Problemy z regulacją (sonda)

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez majk79 » 17 wrz 2010, 17:25

Witka

Instalka Stag 100

Może ktoś mi coś podpowie... Auto od jakiegoś czasu pali bardzo dużo (lpg), więc podjechałem na regulację. Gość po pół godzinie się poddał i muszę przywieźć autko na cały dzień, bo trzeba rozkminić o co chodzi... Otóż, na benzynie sonda zachowuje się prawidłowo (zarówno na wolnych jak i wysokich obrotach). Na gazie już nie – na wolnych obrotach sonda wskazuje prawidłowe parametry, natomiast przy wyższych obrotach (dajmy na to 3000) wskazuje o wiele za wysokie wartości. I nie da rady tego za pomocą kompa ustawić. Dokładnej terminologii nie znam, bo... się nie znam :) , więc jeśli nie piszę zbyt zrozumiale to przepraszam ;) .
Co obstawiacie i jakich kosztów mogę się ewentualnie spodziewać? Z góry dzięki za wszelkie info
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez Ania69 » 17 wrz 2010, 19:49

Sprawdzales ile pali na paliwie? Sa dwie opcje Jedna to sonda jest na wykonczeniu nie pracuje prawidlowo,moze sie zawieszac,gaz dobija sondy.Druga opcja jest tak jak bylo u mnie po wymianie sondy,byly zle polutowane przewody od instalacji lpg i sonda wariowala.Gazownik polutowal ponownie i wszystko wrocilo do normy.Przy tym zlym polutowaniu tez nie mozna bylo skalibrowac instalacji
Bardziej jednak prawdopodobne ze sonda ci pada
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez majk79 » 17 wrz 2010, 20:31

Jak wcześniej wspomniałem, na benzynie w każdym zakresie obrotów sonda działa prawidłowo. Także wątpię, że pada. Tym bardziej, że spalanie Pb najzupełniej w normie. Prędzej stawiałbym na tę drugą możliwość i coś czuję, że tak właśnie będzie... Ja wprawdzie zastanawiałem się nad uszkodzeniem centralki sterującej ale coś mi się wydaje, że te elementy raczej nie padają... ;)
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez Ania69 » 18 wrz 2010, 08:57

Zdarza sie ze i centralki padaja,ale nie mam pojecia czy moga dawac akurat takie objawy.Moze przyczyny nie nalezy szukac w sondzie? Jak blisko masz zalozony mikser od przepustnicy bo to jest istotne.Czy jak ci ustawiali na kompie to uzywali jednoczesnie analizatora spalin.Jesli uzywali samego kompa to raczej watpliwe aby im sie udalo poprawnie ustawic instalacje.Ogolnie to instalacje ktora masz podobno ciezko ustawic optymalnie,ale pisze co slyszalem nie mialem z nia doczynienia
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez Lukano » 18 wrz 2010, 09:36

Ania69 napisał(a):Gazownik polutowal ponownie i wszystko wrocilo do normy.Przy tym zlym polutowaniu tez nie mozna bylo skalibrowac instalacji

A dlaczego ?? Bo sondy się nigdy nie lutuje. Tylko łączy za pomocą zacisków.
podstawowa sprawa, opisywana nawet w instrukcji montażu sond uniwersalnych.
A co do autora tematu. Pewnie zwyczajnie sonda dogorywa. Na PB ma łatwiej to jeszcze coś się stara, ale juz na LPG nie daje rady. Uniwersalny BOSH to jakieś 100 złotych.
Ja płaciłem 180, ale ja mam 4 przewodową.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez majk79 » 18 wrz 2010, 10:32

Ania69 napisał(a):Czy jak ci ustawiali na kompie to uzywali jednoczesnie analizatora spalin.Jesli uzywali samego kompa to raczej watpliwe aby im sie udalo poprawnie ustawic instalacje.Ogolnie to instalacje ktora masz podobno ciezko ustawic optymalnie,ale pisze co slyszalem nie mialem z nia doczynienia


Tak, jednocześnie był podłączony do analizatora spalin.
To, że ciężko optymalnie ustawić to już też słyszałem, ale mi aż tak nie zależy żeby było jakoś super idealnie, tylko żeby mi nie palił 16 litrów lpg ;).

Zastanawiam się (bo się nie znam) czy jest możliwość w mojej instalce zmienić np samą centralkę, żeby było mniej problemów z regulacją itp...?
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez majk79 » 18 wrz 2010, 12:42

I powiedzcie mi jeszcze proszę ile przewodów ma sonda w GE 1,8 90 KM – w tej chwili nie mam możliwości sprawdzenia w aucie...
Ostatnio edytowano 18 wrz 2010, 13:28 przez majk79, łącznie edytowano 1 raz
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez Ania69 » 18 wrz 2010, 13:25

Sonda jest 4 przewodowa.Ja kupowalem uniwersalna bosha i sie sprawdzila.Ja bym osobiscie zdial krokowca zalozyl na pare dni zwykly register czyli srube i sprawdzil wtedy spalanie.Moze byc to winna sondy,moze sie ona zawieszac w trakcie jazdy.Mialem tak kiedys niemogli doisc przyczynu na postoju sonda pracowala w kazdym zakresie obrotow.Dopiero przejazdzka z podlaczonym kompem pokazala ze przy obciazeniu silnika zawieszala sie i paliwo szlo oporowo.U mnie jak mi ustawiali na kompie na postoju lpg,to pozniej jescze przejechalismy sie z podlaczonym kompem i jeszcze trzeba bylo ja doregulowac.Co innego bylo jak silnik pracowal na lpg bez obciazenia a co innego w trakcie jazdy.Nie wiem jaki ma zakres regulacji twoja instalacja ja mam bingo s4 i tam tych mozliwosci troche jest.Centralke to pewnie mozna zmienic bo to jest dodadkowy element do instalacji,ale to sa koszta
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez majk79 » 18 wrz 2010, 13:37

Ania69 napisał(a):Sonda jest 4 przewodowa.Ja kupowalem uniwersalna bosha i sie sprawdzila.Ja bym osobiscie zdial krokowca zalozyl na pare dni zwykly register czyli srube i sprawdzil wtedy spalanie.


Nowa sonda NGK (znalazłem kilka kilometrów od domu) 80 zł czyli nie ma tragedii... A co do śruby to dobry pomysł, tym bardziej że mam coś takiego pod ręką. Spróbuję jeszcze dziś ten manewr wykonać, sprawdzę spalanie i może faktycznie czegoś się dowiem...

Mój problem polega na tym, że do bólu nie ufam fachowcom i zanim zdam się na ich wyroki, próbuję sam zrobić co w mojej mocy – mimo, że się nie znam – ale dzięki pomocy takich osób jak Wy właśnie, czasem się udaje... ;) Także dzięki wielkie za pomoc. Oczywiście będę informować na bieżąco o wynikach...
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez Ania69 » 18 wrz 2010, 14:14

Niestety wiekszosc szuka przyczyny wymieniajac wszystko po koleji ,a nie maja pojecia o poprawnym zalozeniu instalacji.Sprawdz jescze jak masz zalozony miksre daleko od przepustnicy i czy gaz do miksera nie wpada kolankiem wygitym 90 stopni.Sa to dwie rzeczy ktore jesli mikser jest za blisko przepustnicy i gaz wchodzi kolankiem to nie ustawisz nigdy optymlanie instalacji Przyczyna jest wtedy taka ,ze gaz niema mozliwosci dobrego wymieszania sie z powietrzem i jest wrecz wsysany.Pali duzo wiecej niz powinien i nieda sie doregulowac. Poprawialem tak u siebie po fachowcach bo zalozyli miksrer bezposrednio na przepustnice.Powodowalo to wieksz spalanie i wachania wolnych obrotow przy wcisnietym chamulcu, automatyczna skrzynia.Po odsunieciu miksera problem minal,trzeba bylo obnizyc obroty na lpg bo odrazu wzrosly i dalo sie doregulowac instalacje tak byl problem,za bogato bylo na wyzszych obrotach
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez Ania69 » 18 wrz 2010, 14:23

Jak zalozysz srube to krokowca nie odlaczj od elektroniki na chwile ,tylko odpal samochod i sprawdz na lpg jak szeroko otwiera zamyka sie tloczek w krokowcu przy dodawaniu gazu.Moze to podpowie jak pracuje sonda
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez majk79 » 18 wrz 2010, 16:04

Ania69 napisał(a):Sprawdz jescze jak masz zalozony miksre daleko od przepustnicy i czy gaz do miksera nie wpada kolankiem wygitym 90 stopni.


Instalka jest raczej dobrze założona – kupiłem auto już z gazem – ale na początku palił max 12, a normalne spalanie koło 11l. Także to raczej można wyeliminować
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez majk79 » 21 wrz 2010, 12:15

No i byłem dziś na umówionej wizycie – zajął się tym szef – okazało się że centralka/komputer posiadał błędne ustawienia – wczytali mi oprogramowanie od nowa i sonda zachowuje sie w tej chwili poprawnie. Teraz muszę tylko sprawdzić ile pali... Nie wiem dlaczego poprzedni mechanior na to nie wpadł – pewnie za małe umiejętności... Jestem ciekaw ile po tej regulacji mi spali... Koszt standardowy jak za regulację instalacji – 40 zł. Pojeździmy, zobaczymy jak się instalacja będzie zachowywać. I dlatego właśnie pisałem, że do mechanika jeżdżę w ostateczności – pewnie gdyby robił mi to ten co ostatnio, skończyłoby się na wymianie sondy, nie mówiąc już o centralce a problem pewnie by pozostał. Ech... szkoda słów!
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez Ania69 » 21 wrz 2010, 15:09

Takich mamy fachowcow potrafia tylko kase brac a w wiekszosci to matoly nie majaca pojecia o robocie
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez pawelc » 26 wrz 2010, 08:10

Ania69 wytłumacz mi dlaczego mikser na przepustnicy nie może być założony? ,bo to co piszesz kupy się nie trzyma ;) .... jest sporo mikserów właśnie na przepustnicę i zdają one egzamin znaczniej lepiej -ważny jest odpowiedni dobór miksera ....A co do fachowców to mamy ich takich samych jak klientów :) ...jak będziesz miał kiedyś firmę usługową to zrozumiesz ten aspekt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Ania69 » 26 wrz 2010, 09:38

Mikser umieszczony bezposrednio na przepustnicy nie pozwala na dobre wymieszanie sie gazu z powietrzem.Gaz jest wrecz zasysany.Powoduje to wieksze spalanie jak rownierz czasmi falowanie obrotow.W obecnym samochodzie tez byl zalozony na przepustnice 2 gen,nie dalo rady optymalnie ustawic na kompie.Dochodzilo do tego falowanie obrotow,ale tylko przy wcisnietym chamulcu na lpg.Kolejny raz lekarstwem na to okazalo sie cofniecie miksera troszeczke do tylu.We wszystkich swoich samochodach gdy cofnolem mikser do tylu ,dawalo to efekt pozytywny .Co do fachowcow to wiadomo,ja nie jestem szpecem, ale pisze na podstawie wlasnych doswiadczen, gdzie musialem sobie radzic sam nim nie znalazlem konkretnego fachowca.Pytalem sie rownierz tego fachowca a zna sie ,poprawial instalacje z ktorymi sobie inni nie radzili.Zgodzil sie z moim zdaniem.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez majk79 » 26 wrz 2010, 10:11

pawelc napisał(a):A co do fachowców to mamy ich takich samych jak klientów :) ...jak będziesz miał kiedyś firmę usługową to zrozumiesz ten aspekt


Nie planuję miec firmy usługowej, dlatego może oświeć mnie, bo zupełnie nie pojmuję tego co napisałeś ;). Ja nie twierdzę, że fachowiec musi byc alfą i omegą, wiedzieć wszystko i nie mylić się – każdy jest tylko człowiekiem. Mnie chodzi tu o zwyczajną, ludzką uczciwość...
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez pawelc » 26 wrz 2010, 13:45

majk79Tłumacze tą zależność ,może trochę upraszczając ale wygląda to mniej więcej tak :mały koszt usługi (bo rynek to wymusza)–>mało kasy w firmie –>firma niedoinwestowana(brak odpowiedniego sprzętu ,brak szkoleń pracowników,itp.)–>miernie opłacany pracownik(pracownik z reguły nie inwestujący w siebie a jest to ważny aspekt )–>duża rotacja pracowników=brak fachowości usługi .Jest to trochę uproszczenie całego rynku ale tak to wygląda i pisze to na prawie na własnym przykładzie -znam tą zależność -oczywiście nie bierz tego bezpośrednio do siebie bo trochę uogólniam

Ania69 a w kolektorze ssącym się nie wymiesza? ,a tak na poważnie wszystko na prawdę zależy od konstrukcji silnika jego zasilania -sposobu pobierania powietrza dla wolnych obrotów ale to temat rzeka i nie jest na pewno błędem montaż miksera na przepustnicy a nie przemyślenie takiego zasilania -zauważ że wiele jedno-punktów ma specjalny mikser który zakłada się bezpośrednio przed przepustnice i działa to wyśmienicie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez majk79 » 26 wrz 2010, 14:08

pawelc napisał(a):=brak fachowości usługi
– otóż to... Ale to jedna strona medalu i akurat nie o to konkretnie mi chodziło...

Mnie chodzi tu o zwyczajną, ludzką uczciwość...

bo mogę zrozumieć, że ktoś czegoś nie potrafi, że mu się nie chce bo jest za nisko opłacany, że generalnie ma wszystko w d..., bo za chwile i tak go zwolnią... Ale żeby za swoje niekompetencje kasować ciężkie pieniądze od klienta... – tego już nie rozumiem.

Ale to nie miejsce na takie dyskusje ;) pozdro
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez Ania69 » 26 wrz 2010, 21:09

Ja nie twierdze ze sprawdza sie to w kazdym silniku .Z jednopunktowym nie mialem stycznosci.Tutaj napisalem na podstawie wlasnych doswiadczen a nie tego co slyszalem.Sprzeczne opinie slyszalem o mikserze strumieniowym,mimo to zalozylem i po paru dniach jezdzenia i ustawieniach na oko,jestem zadowolony. Jak bylem na analizatorze spalin u fachowca polecanego zreszta na tym forum to zalecal mi zmiane parownika na mniejszy bo mam o wydajnosci do 190 .Tak wiec sa fachowcy i udajacy fachowcow..Co fachowiec to inna opinia.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy LPG