Jechalem i stracila obroty.. i zgasla!!! [Mazda 323 IV , 1.6 '92 16V]

Postprzez patrzyk » 21 wrz 2010, 15:47

Mam problem...
Mam Mazde 323 '92 1,6cm3. LPG

Problem wyglada tak : jadac w korku kulałem sie powoli w tym czasie chodzila normalnie lecz powoli tracila obroty ponizej 1tys. po dodaniu gazu jechala lecz znow dzialo sie to samo... tracila obroty i zgasla, probowalem kręcic ją i odpalila i znow po przejechaniu 100m zgasla i zdarzylem sie dokulać na najblizszy parking... ;/ odczekalem z 10-15 min i probowalem znow odpalic lecz nic sie nie dzialo po za kreceniem go przez rozrusznik. po zaholowaniu pod dom na nastepny dzien nie odpala dalej.
wczesniej zdarzylo mi sie to tez w trasie na skrzyzowaniu, ale wtedy odpalila i jechala dalej.
nie mam pojecia co sie dzieje.... nic nie grzebalem bo nie mam pojecia co sie moglo stac, gdyz jest to nowosc dla mnie , bo nie dawno ja kupilem.
moze wam uda sie rozwiazac problem. :) :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez marcinwa » 21 wrz 2010, 16:59

Na pewno w pierwszej kolejności musisz sprawdzić czy jest iskra na świecach i czy pompka paliwo podaje.
Początkujący
 
Od: 9 gru 2009, 18:14
Posty: 7
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323 BG 1990r 1.3 8v

Postprzez siba14 » 21 wrz 2010, 17:05

mailem podobny problem ale skonczylo sie tak jak u Ciebei(trasa) znaczy zgasla mi ale ja odpalilem, powtorzylo sie to kilka razy-stalem w korku- przejechalem tak z 200 m na 3000 obrotow i hula. mam nadzieję ze to sie juz nie powtórzy ale jak ktos wie co to moze byc to tez bym na przyszlosc chcial wiedziec. (1.6 16V `91)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 paź 2009, 14:10
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1.6 89KM 1991

Postprzez patrzyk » 21 wrz 2010, 17:50

mi wlasnie nawet jak zapaliła i dodalem gazu to poszla do ok 4tys i szybko wskazowka zleciala w dol...
a teraz stoi i nie jezdze nia, bo nie wiem co jest grane a miechanik tez kosztuje swoje, a okaze sie to najmniejsza bzdura, ktora moge sam zrobic.
pierwszym razem jak sie to stalo to zapalila jak pisalem i pojechalem dalej ale teraz total kaput ! ;/ :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez patrzyk » 21 wrz 2010, 17:52

marcinwa napisał(a):Na pewno w pierwszej kolejności musisz sprawdzić czy jest iskra na świecach i czy pompka paliwo podaje.


problem w tym... ze akurat jezdze na samym gazie pompka wiem na 100% ze jest przepalona, a gaz w butli jest. pompka kosztuje 140zl a w tej chwili nie stac mnie ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez damian » 21 wrz 2010, 19:25

patrzyk napisał(a):pompka kosztuje 140zl a w tej chwili nie stac mnie
za 50zł można wyrwać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez piwo » 21 wrz 2010, 19:51

moze warto na poczatek sprawdzic kody bledow silnika.moze cos z czujnikiem hala.a po sprrawdzeniu zdjac kleme plusa z aku i sprobowac ponownie odpalic,.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4881 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Ania_TM » 21 wrz 2010, 21:46

proszę o zmianę tematu- po 1!
podaj w nawiasie model auta. poza tym przeszukaj forum i poszukaj rozwiązania :)

nie piszemy w temacie -pomocy itp!
pozdrawiam i good luck w rozwiązaniu problemu :P
Ania_TM
 

Postprzez jaro23 » 22 wrz 2010, 12:39

dla mnie śmierdzi modułem zapłonowym :) znajduje się on w aparacie zapłonowym.
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez Ania_TM » 22 wrz 2010, 12:51

masz czas do wieczora na zmianę tematu! inaczej KOSZ!

pozdrawiam.

wg mnie też jest opcja modułu zapłonowego :]
Ania_TM
 

Postprzez DjxBambus » 23 wrz 2010, 19:29

Masz alarm?? Mozę masz odcięcie zapłonu? sprawdź czy masz iskrę na świecy. Ja kiedyś miałem taka sytuacje tylko ze na paliwie – miałem odcięcie dopływu prądu do pompki – myślałem ze ona się przepaliła a to tylko głupi alarm. A z tego co się orientuje to dużo odciec alarm może posiadać od pompki po rozrusznik, zapłon itp..Pozdro
DjxBambus
 

Postprzez patrzyk » 29 wrz 2010, 16:46

Widzewianka_TM napisał(a):masz czas do wieczora na zmianę tematu! inaczej KOSZ!

pozdrawiam.

wg mnie też jest opcja modułu zapłonowego :]


mysle ze dobrze umiescilem post tam gdzie jest przeznaczone miejsce dla tego akurat modelu ;]
a tak na marginesie jest podane w tresci postu jaki model itp.
ehhh.
-------------------------------------------------------------------------------

dzieki za rady. problemem bylo podladowanie akumulatora i zatankowanie gazu , bo nie bylo wystarczającego sprezania w butli (za mało gazu na zapalenie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez Ania_TM » 29 wrz 2010, 17:46

Panie Patrzyk,
miejsce na temat dobry, ale model podaje się w temacie, żeby każdy widział przed wejściem.
najlepiej też dobrać dobrą nazwę dla swojego tematu.
to na przyszłość. :D

btw. dobrze, że problem rozwiązany <spoko>
Ania_TM
 

Postprzez patrzyk » 29 wrz 2010, 18:04

heh takie rady tez dobre ; )
z gory dzieki. postaram sie w przyszlosci problemow nie tworzyc ;)

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez Daro_GST » 30 wrz 2010, 13:04

bardzo szybko można zdiagnozować czy to moduł zapłonowy, mianowicie musisz odpalić mazdzinkę i jeździć do momentu zgaśnięcia. Jak już ci zgaśnie podczas jazdy i będzie zwalniała to spójrz na obrotomierz i nie wyrzucaj na luz jeżeli skazówka obrotów leży na zero to znaczy że jest problem z iskrą czyli po kolei do sprawdzenia: cewka zapłonowa, kable, palec rozdzielacza, moduł zapłonowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323