Bardzo spodobał mi się patent jaki jest w Suzuki, a mianowicie. Jednokrotne naciśnięcie na pilocie otwierania drzwi otwiera tylko zamek kierowcy, ponowne – resztę. Ma to sporo zalet, otwieranie jest cichsze, nie obciąża niepotrzebnie innych siłowników, a gdy jeździmy sami po mieście, mamy resztę drzwi zamkniętych.
Czy ktoś kto się zna na elektronice mógłby pomyśleć jak to jest rozwiązane. Czy jest to kwestia centralki czy odpowiednio zmodyfikowanych wyjść w kierunku siłowników?
Modyfikacja centralnego zamka
Strona 1 z 1
to raczej trzeba by było pobawić się z centralką, i musiałaby mieć oddzielne sterowanie na siłownik drzwi kierowcy
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
widzialem takie centralki na alledrogo i nie byly nawet drogie ale co do jakosci wykonania to wiele do zyczenia pozostawialy...
a co do jazdy po miescie to ja po wsiadnieciu do auta przyciskam sobie przycisk na drzwiach kierowcy (czasem sam mi sie lokciem naciska) i juz mam wszystkie drzwi zamkniete
edit:
a nawet jak bys sobie taka centralke sprawil to i tak bedziesz musial dodatkowy kabel do silownika w drzwiach kierowcy pociagnac bo do oryginalnej centralki dochodzi jeden od wszystkich drzwi
a co do jazdy po miescie to ja po wsiadnieciu do auta przyciskam sobie przycisk na drzwiach kierowcy (czasem sam mi sie lokciem naciska) i juz mam wszystkie drzwi zamkniete
edit:
a nawet jak bys sobie taka centralke sprawil to i tak bedziesz musial dodatkowy kabel do silownika w drzwiach kierowcy pociagnac bo do oryginalnej centralki dochodzi jeden od wszystkich drzwi
- Od: 20 lip 2009, 21:41
- Posty: 149
- Skąd: Hańczowa/Gorlice
- Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD
jacobs napisał(a):A gdyby wykorzystać dodatkowy kanał w autoalarmie? (o ile taki posiada). Zamiast otwierać bagażnik, można otwierać drzwi kierowcy.
a czym być to potem zamykał?
dodatkowy kanał nie rozbraja alarmu!!
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
PLaster napisał(a):a czym być to potem zamykał?dodatkowy kanał nie rozbraja alarmu!!
Fakt. Zamknąć można by przyciskiem zamykania wszystkich drzwi, ale traci się wtedy traci się połowę zalet tego rozwiązania
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Siw-y napisał(a):Tego typu sterowanie mają auta z USA, ale głowy nie dam
Na pewno taki patent jest u pinkiego w protagu (czy jak to się tam pisze).
Mazda Millenia też ma taki bayer
Borys napisał(a):Wyczytałem, że nawet Focusy to mają. Ale skoro to nie takie proste to odpuszczam.
tak,już MKI focusy ale tylko jak ma 4x el. szyby tzw. GHIA lub wypasiony TREND
-jedno krótkie szybkie naciśnięcie tylko drzwi kierowcy
-jedno normalne lewe i prawe przednie
-drógie w ciągu do ok.2 sek wszystkie 4 drzwi
Właśnie taki poszedł na służbe do ojca
wszystko zależy jaki ma modół komfortu
w sumie patent ciekawy, ale ja zapodam ze gdy mi w bg padla oryginalna centralka zakupilem po prostu nowa z pilotem i silownikiem w drzwie kierowcy. Okablowanie do reszty drzwi pozostalo oryginalne wymienilem tylko silowniki... jednakze, wracajac do tematu, owa centralka posiada bajer w stylu, podpiecie pod pedal hamulca i acc.
Teraz tak, jak wsiadamy, i przekrecimy kluczyk, gdy wcisniemy pedal hamulca centralny sie zamyka, gdy wylaczymy zaplon, otwiera ponownie... calosc (pilot centralka silowniki przewody) kosztowalo jakies 80,– w nowym elektroniku... osobiscie nie testowalem jak to dziala... nie udalo mi sie jakos doszukac acc w puszcze bezpiecznikow
Teraz tak, jak wsiadamy, i przekrecimy kluczyk, gdy wcisniemy pedal hamulca centralny sie zamyka, gdy wylaczymy zaplon, otwiera ponownie... calosc (pilot centralka silowniki przewody) kosztowalo jakies 80,– w nowym elektroniku... osobiscie nie testowalem jak to dziala... nie udalo mi sie jakos doszukac acc w puszcze bezpiecznikow
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
mad_man napisał(a):Teraz tak, jak wsiadamy, i przekrecimy kluczyk, gdy wcisniemy pedal hamulca centralny sie zamyka, gdy wylaczymy zaplon, otwiera ponownie...
mam to u siebie w GD coupe od ponad dwóch lat i sprawuje się świetnie, ale trzeba pamiętać, by se kluczyków nie zamknąć, bo chwilami potrafi się zamknąć jak jest jakiś skok napięcia itp (w moim przypadku)
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Ta funkcja też jest fajna, ale nie ma podstawowej zalety co centralka otwierająca jedne drzwi. Nie obciąża niepotrzebnie wszystkich pięciu siłowników, tylko jeden. U siebie jeden tylny musiałem już mienić na uniwersalny (na sucho działał, ale nie miał "siły" z cięgnami), jednak mają one swoją żywotność.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości