Drgania kierownicy przy hamowaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Zwierzak » 1 wrz 2010, 23:27

Na początku przy hamowaniu z 120-130 zaczęła mi drgać kierownica , zwalałam winę na tarcze hamulcowe , ale teraz nawet przy normalnej jezdzie ok 120-130 bez hamowania kierownica bardzo wibruje, kołka ostatni wyważane . Ktoś ma pomysł czego to może być wina ? w zawieszeniu dawno nic nie wymieniane. od czego zacząć sprawdzanie ?
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2010, 20:39
Posty: 26

Postprzez fazzi » 2 wrz 2010, 11:11

Podjedź jeszcze raz na wyważanie ale do innego zakładu.
Jak nie pomoże to pozostają tarcze...
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez maris801801 » 7 wrz 2010, 17:27

A może masz tuleje wahacza do wymiany,
zbieżność kół,
-krzywa felga
-opona wyjechana :)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez MazdaOvner » 7 wrz 2010, 17:40

Ja bym jednak upierał się na tarcze, 2 tygodnie temu sam wymieniałem z tego samego powodu, moje były już tak sfalowane, że przy prędkości powyżej 140 km/h jak wcisnąłem pedał hamulca to cały samochód wpadał w takie drgania, aż miałem wrażenie że się rozsypie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2009, 19:13
Posty: 48
Skąd: Płock
Auto: Mx-3 1,6 16v SOHC

Postprzez maris801801 » 7 wrz 2010, 17:46

No tak tylko koledze teraz trzesie kierownica nawet bez hamowania:) a z tego co wiem, to śruby trzymajace kolo znajduja sie w piascie... a tarcze hamulcowe tylko wibruja wokol kolckow hamulcowych. Jesli trzesie przy hamowaniu to wiadome ale bez :) Watpie ze 3mm pochylu tarczy bez wciskania hamulca wywowala by takie drgania.
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez fabianos » 30 wrz 2010, 17:37

Witam, miałem taki sam problem gdy założyłem felgę z większą średnicą otworu centrującego, założyłem pierścienie centrujące i problem się rozwiązał:) <spoko>
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2010, 21:17
Posty: 7
Skąd: ZIELONA GÓRA
Auto: MAZDA MX-3 1.6 rok 1992

Postprzez Suloo » 1 paź 2010, 02:14

zbieznosc kol nie ma az takiego znaczenia.przez prawie pol roku(z lenistwa)jezdzilem bez zbieznosci przodu.prawie 3 stopnie wiec widoczne golym okiem.i samochod nie wpadal w wibracje podczas normalnej jazdy, nawet powyzej 160.ja bym obstawial kola,gdyz tarcze az takiego drgania nie powoduja(chyba ze przy zwalnianiu,bez blokowania kola).co do 3mm luzu na tarczy, to kolega prawie hebla by nie mial.albo centrownie albo wywazanie
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323