji robienia ss wyczyściłem i nasmarowałem na nowo tulejki – efekt jest taki że drążek chodzi lepiej niż przedtem, nie ma tak dużego skoku a biegi wchodzą pewniej, moja żoneczka też zauważyła poprawe i sobie chwali
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Radex » 21 lis 2010, 18:25

no Riki to w końcu ile masz tam tych szalonych kucy pod maską? <czarodziej>

Alek mnie strasznie na SS namowil, najpierw musze u niego pomocać ;P <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez malkolm » 21 lis 2010, 19:11

Riki napisał(a):Nadmieniam, że auto na ostatnich zdjęciach jest tylko umyte szamponem Swissvax, bez jakichkolwiek woskow itd :P na Wiosnę leci do polerki... może uda mi się uderzyć do Swissa :)

jeśli masz kasiorę to polecam, ja mam zymola i sobie chwalę, ale na zimę niema jak to inne syntetyczne woski.
http://picasaweb.google.com/10824530323 ... 5165542834 okropnie to wygląda, jeśli masz oryginalny wydech to jest aluminiowy , da się go pięknie wypolerować, wygląda cudnie, żadne nakładki itp, tego nie dadzą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Riki » 22 lis 2010, 00:43

malkolm napisał(a): jeśli masz oryginalny wydech to jest aluminiowy , da się go pięknie wypolerować, wygląda cudnie, żadne nakładki itp, tego nie dadzą


Wydech od tamtego momentu został na nowo polakierowany więc wygląda już jak należy :D poza tym planuję zmienić go na zupełnie inny więc w serię nie będę inwestował :) ...szkoda czasu. Za chwil kilka okrągła rocznica.... pierwsze 100.000tys.km bezawaryjnej jazdy za nami, nie pytajcie która to setka :D jest super, oby tak dalej :)

Na razie trwają prace nad przygotowaniem GFa do Zimowej aury za oknem. Może będą niebawem jakieś fotosy.. :) ...i zaraz wjeżdżają zimówki <oczy>

alk80 napisał(a):Riki szacun na wsadzoną prace, nie wspomne już o kasie


Dziękuję <uklon>

Lewarek i tulejki już kilkakrotnie "dotykane" – działają jak należy i jestem zadowolony z pracy skrzyni na fabrycznych gratach :P ale zgodzę się z Tobą.

Radex – żebym ja to wiedział ;) optycznie jeździ jak należy i to mi wystarczy. Jak zrobię dolot i wydech (i pewnie coś jeszcze) to na pewno pojadę na hamownię. Co tylko mogę robię własnoręcznie.

P.S
malkolm napisał(a):prawdziwym wyznacznikiem piękna auta jest jego blask


<spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Riki » 27 lut 2011, 18:42

Wczoraj przyszedł kolejny mały mod, tym razem padło na hamulce – zawitał przetrenowany na tym forum zestaw z 6 GG/GY 2.0/2.3 – jestem mega zadowolony z tej zmiany. Chyba pierwsza GF/GW z heblami od 6. Tarcze Zimmermana, klocki Textar, pasty i płyn hamulcowy ATE. Na taką modyfikację zdecydowałem się ze względu na zbyt wczesne zużywanie się hebli oryginalnych. Przegrzewały się co powodowało m.in bicie przy hamowaniu mimo zestawów renomowanych w tym OE MAZDA – nic z tego, pół roku i kosz <oczy>
Mam nadzieję, że teraz będzie jak należy :) przejechałem dopiero z 50km ale już wyczuwa się poprawę w hamowaniu.
Teraz planowo mają wjechać nowe kapcie – zastanawiam się właśnie co zakupić, myślę nad Yokohamą. Obecne jest Toyo T1-R... chciałbym coś lepszego. Rozmiar oczywiście 205/55/15. Coś szczególnie polecacie? Toyo pójdzie na sprzedaż – 4letnie kapcie jeszcze myślę posłużą.
W między czasie wlewam Forte gdzie się da i efekty są – polecam. Na szafie jakoś pod 263.000 i kręcimy bezawaryjnie dalej :D

Fotka...

Obrazek
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malkolm » 27 lut 2011, 18:58

Riki co wymieniałeś w hamulcach prócz tarcz, na pewno klockotrzymacze poszły bo kiedyś przymierzałem tarcze z 6 i zahaczały, klocki i zaciski też z 6??
hamulce w GF to straszliwa lipa, ja następnym razem na pewno nie będę zakładał od 626 ,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy