Wymiana (żarnika) xenon/ksenon i migający reflektor
Witam.
Mam mazdę o kilku miesięcy i zauważyłem że prawy xenon po jakimś czasie gaśnie.Pomaga mu wyłączenie i włączenie ponowne z manetki. Wymieniałem żarówki stronami i nic nie pomogło tzn. żarówka która gasła po prawej stronie teraz po zamontowaniu na lewą nie gaśnie. Podejrzewam padniętą przetwornicę. Czy ktoś wie czy można ją naprawić czy trzeba wymienić na nową. Gdzie jest zainstalowana przetwornica od prawego reflektora?
Mam mazdę o kilku miesięcy i zauważyłem że prawy xenon po jakimś czasie gaśnie.Pomaga mu wyłączenie i włączenie ponowne z manetki. Wymieniałem żarówki stronami i nic nie pomogło tzn. żarówka która gasła po prawej stronie teraz po zamontowaniu na lewą nie gaśnie. Podejrzewam padniętą przetwornicę. Czy ktoś wie czy można ją naprawić czy trzeba wymienić na nową. Gdzie jest zainstalowana przetwornica od prawego reflektora?
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
Mi najpierw mrugał xenon i po chwili gasł. Ponowne przekręcenie manetki uruchamiało żarnik. Po jednym dniu takich czarów żarnik zaczął świecić normalne. Ale stwierdziłem że już pewnie pada wiec postanowiłem kupić nowe. Niestety zajęło mi to tydzień. I żarnik przestał świecić. Po włożeniu nowego okazało się że padła też przetwornica. Wysłałem ją do serwisu, udało się naprawić i gość powiedział że przyczyną padnięcia przetwornicy był czynnik zewnętrzny czyli zapłonnik lub żarnik, więc jak komuś zaczyna mrugać żarnik to proponuje jak najszybciej go wymienić a nie męczyć się odpalanie manetką 
- Od: 30 paź 2007, 15:54
- Posty: 114
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY
witam panowie,
dzis probowale zmienic ta zarowke od pasarzera po odkreceniu zbiorniczka demontaz poszedl gladko ale z zmamotowaniem mam problem i to duzy na dzis juz sie poddalem
zastanawia mnie czy ten drucik w ferydzie powinien byc od gory czy od dolu przy wkladaniu do lampy?
dzis probowale zmienic ta zarowke od pasarzera po odkreceniu zbiorniczka demontaz poszedl gladko ale z zmamotowaniem mam problem i to duzy na dzis juz sie poddalem
zastanawia mnie czy ten drucik w ferydzie powinien byc od gory czy od dolu przy wkladaniu do lampy?
- Od: 12 cze 2010, 23:31
- Posty: 22
- Auto: M6 Kombi 2.0 MZR-CD
Mialem w poprzednim aucie zalozone xenony na zwykle odblysniki, po przesiadce do Mazdy ktora ma ori xenon jest spora roznica w swieceniu na niekorzysc M.
Poprzednio xenon bardzo ladnie odbijal sie w znakach – super swiecily, jak rowniez biale linie na ulicy.
W Mazdzie nie ma takiego czegosc, w sumie prawie jak zarowka swieci.
Co jest grane ?
Poprzednio xenon bardzo ladnie odbijal sie w znakach – super swiecily, jak rowniez biale linie na ulicy.
W Mazdzie nie ma takiego czegosc, w sumie prawie jak zarowka swieci.
Co jest grane ?
- Od: 27 sie 2010, 10:18
- Posty: 105
- Skąd: Skarzysko-Kam
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995
Rafcio.s napisał(a):Mialem w poprzednim aucie zalozone xenony na zwykle odblysniki, po przesiadce do Mazdy ktora ma ori xenon jest spora roznica w swieceniu na niekorzysc M.
Poprzednio xenon bardzo ladnie odbijal sie w znakach – super swiecily, jak rowniez biale linie na ulicy.
W Mazdzie nie ma takiego czegosc, w sumie prawie jak zarowka swieci.
Co jest grane ?
