FOTORELACJA – samodzielna wymiana sworznia wahacza i końcówki drążka.
Wydaje mi się że to zwykła twardsza śruba z nakrętką rozmiaru ci dokładnego nie powiem bo nie wiem jak się przelicza z rozmiaru nakrętki na grubość śruby
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Fotorelacja OK . Z własnego doświadczenia dodam tylko ,że warto podnieść oba przednie koła. Stabilizator nie będzie podnosił wahacza , co ułatwia pracę. Nakrętka śruby zaciskającej sworzeń w zwrotnicy może być niekidy mocno skorodowana , u mnie z 14 zrobiła się prawie 13. Udało się odkręcić po wbiciu klucza 13 nasadowego .
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 29 sie 2006, 13:27
- Posty: 14
- Skąd: Pruszcz Gd.
- Auto: 323C BA 1,5 88KM 16Vdohc LPG wtrysk ELPIgaz
e tam, u mnie po sporym przebiegu, i orginalnych sworzniach odkrecily sie sruby bez problemu. Tylko solidne przedluzki trzeba
dodam ciekawostke, najpierw padl mi yamato po miesiacu, teraz po 2 miesiacach padl 555... nie mam juz sily... cos musi byc nie tak z zawieszeniem.
dodam ciekawostke, najpierw padl mi yamato po miesiacu, teraz po 2 miesiacach padl 555... nie mam juz sily... cos musi byc nie tak z zawieszeniem.
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
soul napisał(a):dodam ciekawostke, najpierw padl mi yamato po miesiacu, teraz po 2 miesiacach padl 555... nie mam juz sily... cos musi byc nie tak z zawieszeniem.
a ja ci powiem co jest nie tak z zawieszeniem ,,,zmien felgi na odpowiednie i o szerokosci zalecanej przez producenta to ci sie niebedzie sypalo zawieszenie ,,,
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca

lakierowanie to pasja nie praca

- Od: 3 kwi 2010, 00:14
- Posty: 167
- Skąd: pomorskie
- Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r
mam ori felgi z ori rozmiarem opony... zdjalem przed wczoraj sworzeń 555, rozwulkanizowała sie guma przez to dostał syfu i sie rozleciał, słychać było podczas ruszania tą gałką jak mieli piasek w środku...
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Dziś wymieniałem u siebie sworznie wachacza, wymieniłem na firmę yamato. Tylko w tych sworzniach były jeszcze na dole takie 1.5mm otworki, przez które trzeba uzupełnić smar.
Moje pytanie to czy do nowych sworzni też trzeba nabijać od razu smar? Czy one już takowy posiadają??
Moje pytanie to czy do nowych sworzni też trzeba nabijać od razu smar? Czy one już takowy posiadają??
- Od: 10 wrz 2010, 21:33
- Posty: 59
- Skąd: -->Sandomierz<--
- Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D
Jak zdiagnozować podczas jazdy że końcówki drążka są do wymiany? Czy nie słychać przypadkiem stukotania na dołkach przy nawet lekkim skręcie kierownicy? Zakładając że łączniki stabilizatora są po wymianie.
- Od: 22 lut 2010, 21:41
- Posty: 20
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323P 1.5 16V BA 1998r
Witam, ja wczoraj również wymieniałem sworzeń ale mi tak gładko nie poszło, potrzebowałem porady swojego znajomego mechanika:) ale już na przyszłość będe wiedział:) sworzeń jaki zamontowałem to Bilsteina koszt 72zł.
- Od: 2 sty 2010, 14:04
- Posty: 123
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v
Szacun i piwko za temat
świetna robota 
___
Dodam od siebie: LEPIEJ POCZEKAĆ DZIEŃ I ODKRĘCIĆ WSZYSTKIE ŚRUBY NIŻ CIĄGNĄĆ DO SIEBIE NA SIŁĘ! rozłączyłem sobie półośki od przegubów, warsztat za ponowne podłączenie poprosił 150 złotych. I zabronili mi naprawiać samochód samemu...
___
Dodam od siebie: LEPIEJ POCZEKAĆ DZIEŃ I ODKRĘCIĆ WSZYSTKIE ŚRUBY NIŻ CIĄGNĄĆ DO SIEBIE NA SIŁĘ! rozłączyłem sobie półośki od przegubów, warsztat za ponowne podłączenie poprosił 150 złotych. I zabronili mi naprawiać samochód samemu...

zoom-zoom
- Od: 12 lut 2012, 01:28
- Posty: 27
- Skąd: Koszalin
- Auto: Mazda 323F BG '92
1.6; 88KM, 130Nm
Ponieważ brak odpowiedzi postanowiłem sam sobie odpowiedzieć na pytanie. Na pewno komuś się to przyda. Śruba która ściąga sworzeń wahacza do wahacza to M12 x 1.25mm, długość bez łba 35mm, z łbem 43mm. Średnica łba 23.7mm łeb pod klucz 17, długość gwintu 17mm. Śruba blokująca sworzeń wahacza w zwrotnicy to M10 x1.25, długość śruby bez łba 54mm, z łbem 58mm. Długość gwintu 26mm.
Twardości to pewnie 10.9 ale nie jestem pewien. Gdzie takie ustrojstwo można kupić? Szukałem wszędzie i o takich twardościach śrub praktycznie nigdzie nie ma.
https://plus.google.com/photos/10216311 ... banner=pwa
Próbowałem wrzucić te zdjęcia zgodnie z regulaminem, ale nie mogę.
Twardości to pewnie 10.9 ale nie jestem pewien. Gdzie takie ustrojstwo można kupić? Szukałem wszędzie i o takich twardościach śrub praktycznie nigdzie nie ma.
https://plus.google.com/photos/10216311 ... banner=pwa
Próbowałem wrzucić te zdjęcia zgodnie z regulaminem, ale nie mogę.
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
mialem ci odpisac bo wczoraj wymienialem
sworzen kosztowal mnie 54zl, jakis tani badziew maxgear. srub oczywiscie nie bylo co wg mnie jest nie fair, gdyz sruby zapewne powinny miec twardosc 10,9 a jak ktos zalozy zwykle to roznie sie moze skonczyc. tymbardziej ze sa to sruby niezbyt typowe jesli chodzi o wymiar, nie maja pelnego gwintu. sruby pozyskalem od znajomego z warsztatu ale podejrzewam ze w duzym sklepie ze srubami dostanie sie takie.
a czy wymieniajac sworzen skrecaliscie sciagaczem sprezyne czy jak
a czy wymieniajac sworzen skrecaliscie sciagaczem sprezyne czy jak
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość