Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie
No i teraz co mi polecacie czekać ( i tak muszę to auto zamówić na produkcję listopadową z odbiorem styczeń/ luty 2011) czy raczej nie ma szans, żeby w najbliższym czasie ten "pakiet" dołożyli ?
- Od: 4 sty 2005, 12:28
- Posty: 69
- Skąd: Kraków
- Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'
Jedyna nadzieja to nowa konfiguracja na rok 2011, ale nie robiłbym sobie nadziei.
Jak dla mnie ogołocenie Sport z SAP jest niezrozumiałe.
Z resztą wiedzieliście że w Japonii w BL jest nawet kamera cofania?
http://www.ozmazdaclub.com/forums/3-323 ... wners.html
Jak dla mnie ogołocenie Sport z SAP jest niezrozumiałe.
Z resztą wiedzieliście że w Japonii w BL jest nawet kamera cofania?
http://www.ozmazdaclub.com/forums/3-323 ... wners.html
- Od: 13 lut 2010, 18:02
- Posty: 16
- Auto: CR-V
Przy takiej jednostce sterującej opcja kamery cofania nie dziwi, tylko kto by u nas to kupił jak i tak cena „trójki” jest relatywnie wysoka – Japonia to inna bajka.
Silo,
jeśli musisz już brać to nie ma co dumać nad tym czy coś się zmieni (bo na to w tym roku nie ma szans) tylko ewentualnie, jaką wersją Ex+ czy Sport wybrać, choć w świetle zaistniałych okoliczności już wątpliwości być nie powinno.
Silo,
jeśli musisz już brać to nie ma co dumać nad tym czy coś się zmieni (bo na to w tym roku nie ma szans) tylko ewentualnie, jaką wersją Ex+ czy Sport wybrać, choć w świetle zaistniałych okoliczności już wątpliwości być nie powinno.

Mnie głośnik na wysokości lusterka nie trzeszczy ale za to od dawna trzeszczy głośno lusterko na wysokości podsufitki :p A od 2 dni dodatkowo skrzypi konsola z zegarami (bo zrobiło się chłodniej?) Bardzo mnie to irytuje i będę się czepiał podczas przeglądu.
Chłopacy, a jak jest z usterkowością nowych M3?
WIem że auta macie w mairę świeże ale jakby coś miało być nie tak z jakością wykonania to juz by pewnie wyszło – możecie się podzielić spostrzeżeniami?
dzięki.
WIem że auta macie w mairę świeże ale jakby coś miało być nie tak z jakością wykonania to juz by pewnie wyszło – możecie się podzielić spostrzeżeniami?
dzięki.
-
Kimbor
U mnie też "odezwała" się konsola z zegarami. Podejrzewam, temperaturę, gdyż jak jest ciepło to jest cisza. Początkowo myślałem, że może po montażu adaptera iPoda tak jest, ale chyba jednak nie ma to z tym nic wspólnego. Ostatnio jeszcze czasami odzywa się coś z tyłu samochodu – podejrzewam matę na klapie bagażnika... Sprawdzę jak wyciągnę koszyk z bagażnika – może to jednak jego wina...
Pozdrawiam
Jarlath
Jarlath
- Od: 14 lip 2010, 18:20
- Posty: 30
- Skąd: PL, Gliwice
- Auto: Mazda 3 (BL '10) Excl+ SD 2.0 MZR DISI i-stop, Lampy BX
U mnie jak na razie nic nie trzeszczy ani głośniki ani wnętrze.
Co do głośników, to wprawdzie mam inne niż Wy z uwagi na Bose, ale i tak we wszystkich jest to marnej jakości chińszczyzna, więc może się zdarzyć, że zwyczajnie trafiła się „padlina” lub ewentualnie może, coś tam nie kontaktuje na złączce.
Kimbor,
No właśnie autka są zbyt nowe, żeby coś się miało już psuć, zwłaszcza, że to japońce
Natomiast o pewnych minusach konstrukcyjnych, że się tak wyrażę, jakości wykonania, użytych materiałów, spasowania części, już trochę pisaliśmy.
Co do głośników, to wprawdzie mam inne niż Wy z uwagi na Bose, ale i tak we wszystkich jest to marnej jakości chińszczyzna, więc może się zdarzyć, że zwyczajnie trafiła się „padlina” lub ewentualnie może, coś tam nie kontaktuje na złączce.
Kimbor,
No właśnie autka są zbyt nowe, żeby coś się miało już psuć, zwłaszcza, że to japońce
Natomiast o pewnych minusach konstrukcyjnych, że się tak wyrażę, jakości wykonania, użytych materiałów, spasowania części, już trochę pisaliśmy.

Jeśli chodzi o trzaski, to u mnie od nowości trzeszczą boczne nawiewy (u Was też?). Rzucę luźną uwagę o tym na pierwszym przeglądzie, zobaczymy.
Póki co nic innego nie trzeszczy, za to swoje robi głośno "chodzące zawieszenie".
