Punkty do dokonania zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mpsoft » 14 wrz 2010, 22:26

Czy ktoś ma moze jakiś schemat (bądź jest w stanie je opisać) przedstawiający punkty przez które dokonuje się wtryskiwania środka antykorozyjnego w celu zabezpieczenia profili zamkniętych w M6 kombi rocznik 2003 wersja europejska ?

Z pominięciem znanych mi już :
– punktów znajdujących się w progach (pod plastikową listwą na zewnątrz samochodu od dołu – swoją drogą po cholere ona tam jest – ma dodatkowo chronic progi przed kamieniami ? i czy tylko u mnie z czasem ta plastikowa listwa tak się zdeformowała po obu stronach ? –> bezkolizyjna )
– nadkola z tyłu
– otwory w drzwiach od dołu (odprowadzenie wody)
– maska silnika (gdzie się da trysnąć ;) )
Ostatnio edytowano 15 wrz 2010, 13:26 przez mpsoft, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez Lorento » 15 wrz 2010, 09:51

mpsoft napisał(a):swoją drogą po cholere ona tam jest

żeby Ci paniena szpilami grawerów na progach nie narobiła.....
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez aros87 » 15 wrz 2010, 10:00

Lorento napisał(a):mpsoft napisał(a):
swoją drogą po cholere ona tam jest

żeby Ci paniena szpilami grawerów na progach nie narobiła.....


Jemu chodzilo o listwe na zewnatrz, od spodu progu..... Wewnatrz logiczne, z musi byc jakas listwa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez Lorento » 15 wrz 2010, 11:29

mpsoft napisał(a):punktów znajdujących się na progach (pod plastikową listwą

przyimek "na" w połączeniu z rzeczownikiem oznacza, że coś znajduje się na czymś, czyli od góry, w przeciwieństwie do przyimka: "pod"....
Np. jeżeli ktoś opisuje pozycję: leżę na panienie, czy zrozumiesz to jako pozycję na jeźdźca...?
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Grzyby » 15 wrz 2010, 11:36

Siła argumentów powala <lol>
Dawno się tak nie uśmiałem hahaha

Aż nawet nie nakrzyczę za OT :)
A potem sprzątnę.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez maselek » 15 wrz 2010, 20:23

mpsoft napisał(a):..."(pod plastikową listwą na zewnątrz samochodu od dołu – swoją drogą po cholere ona tam jest – ma dodatkowo chronic progi przed kamieniami ? i czy tylko u mnie z czasem ta plastikowa listwa tak się zdeformowała po obu stronach ? –> bezkolizyjna )..."


Też się zastanawiam co z tą listwą zrobić <co?> nie ciekawie ona wygląda i u mnie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez mpsoft » 15 wrz 2010, 20:48

ja zdemontowalem. wygladalo okropnie – brud i woda miala gdzie sie gromadzic. po zabezpieczeniu progow za pomoca ML'a (wewnatrz) pokrylem od dolu progi srodkiem antykorozyjnym 2 razy.
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez paavel » 26 wrz 2010, 19:20

Listwę zdemontowałem. Jest to wręcz debilne rozwiązanie- tworzy idealne środowisko do powstania rdzy, woda się tam dostaje i trzyma nawet tydzień po deszczu!
Do progów wstrzyknąłem środek antykorozyjny, następnie preparat do konserwacji podwozia.
Problem w tym, że w szóstce w progach jest czasem woda, u mnie była w progu od strony kierowcy. Ktoś wie jak się tam dostaje ?
Wczoraj założyłem elektroniczne zabezpieczenie antykorozyjne, kupione na allegro za około 65 zł, podobno działa, ale zobaczymy za jakiś czas. Polega to na podłączeniu urządzenia pod akumulator i poprowadzeniu od niego 2 kabli – jeden do rynienki klapy bagażnika, drugi do rynienki maski.
Instalacja zajęła ze 2 godziny, koszta niewielkie, więc chyba warto.
aaa... urządzenie chroni karoserię również od wewnątrz, tam gdzie nie ma możliwości konserwacji
Zainteresowanych odsyłam na allegro, wpiszcie "stop korozji"
Początkujący
 
Od: 29 lip 2010, 15:14
Posty: 18
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 6 GG, Diesel 2.0, 120 km, 2003 r

Postprzez Lorento » 26 wrz 2010, 20:50

paavel napisał(a):wpiszcie "stop korozji"

Ja bym wpisał: "Stop Naiwnym".. delikatnie mówiąc.
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez paavel » 27 wrz 2010, 18:10

Lorento napisał(a):Ja bym wpisał: "Stop Naiwnym".. delikatnie mówiąc.


No faktycznie – jak czegoś nie rozumiesz to to przecież nie może działać (bo w końcu wszystko wiesz), to jakieś tajne sztuki alchemii muszą być, lub kontrakt z diabłem, a w zestawie gratis magiczna różdżka.

Poczytaj trochę na ten temat (tzn jak to działa), potem komentuj, delikatnie mówiąc.

Podobne zabezpieczenia są stosowane od co najmniej 15 lat w budownictwie i przemyśle stoczniowym, to czemu nie w samochodzie?
Początkujący
 
Od: 29 lip 2010, 15:14
Posty: 18
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 6 GG, Diesel 2.0, 120 km, 2003 r

Postprzez karol556 » 18 lip 2012, 18:49

A jakiego srodka uczyc do tej konserwacji? u mnie na dole drzwi kierowcy od wewnatrz rudy zaglada
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2012, 21:56
Posty: 45
Auto: M6 GG '03, Diesel 136KM

Postprzez dobrzyn22 » 18 lip 2012, 19:07

paavel napisał(a):Zainteresowanych odsyłam na allegro, wpiszcie "stop korozji"

inwazyjna metoda instalacji( o ile ma być prawidłowa), nie potwierdzone pozytywne działanie...Dodam, że FSO swego czasu montowała takie cuda(za dopłatą) do Poloneza i niestety nie ochroniło to blach przed rdzą...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez maciejbbbb » 6 sie 2012, 08:06

Witam,

W najbliższym czasie mam zamiar zakonserwować wszystkie profile zamknięte w tym drzwi. Nie chce mi się za bardzo ich rozbierać i dlatego chce pryskając Noxudol 750 przez te otwory od spodu. Tylko pytanie czy nie będzie to miało negatywnego wpływu na mechanizm podnoszenia szyby, zamek itp ? Dzięki za odpowiedź.

EDIT(moderator)-przenoszę do odpowiedniego wątku
maciejbbbb
 

Postprzez haryb » 25 paź 2013, 19:15

Odświeżam wątek:

Poszukuję informacji na temat konserwacji profili zamkniętych w mazda 6 2.0 GY kombi 2006.
Dokładnie to chodzi mi czy jest możliwość podobnie jak to jest z progami wstrzyknąć konserwant przez specjalne otwory – wszystkie drzwi, maskę, klapę bagażnika ?
Czy są w tym modelu fabrycznie jakieś otwory z których można skorzystać ?
Na drzwiach nic mi nie wyłazi, jest elegancko ale zawsze myślę lepiej by było gdybym dodatkowo dmuchając na zimnę zakonserwował drzwi, klapę od wewnątrz.

Za wszelkie rady i info będę wdzięczny.

Pozdro
Hary
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2013, 19:48
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX-5 2.5 2019

Postprzez misiek89 » 25 paź 2013, 22:53

Drzwi możesz zakonserwować przez otwory odpływowe, albo opcja dokładniejsza ściągać boczki i wtedy piskać woskiem , w masce masz otwory do konserwacji tak samo w podłożnicach i klapie bagażnika, gdzie da się wsadzić sondę to walimy wosk :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez haryb » 26 paź 2013, 00:24

Czy wciskając to w drzwi nie uszkodzi, nie zabrudzi np. szyb ? mechanizmu do opuszczania ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2013, 19:48
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX-5 2.5 2019

Postprzez misiek89 » 26 paź 2013, 10:01

Nie jak będziesz kierował dysze równolegle do dolnego rantu a nie w górę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Hubix » 28 paź 2013, 23:41

Otwory są na pewno w:
– drzwiach przednich, tylnych
– Nadkolach po 2
– Progach
– Podłużnicach w kilku miejscach (podłoga, bagażnik)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6