Diagnostyka ECU

Postprzez Wrobcio » 26 lip 2010, 16:25

Jak sprawa wygląda w MPV LV, próbował ktoś? Są styki GND i TSB, ale nie ma TEN. Odczytam kody błędów silnika czy tylko ABS-u? :>
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez Arton » 13 sie 2010, 11:37

Po opisanej metodzie zmostkowania pinów wykazało mi kod błedu poprzez mrugająca kontrolkę ABS-u 13 i 47
O ile kod 13 to najprawdopodobniej uszkodzony czujnik prawy tył, natomiast 47 nie mam pojecia co to za kod błedu ponieważ w opisach jakie do tej pory znalazłem tyczy sie on poduszki powietrznej a chyba nie o to chodzi. Nadmieniam, ze mam wersje bez kontroli trakcji.
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez pszemot » 20 sie 2010, 20:40

kod 47 to tylna prawa koronka , u mnie to samo wystukało.. trza będzie się tym zająć

edit: wymieniłem ten czujnik, (kosztował mnie 155 zł) wszystko łatwo poszło, jedynie problem był z wyciągnieciem jego, musiałem powalczyć pare minut.. i w nowum musiałem lekko przyszlifować osłonkę plastikową – bo nie chciał wejść... Choinka na tablicy zgasła, wszytko działa.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 15:38
Posty: 18
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 GH 2,0 sedan – Pb

Postprzez Arton » 27 sie 2010, 19:05

Czyli kod 13 i 47 móei o awarii czujnika koła prawgo tył? A sprawę załatwi zakup nowego czujnika, czy jeszcze coś będzie potrzebne?
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez ravo » 22 wrz 2010, 16:56

Pomocy :) Mazda mx3 b6 91 rok
Chcę sprawdzić błędy ABSu i przy okazji zerknąć czy są jakieś silnika

Mostkuje TEN i GND
a diodę na B+ i FEN
nic się nie dzieję

Można jakoś inaczej zobaczyć błędy ABSu ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Borys » 22 wrz 2010, 17:34

A mostek do ABS nie powinien być TBS-GND?
Diodę spróbuj +/FBS (jeśli masz ten pin)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Grzyby » 22 wrz 2010, 17:35

Sprawdziłeś czy nie wpiąłeś diody odwrotnie?
Zapala się jak dasz jej napięcie bezpośrednio?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ravo » 22 wrz 2010, 17:46

w końcu ma tytuł elektronika i studiuje 7 lat elektronikę heheh wpięte dobrze, nie sprawdzałem czy świeci bo mam od walkera i u niego działała.
Podobno mają się załączyć wentylatory a u mnie nic się nie dzieję
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Marcin_1985 » 9 lis 2010, 11:35

Witam

kiedyś na forum znalazłem fajny opis odczytu kodów błędów silnika teraz szukam i nie wchodzi strona czy ma ktoś może taki opis.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 lis 2009, 09:29
Posty: 27
Skąd: Głuszyca
Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 10 lis 2010, 08:41

Marcin_1985 napisał(a):Witam

kiedyś na forum znalazłem fajny opis odczytu kodów błędów silnika teraz szukam i nie wchodzi strona czy ma ktoś może taki opis.

Pozdrawiam


Coś słabo szukałeś :D
Zobacz tutaj – 3 post od góry:
viewtopic.php?uid=27945&f=126&t=620&start=0

Powodzenia!
Marek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01


Postprzez madmike » 5 gru 2010, 21:08

Co oznacza paląca się ciągle dioda podczas testu eku, dodatkowo rozrusznik przy odpalaniu tylko cyka jak karabin maszynowy i nie kręci się, a wentylator na chłodniycy zapala się samoczynnie. Możliwe że komputer padł?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2009, 22:33
Posty: 12
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: 323f BA BP

Postprzez Marek 161BD081 » 6 gru 2010, 08:26

madmike – weź miernik i sprawdź napięcie w instalacji przy próbie kręcenia rozrusznikiem.
Może klemy masz zaśniedziałe i stąd taki problem?

Wytłumacz jeszcze man to bo nie rozumiem:
wentylator na chłodniycy zapala się samoczynnie
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez madmike » 6 gru 2010, 21:12

Sorry za nieprecyzyjne określenie. Chodziło mi o to że podczas próby odpalenia włącza się wentylator na chłodnicy i nie przestaje kręcić aż nie przekręcę kluczyka w stacyjce do pozycji wyłączony.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2009, 22:33
Posty: 12
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: 323f BA BP

Postprzez Marek 161BD081 » 7 gru 2010, 00:27

Może zapomniałeś zworkę zdjąć na złączu diagnostycznym i do tego masz źle wyregulowany TPS?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez madmike » 10 gru 2010, 21:40

I wyjaśniło się, padł akumulator. Światła działały dobrze, ale mimo iż go doładowałem to nie był w stanie pociągnąć rozrusznika, nawet z podłączonym boosterem. Sorry za zawracanie gitary. I dzięki za wszelkie sugestie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2009, 22:33
Posty: 12
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: 323f BA BP

Postprzez tyla » 13 gru 2010, 16:06

Szukam i szukam i jak cos juz znajde to "this link seems to be broken"

Chodzi mi o dokladny opis bledow i sposob ich odczytu do Mazdy 323f BG 1.8 16V Sohc

pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Michel » 13 gru 2010, 22:06

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez tyla » 13 gru 2010, 23:30

Czy to dotyczy tez mojego modelu Mazda 323f BG 1.8 16V Sohc '92 ?

pozdrawiam i dzieki za link
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Michel » 14 gru 2010, 01:22

Ogólnie dotyczy modeli z gniazdem OBD I, mam ten sam model co Ty i w mojej Madzi sprawdzałem błędy bez problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki