Mazda Millenia [TA KL] pomoc w rozszyfrowaniu błędów.

Postprzez j4ku3 » 15 wrz 2010, 23:36

Koledzy naszukałem się, podsyłaliście mi jakieś patenty na podłączenie millenki pod kompa. Nie wiem jak u Was, ale ja mam normalne złącze OBD2 (standard) pod kierownicą z prawej strony. Podłączyłem się ELMem327 i elegancko odczytał błędy.

Bardzo proszę o pomoc, w rozszyfrowaniu tego co mi znalazło:

Obrazek
By j4ku3 at 2010-09-15

Obrazek
By j4ku3 at 2010-09-15

Obrazek
By j4ku3 at 2010-09-15

Obrazek
By j4ku3 at 2010-09-15

Obrazek
By j4ku3 at 2010-09-15

Obrazek
By j4ku3 at 2010-09-15

Obrazek
By j4ku3 at 2010-09-15

Obrazek
By j4ku3 at 2010-09-15

Obrazek
By j4ku3 at 2010-09-15

Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam KUBA
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Janusz626 » 16 wrz 2010, 10:31

P0154- OS2 21-CIRCUIT NO ACTIVITY DETECTED (brak odczytu sonda lambda)
P0325- KNOCK SENSOR (czujnik spalania stukowego)
P1173- HO2S 21 INERSION (sonda lambda lewej glowicy-cos tam z mieszanka)
P1522- ??

..najwazniejsze czy daja sie kasowac, moze to stare zapamietane bledy,
P0325 oby sie skasowal, po wykryciu spalania stukowego (te twoje gwoździki :P ) jak ECU sobie nie radzi ze sterowaniem mieszanki to wywala wlasnie P0325
P0154 j/w moze sie juz nie kasowac...
P1173 skasuje sie na pewno ale bedzie wracal, u mnie na LPG wyskakiwal co jakis czas ale wymienilem sonde i mam cisze w OBD
Ostatnio edytowano 16 wrz 2010, 16:56 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marek 161BD081 » 16 wrz 2010, 14:11

Uważam, że tak jak powiedział Janusz – zobacz czy daje się skasować kody błędów.
Następnie pojeździj trochę i zobacz czy znów się coś pojawi a wówczas będziemy się zastanawiać co dalej.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 16 wrz 2010, 20:17

Czujnik spalania sprawdzisz miernikiem kostka jest obok TPS-u, sprawdź opór miedzy masą np silnika a czujnikiem powinien wynosić ok560kOhm. Wymiana tego czujnika trwa z reguły ok 8h w warunkach domowych pod warunkiem ze nie urwą się śruby od EGR-u. Sondy to wiadomo wpinasz się w czarny przewód woltomierzem na zakresie 1V i na biegu jałowym wskazania powinny się wahać od 0,2V do 1V i wraz ze wzrostem obrotów powinny dochodzić do 1V
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez j4ku3 » 16 wrz 2010, 23:22

Po skasowaniu błędów 2 pierwsze wywaliło, a 2 ostatnie zostały.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Marek 161BD081 » 17 wrz 2010, 07:16

Przyjżyj się na początek się kostkom przyłączeniowym na kablach do sond lambda – to jest związane z P1173
Błąd P1522 o ile się nie mylę dotyczy elektrozaworu VRIS, są one zamontowane na górze kolektora dolotowego od strony kabiny.
Porozłączaj kostki i potraktuj je jakimś preparatem do czyszczenia styków (w zupełnej ostateczności użyj WD40).
Jak to nie pomoże to trzeba będzie szukać dalej.

Powodzenia!
Marek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 17 wrz 2010, 07:58

Mam prośbę mogłbyś zrobić zdjęcie kostki OBD-2?
Pozdrawiam
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez zbyszeka » 17 wrz 2010, 11:54

Witam
Wodzu tu masz fajnie rozpisane obd2 http://diagnostyka-samochodowa.s-tech.p ... ion=dz_std , w mojej jest gniazdo pod maska jakiś stary model (może OBD1 ) oraz pod kierownica OBD2 trochę ubogie bo 4 przewodowe z tego co ustaliłem (J1850 VPV Musi posiadać piny 2,4,5,16 ) teraz korzystam z Testera Diagnostycznego CTOOLS OBD2 i swietnie sobie rodzi.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 08:58
Posty: 37
Skąd: Opole
Auto: Alfaromeo155 2.0 97r -->Xedos6 2.0 V6 99r --> Xedos9 2,5 V6 01r

