Witam!
Mam krótkie pytanko: Do czego służy plastik nad chłodnicą i co się może dziać, jak jest stopiony od spodu?
Pozdrawiam!
______________________________________________
323F BG BP 1,8i 1.840ccm 16v DOHC 128KM 157Nm 1991r.
Plastik nad chłodnicą – Do czego służy?
Strona 1 z 1
Nad chłodnicą zwykle bywa dolot powietrza.
Ja myślę, że pytanie nie jest wcale takie banalne, jakby się wydawało. Chodzi o ten plastik wzdłuż chłodnicy, przykręcony do górnych "trzymaczy" chłodnicy i podpięty gumową rurą z boku pod przepływomierzem. Na pewno nie jest to dolot powietrza, bo po prostu nie ma w nim żadnych dziur, przez które mogłoby być one zasysane znad kolektora wylotowego. Tak na moje oko, to jest jakaś forma rozszerzenia pojemności układu ssącego powietrze. Na dzien dzisiejszy nie wiem, czy to rozszerzenie jest przed, czy za filtrem, bo jeszcze tego nie rozbierałem, ale po weekendzie będę oświecony, bo wymieniam wszystkie filtry, świece, kable WN, kopułkę, palec, itd, itp.
Na mój prosty rozumek takie rozszerzenie może wygładzić przebieg zmian ciśnienia w układzie dolotowym w funkcji czasu, ponieważ im wieksza pojemność tego układu, tym te zmiany będą mniejsze przy gwałtownych otwarciach przepustnicy. Tak więc jak nagle ostro depniemy, to zacznie ostro ssać i zanim zassie sobie odpowiednią ilośc powietrza przez standardowy dolot, to gwałtowna zmiana ciśnienia w układzie będzie zrównoważona powietrzem zgromadzonym w tym "niby dolocie".
Jeszcze raz podkreslam, że to, co tutaj wysmarowałem, to moja teoria, bazująca na "wydaje mi się, że" i dopiero jak rozbebeszę tą część samochodu na czynniki pierwsze, to będę wiedział, co to jest –)
Kurczak
Na mój prosty rozumek takie rozszerzenie może wygładzić przebieg zmian ciśnienia w układzie dolotowym w funkcji czasu, ponieważ im wieksza pojemność tego układu, tym te zmiany będą mniejsze przy gwałtownych otwarciach przepustnicy. Tak więc jak nagle ostro depniemy, to zacznie ostro ssać i zanim zassie sobie odpowiednią ilośc powietrza przez standardowy dolot, to gwałtowna zmiana ciśnienia w układzie będzie zrównoważona powietrzem zgromadzonym w tym "niby dolocie".
Jeszcze raz podkreslam, że to, co tutaj wysmarowałem, to moja teoria, bazująca na "wydaje mi się, że" i dopiero jak rozbebeszę tą część samochodu na czynniki pierwsze, to będę wiedział, co to jest –)
Kurczak
- Od: 10 maja 2005, 08:22
- Posty: 46
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Honda Civic Tourer 1.8
Dokładnie o ten plastik mi chodziłokurczak napisał(a):Chodzi o ten plastik wzdłuż chłodnicy, przykręcony do górnych "trzymaczy" chłodnicy i podpięty gumową rurą z boku pod przepływomierzem.
Nie ma w nim dziury oryginalnie? U mnie jest i widać z tego, że musiała się wytopić
Zatem pytanie pozostaje. Może ktoś ma jakieś pomysły dotyczące celu egzystencji 'tajemniczego plastiku'
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości