Nie moge zapalic silnika TA KF

Postprzez Siwus » 25 sie 2010, 21:03

Fiveopac napisał(a):Jest napiecie na pompie i nie dziala? Jakie jest napiecie? Pompa napewno sprawna/nowa?

napięcie jest na wtyczce wchodzącej do pompy (ale jakie jest to nie wiem), sprawdzałem ją, podłączyłem na krótko pod akumulator i było słychać jak pracuje, pompa używka, nowa w kosmicznych cenach.
Czyli coś na linii przekaźnik-pompa?
Pit napisał(a):Podpiąć na krótko zasilanie pompie, posłuchać czy pompuje. Jeżeli tak, spróbować kręcić. Później wykręcić świecę i obejrzeć, czy mokra... jak sucha, to stoją wtryskiwacze (może czujnik Hall'a), jak mokra, cuś z iskrą. To tak na mój chłopski rozum.

Jutro spróbuję tego, i dam znac co i jak.
dzięki i pozdrawiam!
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez Fiveopac » 25 sie 2010, 21:14

Siwus napisał(a):Czyli coś na linii przekaźnik-pompa?

Tylko. Bezpiecznik sprawdziles? Immobiliser ci nei padł?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Siwus » 25 sie 2010, 21:51

Właśnie podpiąłem pompę pod aku, pokręciłem i odpalił od razu, czyli jest widocznie gdzieś ( puszka z bezpiecznikami??) zanik napięcia..... dziwne jest dla mnie, że przekaźnik od pompy działa.
immobliliser jest ok.
Dzięki chłopaki, jutro rozbiorę puszkę z przekaźnikami i zobaczę tam kable.
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez szkodnik_byd » 25 sie 2010, 22:03

przy walnietym imobilajzerku :D nie daje tez iskry :D

co do reszty juz masz zawezony krag poszukiwań ;p trzeba by poszukać czy jakieś napięcie nie jest na pompie przez cały czas ?? a stycznik daje dodatkowe ?? tam sa chyba 4 przewody elektryczne dwa do pompowania i dwa do czujnika poziomu paliwa :D
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6186 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Siwus » 30 sie 2010, 20:46

Dzisiaj wszystko się wyjaśniło, padł poprostu przekaźnik, który nie działał jak powinien, a jakieś napięcie na pompę przekazywał.
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez Janusz626 » 21 wrz 2010, 21:40

Moja czasami tez nie odpala .... rano, wieczorem, ciepla czy zimna bez roznicy.. :(

Ten przekaznik jest pod/obok CRUISE CONTROL pod maska w okolicy gniazda diagnostycznego ?? czy gdzies indziej ?

I ten przekaznik odpowiedzialny jest tylko za zalaczenie pompki paliwa czy moze daje jeszcze jakis sygnal do czegos innego bo chodzi mi o to ze awaryjnie na LPG tez nie zapala...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marek 161BD081 » 22 wrz 2010, 07:39

Janusz – pompa paliwa to jedno a uruchamianie wtryskiwaczy to co innego.
Dla pracy na LPG nie jest istotne czy pompa pracuje – ważne jest aby wtryskiwacze się otwierały bo ten sygnał jest wymagany do uruchomienia wtryskiwaczy gazu nawet w przypadku pracy awaryjnej tylko na gazie.
Przekaźnik pompy się jak załączy to i tak ECU nie ma żadnego potwierdzenia jej pracy więc mało prawdopodobne aby to on był winny temu.

Sprawdź lepiej tzw. "Main Relay", gdyż on jest odpowiedzialny za podanie napięcia na obwody wyjściowe ECU, układ zapłonowy itd.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Janusz626 » 22 wrz 2010, 12:12

Niestety nie jest to wina MAIN RELAY, sprawdzalem go jak rowniez zamienilem na uniwersalny przekaznik 30A, i nadal czasami odpala jak mu sie zachce.... :(
j/w.. zimny czy cieply czy goracy, rano lub wieczorem, po jezdzie w miescie czy po trasie, ...bez roznicy, ...jak ma kaprys to nie odpali za pierwszym razem...

Co jeszcze moge sprawdzic w moim Millerku ?? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marek 161BD081 » 22 wrz 2010, 12:31

Przy następnym razie jak "zdechnie" to ... sprawdź czy w ogóle masz iskrę.
Ale do tego przydałaby się przynajmniej jeszcze jedna osoba a jak znam życie to ... będziesz sam :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Janusz626 » 22 wrz 2010, 13:02

Raczej bede sam, ale mam wykrecic pojedyncza cewke ze swiecy, wsadzic zastepcza swiece do tej cewki i sprawdzac ? nie spale cewki ? mam pojedyncze cewki w ilosci 6szt na kazda swiece... taki demontaz cewki i proba odpalenia bedzie bezpieczna ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marek 161BD081 » 22 wrz 2010, 14:11

Uuuupsss – zapomniałem, ze masz osobne cewki więc szczerze powiedziawszy nie bardzo wiem nawet jak to wygląda.
Ale jeśli jest możliwość podłączenia dodatkowej świecy w miejsce oryginalnej to nie powinno się nic uszkodzić.
Znacznie łatwiej o uszkodzenia jeśli wyjście cewki pozostawisz "w powietrzu" bez podłączonej świecy.

