Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym
stwierdzili pewnie, że Belgia i Holandia będąc małymi państwami, lezącymi blisko UK mają ten sam klimat... dużo się nie pomylili 
Konrad86 napisał(a):Koledzy macie może informacje gdzie i za ile zrobią mi webasto w srodku a nie tylko na silnik? Najlepiej w Warszawce bo niechce mi sie za daleko jeżdzić.
Zapytaj tutaj, lub poczytaj – może znajdziesz jakiś adres. Webasto – jak rozbudować dogrzewacz do ogrzewania
Z moim webasto nie było do tej pory problemu (chociaż auto mam dopiero od maja). Pierwszy raz włączyło się jakieś 2 tygodnie temu, gdzie temperatura w nocy spadła do ok 5 stopni. Od tamtej pory codziennie jak odpalam zimny silnik, webasto też startuje. Dzisiaj w południe było ok. 18 C i też było słychać odgłosy pracy tego urządzenia. Zaletą jest to, że silnik błyskawicznie się nagrzewa, ale chyba tak nie powinno być.
Niestety, w mojej okolicy nikt nie zajmuje się tego typu sprzętem.
Macie jakieś sugestie?
Niestety, w mojej okolicy nikt nie zajmuje się tego typu sprzętem.
Macie jakieś sugestie?
- Od: 15 maja 2010, 16:50
- Posty: 28
- Skąd: Siemiatycze
- Auto: MAZDA 6 2.0D (136KM)
Włączenie webasto zależy nie tylko od temp. zewnętrznej. Spory wpływ ma na to również wilgotność powietrza. Było o tym parokrotnie na forum.
Te 7 stopni to raczej taka umowna granica włączenia. Raczej traktowana na zasadzie że poniżej powinno działać.
P.S. A 18 stopni mogło być tylko w słońcu
Te 7 stopni to raczej taka umowna granica włączenia. Raczej traktowana na zasadzie że poniżej powinno działać.
P.S. A 18 stopni mogło być tylko w słońcu
Czytałem posty na temat webasta i ogólnie znam zasady działania. Chciałem tylko poznać Wasze zdanie na ten temat.
- Od: 15 maja 2010, 16:50
- Posty: 28
- Skąd: Siemiatycze
- Auto: MAZDA 6 2.0D (136KM)
- Od: 15 maja 2010, 16:50
- Posty: 28
- Skąd: Siemiatycze
- Auto: MAZDA 6 2.0D (136KM)
A ja mam następującą przypadłość.
Po dopaleniu Madzi po kilku minutach z pod maski buchają kłęby dymu, zasysane są do środka i po chwili jest siwo
. Śmierdzi że wytrzymać niemożna.
Powiedzcie od czego mam zacząć i jak powstrzymać ten dym.
To napewno nie ma tak wyglądać.
Webasto pierw huczy, to kilka razy strzeli delikatnie, a nawet przy zamkniętym obiegu powietrza dym wylatuje z nawiewu
Po dopaleniu Madzi po kilku minutach z pod maski buchają kłęby dymu, zasysane są do środka i po chwili jest siwo

Powiedzcie od czego mam zacząć i jak powstrzymać ten dym.
To napewno nie ma tak wyglądać.
Webasto pierw huczy, to kilka razy strzeli delikatnie, a nawet przy zamkniętym obiegu powietrza dym wylatuje z nawiewu
Grzyby napisał(a):Włączenie webasto zależy nie tylko od temp. zewnętrznej. Spory wpływ ma na to również wilgotność powietrza. Było o tym parokrotnie na forum.
Te 7 stopni to raczej taka umowna granica włączenia. Raczej traktowana na zasadzie że poniżej powinno działać.
P.S. A 18 stopni mogło być tylko w słońcu
Kolego Grzyby- nie mąć z tym wpływem wilgotności powietrza na działanie Webasto, bo nie ma to absolutnie żadnego związku. ( wskaz czujnik,który wykonuje pomiar wilgotności
qzym napisał(a):Kolego Grzyby- nie mąć
A potrafisz wyjaśnić czemu istnieją potwierdzone przypadki kiedy webasto włączało się nawet przy + 12-15 stopniach (wg komp. czyli czujnika temp. zewnętrznej) lub NIE włączało się przy + 2-3 stopniach?
Nie wiem czy jest czujnik mierzący wilgotność i nigdy mnie to nie interesowało. Po prostu napisałem (może za dużo) o tym że
grzyby napisał(a):Te 7 stopni to raczej taka umowna granica włączenia. Raczej traktowana na zasadzie że poniżej powinno działać.
Grzyby napisał(a):A potrafisz wyjaśnić czemu istnieją potwierdzone przypadki kiedy webasto włączało się nawet przy + 12-15 stopniach (wg komp. czyli czujnika temp. zewnętrznej) lub NIE włączało się przy + 2-3 stopniach?
Te potwierdzone przypadki załaczania lub nie załączania- wynikają z istniejących w układach elektrycznych spadków napięć, przepięć czy stanów nieustalonych występująych zwłaszcza przy rozruchu silnika, a więc w chili mocnego wydatku energetycznego.
Mnie to również dotkęło- nie załaczyło się webasto – a było poniżej 0 st.
Te 7 st. to faktycznie próg załaczania a " umowność" jest uzależniona od stanu termistora w czujniku temperatury. Czasami szwankuje i daje niepoprawne sygnały co objawia się np.: błędnymi wskazaniami temperatury, załączaniem.nie załaczaniem webasto.
dobrzyn22 napisał(a):Strona pod tym linkiem została zgłoszona,jako dokonująca ataków
Zależy -jakiego kto ma antyvira-

Mam kilka pytań dotyczących Webasto w wersji podstawowej czyli dogrzewania silnika. Szukałem, czytałem, ale jest wiele tematów z różnymi informacjami, więc postanowiłem zadać kilka pytań dla rozwiania nie jasności. Mam Mazdę 6 z przed FL.
Jak dokładnie działa dogrzewanie silnika – kiedy się włącza, kiedy wyłącza i co ono tak naprawdę daje?
Rozumiem, że kabiny mi ta funkcja nie ogrzeje?
Ostatnio zaobserwowałem, że po zgaszeniu auta słyszę w kabinie delikatny dźwięk jakby chodził jakiś wiatraczek, ciche brzęczenie. Od zewnątrz słychać z pod maski już dużo głośniej, że ewidentnie coś tam pracuje – huczenie. Po pewnym czasie (orientacyjnie po minucie) ustają wszelkie odgłosy. Raz po odpaleniu auta na dosłownie 1-2 minuty prze-parkowanie pod domem było słychać głośne huczenie jakby samolot lądował na moim podwórku. Innym razem, także przy prze-parkowaniu pod domem (silnik pracował także krótko) spod auta wydobył się delikatny dym, który oczywiście śmierdział spalenizną. Czy to jest normalne? Co spowodowało dym – może jakieś dopalenie paliwa?
Jak dokładnie działa dogrzewanie silnika – kiedy się włącza, kiedy wyłącza i co ono tak naprawdę daje?
Rozumiem, że kabiny mi ta funkcja nie ogrzeje?
Ostatnio zaobserwowałem, że po zgaszeniu auta słyszę w kabinie delikatny dźwięk jakby chodził jakiś wiatraczek, ciche brzęczenie. Od zewnątrz słychać z pod maski już dużo głośniej, że ewidentnie coś tam pracuje – huczenie. Po pewnym czasie (orientacyjnie po minucie) ustają wszelkie odgłosy. Raz po odpaleniu auta na dosłownie 1-2 minuty prze-parkowanie pod domem było słychać głośne huczenie jakby samolot lądował na moim podwórku. Innym razem, także przy prze-parkowaniu pod domem (silnik pracował także krótko) spod auta wydobył się delikatny dym, który oczywiście śmierdział spalenizną. Czy to jest normalne? Co spowodowało dym – może jakieś dopalenie paliwa?
- Od: 24 mar 2010, 23:08
- Posty: 13
- Skąd: Ząbki - Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0D
Astra GSI C20XE :)
Mam jak każdy z formum przeboje z Webasto.
Opis problemu – załączenie z pilota czy ręcznie – coś uruchamia (nie wiem co, ale słychać) na wyślwietlaczu standardowo pokazuje się czas 30, później płomyk, a po chwili cisza. Po lekturze forum, sam nie wiem czy to jak taki głupi czy ktoś mętlik wprowadza. Czy to pewne, że Webasto nie załacza się powyżej temp. 7C. Wczesniej odpalałem WEBASTO gdy chciałem i tyle, może zbiegiem okoliczności było zawsze zimno. Bo jeżeli tak to moge się łudzić, że moje Webasto działa poprawnie
.
A teraz zasadnicze pytanie – serwis WEBASTO po 40 minutach żarliwych prób znaleźienia gniazda serwisowego zakomunikował, że auto musi zostać na 3-4 godziny i muszą wszystko wybebeszyć. Moje WEBASTO to prawdopodobnie THERMO TOP Z/C – sterownik jajowaty. Czy jest możliwość podpięcia diagnostyki bez rozbebeszania – bo obawiam się, że może i serwis WEBASTO ale Mazdę to dziś pierwszy raz zobaczyli.
Opis problemu – załączenie z pilota czy ręcznie – coś uruchamia (nie wiem co, ale słychać) na wyślwietlaczu standardowo pokazuje się czas 30, później płomyk, a po chwili cisza. Po lekturze forum, sam nie wiem czy to jak taki głupi czy ktoś mętlik wprowadza. Czy to pewne, że Webasto nie załacza się powyżej temp. 7C. Wczesniej odpalałem WEBASTO gdy chciałem i tyle, może zbiegiem okoliczności było zawsze zimno. Bo jeżeli tak to moge się łudzić, że moje Webasto działa poprawnie

A teraz zasadnicze pytanie – serwis WEBASTO po 40 minutach żarliwych prób znaleźienia gniazda serwisowego zakomunikował, że auto musi zostać na 3-4 godziny i muszą wszystko wybebeszyć. Moje WEBASTO to prawdopodobnie THERMO TOP Z/C – sterownik jajowaty. Czy jest możliwość podpięcia diagnostyki bez rozbebeszania – bo obawiam się, że może i serwis WEBASTO ale Mazdę to dziś pierwszy raz zobaczyli.
- Od: 13 paź 2009, 08:15
- Posty: 7
- Skąd: Szczecin
- Auto: M6 2004 136KM MZR-CD
rommel napisał(a):Czy jest możliwość podpięcia diagnostyki bez rozbebeszania – bo obawiam się, że może i serwis WEBASTO ale Mazdę to dziś pierwszy raz zobaczyli.
Wielce prawdopodobne, ze to ich pierwszy raz. Możliwość jest, tyle tylko, że przez IDS a nie ich złącze. Nie pomogą Ci bez tego, więc sugeruję ich olać.musiałbyś chyba jeździć pomiędzy nimi a ASO, by coś z tego było
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Może ktoś podpowiedzieć, czy w mazach 6 136KM z rocznika 2004 przy Webasto THERMO TOP Z/C – sterownik jajowaty – jest zamontowany przwód serwisowy. Znalazłem w pobliżu webasto wyprowadzony kabelek zakończony żeńskim wytkiem w kolorze czerwonym. Czy może to być to czego potrzebuję aby zdiagnozować usterkę? A może ktoś poleci serwis webasto w Szczecinie i okolicach. Byłem we Frost, ale tam chcą mi wszystko wybebeszyć
, a to kiepska prespektywa. Poźniej może się okazać że ma czekać na cześci i auto w jasyr wezmą
.

- Od: 13 paź 2009, 08:15
- Posty: 7
- Skąd: Szczecin
- Auto: M6 2004 136KM MZR-CD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6