Ucięte kable przy ECU

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Basasael » 6 wrz 2010, 22:57

Szukałem przyczyn niedziałających VRISów (oraz błąd EGR). W końcu rozebrałem popielniczkę i popatrzyłem na komputer. Swoją drogą to jest ECU czy PCM? :) Pisze na nim KL05.

Problem polega na tym, że kilka kabli jest uciętych. Prowadzą one z takiego czarnego pudełeczka do wiązki kabli przy skrzyneczce komputera. Dodatkowo jeden z kabli przy kompie jest stopiony bez izolacji.

Moje pytanka to:
1. Co to może być za czarne pudełeczko po lewej i dokąd prowadzą kable? :)

2. Nie mogę nigdzie znaleźć rozpiski wtyczek tego komputera. W manualu do MX-6 jest całkowicie inny rodzaj – więcej wtyczek, ilość pinów inna. Czy to komputer od Forda Probe?

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez Siw-y » 6 wrz 2010, 23:15

To pudełeczko to jest prawdopodobnie komputer pokładowy zrobiony przez Indi z forum Probe.

Coś takiego m. in. mam ja i pawelc

Więcej info tu: http://ford-probe.net/forum/topics1/kom ... vt3667.htm
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez pawelc » 7 wrz 2010, 13:20

to na 99% jest vrisbox -od kogo kupiłeś auto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Basasael » 7 wrz 2010, 13:55

pawelc napisał(a):to na 99% jest vrisbox -od kogo kupiłeś auto?


Tak coś podejrzewałem. VRISy nie chodzą, a w kablach nakombinowane okropnie.

Autko kupiłem z Płocka. Możliwe że od memberlist.php?mode=viewprofile&u=35926 , sprzedawca mówił że na forum jest zapisany :) Przeglądnę jeszcze posty, jeśli by to była Mazda tego użytkownika to wg postów miałbym niezłą historię zmian w aucie ;)
Edit: przebieg auta się zgadza plus parę detali :)

Dodam jeszcze nowe zdjęcia, poprzednie były robione w nocy przy latarce:

Obrazek
Obrazek

Edit: Znalazłem na forum Probe'a temat o VrisBox. Wygląda tak samo, tylko kabelki mają inne kolory :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez Siw-y » 7 wrz 2010, 14:13

Faktycznie VrisBox, obudowa wygląda podobnie <glupek2>
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Basasael » 7 wrz 2010, 14:17

Dzięki wielkie :) Sam bym nie doszedł do tego co to za pudełko, nawet miałem zamiar to wyrzucić :D To super :) Studiuję właśnie instrukcję montażową. Czy możliwe jest, że przy podłączonym VrisBoxie wyskakują błędy obu VRISów? Jak kupowałem auto to świetnie przyspieszało od niskich obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez Siw-y » 7 wrz 2010, 14:39

Basasael napisał(a):Czy możliwe jest, że przy podłączonym VrisBoxie wyskakują błędy obu VRISów?

Tak, choć nie zawsze, bo to steruje vrisami, ale nie emuluje ich.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Basasael » 7 wrz 2010, 17:17

Podłączał może ktoś tego boxa z forum? :) Instrukcję montażu mam tylko nie jestem 100% pewien czy kolejność pinów liczy się według dziurek (z pustymi) czy tylko same kabelki na wtyczkach? Mi to wygląda na źle podłączone kabelki i poucinane nie te co trzeba. Mógłbym spróbować polutować itp. ale chcę być 100% pewny zanim zacznę "psuć", bo auto jeździ dobrze, tylko komputer zwraca dużo błędów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez pawelc » 7 wrz 2010, 17:32

skoro masz rozcięte sterowanie vrisami bez jakiejkolwiek emulacji to nie dziwo że wyskakują błędy vrisów -ja u siebie zastosowałem mikro-przekaźniki zamiast oporników do emulacji i zdaję egzamin bez problemowo .Podłączenie vrisbox-a to w sumie tylko parę kabelków -czyli zasilanie ,obrotomierz ,bodajże tps, i wyjścia na vrisy .Rozbierz vrisboxa i powinieneś dojść bez problemu gdzie który kabelek powinien iść
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Basasael » 7 wrz 2010, 20:45

Podpiąłem do kabelków, które były ucięte. Przy testach TPS jest kliknięcie przy 3/4 przepustnicy przy włączonym zapłonie. Na postoju i w trakcie jazdy słychać klikanie w boxie przy określonych obrotach. Niestety lampki czerwone na boxie się nie zaświecają, świeci się natomiast cały czas zielona. A VRISy i tak się nie otwierają, nie ma też mocy jaka powinna być. Jak otworzę VRISy oba na sztywno to autko świetnie idzie, aż wgniata w fotel :) Ale automatycznie się nie otwierają.

Przeglądnąłem temat na forum Probe'a i już nie mam pojęcia co i jak :) Potrzebuję rozpiski pinów w kompie KL05. Wtedy miałbym jasność, że podpięte jest tam gdzie trzeba.

Edit: Sprawdziłem połączenia z rozpiską wtyczek komputera. Niby wszystko jest idealnie podpięte a jednak nie działa poprawnie. Zastanawia mnie jedna rzecz – sygnał obrotów (tacho) jest brany z pinu 3E podpisanego NE1 Signal, który pochodzi z CKP (czujnik położenia wału). Czy to jest prawidłowe? <co?> Myślałem, że sygnał jest brany z aparatu zapłonowego.

Edit2: Polutowałem wszystko jeszcze raz od nowa, zaizolowałem. Kabelek od TPS był przedarty i trzymał się na kilku drucikach, może to przez to. Diody na VrisBoxie się nie zaświecają, ale ... kolega akurat był pod ręką i zobaczył, że VRISy się otwierają na postoju :) Więc chyba wszystko już jest podłączone i działające :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6