Audi z silnikiem wankla

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Renesis » 28 wrz 2010, 00:12

sq2jul napisał(a):W Wanklu na jednym rotorze nastepuja 3 detonacje na jeden obrot walu.


Chciałeś chyba powiedzieć "na jeden obrót tłoka". Ponieważ przełożenia są tak dobrane, że na jeden obrót tłoka przypadają 3 obroty wału :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez YaRQ » 28 wrz 2010, 00:26

Dlatego trzeba porównywać Wankla z v8 o takiej samej mocy ;)
Dla mnie to nie nowość, już kiedyś czytałem przewidywania że wankel może się sprawdzić w hybrydach, ma pewne plusów wbrew pozorom. Niewielkie wymiary, cichsza no i przede wszystkim łagodniejsza praca – brak wibracji (szczególnie względem 1-5 cylindrowych silników). :D Sprawność nie musi być taka zła, dobrym przykładem są z resztą diesle – sprawność mają dużo wyższą od benzyn, ale jest to w węższym zakresie i nie przekłada się proporcjonalnie do spalania... (wiem, wiem... 1.9tdi po cip tuningu wciąż palą te 5 litrów itd. bzdety... <glupek2> )
Do tego pamiętajmy że RX7 TT potrafiła spalić mniej od RX8... więc może jakaś mała turbinka jeszcze i przy optymalnych obrotach+portingu będzie spalać niewiele ;)
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez brii » 28 wrz 2010, 09:13

Cruel.Art napisał(a):W końcu Japończycy polegli w starciu z normą Euro 5. Nowy Renesis będzie więc odstawał od poprzednika – musi być oszczędniejszy

Euro 5 jak i jakakolwiek inna norma Euro nic nie mówi o oszczędności – chodzi o skład spalin, samochód może palić i 100l/100km ale spaliny mają być czyste.
Retro napisał(a):Nie zgodzę się.Nawet przy "stałych obrotach, tych najbardziej efektywnych" i tak będzie palił więcej niż R3/R4/R6.

Nie mówię tu o tym samym zastosowaniu – rotary przy najbardziej efektywnych obrotach vs zwykłe tłokowce w zastosowaniach trakcyjnych. Przy porównaniu rotary z tłokowcami przy stałym obciążeniu na 100% rotary dostanie po pupie ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Seraf » 28 wrz 2010, 09:57

brii napisał(a):Euro 5 jak i jakakolwiek inna norma Euro nic nie mówi o oszczędności – chodzi o skład spalin, samochód może palić i 100l/100km ale spaliny mają być czyste.

zgadza się :D czyżby jakieś filtry w stylu dieslowskich DPF się miały znaleźć w nowych Rotary eXperimental <co?>
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Renesis » 29 wrz 2010, 07:53

brii napisał(a):
Cruel.Art napisał(a):W końcu Japończycy polegli w starciu z normą Euro 5. Nowy Renesis będzie więc odstawał od poprzednika – musi być oszczędniejszy

Euro 5 jak i jakakolwiek inna norma Euro nic nie mówi o oszczędności – chodzi o skład spalin, samochód może palić i 100l/100km ale spaliny mają być czyste.


Usp, trochę mi się pokićkało <zawstydzony>

A ja dalej jestem ciekaw jak będzie to wyglądało konstrukcyjnie... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez Retro » 30 wrz 2010, 14:40

brii napisał(a):Nie mówię tu o tym samym zastosowaniu – rotary przy najbardziej efektywnych obrotach vs zwykłe tłokowce w zastosowaniach trakcyjnych. Przy porównaniu rotary z tłokowcami przy stałym obciążeniu na 100% rotary dostanie po pupie

Hmm... I am not following You, please elaborate :)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Renesis » 11 paź 2010, 00:08

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez bullet » 12 paź 2010, 14:41

Ciekawostkę znalazłem – był Citroën-NSU M35.
Ciekawe ile innych marek pracowało nad rotorami ?



Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2006, 23:20
Posty: 258 (0/4)
Skąd: Wro
Auto: a zależy kto kluczyki da

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto