Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Pankuba » 14 wrz 2010, 11:38

Hubix napisał(a):Jeśli zależy Ci na bardzo dobrym oleju i to Mobila to zamiast 0W40 zalałbym 5W50 który jest w 100% syntetyczny.

A gdzie wg Ciebie Mobil 5W50 miałby przewagę w porównaniu z Mobil Turbo Diesel 0w40 dla normalnego kierowcy, jakim jest malkolm (malkom, potwierdź, żeś normalny kierowca ;))?
Różnica w cenie bańki 5 litrów to jakieś 20 zł ...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez malkolm » 14 wrz 2010, 12:44

jeżdżę dość spokojnie, 5w50 będzie chyba za gęsty do diesla gdzie zalecane jest 5w30, ten mobil za 120 zł o którym pisałem to jest uniwersalny nie do diesla, z tego co wcześniej ktoś pisał to wszystkie mobile 0w40 są syntetyczne, może ktoś to potwierdzić??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Rafcio.s » 14 wrz 2010, 13:39

Tak sie zastanawiam, skoro mazda ma dedykowany dobry olej 5w30 do diesla to po co kombinowac z innymi ?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Maciej Loret » 14 wrz 2010, 13:42

Rafcio.s napisał(a):Tak sie zastanawiam, skoro mazda ma dedykowany dobry olej 5w30 do diesla to po co kombinowac z innymi ?


Ma też dedykowane klocki, tarcze, opony i milijon innych gratów...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Rafcio.s » 14 wrz 2010, 13:45

DELETE
Ostatnio edytowano 14 wrz 2010, 13:47 przez Rafcio.s, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Rafcio.s » 14 wrz 2010, 13:45

DELETE
Ps.
Jak kasowac posty ?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Pankuba » 14 wrz 2010, 13:52

malkolm napisał(a):jeżdżę dość spokojnie, 5w50 będzie chyba za gęsty do diesla gdzie zalecane jest 5w30, ten mobil za 120 zł o którym pisałem to jest uniwersalny nie do diesla, z tego co wcześniej ktoś pisał to wszystkie mobile 0w40 są syntetyczne, może ktoś to potwierdzić??


W takim razie widziałeś Mobil 1 OW40, którego produkcji zaprzestano. Tu masz specyfikację techniczną:
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _0W-40.asp

EDIT: Wg mnie nie ma dziś sensu ustalanie, czy olej jest w pełni syntetyczny, syntetyczny, czy w technologii syntetycznej. Obecnie mamy już bardzo dobre oleje produkowane w technologii HC (hydrokraki) czy popularnej obecnie w produktach Mobil czy Shell technologii GTL (gas-to-liquid). Pozwalają one uzyskiwać te same rezultaty, które osiągają oleje z dużym udziałem grup PAO czy estrów, zwykle zwane pełnymi syntetykami.
Ostatnio edytowano 14 wrz 2010, 19:10 przez Pankuba, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Martinator » 14 wrz 2010, 19:06

reasumujac moj przypadek:
1. po uzytkowaniu castrola 10w40 smialo moge przejsc na 5w/30?
2. szukam czegos dobrego ale nie przesadnie drogiego, polecano tu dexelia: cena 180zl/ 5litrow + filtr gratis, elf evolution sxr 5w/30 cena 104zl/5litrow -ponoc blizniaczy do dexelia.., lotos quazar 5w/30 kosztuje 185zl/4litry czy moze jakis inny lotos, orlen (wspierajmy rodzime rafineria :)) ??

co wybrac z tej listy?
M
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 20:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez Pankuba » 14 wrz 2010, 19:18

Martinator napisał(a):elf evolution sxr 5w/30


Elf nie zaleca tego oleju do Mazdy 626 2.0.

Martinator napisał(a):ponoc blizniaczy do dexelia


Parę lat temu Elf SXR i Dexelia Ultra miały inną specyfikację techniczną, obecnie jest ona identyczna (wsie normy, lepkości, gęstości, pour pointy itd.).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez MichalGubin » 14 wrz 2010, 19:38

Mazda 323F ba 1.5 Z5, jaki olej polecicie. Chłopaki z carspeed.pl zaproponowali mi:
– GM
– Valvoline MAXLIFE
– LiquiMoly Leichtlauf
– Mobil

Wszystkie to półsyntetyki 10W40. Teraz auto jeździ na Mobilu 10W40.
Początkujący
 
Od: 9 sty 2010, 16:33
Posty: 8
Skąd: ......
Auto: 323F 1995r. Noble green

Postprzez Pankuba » 14 wrz 2010, 19:55

MichalGubin napisał(a):Mazda 323F ba 1.5 Z5, jaki olej polecicie. Chłopaki z carspeed.pl zaproponowali mi:
– GM
– Valvoline MAXLIFE
– LiquiMoly Leichtlauf
– Mobil

Wszystkie to półsyntetyki 10W40. Teraz auto jeździ na Mobilu 10W40.

Nie znam GM. Spośród trzech pozostałych najlepszą specyfikację ma Valvoline. Cenowo chyba też będzie atrakcyjny.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez malkolm » 14 wrz 2010, 20:47

mobiła 10w40 widziałem za 60 zł :)
widzę że firma poszła w duł z cenami i to sporo, 5w50 135 zł ze 165, to jest dużo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez adi3335 » 18 wrz 2010, 00:52

No tak do mazdy 323f sportive z oleju dexelia 5w30 zeszlismy do amsoil 5w30
Przed zalaliśmy płukanke amsoil
Do tego do skrzyni wlalismy 75w90 gl4 amsoil
No od razu widać roznice pierwsze po pracy skrzyni biegów brak zgrzytów wstecznego cicho chodza łożyska.
Silnik szybciej sie nagrzewa osiaga stała temperature olej utrzymuje się długo czysty.
Widać że olej górna pułka.
tak to wygląda
Obrazek
YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2010, 00:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez Grucha » 18 wrz 2010, 10:28

adi3335 napisał(a):amsoil 5w30
<peace>

Słuszna decyzja

Pozdr
Grucha
 

Postprzez malkolm » 18 wrz 2010, 10:41

adi3335 napisał(a):amsoil 5w30

a ile coś takiego kosztuje??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez adi3335 » 18 wrz 2010, 22:39

Nie kupujcie dexeklia to to syf
olej ma miec normy a5/b5 i G4
dla tego są u mnie fotki jak wyglada motor serwisowany w aso na castrol potem płukanka plus amsoil,
i zalany amsoil 5w30 który przy 4 tys km dalej
YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2010, 00:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez Pankuba » 18 wrz 2010, 23:33

adi3335 napisał(a):Nie kupujcie dexeklia to to syf

Aplikuj bracie w Mazda Motor na stanowisko speca od środków smarujących. Oni potrzebują rozgarniętych ludzi, a ty się marnujesz na jakimś tam forum ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Tomek6 » 19 wrz 2010, 21:23

Panowie, zalewał ktoś do siebie Midland'a Axentum 5w-30? :)

Tak to wygląda http://www.midland.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=89&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=4

Pytam, bo zauważyłem u siebie ciężką do zwalczenia tendencję do wysokiego kręcenia motoru :D Rozglądam się, więc za jakimś dobrym olejem na zmianę. Chodzi mi po głowie Amsoil, Quaker State (Q Advanced Fully Synthetic Low Saps lub Horse Power) no i owy Midland.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Croom » 19 wrz 2010, 21:45

To z tej rodziny pełnosyntetycznym olejem jest Amsoil, reszta to dobre HC należące do III grupy.
Quaker ma wysoki Noack, a Midland nie wiem kto robi, kiedyś był to olej na licencji Quakera...
Amsoil wypada z tej podanej czołówki najlepiej.
Podany przez Ciebie AXCENTUM jest w specyfikacji C1, czyli najmniejsza ochrona silnika kosztem DPF i innych ekologicznych dobrodziejstw :–)

To potrzebujesz do diesla, do jakiej aplikacji ?
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Maciej Loret » 19 wrz 2010, 21:55

Tomek6 napisał(a):Pytam, bo zauważyłem u siebie ciężką do zwalczenia tendencję do wysokiego kręcenia motoru :D


Jeśli tylko czasami korzystasz z czerwonego pola i nie bijesz rekordu długowieczności silnika, to szkoda czasu na kombinowanie...
Ja również w każdym swoim aucie czasami korzystałem z czerwonego pola i to z całego jego zakresu aż do zmiany biegu/odcięcia i nigdy nie wymieniałem silnika, a lałem zawsze tylko to co poleca producent (w sensie specyfikacji – nie marki).
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki