Głosna praca nawiewu.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bery » 21 sie 2005, 22:06

Witam Wszystkich !!!
Mam problem z głośną pracą nawiewu. Może ktoś potrafi mi opisać jak dostać się do wiatraczka od nawiewu w celu nasmarowania i oczyszczenia .
Pozdrawiam!!!
Bery
Początkujący
 
Od: 26 lut 2005, 22:05
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 2005 po lifcie 2.0 benzyna

Postprzez Yolek 626GE » 22 sie 2005, 22:13

hej. też mamy ten problem i nasila sie to gdy bardzo gorąco. Coś ociera gdzie to nie wiem ale może się dowiemy. Poczekajmy. pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 23:18
Posty: 41
Skąd: Bisztynek, Mazury
Auto: 626GE, 2.0, '92

Postprzez s e b a » 25 sie 2005, 15:16

U mnie np tez miałem taki sam problem – coś terkotało -przy okazji wymiany filtra do klimy kabinowego jeździłem kilkka dni bez filtra i co sie okazało ... filterek się telepał i to dawał takie męczące odgłosy...ale to nie musi być oczywiście to.
Początkujący
 
Od: 24 lis 2004, 11:23
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0 ditd

Postprzez Yolek 626GE » 26 sie 2005, 22:36

Hej Seba. O filterek sie nie martwie ponieważ nie mam klimy w swojej Madzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 23:18
Posty: 41
Skąd: Bisztynek, Mazury
Auto: 626GE, 2.0, '92

Postprzez nynuch76 » 31 sie 2005, 12:59

To ze nie masz kliny nie musi oznaczać braku filtra :)
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Yolek 626GE » 6 paź 2005, 00:14

hmmm.to gdzie on jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 23:18
Posty: 41
Skąd: Bisztynek, Mazury
Auto: 626GE, 2.0, '92

Postprzez nor » 6 paź 2005, 11:19

WŁAŚNIE NIEDAWNO TO PRZERABIAŁEM. Wiatrak przynajmniej u mnie znajduje sie po prawej stronie pod półką. Dwa zatrzaski i juz mamy dostęp do wiatraka. Trzyma sie na trzech śrubkach, rozłaczamy kabelki, zdejmujemy przewody powietrzne takie cienkie i odkrecamy. I mamy juz wiatrak na wierzchu. Aby naprawic hałas szorowania nalezy zdjąc ten obracający sie plastik w kształcie koła młynowego i dać dodatkową podkładkę i PROBLEM Z GŁOWY. 15 MIN ROBOTY.
Pozdrawiam i życzę przyjemnej naprawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez bery » 6 paź 2005, 14:50

Dzięki nor lecę naprawiać!!!
Pozdrawiam!!!
Bery
Początkujący
 
Od: 26 lut 2005, 22:05
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 2005 po lifcie 2.0 benzyna

Postprzez nemi » 6 paź 2005, 15:06

Yolek 626GE napisał(a):hmmm.to gdzie on jest?

w GE nie ma
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez sołtys » 6 paź 2005, 19:12

nemi napisał(a):w GE nie ma


a u mnie jest znaczy był bo go wywaliłem i jeszcze nie założyłem niwego bo byłchba od nowości nie wymieniany efekt taki że nawiew wogóle nie powodował ruchu powietrza zaznaczam że nie mam klimy.

a znajdował sie pomiedzy wentylatorem a całym tym ukłądnem sterownia nawiewami klapkami i i nyymi badziewiami.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Bimbak » 6 paź 2005, 20:09

sołtys napisał(a):a u mnie jest znaczy był bo go wywaliłem

sołtys napisał(a):a znajdował sie pomiedzy wentylatorem a całym tym ukłądnem sterownia nawiewami klapkami i i nyymi badziewiami.

<wow>
to ciekawe jakim cudem sypał mi liściami skoro mam filtr <lol>
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez sołtys » 6 paź 2005, 21:03

Bimbak napisał(a):to ciekawe jakim cudem sypał mi liściami skoro mam filtr łoł


szczerze to wygląda to na orginał ale głowy nie dam może sobie to niemiec poprzedni włąściciel zamontowałfakt faktem był i nic nie wiał teraz wieje ale za to kurz leci straszny ;)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez pawelc » 7 paź 2005, 08:33

Bimbak w mx-ach nie ma filtru ale aż tak dużo syfu to niełapie wystarczy raz na jakiś czas wyczyścić (bo lubi sobie trochę syfu na wiatrak załapać) i jest cicho
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez pablo1973 » 18 sty 2006, 18:22

Witam forumowiczów
Temat już niby eksploatowany lecz chciałbym się dowiedzieć konkretów.Mam mianowicie problem z wentylatorem nawiewu.Podczas pracy na 3 i 4 biegu strasznie warczy i wpada w wibracje, które przenoszą sie na całą deskę rozdzielczą.Próbowałem się dostać do wentylatora ale na otwarciu schowka pasażera się skończyło – nie wiem co dalej.Jak wymontować schowek, co wypiąć, co odkręcić, w jaki sposób uciszyć wentylator.Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
MAZDA 626 GE FS 1992 r.
Początkujący
 
Od: 12 lis 2005, 00:01
Posty: 21
Skąd: Wielkopolska
Auto: 626 GE FS 2,0 '92 LPG SGI

Postprzez SHY » 18 sty 2006, 19:59

Witam

Pablo1973 musisz zdjac ten plastik co jest nad nogami pasazera a pod schowkiem, ktory wykreciles. Mocuje sie go na 3 "nity" plastikowe. Wentylator siedzi na 3 srubach krzyzowych (leb jest wyprofilowany rowniez pod klucz – chyba 10). Rozpoczynasz od zdjecia kanalu (czarnego plastikowego weza srednicy 10mm wyprofilowanego) powietrznego. Bedziesz musial odlaczyc 3 wiazki przewodow. Jeden to zasilanie wentylatora. Pozostale trzeba rozlaczyc zeby latwiej wyjac. Odkrecasz takie metalowe kolo. Jak to zdejmiesz wyjdzie Ci z tym kolem silnik wraz z takim plastikowym bebnem.
Jak zdejmiesz silnik to go tez rozkrec (dwie sruby). Ja akurat w ten sposob dostrzeglem ostatnie tchnienie szczotek (ktore juz kupilem i czekaja na wymiane do soboty).
Skad moga sie brac drgania – zwykle od niewlasciwego wywazenia wirnika i tego co jest na nim. Byc moze masz nawalone jakiegos syfu na ten bemben, bo GE nie ma filtru powietrza i zapewne znajdziesz kilka lisci. Moze byc tez tak ze cos jest ze szczotami albo komutatorem. Lecz jesli by to bylo to radio by Ci oszalalo. Stawiam wiec na czyszczenie tylko bedna.
To tyle. Mysle, ze opis dosc szczegolowy, bo niedalej jak 4 dni temu sam przerabialem ten temat.

Pzdr

PS. Gdzie mieszkasz w tej Wielkopolsce?? Jak blisko mnie to podjedz to Ci wszystko pokaze.
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez alfacym » 18 sty 2006, 20:47

jeżeli mocowanie jest podobne jak w mx6 to masz na dole 2 wkkręty które należ wykręcić i wyjąć schowek. Jednak zapewnie to tylko ułatwi Ci dojście do wentylatora. Jest on montowany na 3-4 wkręty od spodu, ale wymontowanie schowka zapewne nie wystarczy żeby wyjąć go całkowicie , będziesz go mógł poprostu trochę opuścić – starcza na wyczyszczenie ze wszelkiego rodzaju śmiecia nie wiem czy Ci to wystarczy żeby go całkowicie wyjąć przyjdzie Ci prawdopodobnie rokręcić dużo, dużo więcej. Zastrzegam że tak jest w mx ale w 626 powinno być podobnie.A i umnie wentylator na 3 i 4 biegu jest głośny no tylko żadnych wibracji nie mam Pozdrawiam i życzę "miłego " rozbierania. :)
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 00:12
Posty: 29
Skąd: Trzebiatów
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 93'

Postprzez Yolek 626GE » 30 lis 2006, 13:38

A Panowie co może być jeszcze jak nawiew mam na poz3, silnik pracuje normalnie, a jak przełącze na poz 1 lub 2 to obroty skaczą?

Domyślam się chyba że to cosik z elektryką się dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 23:18
Posty: 41
Skąd: Bisztynek, Mazury
Auto: 626GE, 2.0, '92

Postprzez Koval » 30 lis 2006, 21:13

Mogą już padać szczotki, możesz też mieć syf przy turbince który przyblokowuje wentylator na niższych obrotach (wentylator jest słabszy i łatwiej go zwolnić – zatrzymać), możesz też nie mieć dobrego styku na rezystorach 1 i 2 biegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez Yolek 626GE » 1 gru 2006, 11:30

Dzięki
Sprawdze to dziś i postaram się przesłać relacje z naprawy :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 23:18
Posty: 41
Skąd: Bisztynek, Mazury
Auto: 626GE, 2.0, '92

Postprzez Yolek 626GE » 11 gru 2006, 14:53

Udało mi się rozebrać ów wntylator. Nic trudnego.
Filtra nie ma i to jest problemem. Znalazłem w wirniku liście, igły i mnóstwo kurzu (a raczej czegoś czarnego i troche lepkiego). Wężem który ma chłodzić wirnik wpadają takie śmieci i nie może się swobodnie obracać.
Koval napisał(a):możesz też mieć syf przy turbince który przyblokowuje wentylator na niższych obrotach (wentylator jest słabszy i łatwiej go zwolnić – zatrzymać)

Wystarczyło go wyczyścić i podnieść cały silnik, który zawieszony jest na gumach (w blaszce którą odkręcasz). NIe trzeba więc podkładek żeby go podnieść.

Teraz wszystko działa jak należy.

Pozdrawiam i Dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 23:18
Posty: 41
Skąd: Bisztynek, Mazury
Auto: 626GE, 2.0, '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6