Może miałeś poprzednie xenony w innej barwie (bardziej niebieskiej) niż białe z Mazdy i to już widać w sposobie odbijania światła. Ponadto nieco inaczej się światło rozprasza z lustra niż przez soczewkę. Możesz też mieć brudne reflektory od środka i soczewki. Akurat dziś trafiło, że się przyjrzałem kilku stojącym po kolei obok siebie autkom z ksenonami i akurat była tam M6, która jednak wyróżniała się dość słabym światłem. Niektóre tak mają. Ja u siebie już nie narzekam.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
Rafcio.s napisał(a):Mialem w poprzednim aucie zalozone xenony na zwykle odblysniki, po przesiadce do Mazdy ktora ma ori xenon jest spora roznica w swieceniu na niekorzysc M.
Poprzednio xenon bardzo ladnie odbijal sie w znakach – super swiecily, jak rowniez biale linie na ulicy.
W Mazdzie nie ma takiego czegosc, w sumie prawie jak zarowka swieci.
Co jest grane ?
Poprzednie zenony waliły po wszytskim, to i znaki ładnie ci świeciły i źrenice innych kierowców i przechodniów, a pewnie pofolgowałeś z Kelvinami, to i świat był różowy ( o pardon niebieski) Słowem było wesoło....
Teraz masz ori o temp. barwowej 4500K, to już nie ten fun, rozumiem, ale jakbyś nie był leniem tobyś już wiedział poczemu te ori-xeny w M6 mogą słabiej zapodawać i co poczynić....
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Lorento napisał(a):Teraz masz ori o temp. barwowej 4500K, to już nie ten fun, rozumiem, ale jakbyś nie był leniem tobyś już wiedział poczemu te ori-xeny w M6 mogą słabiej zapodawać i co poczynić....
Wymienic na 6000K ?
- Od: 27 sie 2010, 10:18
- Posty: 105
- Skąd: Skarzysko-Kam
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995
Rafcio.s napisał(a):Lorento napisał(a):Teraz masz ori o temp. barwowej 4500K, to już nie ten fun, rozumiem, ale jakbyś nie był leniem tobyś już wiedział poczemu te ori-xeny w M6 mogą słabiej zapodawać i co poczynić....
Wymienic na 6000K ?
nieee

xANDy napisał(a):Tak – poradnik punkt 15.
D2S bo wersje soczewkowe (D2R wersje z lustrem), 4300 albo 6000K (zazwyczaj wstawia się te drugie). Przed liftem kładli 4300 a po – 6000.
W weekand wymieniałem palniki.
Jeden padł przy przebiegu samochodu 115kkm. (GY1 12.2006)
Orginalne były PHILIPS 85122, tak więc po lifcie też wkładali palniki o barwie 4300K.
Pozdrawiam
Jacek
PS.Ciekawe czy te palniki z allegro PHILIPS 85122+ to orginały czy jakieś podróbki, hmmm... na razie działają.
- Od: 16 lut 2010, 10:06
- Posty: 24
- Skąd: Gliwice, Chrzanów
- Auto: GY1
Witam !
Ja też sam wymieniłem xenony w swojej madzi, nie wiem jak ktoś potrafi to zrobić bez odkręcania czegokolwiek, mi pomogło odkręcenie zbiorniczka z płynem i tam mi zajęła operacja wymiany z 5 min ale od strony kierowcy męczyłem się z pół godziny aby trafić tym okręgiem mocującym. Ale mam inny problem. Po wymianie Xenon świecił mocno i wysoko – wcześniej się samo regulował a teraz nie a odłączyłem i podłączyłem tą samą kostkę więc nie wiem w czym problem ale to nie koniec po tygodniu moje nowe xenonki Philipsa DS85122+ świecą tragicznie, po prostu zero światła – działają ale tak słabo, że jadę prawie po ciemku i teraz wracająć do sedna – nie mogę dociec czego to wina. Czy to żarniki nowe są złe? Czy ja coś źle zamontowałem? Czy może te lustra mleczne są brudne – sam nie wiem. Nie wiem teraz co robić. Czy reklamować żarniki czy nie. Może ktoś miał podobny przypadek?
Ja też sam wymieniłem xenony w swojej madzi, nie wiem jak ktoś potrafi to zrobić bez odkręcania czegokolwiek, mi pomogło odkręcenie zbiorniczka z płynem i tam mi zajęła operacja wymiany z 5 min ale od strony kierowcy męczyłem się z pół godziny aby trafić tym okręgiem mocującym. Ale mam inny problem. Po wymianie Xenon świecił mocno i wysoko – wcześniej się samo regulował a teraz nie a odłączyłem i podłączyłem tą samą kostkę więc nie wiem w czym problem ale to nie koniec po tygodniu moje nowe xenonki Philipsa DS85122+ świecą tragicznie, po prostu zero światła – działają ale tak słabo, że jadę prawie po ciemku i teraz wracająć do sedna – nie mogę dociec czego to wina. Czy to żarniki nowe są złe? Czy ja coś źle zamontowałem? Czy może te lustra mleczne są brudne – sam nie wiem. Nie wiem teraz co robić. Czy reklamować żarniki czy nie. Może ktoś miał podobny przypadek?
- Od: 5 sty 2008, 18:04
- Posty: 7
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 2004 136 ps
Jednak się okazało, że Xenon wyskoczył z tych obręczy mocujących – o dziwo bo mocno je przyczepiłem albo tak mi się zdawało. Ktoś naprawdę się nie przyłożył tworząc to gdyż jest prawie zerowy skok tego. Rozebrałem i włożyłem jeszcze raz tym razem z całych sił obkręcając chociaż jedną ręką to i tak zbyt dużo nie można zdziałać. Na razie siedzi na miejscu i jest ok. Ogólnie 4300 to biały neutralny zaś 6000 biały zimny. Ogólnie producenci powinni zrobić LEDowe światła do jazdy dziennej jako standard:)
- Od: 5 sty 2008, 18:04
- Posty: 7
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 2004 136 ps
a podpowiedzcie na szybko jak zdjąć zderzak, nie mam za wiele czasu jutro na szukanie bo praca, wyjazd jeszcze mnie czeka a muszę 3 miasta zwiedzić i odebrać żarniki xenonowe – może ktoś podrzucić kto już to robił?? czy potrzebne będą kołeczki zatrzaskowe ? ile gdzie i jakie?? to mnie najbardziej interesuje
będę robił foto relację z tej operacji tj
ściąganie zderzaka, wyciąganie lamp, rozklejanie, czyszczenie soczewek i wreszcie wymiana żarników
będę robił foto relację z tej operacji tj
ściąganie zderzaka, wyciąganie lamp, rozklejanie, czyszczenie soczewek i wreszcie wymiana żarników
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Przede wszystkim witam:)
U mnie sprawa z ksenonami wyglada w nastepujacy sposob. Lewe swiatelko ni z tego ni z owego zgaslo i juz sie nie zapala. Natomiast prawe podczas wlaczania przez ok sekunde dwie tak jakby zmienialo barwe nim swieci na bialo. Dodatkowo podczas wlaczania swiatel mijania z lewej strony slychac takie jakby iskrzenie, ale to chyba jest spowodowane nieudana proba zapalenia ksenona bo tak jakby probowal ale nie daje rady. Na co wstepnie wskazuja te objawy? Jutro biore sie za zamiane zarnikow miejscami i zobacze co bedzie dalej sie dzialo ale bede wdzieczny za wstepne wskazowki.
U mnie sprawa z ksenonami wyglada w nastepujacy sposob. Lewe swiatelko ni z tego ni z owego zgaslo i juz sie nie zapala. Natomiast prawe podczas wlaczania przez ok sekunde dwie tak jakby zmienialo barwe nim swieci na bialo. Dodatkowo podczas wlaczania swiatel mijania z lewej strony slychac takie jakby iskrzenie, ale to chyba jest spowodowane nieudana proba zapalenia ksenona bo tak jakby probowal ale nie daje rady. Na co wstepnie wskazuja te objawy? Jutro biore sie za zamiane zarnikow miejscami i zobacze co bedzie dalej sie dzialo ale bede wdzieczny za wstepne wskazowki.
- Od: 14 wrz 2010, 16:11
- Posty: 20
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Mazda 6 HB, 2.0 MZR-CD 136 KM, 2003r.
skubiszek napisał(a):jestem na wyjeździe a nie zdąrzyłem przed- w środę będzie na pewno![]()
powiem na początek że cała operacja zajęła łącznie 3 h, schnięcie lamp ok 16h więc przydadzą się dwa dni
Beda fotki jak to zrobic ?
- Od: 27 sie 2010, 10:18
- Posty: 105
- Skąd: Skarzysko-Kam
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6