Postprzez Wodzu » 17 wrz 2010, 14:46

Właśnie dlatego poprosiłem o foto kostki spod kierownicy, tez mam pod maską OBD-I i nie chce mi się po prostu wierzyć, że w aucie z grudnia 1999r roku nie ma OBD-II, i chce sie upewnić
Pozdrawiam
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez j4ku3 » 17 wrz 2010, 22:56

Wodzu, wtyk w mojej Millenie jest standardowy OBD 2. Taki jak w WV, Skodzie itp. Zobacz na allegro interfejs ELM 327, ja się nim podłączyłem – będziesz miał obraz jaki wtyk jest pod kierownicą.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Marek 161BD081 » 18 wrz 2010, 07:57

Wodzu – krótko i węzłowato: zobacz czy w gnieździe diagnostycznym masz piny TEN i FEN?
Jeśli są oba to na 95% masz OBD1 – w przeciwnym przypadku raczej szykuj się na OBD2 (niezależnie czy jest złącze OBD2 pod kierownicą czy go tam nie ma)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez j4ku3 » 18 wrz 2010, 09:06

Powiem więcej: chciałem podłączyć auto za pomocą sposobu podesłanego w moim temacie na forum. Sugerowałem się tym zdjęciem: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07d ... 23a33.html

Jest tam GND VCC BUS+ BUS-. U mnie GDN i VCC są, troszke inaczej opisane w złączy, ale są. Natomiast BUS+ i BUS- nie ma, widać że w środku nie ma styków. Jeżeli u Ciebie nie będzie tych busów szukaj złącza. Musisz się położyć pod kierownice, żeby je dostrzec. Wtyk skierowany jest w stronę ściany grodziowej.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Wodzu » 18 wrz 2010, 09:29

Dziś zrobię fote złącza pod maską i sprawdzę pod kierownicą.
Sprawdziłem pod kiera nic nie ma, pod maską nie mam pinów bus+ i bus- i mam TEN FEN i MEN. Moim zdaniem mazda dała troche ciała nie montujac OBD-II w tych rocznikach
Pozdro dzieki za zainteresowanie tematem
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez j4ku3 » 21 wrz 2010, 10:18

Kupiłem środek do czyszczenia i zabezpieczania styków. Wyczyściłem każdą wtyczkę, włącznie ze skrzynką bezpieczników. Nadal te same błędy :(
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez piecia » 10 paź 2012, 23:05

a mój xed znowu jest jakiś inny :)
nie znalazłem jeszcze złącza pod kierwonicą, ale pod maską jest ten, fen, bus+ i bus-
idę popatrzę na puszkę – może jest tam jakiś opis inny niż załączone zdjęcia :/
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez ProboszczV6 » 11 paź 2012, 09:24

Jest inny bo Xed nie ma złącza OBD2 pod kierownicą, jest na niego miejsce. OBD2 ma Millenia.
X9 diagnozować można diodą LED i kawałkiem druta.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/pow. żywiecki
Auto: Nissan Leaf ZE1
Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez piecia » 11 paź 2012, 10:04

Obrazek
Więc może ktoś dysponuje rozpiską do mojego złącza?
Na forum znalazłem kilka schematów, ale żaden nie pokrywa się z rozłożeniem pinout
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez Marek 161BD081 » 11 paź 2012, 10:47

piecia napisał(a):Więc może ktoś dysponuje rozpiską do mojego złącza?
Na forum znalazłem kilka schematów, ale żaden nie pokrywa się z rozłożeniem pinout


Popatrz tutaj:
viewtopic.php?f=117&t=124881

EDIT:
piecia napisał(a):ale pod maską jest ten, fen, bus+ i bus-

Jakoś na Twoim foto nie widać abys miał piny BUS+ czy BUS-.
Masz za to FEN i TEN czyli diagnostykę masz za pomocą diody LED
Zastanawia mnie jest jednak brak pinów FAT i TAT do diagnostyki ASB
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez piecia » 11 paź 2012, 11:15

ok a czy mając elm mogę skorzystać z tego?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07d55928a1023a33.html
czy jedyne co mogę to dioda?
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez Marek 161BD081 » 11 paź 2012, 11:19

uuuupss – źle popatrzyłem.
Faktycznie masz te BUS+ i BUS- i nie ma przeszkód przed spróbowaniem diagnostyki via ELM.

Masz to opisane tutaj: viewtopic.php?f=125&t=36848
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9