Obniżenie zawieszenia 323f BA. Jak to osiągnąć?

Postprzez Leszek » 9 wrz 2010, 22:14

adik3101 napisał(a):Można rozwalić amorki nawet i na nie ciętych sprężynach

Kogo obchodzi głupi amortyzator za 200 zł? Zdajesz sobie sprawę z tego co się może stać jak sprężyna Ci wyskoczy z siedziska podczas jazdy? Gdzieś na zakręcie, na polskich drogach [czyt. dziurach] pojedziesz ciut szybciej i sprężyna Ci wyskoczy na wyboju.
Nasz kolega z forum don2x44 skarżył się na strasznie dzwoniącą sprężynę. Po poszukiwaniach okazało się, że nie trafiła ona odpowiednio w siedzisko, po wymianie amortyzatorów. To była ori sprężyna z wyprofilowanymi zakończeniami! A gdzie dopiero pocięta.. Pomyśl trochę zanim zaczniesz podsuwać kolejne tego typu pomysły, może jeszcze założysz ściągacze z allegro za 15 zł? Uznaj to za pytanie retoryczne.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez adik3101 » 10 wrz 2010, 19:22

Skoro tak to sportowych sprężyn też nie należy zakładać bo są krótsze od standardowych i mogą wyskoczyć.
Od góry sprężyna zaprawiana jest na płasko a dół musi trafić w swoje miejsce w siodle. Jak jest dobrze umocowana to raczej nic się nie powinno dziać. Jeśli nie to może być tak jak pisałeś.
A jeżeli ma wypadać na pierwszym lepszym zakręcie na większej dziurze to po co w takim razie używa się ściągaczy do ich wyjmowania? Powinny same wypadać po podniesieniu samochodu.
Nie złość się Leszek bo nie ma o co się kłócić ale moim zdaniem żeby sprężyna miała tak wypadać to po podniesieniu autka powinna latać w te i we wte a nie jeśli jest cały czas ściśnięta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2009, 20:51
Posty: 62 (0/2)
Skąd: Tarłów / Świętokrzyskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v Z5

Postprzez rafał88 » 10 wrz 2010, 20:33

Adik... po pierwsze przemysł co masz napisać, a pozniej to zrob jak sie zastanowisz. Obniżające sprężyny tak zrobione zeby nie stwarzały zagrożenia maja atesty itd itp, maja specjalna wyprofilowana powierzchnie a obcięta na czym ma sie trzymac?? zreszta obniżające sprężyny sa wykonane z bardziej sprężystszego materiału i maja wiecej zwojów, a ori ma ich nie dosc ze duzo mniej to jest twarda dlatego jest tez duzo wyzsza po to zeby byl komfort i dlatego tez auto wybiera lawiej nierówności!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Leszek » 10 wrz 2010, 22:39

adik3101 napisał(a):eby sprężyna miała tak wypadać to po podniesieniu autka powinna latać w te i we wte a nie jeśli jest cały czas ściśnięta.


Ściśnięta w i umiejscowiona w zaprojektowanym do tego miejscu. Zapobiegającym jej przesuwaniu się podczas wieloletniej eksploatacji.

adik3101 napisał(a):Skoro tak to sportowych sprężyn też nie należy zakładać bo są krótsze od standardowych i mogą wyskoczyć.


Błąd. Nie mają prawa wyskoczyć, ponieważ mają odpowiednio wyprofilowane końcówki. Sportowe sprężyny to nie są obcięte oryginalne. To jest odmiennie zaprojektowany produkt. Nie porównuj tych dwóch koncepcji.

adik3101 napisał(a):A jeżeli ma wypadać na pierwszym lepszym zakręcie na większej dziurze to po co w takim razie używa się ściągaczy do ich wyjmowania?


Nie na pierwszej lepsze dziurze, tylko akurat na tej odpowiedniej. Ściągacze sa potrzebne zarówno przy oryginalnych jak i sportowych, ponieważ jak zauważyłeś sprężyny są odpowiednio ściśnięte. Kluczowe jest tutaj słowo "odpowiednio" <– czyli tak jak przewidzieli inżynierowie, a nie takie burki jak my. Bez obrazy za to porównanie. :)

Nie unoszę się i nie złoszczę, po prostu chciałbym Ciebie i innych użytkowników wyprowadzić z błędu. Ingerencja w tak skomplikowany element konstrukcji jak zawieszenie nie powinna mieć miejsca. No chyba, że jesteś przynajmniej technikiem metaloznawstwa, obróbki skrawaniem czy innego takiego profilu i potrafisz policzyć naprężenia w tej konstrukcji występujące. Policzyć i dać sobie gwarancję, że będziesz jeździł bezpiecznie ze swoją siostrą, dziewczyną etc. Ja nie jestem w stanie tego policzyć, a kilka mostków mojej konstrukcji stoi na świecie. . .
A jak chcesz to mogę tez inaczej. Na tym forum nie wolno udzielać porad jak złożyć bombę, obrobić bank czy obcinać sprężyny. <nie> <nie> <nie>
Pozdrawiam ;)
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez fdes » 23 wrz 2010, 14:27

zainwestowałem w MTSy :D Mazda pójdzie na glebę w następnym tygodniu. Tak sobie myślę, czy po zmianie sprężyn będę musiał ustawiać zbieżność lub geometrię zawieszenia? A oto moje nowe cuda <rotfl>
Obrazek
jacek ;) -->mazda 323F BA 1.5 96r.-->
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 11:31
Posty: 162
Skąd: Słubice/Gorzów Wlkp
Auto: Mazda 323F BA 1.5 96r.

Postprzez Pseudo00000 » 24 wrz 2010, 13:04

Panowie macie moze jakies namiary na przedstawiciela FK ( http://www.fk-automotive.pl ) w polsce????? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez rafał88 » 25 wrz 2010, 10:55

Pewnie ze bedziesz musial sprawdzic zbieznosc 4 cm to duzo, zreszta jak zmienisz bedziesz widzial ze kola delikatnie dolem sie wysuna.... a i niepotrzebnie mts'a bo jamex i apex to wszytko to samo;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Leszek » 25 wrz 2010, 17:38

fdes napisał(a):Tak sobie myślę, czy po zmianie sprężyn będę musiał ustawiać zbieżność lub geometrię zawieszenia?

Nie ma takiej potrzeby.
arafal21 napisał(a):Pewnie ze bedziesz musial sprawdzic zbieznosc 4 cm to duzo, zreszta jak zmienisz bedziesz widzial ze kola delikatnie dolem sie wysuna.... a i niepotrzebnie mts'a bo jamex i apex to wszytko to samo;)

Bzdura i bzdura. Po wymianie amortyzatorów, sprężyn, łączników nie trzeba ani sprawdzać ani ustawiać zbieżności. Można to zrobić ale nie jest konieczne.
Sprężyny wszystkich trzech producentów, których podałeś, zupełnie inaczej układają auto, więc nie jest wszystko jedno. Poczytaj komentarze użytkowników, którzy zakładali takie sprężyny to poznasz różnice.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez rafał88 » 25 wrz 2010, 19:11

Po pierwsze wiem co mowie, jakies 2 tyg moze dalej kolega uglebial mazde efke i musial zrobic zbierznosc, ja mam H&R'a i tez musiala byc zbierznosc zrobiona zreszta mechanik u ktorego robie auto nie jest jakims cieciem pracujacym przy samochodach 1-2 lata i zeby tego malo bylo pokazal nam po zalozeniu przyrzadu jak zmienil sie kat takze tez nie masz racji ze nic sie nie zmienia...
A tak wogole co CI bede tlumaczyl duzo jak zapakujesz pake takze naprawde siada to co sie dzieje z kola??
Poprostu dolem odchodza na zewnatrz...
Ale kazdy ma swoje racje ja wiem swoje a Ty swoje...

A co do rodzaju sprezyn moze i masz racje ale tez nie bierzasz pod uwage tego ze nie kazdy ma idealne amory do opuszczenia na glebe...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bartg » 25 wrz 2010, 19:58

Ja po miesiącu jazdy na sprężynach -40mm pojechałem sprawdzić zbieżnośc z powodu róznych opinii na ten temat i miał koleś troche roboty, a była wcześniej na seryjnym zawiasie ustawiania ~10 miesięcy wcześniej. Idealnie nie dał rady ustawić, bo nie ma w BA regulacji górnego mocowania amorka, ale i tak do tej pory jeździ się bez problemów.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez farciarz » 25 wrz 2010, 20:09

arafal21 napisał(a):Po pierwsze wiem co mowie, jakies 2 tyg moze dalej kolega uglebial mazde efke i musial zrobic zbierznosc, ja mam H&R'a i tez musiala byc zbierznosc zrobiona zreszta mechanik u ktorego robie auto nie jest jakims cieciem pracujacym przy samochodach 1-2 lata i zeby tego malo bylo pokazal nam po zalozeniu przyrzadu jak zmienil sie kat takze tez nie masz racji ze nic sie nie zmienia...
A tak wogole co CI bede tlumaczyl duzo jak zapakujesz pake takze naprawde siada to co sie dzieje z kola??
Poprostu dolem odchodza na zewnatrz...
Ale kazdy ma swoje racje ja wiem swoje a Ty swoje...

A co do rodzaju sprezyn moze i masz racje ale tez nie bierzasz pod uwage tego ze nie kazdy ma idealne amory do opuszczenia na glebe...


A co ma zbieżność do wymiany sprężyn ?? Zmienia się co najwyżej i to delikatnie geometria, a to dwie zupełnie inne sprawy. Więc szanowny kolego piszesz bzdury.

A co do geometrii to nie jestem pewien czy w ogóle występuje takowa na kolach przednich w BA .... może jest regulacja na wahaczu .... ale jest to dla mnie wątpliwe
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Leszek » 25 wrz 2010, 22:05

arafal21 napisał(a):moze i masz racje ale tez nie bierzesz pod uwage tego ze nie kazdy ma idealne amory do opuszczenia na glebe...

A to swoją drogą. "Seryjne" amory spokojnie sobie radzą do -40. spada komfort i szybciej się zużywają, jednak można jeździć bezpiecznie. A to czy będzie walić czy nie to już zależy od ich zużycia – na ori sprężynach tez będzie walić jak będą skończone amorki.
Ja założyłem H&R sam, robiłem to pierwszy raz. Po kilku miesiącach pojechałem na badanie, bo zaczęło mi zawieszenie walić. Diagnoza? amory się skończyły, ale nie było mowy o jakimkolwiek ustawianiu zbieżności. Wymieniłem amory na nowe, sprężyny pozostały te same. Niedawno byłem znowu na badaniu, podejrzewałem łącznik. Kazałem sprawdzić dokładnie całe zawieszenie. Diagnoza? Klocek hamulcowy sobie stukał. Zawieszenie w idealnym stanie. Nie ma potrzeby ustawiania zbieżności.
arafal21 napisał(a):ja mam H&R'a i tez musiala byc zbierznosc zrobiona zreszta mechanik u ktorego robie auto nie jest jakims cieciem pracujacym przy samochodach 1-2 lata i zeby tego malo bylo pokazal nam po zalozeniu przyrzadu jak zmienil sie kat takze tez nie masz racji ze nic sie nie zmienia...

Być może trafiłeś w krawężnik, może masz taki styl jazdy a może masz zużyte elementy odpowiadające za zbieżność. Tak jak napisał farciarz przy zmianie sprężyn nie ingerujesz w zbieżność, więc po co ją ustawiać skoro się nie zmienia? Jedyną odpowiedzią jest, że miałeś wcześniej coś nie tak. ;)
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez farciarz » 25 wrz 2010, 22:34

Leszek ....no i tyle na temat zbieżności do wymiany sprężyn :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez fdes » 29 wrz 2010, 12:28

Po wymianie sprężyn pojawiły się dziwne stukania z przodu przy skręcaniu kół. Pierwsza myśl to przeguby.
Dzisiaj madzia była na podnośniku, okazało się że sprawcą dźwięków są mocowania amortyzatorów. Przy okazji okazało się że seryjne amortyzatory też się kończą. Przyszedł czas na ich wymianę. <faja>
Ostatnio edytowano 31 sty 2011, 18:52 przez fdes, łącznie edytowano 2 razy
jacek ;) -->mazda 323F BA 1.5 96r.-->
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 11:31
Posty: 162
Skąd: Słubice/Gorzów Wlkp
Auto: Mazda 323F BA 1.5 96r.

Postprzez fdes » 31 sty 2011, 18:49

<diabel>Po wymianie amorków i ich mocowań, madzia jeździ jak marzenie :D
A tak mazda wygląda po wymianie :P
Obrazek
jacek ;) -->mazda 323F BA 1.5 96r.-->
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 11:31
Posty: 162
Skąd: Słubice/Gorzów Wlkp
Auto: Mazda 323F BA 1.5 96r.

Postprzez adrianio1989 » 13 kwi 2012, 12:32

Siemka proszę o pomoc :) U mojej madzi chciałem uciąć sprężyny ale tylko z przodu a z tyłu wsadzić gumy. Dodam że mam orginalne zawieszenie :) felgi 16/195/55 Jaki będzie rezultat tej operacji? :]
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2012, 13:17
Posty: 5
Auto: mazda 323f 1.8

Postprzez farciarz » 14 kwi 2012, 10:43

Sprężyn kolego się nie ucina
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez motorzystaa » 20 kwi 2012, 00:07

a ja chciałem a zapytać użytkowników sprężyn -40 mm jak długo wytrzymują i amory w autach. No i czy ma ktoś zdjęcia sprzed włożenia sprężyn i po?
Ja do Madzi włożyłem kapcie 16 i na oryginale wygląda jak koza ;/ Na początku chodziła mi myśl obcinania sprężyn ale wole nie ryzykować swojego życia i innych. Teraz rozglądam się za sprężynami nie koniecznie nowymi :) ale nie wiem czy to wszystko jest tego warte...
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez rafał88 » 20 kwi 2012, 09:31

Kolega ma -40 juz chyba 1.5 roku i amory mu sie trzymaja.no ale tez auto bylo z niemiec, a naszych drogach daje mu jeszcze z pol roku i pojda. ja wymienilem tylne amory chyba juz po 2 m-c. ale nie zmianialem samego tylu. tylko wszystkie 4, a przod mam -65mm tyl -40mm. choc przednie trzymaly. a zdjec masz mase na forum. napewno wypelni sie ladnie nadkole i odczujesz ze nie jest tak miekko jak bylo przed obnizeniem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez andrzej-w » 20 kwi 2012, 12:02

323f/c dopiero nabiera wygladu po zglebieniu, japonce nie postarali sie robiac ori zawias optycznie wygladajacy jak z terenowki
moja juz jezdzi 5 rok na -3cm i amory daja rade;P 80% tyl, 66/67% przod. tylko sworznie wymieniam co 3000 km, nigdy wiecej yamato ;p
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje