MX-3 EC KL-ZE/DE Turbo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez lukster » 15 wrz 2010, 08:52

:D klozet przyjąłby na klatę 400 śmiało, gdyby nie tuner pipa, człowiek całe życie się uczy. Pośpiech przy strojeniu nie wychodzi na zdrowie, a wtryski lejące na 95% wydajności to też słaby pomysł <serduszka>
Tłoczki się poddały przy 1,1 bara i dorzuconych 4 stopniach do zapłonu. Ale szedł klozet jak wściekły hehehe. Dziś otworzę pacjenta, zobaczę jak tuleje i jak będą zdrowe po weekendzie atakujemy 400 ponownie ;)
Jakieś foty wkrótce <diabełek>
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez People_Hate_Me » 15 wrz 2010, 15:40

Lukster Ty to jesteś sadomasochista xD
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Hazu » 15 wrz 2010, 23:40

lukster
to w Lublinie pod górę będziesz jeździł ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez lukster » 16 wrz 2010, 08:28

Po otwarciu pacjenta destrukcja okazała się sporo mniejsza niż się spodziewałem. Na 2 tłokach ślady spalania stukowego, jeden poddał się i oderwał się kawałek górnej półki. Niestety kawał dość spory i deko zmasakrował powierzchnię zaworów, pewnie też pokrzywił. Zobaczymy jaką diagnozę postawi głowicowiec. Do Lublina zostało niewiele czasu, będzie gonitwa jeśli okaże się, że trzeba dorobić zawory. Generalnie z większym optymizmem patrzę na kolejną sesję strojenia, tłoki od KL odprężą do 9,2:1, będzie trzeba nadrobić ciśnieniem doładowania <diabełek>

Obrazek
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Pit » 16 wrz 2010, 09:34

Podniesiesz się jak Fuhrer z popiołów! :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez brii » 16 wrz 2010, 09:36

Może i dobrze – u dołu będzie słabiej, będzie łatwiej startować ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jackkpl » 16 wrz 2010, 10:28

Mowiac u dolu masz na mysli 4500rpm, z ktorych lukster startuje ? ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 16 wrz 2010, 10:32

ty lepiej sprawdz wirnik po ceiplej stronie turbiny.jesli kawalek tloka leci sobie na rozpedzony wirnik to lopatki pogiete na bank.sytuacja przypomina mi moj tlok.tez urwany kawalek plaszca, ewidentna wina spalanie stukowego chodz szczerze nie slyszalem go.teraz mam juz wyczulony sluch na terkotke w szprychach :) .na ktorym garze cii polecial?na 1szym, trzeciem?mniejsza kompresja i wiekszy boost raczej spowoduje gwaltowniejsze rozwijanie moy.znaczy bedzie gwaltowniej moment lecial w gore przez co trakcja sie pogorszy.zainwetsuj w ebc.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez xXx » 16 wrz 2010, 11:15

Dawno temu Patryk identycznie zakatował jeden z tłoków w ZE, szkoda tylko że tamten silnik z dmuchaniem miał tyle wspólnego co ja z baletem <lol>


Zakładaj 9,2:1 z KL-a... Zobaczymy jak to sie będzie zachowywało przy większym ciśnieniu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez lukster » 16 wrz 2010, 11:27

Wirnik cały na szczęście. Tłok klękł na 6 garze, co do stuku to dziś już wiem jak on brzmi w słuchawkach Det cana ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez brii » 16 wrz 2010, 13:44

xXx napisał(a):Zobaczymy jak to sie będzie zachowywało przy większym ciśnieniu...

Obstawiam, że niestety gorzej w ogólnej charakterystyce, chociaż przy ciśnięciu szczytowych wartości chyba nie będzie za dużej różnicy :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ravo » 16 wrz 2010, 13:51

Szykuj się na połowę października hihi może się spotkamy :) powiedz mi jak wygląda sprawa egt u ciebie. I czy chwilowe za wysokie egt też zabija tłoki :) ? Moje sięga przy zabawie do 920 ale przy wyścigu ponad 1.4 dochodzi do tysiąca stopni :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez lukster » 16 wrz 2010, 13:57

egt mam 900-920 w peaku. Pod tysiąc to nawet na kuciznę sporawo. Ważne jest też, gdzie zamontowana jest termopara.
Czyli w październiku będę masakrował fiaciora ? :D Gdzie ?
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez ravo » 16 wrz 2010, 16:05

czujnik mam na środku kolektora, to ładnie ale jakoś wytrzymał już 5 tyś km na egt pod tysiąc jednak fiat to fiat heheh
dziś się dowiesz na forum szczegółów

żeby nie było ot
to zazdroszczę Ci "lekkiego" podejścia do tego auta, ja to za każdym razem panikuję o głupoty a nigdy jeszcze silnika ani skrzyni nie zajechałem
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez lukster » 16 wrz 2010, 19:28

ravo, dopóki byłem skazany na obcych i musiałem za to płacić to płakałem tak samo ;) Ta awaria to jakieś 1k pln i 3 dni pracy popołudniami, więc bez tragedii. Umówmy się, to jest stare auto, części tanie jak barszcz.
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez radekkm » 16 wrz 2010, 19:48

tak z ciekawosci 3 dni pracy popoludniami z wyjeciem silnika ??
wlasnie o to chodzi,trzeba ogarniac a nie uzalac sie i trzepac portkami
jestes bodzcem do dzialania ;)
jest jakis projekt o podobnej konfiguracji do twojej ??
ile korby z milleni tak naprawde sa w stanie zniesc ??
czy ktos juz je pogial ?
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez YaRQ » 16 wrz 2010, 20:01

jacobs napisał(a):Jeden link wart więcej niż tysiąc słów ;)

<głaszcze> o fuj :|

MAZDA to je to! <zeby>
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez mlody1921 » 16 wrz 2010, 23:52

Dokładnie luster jest jak stara ruska czekolada ni ugryźć ni rozbić <rotfl>

Działaj mistrzu :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez lukster » 18 wrz 2010, 15:16

radekkm napisał(a):tak z ciekawosci 3 dni pracy popoludniami z wyjeciem silnika ??

Zawsze działamy we 2 z Xtreme3 i nie tak, że jeden patrzy na ręce drugiemu tylko jeden w kanale, drugi na górze i jazda ;) . Wyjęcie tłoków zajęło 3h. Składanie do kupy potrwa pewnie z 6, bo trzeba bez pośpiechu poprzekładać pierścionki, poczyścić to i owo itp. Ogólnie rutyna :P Do wymiany tłoków nie ma sensu wyciągać silnika.
radekkm napisał(a):jest jakis projekt o podobnej konfiguracji do twojej ??
ile korby z milleni tak naprawde sa w stanie zniesc ??
czy ktos juz je pogial ?

Ja jeszcze nie trafiłem na miks seryjnych tłoków z korbami z millera. Korby znoszą podobno 450whp. Czy ktoś pogiął nie wiem, założę się, że tak :D
YaRQ napisał(a):MAZDA to je to! <zeby>

Nie inaczej :D
mlody1921 napisał(a):luster jest jak stara ruska czekolada ni ugryźć ni rozbić <rotfl>

Ale można polizać lub possać, żona tak mówi :P
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez lukster » 18 wrz 2010, 20:30

Millenia S Rods were made by Mazda for their Turbo applications. They are a MUCH stronger rod than stock "KL" rods. We have successfully run these rods to 20 psi. Millenia rods have a different small end pin diameter so they will NOT fit stock "KL" pistons. BUT, if you are going to have pistons made – this may be the way to go.

badziewie prawda !!! :)

Klozet zapada w sen zimowy, korby miały wytrzymać 400+whp a nie zniosły ledwo 350whp. Jankesi mają inne konie :/ Nie wspomnę że u mnie było 16psi a nie 20. Hols widać ma jebnięcie destrukcyjne.
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy