Mazda 3 1.6b 2004 – ciśnienie w cylindrach ?

Postprzez Kabza » 7 wrz 2010, 10:56

Witam,
w Maździe 3 2004 rok 1.6 (benzyna) odczytano takie ciśnienia:
w 1 cyl. 14
w 2 cyl. 14
w 3 cyl. 10
w 4 cyl. 8
powiedziano mi że najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą albo regulacja zaworów się należy. Jeden Pan "specjalista" stwierdził że będzie trzeba szlifować gniazda i inne straszne rzeczy wyczyniać na głowicy. Może miał ktoś podobny problem? Jeśli może ktoś doradzić proszę o pomoc ponieważ nie chcę niepotrzebnie niszczyć silnika przez pseudo fachowców.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 08:36
Posty: 5

Postprzez RobertPi » 7 wrz 2010, 22:47

A jaki przebieg ma to auto? Ja w 323 po 180kkm nie miałem mniej niz 11,8. To naprawde wygląda na lokalne uszkodzenie 3 i 4 cylindra. Być może uszczelka pod głowicą.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Kabza » 8 wrz 2010, 19:55

Przebieg to 120 tys.km i ciężko uwierzyć żeby w tak młodym aucie powypalały się już gniazda. Oby to była tylko regulacja zaworów w kierunku czego skłaniają się mechanicy.
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 08:36
Posty: 5

Postprzez Fox1984 » 8 wrz 2010, 20:22

widzę ze u siebie powinienem zrobić taki test, a miałeś jakieś objawy czy tak profilaktycznie sprawdzałeś, a co do regulacji myślałem ze tam sa automatyczne i nie trzeba regulować. A jeżeli trzeba to co ile ?
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2010, 15:59
Posty: 54

Postprzez Kabza » 9 wrz 2010, 15:01

Pojechałem na badanie bo nierówno pracował na postoju a jak włączyłem klimę to praca była jeszcze gorsza. Poza tym wywalał błąd " wypadanie zapłonów " co jakiś czas. Podobno reguluje się zawory mechanicznie.
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 08:36
Posty: 5

Postprzez RobertPi » 9 wrz 2010, 21:51

Z tego co wiem to regulacje zaworów w tym silniku realizuje się porzez wymianę tzw szklanek. Taka różnica ciśnienia w/g mnie nie może być efektem luzu na zaworach. Tam po prostu jest dziura, którą ucieka kompresja :( .
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Kabza » 14 wrz 2010, 15:25

Auto wróciło od mechanika. Niestety nic nie zrobił :(. Stwierdził że problem jest tylko na czwartym cylindrze ale on nie dojdzie z jakiego powodu bo trzeba by było wyciągać cały silnik. No niestety nie mam pojęcia co zrobić dalej.
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 08:36
Posty: 5

Postprzez vqsoft » 14 wrz 2010, 20:05

zmienić mechanika
który zrobi próbe olejowa i dowie sie gdzie leży problem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Kabza » 14 wrz 2010, 20:55

No właśnie próba olejowa nie powie na 100% w czym jest problem tak jak rozebranie silnika. W serwisie mazdy za rozłożenie silnika powiedzieli 1000 zł mechanik powiedział mi 800 zł i do tego dojdzie jeszcze likwidacja usterki a zamienny silnik mogę kupić za około 1500 zł więc nie wiem czy jest sens. Może zna ktoś fachowca który ma pojecie o takich silnikach? Z góry dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 08:36
Posty: 5

Postprzez vqsoft » 14 wrz 2010, 21:00

próba olejowa naświetli temat
czy wali dołem czy górą silnika. Jeśli górą to można pokusić się o zrzucenie głowicy i zobaczenia co i jak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323