olej w filtrze powietrza (M3 BK 1,6diesel)
Ok, teraz pytanie jak dmucha, bo to że trochę dmucha to normalne, czy po odkręceniu korka czujesz jakieś zmiany w pracy silnika, zostawiłeś tak na dłuższy czas ? Następnie jak dodasz gazu gdzieś na około 3 – 4 tysiące obrotów i tak potrzymasz to już nic nie powinno dmuchać, jeśli czujesz jakieś przedmuchy to jest źle, co z turbo, poci się ? Wsadź nowy filtr jeśli oleju jest w normę i zobaczysz że znowu do filtra powietrza Ci się leje a nie jest to związane ( mam nadzieję i ty też miej
) z ciśnieniem w silniku ani turbo, po prostu wymienisz pierścienie albo uszczelniacze na zaworach lub to i to i po sprawie.
Jeszcze jedna sprawa olej najlepiej mierz rano jak autko sobie będzie stało spokojnie przez noc nie bezpośrednio po przejażdzce, rano po dłuższym postoju jak wszystko sobie spłynie powinieneś mieć około między min a max, jak mierzysz bezpośrednio po jeździe to może być max ale to jest złudzenie.
Jeszcze jedna sprawa olej najlepiej mierz rano jak autko sobie będzie stało spokojnie przez noc nie bezpośrednio po przejażdzce, rano po dłuższym postoju jak wszystko sobie spłynie powinieneś mieć około między min a max, jak mierzysz bezpośrednio po jeździe to może być max ale to jest złudzenie.
- Od: 12 lip 2010, 10:05
- Posty: 139
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 3 benzyna ;)
Kugar po to jest odma aby właśnie dmuchanie wypuszczać bokiem. to ze dmucha nawet przy obrotach 3krpm to normalne bo przecież tłoki mieszają powietrze w skrzyni korbowej.
Olej w filtrze jest przez odmę i tak czasami sie zdarza niestety
a ta puszcze bo separator oleju jest do bani w tym motorze.
z dwojga zlego wola bym wymienić turbo niż pruć silnik i wymieniać pierścienie
co do pomiaru oleju – na ciepłym po przejażdżce zazwyczaj oleju jest mniej niz na zimnym – bo olej jest w głowicy i zanim ścieknie to trochę minie
wiec na cieplym mniej a na zimnym więcej
mazda zaleca kontrole oleju po 10 min od zgaszenia rozgrzanego motoru
Olej w filtrze jest przez odmę i tak czasami sie zdarza niestety
a ta puszcze bo separator oleju jest do bani w tym motorze.
z dwojga zlego wola bym wymienić turbo niż pruć silnik i wymieniać pierścienie
co do pomiaru oleju – na ciepłym po przejażdżce zazwyczaj oleju jest mniej niz na zimnym – bo olej jest w głowicy i zanim ścieknie to trochę minie
wiec na cieplym mniej a na zimnym więcej
mazda zaleca kontrole oleju po 10 min od zgaszenia rozgrzanego motoru
vqsoft
Nie wiem co zaleca Mazda, nie pracuje w ASO i nie robię samochodów książkowo dlatego nie cierpią, co do oleju jest tak jak napisałem, nie chce mi się tłumaczyć dlaczego i dyskutować, jak chcesz pomóc to diagnozuj usterkę kolegi i doradź mu a nie ripostujesz posty i też zbyt długo siedzę w dieslach żeby sobie powiedzieć no Mazda źle zrobiła samochód i tak czasem jest olej w filtrze powietrza, ale co tam to normalne 

- Od: 12 lip 2010, 10:05
- Posty: 139
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 3 benzyna ;)
kugar nie neguje twojej wiedzy i doswiadczenia
co do sprawdzania oleju wiem co jest napisane w instrukcji
sam sprawdzam na zimnym silniku po nocy.
jednak fizyki nie zmienisz i olej sam do góry nie poleci, czyli po wylaczeniu silnika olej scieka do miski i jest go normalnie więcej niz chwile po zgaszeniu.
a olej w 1.6 psa w filtrze sie zdarza.
bo winna jest odma i nieszczęsny separator oleju.
MOzna go sprawdzić – gdzieś w linkowanych manualach jest instrukcja
co do sprawdzania oleju wiem co jest napisane w instrukcji
sam sprawdzam na zimnym silniku po nocy.
jednak fizyki nie zmienisz i olej sam do góry nie poleci, czyli po wylaczeniu silnika olej scieka do miski i jest go normalnie więcej niz chwile po zgaszeniu.
a olej w 1.6 psa w filtrze sie zdarza.
bo winna jest odma i nieszczęsny separator oleju.
MOzna go sprawdzić – gdzieś w linkowanych manualach jest instrukcja

- Od: 12 lip 2010, 10:05
- Posty: 139
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 3 benzyna ;)
Witam,
turbo jest oki, to odma wyrzuca mi olej do filtra
Gdyby poszło turbo to by mi z rury leciał biały dymeki bym odczuł spadek mocyPrzynajmniej tak jest w dużych ciężarówkach, a zasada pracy silnika jest ta sama. Martwi mnie tylko ten przedmuch, jaksa pisał gdzieś, że to może być wina uszczelek pod wtryskiwaczami.
turbo jest oki, to odma wyrzuca mi olej do filtra
- Od: 14 lut 2010, 12:28
- Posty: 24
Jak ustają to jest dobrze. Teraz prosta sprawa, zobacz rano poziom oleju, jeśli jest dobrze załóż nowy filtr codziennie rano badaj poziom oleju, i sprawdzaj filtr powietrza, jak dalej będzie go brudziło przez odmę to pierścienie albo uszczelniacze jak pisałem wyżej, ale uważaj na olej bo widziałem sytuacje jak facetowi z 30 ml oleju wywaliło przez odme na odcinku 100 km jak miał problemy z pierścieniem a raczej brak kawałka pierścienia.
- Od: 12 lip 2010, 10:05
- Posty: 139
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 3 benzyna ;)
kuguar ty lepiej daruj sobie swoje rady zlotej raczki, olej ZAWSZE sie sprawdza na cieplym silniku, 10-15min po zgaszeniu (nie zaraz po, bo musi scieknac, ale tez NIE NA ZIMNYM bo wlasciwosci fizyczne zimnego oleju SA INNE niz cieplego – chodzi o jego gestosc). Rady typu wymien na dziendobry turbo czy pierscienie to mi podchodza pod praktyki niektorych warsztatow ktore chca zedrzec z klienta zerujac na jego niewiedzy. ZAWSZE NAJPIERW SPRAWDZ TO CO MOZE BYC NAJPROSTSZE, jesli sie nie sprawdzi to dopiero szukac glebszego problemu. W przypadku kolegi – zmienial olej? zmienial! pewnie zalal za duzo i poszlo odma – WIEC DIAGNOZA PROSTA – bylo go za duzo co w TYM MODELU jest BARDZO CZESTE (jakbys poczytal forum to jest kilka tematow o tym i conajmniej kilkanascie osob ktore mialo IDENTYCZNY problem – lacznie ze mna). Ale co tam, najlepiej wymienic silnik bo kapke oleju jest na filtrze...
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
Uszatyy pisz do kolegi nie do mnie, mi nie musisz pomagać bo nie mam problemów z samochodem, uczyć się od nowa też nie potrzebuje także dziękuje Ci za info nie będę się z Tobą wdawał w dyskusje, ale najlepszą radą warsztatu byłby text "oleju było za dużo, wyleciało jedź Pan dalej będzie dobrze"
- Od: 12 lip 2010, 10:05
- Posty: 139
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 3 benzyna ;)
Nie ma co się panowie spierać każdy ma swoją teorje , ja tez sprawdzam olej na ciepłym silniku,
Do kolegi ellukasz
zapal silnik wyciąg bagnet jeśli dmucha tamtędy to pierścionki uwalone jeśli nie są ok.Swoją drogą to też mi odma wyrzuciło małą ilośc ale jednak były mokre przewody dolotowe i pewnie za jakis czas pokazał by sie olej w filtrze.Stan oleju był na max upuściłem trochę i za jakis czas sprawdze
Do kolegi ellukasz
zapal silnik wyciąg bagnet jeśli dmucha tamtędy to pierścionki uwalone jeśli nie są ok.Swoją drogą to też mi odma wyrzuciło małą ilośc ale jednak były mokre przewody dolotowe i pewnie za jakis czas pokazał by sie olej w filtrze.Stan oleju był na max upuściłem trochę i za jakis czas sprawdze
Uszczelki wtrysków mozna sprawdzic odkrecajac korek wlewu oleju ( na pracujacym silniku ) gdy dmucha są do wymiany.
Odpowiedź Jaksy
Źródło: viewtopic.php?f=91&t=86345
Może problem "dmuchania" to sprawa uszczelek?
kugar – rozszerzalność cieplna oleju jest znikoma
i twoje 10% jest tutaj śmieszne
http://forum.gazeta.pl/forum/w,154,7869 ... leju_.html
micho – tak mozna to sprawdzi w 2.0 w 1.6 wtryski nie mają przejścia do kapy zaworowej
w 2.0 mz-cd są one uszczlnione pod pokrywa
w 1.6 w glowicy sa tylko kanaly na wtrysk które są uszczlnione.
wiec jesli jest nieszczlnosc to:
a) mokro kolo wtrysku
b) nagar – koks koło wtrysku
c) parowóz z wtrysku http://www.youtube.com/watch?v=NpitkgFZCm4
i twoje 10% jest tutaj śmieszne
http://forum.gazeta.pl/forum/w,154,7869 ... leju_.html
micho – tak mozna to sprawdzi w 2.0 w 1.6 wtryski nie mają przejścia do kapy zaworowej
w 2.0 mz-cd są one uszczlnione pod pokrywa
w 1.6 w glowicy sa tylko kanaly na wtrysk które są uszczlnione.
wiec jesli jest nieszczlnosc to:
a) mokro kolo wtrysku
b) nagar – koks koło wtrysku
c) parowóz z wtrysku http://www.youtube.com/watch?v=NpitkgFZCm4
Witam!! sprawdziłem ponownie odmę no i się okazało że separator puszcza jednak trochę oleju,sprawdziłem też przewody dolotowe do IC były też lekko zaolejone jak myślicie olać sprawe czy wymienić ten separator, a może się da go rozebrać i spróbować naprawić, co myślicie o tym co polecał JAKSA żeby włożyć do odmy jakiś druciak żeby zatrzymywał oliwkę
Nie są to jakieś wielkie ilości bo trudno nawet dojrzeć różnicę na bagnecie wcześniej było na max nalane przez germańskie ASO i stało w miejscu przez 5 kkm teraz sam odessałem oliwke do 3/4 stanu trudno zobaczyć nawet jak 50 gram wyrzuci, olał bym sprawę ale mam filtr FAP no i wiadomo jak będzie się oliwka spalac to go zmuli szybciutko.Macie jakies rady.Pozdrawiam

