Większe tarcze hamulcowe oraz zaciski hamulców przednich

Postprzez mlody1921 » 14 gru 2009, 16:46

A ja mam pytanie jak poradzi sobie z tym pompa hamulcowa ? nie trzeba jej wymieniać??

A może jak już tacze są od audi to można było zaciski od audi zapodać wiadomo że to nie to samo co 4 tłoczkowe brembo ale skoro ciezkie audi dość fajnie hamują to lekkie mazdy by zaczęły wkońcu hamować, a może i pompa z serwem fabryczna by wydalała ?



A i jeszcze jedno pytanie czy piasta od mazdy xedos i 323 v6 pasują p'n'p do mazdy mx3 v6 ??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez deviar » 19 sty 2010, 22:19

noo efekt ok. ale tak czyy nie zamałe klacki do tych tarcz??
pozdro.
M A D Z I A A A A R U L E Z Z Z
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2008, 14:27
Posty: 17
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 GE 97r.
2.0 Comprex

Postprzez Adaś » 27 sty 2010, 20:38

Czy ktoś może na 100% potwierdzić, że SWAP zacisków od M6 2.0 będzie bezproblemowy dla BA KF?

Potrzeba tylko zaciski/tarcze/klocki? a co z tylnymi hamulcami, tez się da?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez MariuS » 27 sty 2010, 21:25

Adaś dobre pytanie, na które odpowiedz i mnie się przyda
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez weede » 24 mar 2010, 19:37

Coś wiadomo więcej, jeśli było tak blisko to pewnie juz jezdzi? ;)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez jackkpl » 14 kwi 2010, 11:27

Poniewaz interesuje mnie sprawa wiekszych hamulcow do mx-3 (323f BG ) postanowilem skontaktowac sie z polskim producentem tarcz Mikoda w celu dopasowania czegos. Propozycja z ich strony to tarcza od toyoty corolli , ktora rozstaw srub, rozmiar otworu centrujacego i inne paramertry ma bardzo zblizone. Pozostaje kwestia przesuniecia zacisku o pare cm (moze przerobienie mocowania ).

Tutaj podaje link do tarczy Mikoda (nr 2231)

http://mikoda.pl/public/sklep.php?Content=det&id=19879

Tutaj link do tarczy oryginalnej (nr 1314)

http://mikoda.pl/public/sklep.php?Content=det&id=9248

Poniewaz nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, to mam pytanie : czy zmiana tarczy na taka o wiekszej srednicy przy zachowaniu oryginalnego zacisku (lekko przesunietego tak, zeby pokrywal sie z krawedzia tarczy) jest wystarczajace? Nie wiem, ile w dobrych hamulcach daje wieksza tarcza, a ile mocniejszy zacisk, ale moze te tarcze z toyoty beda dobrym tropem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez weede » 14 kwi 2010, 11:46

Hej, jako że jestem w miare aktualnie z tematem to pierwsze co mi się rzuciło to szerokość tarczy TH25mm , nie wiem i raczej wątpie ze wszedłby między zaciski.

Temat dużej tarczy przy zachowaniu zacisku przerabiał gość z mx3.com:
http://mx-3.com/phpBB3/viewtopic.php?f= ... 12&start=0

Wygląda to hmm... ;)
Z tego co pisze to zatrzymuje się pol auta blizej ze 100km/h i sie mniej grzeją.

Ja aktualnie kupiłem zacisk z RX-7 pod tarcze 280mm TH 22mm
Obrazek
Obrazek

Pomierzylem, przerysowałem do inventora i przypasowałem tarcze od Ibizy 280mm, TH 22, minTH 20mm, piasta 65mm:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Oczywistym jest , ze trzeba dorobić pierścienie centrujące pod piaste. Teraz kupie piaste z mx-3 (może ktos ma taka z abs?), przerysuje na inventora i dorobie adapter i ten wspomniany pierścień. Przynajmniej tak będzie wyglądała teoria.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez jackkpl » 14 kwi 2010, 11:58

No wlasnie, u ciebie to duzo zmian. Piasta, zacisk, tarcza, pierscienie. Ja szukam czegos posredniego, tzn cos co tak szybko sie nie zagrzeje, jak obecne tarcze, a pozwoli tez troche lepiej hamowac. W moim aucie przy dobrych hamulcach (zregenerownych zaciskach, nowych klockach itp) hamuje sie przyzwoicie, ale 3 starty i stopy spod swiatel i mam smazone klocki :). Poza tym 3mm to nie az tak duzo, moznaby wkladac lekko zuzyte klocki albo lekko je "dotrzec" na jakiejs szlifierce. Napewno mniej roboty, niz z przekladaniem zwrotnic, piast i pierscieni.

Reasumujac, Twoj pomysl jest bardzo fajny,ale jest to juz gruba ingerencja, a ja szukam czegos pomiedzy Twoim pomyslem, a hamulcem seryjnym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 14 kwi 2010, 16:01

Kolejna propozycja, tarcza z fiata grande punto:

http://mikoda.pl/public/sklep.php?Content=det&id=4999

22mm grubosci (tyle co nasza), wysokosc 43,3mm (45mm seryjne,wiec zacisk bylby lekko przesuniety, ale moze sie uda), srednica 284mm. Niestety bedzie potrzeba dorobic pierscien centrujacy (55/60mm).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez weede » 17 sie 2010, 19:50

Setup z mx-3 marco przeklejam:

Here's the setup:
323F/lantis V6 spindles
MX-3 wheel bearings
MX-3 Hubs
Xedos 9/Millenia Brake Brackets
Xedos 9/Millenia two pot calipers
EBC Ultimax for Xedos9/Millenia
MX-3 drilled and grooved discs

I followed the guide on club protege by dav0r. Required a bit of extra grinding to clear my alloys around the 'guard' bit of the carrier.
Obrazek
The pads are condsiderably bigger than the mx3s, and dig into about an extra 8mm of the brake disc. As for the braking performace HOLY SHAT! They'd put you through the windscreen already! Not even bedded in yet. I'll update this after a while to let you all know how they work out over time. Only thing I wish this setup would allow a bigger brake disc!


Wydaje się bez druciarstwa :)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez marmarek » 22 wrz 2010, 17:29

moze ktos przetlumaczyc co kolega weede wrzucil?

mazda mx-5 ma tarcze 270 (po2000) ze srubami 4x100
wysokosc rozni sie o 1mm ale to nie problem

zaciski ma pod ta tarcze ale nie moge znalezc dobrych zdjec lub informacji lub wymiarow czy pasowalby ten zestaw do mx3/323 itp
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez weede » 22 wrz 2010, 18:29

323F/lantis V6 – zwrotnica
MX-3 – łożyska
MX-3 – ta piasta (?) co na niej się trzymają śruby – szpilki
Xedos 9/Millenia – mocowania zacisku
Xedos 9/Millenia dwu-tłoczkowy zacisk
EBC Ultimax for Xedos9/Millenia – klocki hamulcowe
MX-3 – tarcze hamulcowe
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez piwo » 22 wrz 2010, 19:13

i jak z tym zaciskiem dwutloczkowym hamuje? lepiej niz seryjny?wiem ze kwestie hebli ciezko sie porownuje.bo moze sie wydawac ze lepiej hamuje a w rzeczywistosci ejst gorzej.najlepiej to rozpedzic sie do 200 i dac w pisk.jak sie nie zdachuje to sukces juz :) ja jak raz na koleinach zahamowalem tak z 180 przed skrzyzowaniem to musze przyznac ze sie trochew spocilem.od razu bokiem auto chcialo stawiac.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4880 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Hazu » 22 wrz 2010, 19:26

Może ABs-u nie masz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez piwo » 22 wrz 2010, 19:36

no pewnie ze nie mam.abs zbedny balast.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4880 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Hazu » 22 wrz 2010, 19:39

balast to jest, samej elektroniki 5 kg jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 22 wrz 2010, 20:04

No bez przesady komputer od ABS nie waży nawet 0,5kg. Czujniki też ważą tyle co piórko. Nie weim jeszcze ile waży rozdzielacz bo jego jeszcze nie demontowałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez mlody1921 » 22 wrz 2010, 20:18

wszystko fajnie ale robić taki zabieg tylko po to żeby włożyć zacisk dwu tłoczkowy, w milleni chyba sa wieksze tarcze niż w mx3 (257mm) xedos9 ma 274 więc automatycznie musi być tej samej wielkości tarcza pod 4 śruby

najlepiej to było by włożyć wszystkie zwrotnice od 323f BA v6, i piastami na 5 śrub, i przód zaciski od M6 z tarczami, pytanie czy zwrotnica przednia i tylna spasuje PnP do mx3
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez piwo » 22 wrz 2010, 20:29

no zaciski sa najwazniejsze.wieksza tarcza niewiele daje.wiecej negatywow niz pozytywow.samochod gorzej sie prowadzi i goprzej rozpedza przez ciezsze tarcze.a zaciski moga zwiekszyc nacisk na tarcze przez co wieksza sile hamujaca.a to ze tarcze sei nagrzewaja.to dopiero mozna wyczuc na torze.mnie szczerze zadko sie zdarza hamwoac raz za razem.dwa razy w roku na jakims torze.ale ja na pewno nie zdecydowalbym sie na wieksze ciezsze heble nigdy.zaciski aluminiowe wielotloczkowe inne sprawa.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4880 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez marmarek » 22 wrz 2010, 21:25

z informacji wyczytanych na innych stronach

zwrotnice z ba gt pasuja do ba i do mx tez
tak samo jak zwrotnice z BJ
i mpv bodajże

tak jak wyzej pisze do tego potrzeba pasty na 4 szpilki i lozyska

do tego mozna wrzucic zaciski z M6 i np tarcze z mx5 o ktorych pisalem (270)
lub jakas inna tarcze 4x100 z vw ale wtedy bedzie trzeba dorobic pierscienna piaste.

to jesli ktos chcial miec wieksze tacze i 4 szpilki

przechodzac na 5 szpilek (nie wiem czy wtedy piasta z gt pasuje na poloski 4 cylindrowcow)
droga jest ta sama poza tarczami ktore tez sa z M6 ale to juz na forum wiadomo od dawna.

no i opcja ta co wyzej czyli srednica ta sama, lepszy zacisk, swoja droga szkoda ze zacisk nie pasuje z jakiegos bardziej popularnego auta, a moze pasuje ale o tym nie wiemy.

no i zaciski 2 tloczkowe z xsedosa ciagna za soba inne klocki o wiekszej powierzchni niz seryjne wiec hamowanie tez lepsze.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje