Przegrzewające się hamulce – Klocki Kashiyama.
Po kilku, kilkunastu hamowaniach z wyższych prędkości 150-170km/h do 60-80km/h, przegrzewają się tarcze w moim bolidzie i strasznie zaczynają bić i chyba słabiej hamować. Czy to normalne? Jazda po trasie, więc hamowanie nie za często jest potrzebne. Klocki Kashiyama (czy jakoś tak). Płyn DOT 5.1, (wcześniej gotował się płyn – był jakiś słabszy), tarcze, jakieś starocie wyjęte z innej BG – chyba oryginały. Kiedy hamulce wystygną, przestają bić.
_______________________________________________
323F BG BPE 1,8i 1.840ccm 16v SOHC 103KM 148Nm 1991r.
_______________________________________________
323F BG BPE 1,8i 1.840ccm 16v SOHC 103KM 148Nm 1991r.
- Od: 18 maja 2005, 01:13
- Posty: 86
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991
Panowie, po ile płacicie za te Ferodo? (czysta ciekawość).Śliwa napisał(a):Polecam FERODO – klocki pierwsza klasa, wydasz troszkę więcej
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Dałem 137zł za przód.Jaksa napisał(a):Panowie, po ile płacicie za te Ferodo? (czysta ciekawość)
Do GD, a jak jest z GE/BA? Pytam, bo dostałem ofertę i nie wiem, czy warto w to wchodzić... (jakieś drogie).Waluś napisał(a):dałem 137 za przód.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Hmmm...
Ferodo – tak polecam ale...
Premier, to prawie to samo – jak brać, to DS 2000 i dodatkowo Brembo Max – takowy zestaw gwarantuje hamowanie ze 100km/h krótsze o jakieś 2,5m.
Testowałem w Clio, a co ciekawsze to Brembo Max się nie krzywią
– jakiś tam stop z czymś tam...
Polecam.
Ferodo – tak polecam ale...
Premier, to prawie to samo – jak brać, to DS 2000 i dodatkowo Brembo Max – takowy zestaw gwarantuje hamowanie ze 100km/h krótsze o jakieś 2,5m.
Testowałem w Clio, a co ciekawsze to Brembo Max się nie krzywią
Polecam.
Premacy.... :)
Sprawdziłem niedawno i tarcze hamulcowe są do wymiany, i właśnie w związku z tym mam następne pytanie:
Jak najtaniej kupić takie tarcze?
Jak kupowałem klocki hamulcowe, to na pudełku było wypisane kilka modeli samochodów w tym KIA. Zgaduję, że jeżeli klocki pasują, to zaciski i tarcze są podobne. A cena za część do Kia i część do Mazdy potrafi się bardzo różnić. Pamiętam, że to samo sprzęgło do Mazdy było 2 razy droższe, niż gdy było do KIA. Może ktoś ma pudełko po klockach, tych Kashiyama napewno było napsiane, co to za samochody, na innych pewnie też jest.
Czy podpasują tarcze z BA 1.5?– Średnica ta sama -235 mm ale większa grubość tarczy, to chyba lepiej?
I może ktoś wie, ile kosztują tarcze do 323 BG (średnica 235mm). Widziałem w Internecie EBC standardowe za coś około 140zł za sztukę, to chyba dość tanio?

Jak kupowałem klocki hamulcowe, to na pudełku było wypisane kilka modeli samochodów w tym KIA. Zgaduję, że jeżeli klocki pasują, to zaciski i tarcze są podobne. A cena za część do Kia i część do Mazdy potrafi się bardzo różnić. Pamiętam, że to samo sprzęgło do Mazdy było 2 razy droższe, niż gdy było do KIA. Może ktoś ma pudełko po klockach, tych Kashiyama napewno było napsiane, co to za samochody, na innych pewnie też jest.
Czy podpasują tarcze z BA 1.5?– Średnica ta sama -235 mm ale większa grubość tarczy, to chyba lepiej?
I może ktoś wie, ile kosztują tarcze do 323 BG (średnica 235mm). Widziałem w Internecie EBC standardowe za coś około 140zł za sztukę, to chyba dość tanio?
- Od: 18 maja 2005, 01:13
- Posty: 86
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991
Ja dałem 40złPanowie, po ile płacicie za te Ferodo? (czysta ciekawość).
A za tarcze Brembo – 90zł
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
Za 2 tarcze? Można to jeszcze kupić po takiej cenie? Mi zaśpierwali 170zł za 2 szt.A za tarcze Brembo – 90zł
- Od: 18 maja 2005, 01:13
- Posty: 86
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991
buuułłahahahaZa 2 tarcze? Można to jeszcze kupić po takiej cenie? Mi zaśpierwali 170zł za 2 szt.
2 x tarcze = 90zł
i klocki Ferrodo = 40zł
InterCars rulez.
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
Jaka jest grubość tarczy 235mm do 323F BG? W jakimś katalogu sprawdzałem i to chyba 18mm. Może ktoś sprawdzał, czy wejdzie 22mm (od 323F BA 1.5)? Te tarcze różnią się tylko grubością, nawet cena jest ta sama.
W sklepie spec mi mówił, że tarcze o grubości 22mm się nie zmieszczą w zacisk, ale ten sam spec mówił, że Kishiama to super "sportowe" klocki, a okazało się, że się przegrzewają.
W sklepie spec mi mówił, że tarcze o grubości 22mm się nie zmieszczą w zacisk, ale ten sam spec mówił, że Kishiama to super "sportowe" klocki, a okazało się, że się przegrzewają.
- Od: 18 maja 2005, 01:13
- Posty: 86
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991
Możesz mieć problem ze zmieszczeniem tam prawie o pół centymetra grubszych tarcz. Z tego, co pamiętam, to na moich tarczach i trochę już spiłowanych klockach zaciski wchodziły z minimalnym luzem (żeby nie powiedzieć, że bez luzu). To są hamulce i lepiej z nimi nie kombinuj. Kup dobre tarcze (np. Brembo) dedykowane do Twojego modelu i do tego jakieś porządne klocki (np. Ferodo). Sam jeżdżę na Kashiyamach i nie zauważyłem przegrzewania się ich (sprawdź na wszelki wypadek, czy zaciski Ci nie stoją i czy klocki po prostu cały czas nie trą o tarcze – stąd mogą się nieźle grzać). A Kashiyama, to na pewno nie są sportowe klocki. Nie są takie tragiczne (zwłaszcza przy stosunku ceny do jakości) ale zdecydowanie nie kleja się tak fajnie do tarczy jak np. Ferodo czy Ate. Chcesz dobrego hamowania, inwestuj w firmowe rzeczy.
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
1. Hamowałem ze 150km/h do 0km/h kilka razy pod rząd i nie mogę powiedzieć, żebym się nabawił jakiś specjalnych nieprzyjemności.
2. Dalej napisałem, że nie są takie tragiczne, ZWŁASZCZA patrząc na stosunek ceny do jakości.
Co nie zmienia nadal faktu, że chcąc jeździć 150km/h i hamować do 0km/h, to te klocki są co najmniej nieodpowiednie, bo mają zdecydowanie profil cywilny a nie sportowy.
2. Dalej napisałem, że nie są takie tragiczne, ZWŁASZCZA patrząc na stosunek ceny do jakości.
Co nie zmienia nadal faktu, że chcąc jeździć 150km/h i hamować do 0km/h, to te klocki są co najmniej nieodpowiednie, bo mają zdecydowanie profil cywilny a nie sportowy.
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości