TPS – nie wskazuje napięcia gdy silnik jest uruchomiony

Postprzez hazell » 26 sie 2005, 10:32

Hej,
Mam mały problem z TPS. Otóż gdy włączę kluczykiem zapłon i wepnę się miernikiem w TPS, kręcąc przepustnicą pięknie zmienia się sygnał ~ od 0.6 do 4.6V. Jednak gdy tylko uruchomię silnik, sygnał zdycha. Pokazuje cały czas jakieś 0.003 czy coś takiego. Sterownik nie wywala błędu TPS... O co chodzi? Czy ten typ tak ma, że jak się silnik włącza to sterownik "zabiera" napięcie, że nie można go zmierzyć? No chwytam się wszystkiego... Znowu gdyby on nie działał to na benzynie chyba by ostro wariował, nie? TPS potrzebny mi jest do kompa gazowego.
Ostatnio edytowano 26 sie 2005, 13:28 przez hazell, łącznie edytowano 1 raz
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez sołtys » 26 sie 2005, 11:18

coś tu kurde nie gra całkiem gadałem z tobą na temat sondy sprawdziłem dzisiaj rano stag podpięty jest n sygnał sondy standardowo czyli przecięty przewód poprowadzony do Stag 2L i ze staga do sterownika auta. Jesteś pewien że tego autronika dobrze podpinasz i dobrze to wszystko mierzysz?? Bo niemożliwym jest aby silnik śmigał dobrze na benzynie bez sondy i do tego jeszcze bez TPS i jeszcze żeby komp nie wywalał tak poważnych błędów. Nie wiem co ci więcej poradzić nie mam dostatecznej wiedzy.

pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez hazell » 26 sie 2005, 11:22

Jest wporzo podłączone. Jest to tak proste, że ciężko jest to spartolić. Silnik śmiga na benzynie dobrze (po resecie kompa) bo sonda jest ślicznie podłączona dwoma kablami: czarnym i szarym. A TPS? Totalnie mi kapcie spadły...
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez sołtys » 26 sie 2005, 11:32

To ustalmy fakty
1 uporałeś sie z tą sondą jeżeli tak to jak to podpiołeś?
2 TPS na nie działąjącym silniku jest ok a na działającym nie ( czy aby przepadkiem TPS nie powinno sie sprawdzać tylko na nie pracującym silniku??)
3 czy ten autronik działa u ciebie czy nie?? jeżdzisz a gazie wogóle czy nie możesz tego zamontować??
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez hazell » 26 sie 2005, 11:38

1. Z sondą temat się nie zmienił. Na benzynie jest podłączona oryginalnie a na gazie szary kabel jest odcinany od sterownika i masowany.
2. Na niepracującym silniku TPS działa a na pracującym nie. Wydaje mi się, że na pracującym też powinien wskazywać napięcie – po to jest aby sterownik/komp do gazu wiedział czy wciskam gaz czy nie.
3. Autronic działa u mnie ale chwilowo z nieaktywnym TPS. Jedzie na samej sondzie lambda, która po zmasowaniu pięknie pokazuje jaka jest mieszanka.

Co chcę osiągnąć:

1. Chcę aby sonda dawała sygnał i dla autronica i dla sterownika samochodu zawsze i bez zakłóceń czy odcinania sygnału jak jest to teraz
2. Chcę aby TPS na pracującym silniku wskazywał płynne napięcie w zależności czy wciskam gaz czy nie.
Czy możesz u siebie sprawdzić działanie TPS? Podłącz się miernikiem między masę a środkowy przewód w TPS i sprawdź na wyłączonym i włączonym silniku, jak możesz.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez sołtys » 26 sie 2005, 11:45

hazell napisał(a):Czy możesz u siebie sprawdzić działanie TPS?


ok postaram sie prze wekend to sprawdzić ale standardowo nic nie obiecuje.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6