Witam,
dotyczy Madzi 626, 2001 rok, RF4F czyli 110KM, kombi
aktualny przebieg ok 200tyś,
ok. 5 tys wczesniej pojawił sie 'wyciek' w okolicach silnia,
myślałem że uszczelka pod głowicą. Mechanik stwierdził że z pompy
wtryskowej cieknie. Spalanie wzrosło o ok. 0,8 litra na 100km
lekko spadła moc- ale może mi sie zdaje. W zasadzie nie ma żadnych
innych objawów wskazujących na pompę – czyli problemów z odpalaniem
na ciepło i zimno i innych opisywanych na forum przy problemach z pompą.
Jedne co to nierówna praca zanim się silnik rozgrzeje – i czasami szarpnie
przy mocniejszym dodaniu gazu, temat zanika przy ciepłym silniku całkowicie,.
Nadszedł w końcu czas żeby pompę zrobić i pojawił sie problem:
"warsztat" poza tym że potwierdził nieszczelność i sprawdził powietrzen gdzie ono wycieka
, sobie z naprawą pompy nie poradził więc mam 2 wyjścia
1- pompę uszczelnić ? – (tzn . regenerować? czy jednak tylko uszczelnić ?)
do tego potrzebny dobry adres a najlepiej adresy – O CO PROSZĘ
2- zakupić sprawną używkę i przełożyć?
proszę o poradę jakieś namiary. dzięki
Nieszczelna pompa wtryskowa DiTD
Strona 1 z 1
no z tego co mi tłumaczył mechanik są dwa zawory,
górny i dolny. i jak odkręcał to dolny siłą rzeczy był zapaćkany
natomiast w górnym we wtyczce też było paliwo,
natomiast jak jak podłączyli pod sprężone powietrze to dmuchało tylko
pod dolnym zaworem/sterownikiem czy czymś tam....
nigdzie więcej. Czyli wynika że nieszczelność jest pod jakimś tam elementem
pompy, ale dokładnie nic więcej nie wiem, raczej nie jest to kwestia jednakowoż wymiany
tego elementu ale uszczelnienia pompy mimo wszystko
górny i dolny. i jak odkręcał to dolny siłą rzeczy był zapaćkany
natomiast w górnym we wtyczce też było paliwo,
natomiast jak jak podłączyli pod sprężone powietrze to dmuchało tylko
pod dolnym zaworem/sterownikiem czy czymś tam....
nigdzie więcej. Czyli wynika że nieszczelność jest pod jakimś tam elementem
pompy, ale dokładnie nic więcej nie wiem, raczej nie jest to kwestia jednakowoż wymiany
tego elementu ale uszczelnienia pompy mimo wszystko
-
igyr
chyba masz duzo kasy, jestes mało cierpliwy i mało ciekawy...
jezeli tak to serwis Mabi, oddaj pompe do regeneracji.
warto jednak zobaczyc czy to nie cieknie zawór TCV, ktory jest wkrecony od spodu.. jak on cieknie to pompa jest cala mokra, gąbka od pompy tez... sam zaworek + wymiana ok 800 PLN...
Twoj wybór
jezeli tak to serwis Mabi, oddaj pompe do regeneracji.
warto jednak zobaczyc czy to nie cieknie zawór TCV, ktory jest wkrecony od spodu.. jak on cieknie to pompa jest cala mokra, gąbka od pompy tez... sam zaworek + wymiana ok 800 PLN...
Twoj wybór

- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
Witam
Właśnie wymieniłem TCV. Ropy w kabinie nie było, sam zawór delikatnie się pocił.
Objawy to szarpanie zimnym silnikiem i kultura pracy starego transita.
TCV wymieniony – problemy zniknęły. (TCV z Opla za 410zł).
Martwi mnie jednak to co widać na 'sitkach' starego TCV (według ziomka, który mi go wymieniał to opiłki z wnętrza pompy):
http://zapodaj.net/a8907a9807cc.jpg.html
http://zapodaj.net/36a083ce95a1.jpg.html
http://zapodaj.net/8f8f2aceb659.jpg.html
Właśnie wymieniłem TCV. Ropy w kabinie nie było, sam zawór delikatnie się pocił.
Objawy to szarpanie zimnym silnikiem i kultura pracy starego transita.
TCV wymieniony – problemy zniknęły. (TCV z Opla za 410zł).
Martwi mnie jednak to co widać na 'sitkach' starego TCV (według ziomka, który mi go wymieniał to opiłki z wnętrza pompy):
http://zapodaj.net/a8907a9807cc.jpg.html
http://zapodaj.net/36a083ce95a1.jpg.html
http://zapodaj.net/8f8f2aceb659.jpg.html
- Od: 5 mar 2010, 23:08
- Posty: 74
- Skąd: Tychy/Ornontowice
- Auto: 626GW DiTD '00 101KM
Sebaloz napisał(a):Martwi mnie jednak to co widać na 'sitkach' starego TCV (według ziomka, który mi go wymieniał to opiłki z wnętrza pompy):
Czy to ten sam gostek co stawial Ci diagnoze na poczatku ?
Przy okazji podaj nr TCV z Opla, ktory dopasowales. Moze sie przydac innym ludkom z podobnym problemem.
Po pierwsze – wymiana TCV w tym wypadku pomaga doraźnie
bo pompa od środka jest już "brudna" i w jakiś sposób zużyta, ile podziała? nie wiadomo, może miesiąc a może i dwa lata
Po drugie – TCV od Opla NIE nadaje się do DiTD i pisalem już o tym wielokrotnie. Ktoś kto to założył musi liczyć się z faktem, że jego pompka szybciej klęknie...
ot taka pozorna oszczędność.
Po drugie – TCV od Opla NIE nadaje się do DiTD i pisalem już o tym wielokrotnie. Ktoś kto to założył musi liczyć się z faktem, że jego pompka szybciej klęknie...
ZAWÓR TCV JEST IDENTYCZNY JAK W OPLU
!!!!!!!!!!!! ma te same parametry i nie wpływa na "szybsze"zużycie pompy.. Pewne jest że naciągaczy i filozofów jest natym świecie dużo. Przepraszam wszystkich którzy poczuli się urażeni tym postem. Do waszej wiadomości na tym zaworze fakt-przejechane jest w tej chwili 277500 tyś km i jakoś nic nie wysiadło a tym bardziej pompa 


- Od: 13 wrz 2010, 20:59
- Posty: 5
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD
fiesta1 – skoro na tym zaworze zrobione jest 277500km to jaki jest przebieg w ogole tego pojazdu
?
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Steve napisał(a):Czy to ten sam gostek co stawial Ci diagnoze na poczatku ?
Nie wiem o co Ci chodzi
Steve napisał(a):Przy okazji podaj nr TCV z Opla, ktory dopasowales. Moze sie przydac innym ludkom z podobnym problemem.
TCV – DENSO 096360-0760
Riki napisał(a):Po pierwsze – wymiana TCV w tym wypadku pomaga doraźniebo pompa od środka jest już "brudna" i w jakiś sposób zużyta, ile podziała? nie wiadomo, może miesiąc a może i dwa lata
![]()
Po drugie – TCV od Opla NIE nadaje się do DiTD i pisalem już o tym wielokrotnie. Ktoś kto to założył musi liczyć się z faktem, że jego pompka szybciej klęknie...ot taka pozorna oszczędność.
Mógłbyś Michale napisać dlaczego tcv od Opla NIE nadaje się do DITD? Konkretnie, rzeczowo poparte informacjami technicznymi oraz doświadczeniami użytkowników, którzy założyli tcv od opla i się zawiedli?
Jak na razie czytam tylko i wyłącznie pozytywne opinie.
Ps. Jeśli te opiłki to oznaka kończącej się pompy to na pewno nie zabije jej tcv z opla, ewentualnie dobije
- Od: 5 mar 2010, 23:08
- Posty: 74
- Skąd: Tychy/Ornontowice
- Auto: 626GW DiTD '00 101KM
Sebaloz napisał(a):Steve napisał(a):Czy to ten sam gostek co stawial Ci diagnoze na poczatku ?
Nie wiem o co Ci chodziNa początku diagnoza brzmiała wymiana tcv
Chodzilo mi czy to ten sam gostek diagnozował "opiłki z pompy" i nie poradzil sobie z pompa na poczatku, jak pisales w pierwszym watka.
igyr napisał(a):"warsztat" poza tym że potwierdził nieszczelność i sprawdził powietrzen gdzie ono wycieka
, sobie z naprawą pompy nie poradził więc mam 2 wyjścia
Steve napisał(a):Sebaloz napisał(a):Steve napisał(a):Czy to ten sam gostek co stawial Ci diagnoze na poczatku ?
Nie wiem o co Ci chodziNa początku diagnoza brzmiała wymiana tcv
Chodzilo mi czy to ten sam gostek diagnozował "opiłki z pompy" i nie poradzil sobie z pompa na poczatku, jak pisales w pierwszym watka.igyr napisał(a):"warsztat" poza tym że potwierdził nieszczelność i sprawdził powietrzen gdzie ono wycieka
, sobie z naprawą pompy nie poradził więc mam 2 wyjścia
Chyba pomylało sie coś Tobie. Raz cytujesz mnie a raz IGYR'a...
Mniejsza z tym to nic nie wnosi do dyskusji!
- Od: 5 mar 2010, 23:08
- Posty: 74
- Skąd: Tychy/Ornontowice
- Auto: 626GW DiTD '00 101KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6