Dlaczego o tym mówię – chodzi mi o to aby sprawdzić/wyeliminować ew. problem związany z czujnikiem położenia wału (lub jego podłączeniem). Jeśli on nie poda Ci impulsu to nie będziesz miał raczej iskry jak i również zapewne wtryski też się nie będą otwierały.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Janusz626 » 22 wrz 2010, 14:54

O wlasnie zapomnialem ze jest mozliwosc sprawdzenia samego czujnika polozenia walu, sprawdze go.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marek 161BD081 » 22 wrz 2010, 15:07

Janusz626 napisał(a):O wlasnie zapomnialem ze jest mozliwosc sprawdzenia samego czujnika polozenia walu, sprawdze go.


... najlepiej sprawdź go w momencie jak nie będzie chciało autko odpalić.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Janusz626 » 22 wrz 2010, 18:33

Moze jeszcze dzisiaj uda mi sie go sprawdzic, zakladalem automat do szyb i czas na inne obowiazki dnia dzisiejszego ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Janusz626 » 23 wrz 2010, 09:42

Sprawdzilem czujnik polozenia walu i rowniez jest sprawny rezystancje ma 1050 ohm daje rowniez impulsy opisane w manualu wiec ok.

Dzisiaj odpalila idealnie jak powinna (po sprawdzeniu czujnika) kostka byla troszke zaolejona od bagnetu oliwy w silniku ( bagnet jest tuz obok i czesto sprawdzam :P ) no ale wczoraj rano jak i w ciagu dnia juz miala problemy z odpaleniem, zobacze co przyniesie mi dzisiejszy dzien :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez radar88 » 25 wrz 2010, 00:50

No widzisz Januszu a u mnie czasami jest tak że odpali ślicznie a czasami muszę jednak wcisnąć pedał gazu aby odpaliła,lecz przypuszczam że to jest wina gazu,ponieważ dzisiaj zrobiłem krótką rundkę na benzynie,bez gazu,przed chwilą (dosłownie 30 min temu) musiałem przestawić auto,odpaliło za pierwszym tak jak powinna,a jak zostawię włączony gaz i zgaszę tak auto to rano muszę delikutasnie wcisnąć pedał gazu aby auto zaskoczyło i tak za każdym razem.
Zrób rundkę na samej benzynie tak z 5km i zgaś auto na benzynie i zobacz rano czy odpali tak jak powinna.

Pozdrawiam,
Kamil
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Janusz626 » 26 wrz 2010, 15:50

Kamil to nie ma roznicy czy pojezdze na PB i tak wylacze silnik.
Dzieje sie to niezaleznie od tego na czym bede jezdzil i bez roznicy na czym go wylacze i bez roznicy na czym go bede uruchamial :(

Cieply czy zimny rano czy wieczorem normalnie nie mam pojecia jak i z jakimi warunkami to polaczyc, nie moge znalezc reguly kiedy to sie dzieje, od czasu do czasu, zadziej czy czesciej nie chce zaskoczyc, krece krece i nic, i dopiero po dluzszej chwili zaskakuje :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 26 wrz 2010, 18:02

A sprawdzałeś aparat zapłonowy moze sie chrzanic bez wzgledu czy cieply zimny itp
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 26 wrz 2010, 22:13

Wodzu napisał(a):A sprawdzałeś aparat zapłonowy moze sie chrzanic bez wzgledu czy cieply zimny itp


...aparatu zaplonowego nie mam jak sprawdzic niestety, bo go nie mam :P

Myslalem nad cewkami (ale nie wiem jak sprawdzic) cos mi sie mysl placze wokol czegos co zalacza cos lub czegos wlasnie nie zalacza co skutecznie psuje manewr uruchomienia silnika od czasu do czasu, cos jak moze przekaznik lub cos jak salenoid.... moze jakis wezyk spadl przetarl sie pekl lub cos... bledow zadnych nie wykazuje moje DTC.

Nie swieci mi sie calkowicie kontrolka od immobilajzera, moze jest przepalona.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marek 161BD081 » 27 wrz 2010, 07:21

Hmmm – raczej nie jest to problem z immobiliserem.
Sam u siebie sprawdzałem, że takowe "ustrojstwo" działa.
Owinąłem główkę kluczyka szczelnie folią Al i przy próbie uruchamiania świeciła się lampka security ale ... nawet rozrusznik mi się nie odezwał więc w takim wypadku raczej immobiliser u Ciebie wykluczyłbym.
Bardziej skłaniałbym się ku jakiemuś braku kontaktu gdzieś na złączach.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9