Póki co nic innego nie trzeszczy, za to swoje robi głośno "chodzące zawieszenie".
- Od: 16 gru 2008, 16:52
- Posty: 107
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda3 BL 1.6 2009
Co do głośników:
– lewy tylny przy basach charczy. Całość dziku mam "przesuniętą" na przednie głośniki (FADE bodajże na 1) i w ten sposób tymczasowo rozwiązałem problem. Choć nie sprawdzałem, ani nie pytałem jak ze słyszalnością przy takim ustawieniu w tyle auta.
Co do trzasków:
– w miejscu gdzie polska wersja (chyba) ma właczanie podgrzewu foteli ja mam schowek i stamtąd czasami słychac "coś"
– z przodu – dzisiaj coś usłyszałem i zastanawiałem się czy to aby właśnie nie te nawiewy są źródłem.
Oba te hałasy w porównaniu z moim poprzednim autem są minimalne więc dosyć tolerancyjny jestem, ale pewnie do czasu. Cóż, w ostateczności metodą prób i błędów ustalę, w którym miejscu walnąć coby przestało na jakiś czas
– lewy tylny przy basach charczy. Całość dziku mam "przesuniętą" na przednie głośniki (FADE bodajże na 1) i w ten sposób tymczasowo rozwiązałem problem. Choć nie sprawdzałem, ani nie pytałem jak ze słyszalnością przy takim ustawieniu w tyle auta.
Co do trzasków:
– w miejscu gdzie polska wersja (chyba) ma właczanie podgrzewu foteli ja mam schowek i stamtąd czasami słychac "coś"
– z przodu – dzisiaj coś usłyszałem i zastanawiałem się czy to aby właśnie nie te nawiewy są źródłem.
Oba te hałasy w porównaniu z moim poprzednim autem są minimalne więc dosyć tolerancyjny jestem, ale pewnie do czasu. Cóż, w ostateczności metodą prób i błędów ustalę, w którym miejscu walnąć coby przestało na jakiś czas
Witam,
Mały off-top. Właśnie kompletuję zestaw zimowy do M3. Oponki – Michelin Alpin A4 205/55R16 91H. Jakie konkretnie alufelgi polecacie ? Wiem, że ważne jest ET, które musi wynosić 50. Pytam, ponieważ w zestawie letnim mam koła 17", a na zimę ubzdurałem sobie 16"
Mały off-top. Właśnie kompletuję zestaw zimowy do M3. Oponki – Michelin Alpin A4 205/55R16 91H. Jakie konkretnie alufelgi polecacie ? Wiem, że ważne jest ET, które musi wynosić 50. Pytam, ponieważ w zestawie letnim mam koła 17", a na zimę ubzdurałem sobie 16"
Pozdrawiam
Jarlath
Jarlath
- Od: 14 lip 2010, 18:20
- Posty: 30
- Skąd: PL, Gliwice
- Auto: Mazda 3 (BL '10) Excl+ SD 2.0 MZR DISI i-stop, Lampy BX
Jarlath napisał(a):Wiem, że ważne jest ET, które musi wynosić 50.
Witam
Dla M3 BL – ET wcale nie musi wynosić 50.
Zobacz tutaj i ewentualnie wybierz felgę. Po prawej stronie można wyświetlić dane techniczne każdej felgi:
http://www.alcar.pl/AlcarKonfigurator/produktion_neu/index.php?&fdi_mod=S21&fdi_key=20256
Pozdrawiam
- Od: 10 paź 2009, 20:00
- Posty: 45
- Skąd: 100-lica
- Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09
Witam,
No i właśnie w COC samochodu przy 16" 16x6 1/2J odsadzenie = 50. Skoro producent tak zaleca – wydaje mi się za właściwe stosowanie do zaleceń. Może ktoś polecić lub napisać, modele której firmy warto brać pod uwagę.
No i właśnie w COC samochodu przy 16" 16x6 1/2J odsadzenie = 50. Skoro producent tak zaleca – wydaje mi się za właściwe stosowanie do zaleceń. Może ktoś polecić lub napisać, modele której firmy warto brać pod uwagę.
Pozdrawiam
Jarlath
Jarlath
- Od: 14 lip 2010, 18:20
- Posty: 30
- Skąd: PL, Gliwice
- Auto: Mazda 3 (BL '10) Excl+ SD 2.0 MZR DISI i-stop, Lampy BX
Witaj
Z tego co mnie jest wiadome producent, czyli Mazda, najprawdopodobniej podaje ET dla standardowych alufelg oferowanych pod nazwą Mazdy.
Analogicznie jak z parametrami oleju ze szczególnym zalecaniem Dexeli Ultra 5w30.
Z tego co zostało chociażby tutaj:
http://www.felgi-stalowe.pl/ET_felgi__i ... 3,128.html
napisane to
"W przypadku doboru felg aluminiowych, wartość parametru ET może odbiegać od fabrycznie montowanych felg. Wynika to głównie z faktu kształtu felgi i jej szerokości, stąd też producenci felg publikują tabele zastosowań (tzw. tablice aplikacyjne), które opisują możliwości montażu wybranej felgi do konkretnego samochodu. W przypadku zmiany średnicy, a tym bardziej szerokości felgi, np. z 6,5” na 8,0” zmiana wartości ET jest niemalże pewna."
Zajrzyj np tutaj:
http://www.belletire.com/WheelResults.aspx
popatrz na poszczególne felgi i podany przy nich "offset".
Pozdrawiam
Z tego co mnie jest wiadome producent, czyli Mazda, najprawdopodobniej podaje ET dla standardowych alufelg oferowanych pod nazwą Mazdy.
Analogicznie jak z parametrami oleju ze szczególnym zalecaniem Dexeli Ultra 5w30.
Z tego co zostało chociażby tutaj:
http://www.felgi-stalowe.pl/ET_felgi__i ... 3,128.html
napisane to
"W przypadku doboru felg aluminiowych, wartość parametru ET może odbiegać od fabrycznie montowanych felg. Wynika to głównie z faktu kształtu felgi i jej szerokości, stąd też producenci felg publikują tabele zastosowań (tzw. tablice aplikacyjne), które opisują możliwości montażu wybranej felgi do konkretnego samochodu. W przypadku zmiany średnicy, a tym bardziej szerokości felgi, np. z 6,5” na 8,0” zmiana wartości ET jest niemalże pewna."
Zajrzyj np tutaj:
http://www.belletire.com/WheelResults.aspx
popatrz na poszczególne felgi i podany przy nich "offset".
Pozdrawiam
- Od: 10 paź 2009, 20:00
- Posty: 45
- Skąd: 100-lica
- Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09
Witam,
Dzięki za info – postaram się coś dobrać. Mam nadzieję, że konfiguratory poszczególnych producentów nie mają jakiś błędów. Podchodzę do tematu dość ostrożnie, gdyż zauważyłem stosunkowo niewielki odstęp opony od amortyzatora i nie chcę przesadzić... Teraz zabieram się za analizę co i jakiej marki warto kupić.
Dzięki za info – postaram się coś dobrać. Mam nadzieję, że konfiguratory poszczególnych producentów nie mają jakiś błędów. Podchodzę do tematu dość ostrożnie, gdyż zauważyłem stosunkowo niewielki odstęp opony od amortyzatora i nie chcę przesadzić... Teraz zabieram się za analizę co i jakiej marki warto kupić.
Pozdrawiam
Jarlath
Jarlath
- Od: 14 lip 2010, 18:20
- Posty: 30
- Skąd: PL, Gliwice
- Auto: Mazda 3 (BL '10) Excl+ SD 2.0 MZR DISI i-stop, Lampy BX
Witam,
Jeżeli mogę jeszcze coś podpowiedzieć, to warto pamiętać, iż w oponach zimowych krawędzie mają bardziej agresywny, o większych szczelinach, bieżnik w porównaniu do opon letnich. W szczeliny te lubi dostawać się żwir (ten od posypywania wraz z solą dróg), który następnie jest wyrzucany często na dół przednich drzwi. Warto więc założyć przynajmniej przy przednich kołach przysłowiowe chlapacze, a być może uniknie się pokancerowanych progów i dolnej powierzchni drzwi.
I jeszcze jedno – moim zamiarem absolutnie nie było namawianie do odstąpienia od zakupu wybranych felg zimowych z ET 50 bo być może bardzo się Waszmości podobają (felg najpewniej zaoferowanych w salonie lub ASO Mazdy za duużżee pieniądze).
Chciałem tylko wyjaśnić, że pasujące do M3 felgi 16 calowe mogą mieć także i inne ET, a nie wyłącznie 50
Pozdrawiam życząc miłego weekendu.
Jeżeli mogę jeszcze coś podpowiedzieć, to warto pamiętać, iż w oponach zimowych krawędzie mają bardziej agresywny, o większych szczelinach, bieżnik w porównaniu do opon letnich. W szczeliny te lubi dostawać się żwir (ten od posypywania wraz z solą dróg), który następnie jest wyrzucany często na dół przednich drzwi. Warto więc założyć przynajmniej przy przednich kołach przysłowiowe chlapacze, a być może uniknie się pokancerowanych progów i dolnej powierzchni drzwi.
I jeszcze jedno – moim zamiarem absolutnie nie było namawianie do odstąpienia od zakupu wybranych felg zimowych z ET 50 bo być może bardzo się Waszmości podobają (felg najpewniej zaoferowanych w salonie lub ASO Mazdy za duużżee pieniądze).
Chciałem tylko wyjaśnić, że pasujące do M3 felgi 16 calowe mogą mieć także i inne ET, a nie wyłącznie 50
Pozdrawiam życząc miłego weekendu.
- Od: 10 paź 2009, 20:00
- Posty: 45
- Skąd: 100-lica
- Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości