Pewnie jak już nie ma DPF to skończyły się problemy i nie ma co pisać na forum. Woli jeździćgorylla napisał(a):PS. Ciekawe, gdzie jest user krzych- wcześniej było go w tym wątku pełno, a teraz gdzieś zaginął. Może zmienił auto?
Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
- Od: 16 sty 2008, 21:58
- Posty: 116
- Skąd: Łódź
- Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM
Enduro napisał(a):gorylla napisał(a):...Ciekawe czy na kompie wykryją jakiś problem z DPF-em, ciekawe też, czy po wymianie oleju wypalenia wrócą do poprzedniej częstotliwości. ...
raczej dwa razy tak!
pozdr.E.
lekkie sprostowanie:
VCM czyli tester mazdy wykryje anomalia w pracy DPF-i to na podstawie cisnien z sensorow katalizatora no i z sensora ich roznicy. ponadto przy tej okazji takiego testu mozna stwierdzic jaki jest stan zapchania filtra i go ewent. wypalic...
natomiast wymiana oleju jest absolutnie wskazana odpowiednio do przebiegu lub do informacji odczytanej z bagnetu/miarki oleju! jego wymiana nie ma znaczenie/wplywu na stan filtera i dopalania
filter jest zapychany przez sadze ze spalonej ropy i to ona i jej ilosc we filtrze okresla status zapchania
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
piszecie ze trzeba kasowac inspekcje wymiany oleju ale ja nie mialem nic takiego sygnalizowane wiec co kasowac
-
busiarz5
Wracając do problemó z DPFem..
Nie mieliśmy nigdy mazdy z przebiegiem poniżej 100ooo km co pozwala nam sądzić że po prostu układ napędowy, paliwowy jest już po prostu zbyt mocno zużyty aby mógł funkcjonować w symbiozie z filtrem cząstek stałych...zatyka się on zbyt często, wypalanie załącza się za często ...czujniki, sonda, sam DPF po prostu źle to znosi...jeśli czujnik ulegnie uszkodzeniu to podtopienie wkładu filtra mamy gwarantowane...większość naszych "pacjentek" trafia do z filtrem w takim stanie.
Nie mieliśmy nigdy mazdy z przebiegiem poniżej 100ooo km co pozwala nam sądzić że po prostu układ napędowy, paliwowy jest już po prostu zbyt mocno zużyty aby mógł funkcjonować w symbiozie z filtrem cząstek stałych...zatyka się on zbyt często, wypalanie załącza się za często ...czujniki, sonda, sam DPF po prostu źle to znosi...jeśli czujnik ulegnie uszkodzeniu to podtopienie wkładu filtra mamy gwarantowane...większość naszych "pacjentek" trafia do z filtrem w takim stanie.
Chiptuning samochodów japońskich z systemami DENSO, HITACHI itp.
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
Tak się zastanawiam jak po wycięciu dpf-a robią wymianę oleju ,co z kasowaniem inspekcji olejowej,przecież chyba nie można tylko wymienić oleju "u kolegi" i jeździć bo 20tkm komp itak się odezwie .Jeśli się mylę lub coś źle zrozumiałem dajcie znać. 

- Od: 18 mar 2009, 12:41
- Posty: 17
- Skąd: Pszów
- Auto: Mazda 6 2.0 121KM Diesel '07r.
odezwie się 
Chiptuning samochodów japońskich z systemami DENSO, HITACHI itp.
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
Witam Wszystkich:
Problem z DPF , sprowadziłem mazde 6 z 2006 roku diselek 121km przebieg 84.000. Mruga DPF samochód stracił na mocy co jest odczuwalne zwłaszcza przy wyższych prędkościach pod górkę. Dochodzą do tego delikatnie kleczące metaliczne dzwięki z silnika. Byłem na komputerze wyszło ze to ten chwalony filter cząstek, jakimś cudem komputerowiec skasował błąd i samochód normalnie pracował i moc wróciła ale dopóki znowu nie zaczęło mrugać DPF. Zalałem olejem ELF Evolution SXR 5w30 no i filterek dzisiaj pojade go wypalac. Prosze o uściślenie danych przy jakich obrotach to robić przy 2200 czy 3500 bo widze ze zdania są podzielone. Bieg 3 i czy na tempomacie? i jak długo? Czas o który pytam to po jakim czasie mam dać sobie spokój z wypalaniem i do serwisu. Z góry dziękuje za każdą pomoc
.
Problem z DPF , sprowadziłem mazde 6 z 2006 roku diselek 121km przebieg 84.000. Mruga DPF samochód stracił na mocy co jest odczuwalne zwłaszcza przy wyższych prędkościach pod górkę. Dochodzą do tego delikatnie kleczące metaliczne dzwięki z silnika. Byłem na komputerze wyszło ze to ten chwalony filter cząstek, jakimś cudem komputerowiec skasował błąd i samochód normalnie pracował i moc wróciła ale dopóki znowu nie zaczęło mrugać DPF. Zalałem olejem ELF Evolution SXR 5w30 no i filterek dzisiaj pojade go wypalac. Prosze o uściślenie danych przy jakich obrotach to robić przy 2200 czy 3500 bo widze ze zdania są podzielone. Bieg 3 i czy na tempomacie? i jak długo? Czas o który pytam to po jakim czasie mam dać sobie spokój z wypalaniem i do serwisu. Z góry dziękuje za każdą pomoc
- Od: 11 paź 2010, 13:41
- Posty: 9
Kto ci polecił ten olej ?
Zawsze myślałem, że olej wymienia się po wypalaniu. Po wymianie oleju należy poinformować o tym komputer samochodu.
Mrugająca kontrolka, z tego co pamiętam, oznacza konieczność wypalania serwisowego – nie wypalisz go samemu na drodze.
Zawsze myślałem, że olej wymienia się po wypalaniu. Po wymianie oleju należy poinformować o tym komputer samochodu.
Mrugająca kontrolka, z tego co pamiętam, oznacza konieczność wypalania serwisowego – nie wypalisz go samemu na drodze.
Po pierwsze, sprawdź w globalnej bazie danych ile to auto ma faktycznego przebiegu. Dzwonisz do ASO, podajesz VIN i sprawdzają ostatni przegląd, podają datę oraz przebieg i co było robione. Podziel się z nami tymi informacjami, proooszę. Po drugie metaliczny klekot nie wróży nic dobrego dla stanu silnika, a choroba DPFu jest właśnie prawdopodobnie wynikiem choroby silnika. Poczytaj dział Diesel w poszukiwaniu przyczyn hałasu z silnika (łącznie z podwieszonym poradnikiem i o smoku -- wg mnie to smok, podkładki, ew. lejący wtrysk), i, przynajmniej do czasu ustalenia czym spowodowany może być klekot, nie jeździj tym autem. Po trzecie wypalanie DPFu przy mrugającej kontrolce, i biorąc pod uwagę "po drugie", jest całkowicie bezsensowne. Po czwarte, jaki wcześniej miałeś zalany olej?
Pozdor Myjk
Samochód jest sprowadzony więc nie wiem jaki był olej nie dla tego że nie pytałem tylko że diler nie wiedział. Czy przyczyny jakie napisał Pan Myjk może sprawdzić mechanik,pompiarz czy inny inżynier czy ratuje mnie tylko ASO? co by mnie nie ucieszyło.Jeżeli ktoś zna dobrego mechanika od takich historii to proszę o namiary mieszkam w Krakowie. Wiem że to może głupio zabrzmi ale po stanie wewnętrznym samochodu ten przebieg raczej jest faktyczny,dokładna data produkcji X.2006 . Jutro zadzwonie do ASO i dowiem się historii i choć by była najgorsza to na pewno napisze na forum choćby dla przestrogi. Acha przepalanie nic nie dało tak jak Pan MYJK przewidział chylę czoła. Dziękuje za pomoc i proszę o więcej. 

- Od: 11 paź 2010, 13:41
- Posty: 9
Te stuki to może to być lejący wtrysk, albo... Lepiej nie będę pisać.
Jeśli przeczytałeś poradnik/smok to może sam dojdziesz. W innym wypadku znajdź dobrego mechanika (BTW uzupełnij profil) od Mazd i szukaj przyczyn zanim będzie za późno. Z Krakowa masz niecałą godzinę do specjalisty http://www.mazvagtech.pl Choć obawiam się, że już możesz mieć zajechany DPF. Sporo wyjaśni info z globalnej bazy o faktycznym przelocie... Z drugiej strony, kontrolka DPF to może być po prostu nie skasowana inspekcja olejowa. Niepokojące są tylko te stuki. Powodzenia i daj znać.
Pozdor Myjk
Dzwoniłem do ASO powiedzieli ze musze być osobiście z dokumentem własności pojazdu to dopiero ujawnia historie.Tak jak to by był Smoleńsk haha. Druga sprawa co mnie nie pokoi to podczas wypalania oczywiscie nie udanego, juz na postoju otwarłem maske i zobaczyłem ze woda z wyrównawczego została wylana nie wiem czy przez odpowiecznik czy moze wąż strzelił na pewno temperatura była cały czas dobra NIE ZAGOTOWAŁ. Pytanie Uszczelka? Termostat? jakas inna awaria? Czy to ten wspaniały filterek?
. Znalazłem dobrego mechanika nie daleko Krakowa o wszelkich postepach i i ch brakach bede informował. Dziekuje Myjk widze ze tylko ty jestes na ty forum. Dzięki za pomoc. 

- Od: 11 paź 2010, 13:41
- Posty: 9
kurak75 napisał(a):Dzwoniłem do ASO powiedzieli ze musze być osobiście z dokumentem własności pojazdu to dopiero ujawnia historie.Tak jak to by był Smoleńsk haha.
Jak znasz niemiecki, dzwoń do tamtejszego ASO. Tam nie robią takich problemów.
kurak75 napisał(a):Czy to ten wspaniały filterek?
Zostaw ten biedny filtr w spokoju, on nie ma tu nic do rzeczy.
To końcowe ogniwo. Reperuj szybciej silnik, zanim ten zniszczy filtr.
Aha, co to konkretnie za mechanik? Dobrze Ci radzę, przejedź czym prędzej
do mazvagtech, może ew. wcześniej zatelefonuj.
Pozdor Myjk
Właśnie z niemieckim ani w ząb. Angielski bardzo dobrze ale to w niczym nie pomoże. Dzwoniłem do tego mechanika jeden odebrał po czym się rozłączył a na drugi numer poczta mnie łapał. Mechanik którego kumpel mi polecił pracował i Mitsubishi i Toyocie zajmuje się tylko japońcami i nie raz robił takie Mazdy. Powiedział żeby samochodem nie jeździć tylko laweta i przywieź. Z ASO gość jak z nim rozmawiałem powiedział że spokojnie moge do nich przyjechać na kołach na ewentualne wypalanie i sprawdzenie samochodu w obu przypadkach opowiedziałem objawy samochodu, czyżby ASO było tak głupie???
. Zawioze madzie do mechanika zaraz koło Krakowa wrazie jakichkolwiek problemów mam rzut beretem. Jak myślisz Myjk co z tą wodą? Chociaż jakieś przypuszczenia? 


- Od: 11 paź 2010, 13:41
- Posty: 9
koledzy, to ja się podzielę z wami moim ostatnim przypadkiem z mazdą 6 ale z motorem 143KM. rocznik 2006
Dwa dni po sprowadzeniu zaczął sie palić DPF razem z check engine i kontrolą trakcji. Auto strociło moc i na jałowym biegu bez obciążenia klimą, światłami itp miało inny stukoczący dźwięk silnika. Pojechałem na wypalanie do Jaksy. Kilkukrotne wypalanie nie dało rady, filtr po kilku kilometrach zapychał sie na poziomie 20-30%. Też miałem podejrzenie, że podkładki, że leją wtryski, ale ponieważ łatwiej wyjąć DPF i sprawdzić tak też zrobiłem. Okazało się, że filtr jest owszem ale tylko połowa, bo druga połowa była stopiona. Prawdopodobnie ktoś już go wcześniej gnębił, za dużo razy wypalał albo nie pilował wymian oleju. W każdym razie zakupiłem używany DPF po 43 tysiącach czyściutki i sprawy. Na szczęście ze starego udało się wykręcić wszystki czujniki. Po założeniu wszystko wróciło do normy oprócz nieprawidłowej pracy silnika. W serwisie Mazdy gdzie mój klient dokonywał sprawdzenia przed zakupem po sprawdzeniu w bazie okazało się, też konkretnie ten egzemplarz z tym VIN powienien mieć wykonany tzw reprograming. Nie tylko zwykłą kalibrację wtrysków po regeneracji DPF a kompleksowy upgrade softu. Zostało to wykonane w ASO za darmo w ramach akcji serwisowej. Do dziś auto jeździ jak nowe, po reprogramie wszystko ustąpiło.
pzdr.
Dwa dni po sprowadzeniu zaczął sie palić DPF razem z check engine i kontrolą trakcji. Auto strociło moc i na jałowym biegu bez obciążenia klimą, światłami itp miało inny stukoczący dźwięk silnika. Pojechałem na wypalanie do Jaksy. Kilkukrotne wypalanie nie dało rady, filtr po kilku kilometrach zapychał sie na poziomie 20-30%. Też miałem podejrzenie, że podkładki, że leją wtryski, ale ponieważ łatwiej wyjąć DPF i sprawdzić tak też zrobiłem. Okazało się, że filtr jest owszem ale tylko połowa, bo druga połowa była stopiona. Prawdopodobnie ktoś już go wcześniej gnębił, za dużo razy wypalał albo nie pilował wymian oleju. W każdym razie zakupiłem używany DPF po 43 tysiącach czyściutki i sprawy. Na szczęście ze starego udało się wykręcić wszystki czujniki. Po założeniu wszystko wróciło do normy oprócz nieprawidłowej pracy silnika. W serwisie Mazdy gdzie mój klient dokonywał sprawdzenia przed zakupem po sprawdzeniu w bazie okazało się, też konkretnie ten egzemplarz z tym VIN powienien mieć wykonany tzw reprograming. Nie tylko zwykłą kalibrację wtrysków po regeneracji DPF a kompleksowy upgrade softu. Zostało to wykonane w ASO za darmo w ramach akcji serwisowej. Do dziś auto jeździ jak nowe, po reprogramie wszystko ustąpiło.
pzdr.
Szukasz porządnego auta? Zadzwoń lub napisz do mnie
https://www.carpasja.pl/
bartek@carpasja.pl
+48 691 180 000
Zobacz jak pracuje w TVN Turbo w programie Zawodowi Handlarze w I edycji, dostępne na http://player.pl
https://www.carpasja.pl/
bartek@carpasja.pl
+48 691 180 000
Zobacz jak pracuje w TVN Turbo w programie Zawodowi Handlarze w I edycji, dostępne na http://player.pl
Witam:
Osobiście nie mogłem byc we wspaniałym ASO ale gdzie diabeł nie pomoże to bab.. da rade
. Posłałem kobite po szczegółowym wylegitymowaniu z dowodu rej. i dowodu.os łaskawie udzielili informacji która i tak była tylko szczątkowa. Dowiedziała sie ze samochód ostatni raz był w serwisie rok temu. Po za tym w komputerze nie było wiecej inforacji o stanie licznika ani co było robione. Pojazd stał na parkingu około 6 miesięcy bez palenia wynika to z dokumentów samochodu, był zajety przez bank. Pytanie czy powodem tych usterek moze być tak długi postój samochodu? Czy układ chłodzenia,wydechowy i powietrza należało by przeczyścić? Czy coś to da? Serwisant powiedział ze po takim postoju na pewno moje przepalanie dpf nie miało szans powodzeni i powinienem przepalać w ASO. Ja nie wiem normalnie Panowie jajca. I co tu teraz robić
.
Osobiście nie mogłem byc we wspaniałym ASO ale gdzie diabeł nie pomoże to bab.. da rade

- Od: 11 paź 2010, 13:41
- Posty: 9
kurak75 napisał(a):Po za tym w komputerze nie było wiecej inforacji o stanie licznika ani co było robione
Dziwne. Poprzedni serwis też nie był wpisany? Jeszcze poprzedni też nie?
Przecież do 84 tkm powinny być min. cztery przeglądy olejowe.
kurak75 napisał(a):Czy układ chłodzenia,wydechowy i powietrza należało by przeczyścić? Czy coś to da?
Nie sądzę aby postój wpłynął negatywnie akurat na te układy. Aczkolwiek na silnik, wtryski taki postój mógł wpłynąć źle, zwłaszcza jeśli nie był w ogóle przepalany. Powszechnie wiadomo, że auto najbardziej się niszczy jak nie jeździ.
Pozdor Myjk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6