miru1968 napisał(a):..olał bym sprawę ale mam filtr FAP no i wiadomo jak będzie się oliwka spalac to go zmuli szybciutko.Macie jakies rady.Pozdrawiam
a gdzie go ma spalac? w odmie czy filtrze powietrza ?:) jak dalej ci wyrzuca wloz ten druciak i po sprawie
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
uszatyy napisał(a):a gdzie go ma spalac? w odmie czy filtrze powietrza ?:)
Jak będzie sie olej przez odmę dostawał to niestety turbo będzie go ciągnąć dalej aż wkońcu znajdzie się w komorze spalania
No nie tak to się nie leje jest po prostu mokro , a ja jestem chyba troszkę przewrażliwiony bo czytam, czytam i wiele się dowiaduje a niepokuj rośnie.Na 99%mam wszystko ok nawet luz na turbo sprawdzałem i ma tylko delikatny luz promieniowy zrobiłem też filterek do odmy ale nie z druciaka bo strach żeby się kawałek drucika nie dostał do turbo i dalej mi na to nie pozwolił.Ogólnie fura hula jak złoto warta była tej kasy 
Filterek zrobiłem z włókniny szlifierskiej, wyciąłem cztery krążki złączyłem je ze sobą dodatkowo zabezpieczyłem fizeliną i wcisnąłem w rurę zaraz za separatorem sprawdziłem przed montażem jak przepuszcza powietrze czy beż problemu o efektach napisze za jakiś czas

Filterek zrobiłem z włókniny szlifierskiej, wyciąłem cztery krążki złączyłem je ze sobą dodatkowo zabezpieczyłem fizeliną i wcisnąłem w rurę zaraz za separatorem sprawdziłem przed montażem jak przepuszcza powietrze czy beż problemu o efektach napisze za jakiś czas
Jak podskakuje a go nie z rzuca to jest ok a jak będziesz dodawał gazu to korek powinien przestać podskakiwać tak powinno być ,jak wyjmiesz bagnet na zapalonym silniku i dmucha przez tą rurke to źle znaczy że pierścionki uwalone i kompresja idzie w miske olejową jak nie dmucha to jest gicio 

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości