olej w filtrze powietrza (M3 BK 1,6diesel)
witam
pol roku po zakupie wzielo mnie zeby odkrecic pokrywe silnika i zajrzec co tam siedzi
Oczywiscie po zakupie oddalem na przegladzik i zmiane oleju do ASO (ASO mazdy w Osinach pod Opolem).
Myk byl taki ze to ASO (kurna odradzam tam jechac..) zalalo mi za duzo oleju (powyzej znacznika na bagnecie!) wiec jak sie zorientowalem to robilem odsysanie i od tej pory staly poziom.
No ale wracajac do tematu, po odkreceniu oslony zobaczylem ze przy turbo wypocil sie olej, wlasciwie wszystko bylo do okola ubabrane – kolejny raz wina ASO bo nie zakrecili spinki i przewody byly luzne, sie saczylo na boki. W rurze dolotowej do filtra powietrza bylo troche oliwy, w samym filtrze tez (tak z 1/5 powierzchni jest czarna). Czy to mozliwe ze przez nadmiar oleju wylecialo w ta strone? wyczyscilem calosc, obrocilem filtr o 180 stopni i na razie jezdze, za kilka dni zajrze czy sie tam nie wydostaje wiecej.
Dodam ze oleju wogle nie ubywa, przebieg 80k, jezdzi bez problemow, kreci do maxa obroty bez problemu, jak sie wsluchac to slychac lekki swist turbiny miedzy 1,5-2k obrotow
pol roku po zakupie wzielo mnie zeby odkrecic pokrywe silnika i zajrzec co tam siedzi
Oczywiscie po zakupie oddalem na przegladzik i zmiane oleju do ASO (ASO mazdy w Osinach pod Opolem).
Myk byl taki ze to ASO (kurna odradzam tam jechac..) zalalo mi za duzo oleju (powyzej znacznika na bagnecie!) wiec jak sie zorientowalem to robilem odsysanie i od tej pory staly poziom.
No ale wracajac do tematu, po odkreceniu oslony zobaczylem ze przy turbo wypocil sie olej, wlasciwie wszystko bylo do okola ubabrane – kolejny raz wina ASO bo nie zakrecili spinki i przewody byly luzne, sie saczylo na boki. W rurze dolotowej do filtra powietrza bylo troche oliwy, w samym filtrze tez (tak z 1/5 powierzchni jest czarna). Czy to mozliwe ze przez nadmiar oleju wylecialo w ta strone? wyczyscilem calosc, obrocilem filtr o 180 stopni i na razie jezdze, za kilka dni zajrze czy sie tam nie wydostaje wiecej.
Dodam ze oleju wogle nie ubywa, przebieg 80k, jezdzi bez problemow, kreci do maxa obroty bez problemu, jak sie wsluchac to slychac lekki swist turbiny miedzy 1,5-2k obrotow
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
Moim zdaniem to może być normalne. Za dużo oleju, za duże ciśnienie i odmą wyrzucało nadmiar. Jeszcze dolot turbiny był nieszczelny i pchało olej do filtra. Jak nie masz spadku mocy itp to pewnie jest ok. Można powycierać co się da, sprawdzić olej, dokręcić cybant przy turbo, ewentualnie zobaczyć jak stan przepływomierza czy go nie upaprało, wymienić filtr i spoko. Będzie działało
tak myślę 
uszatyy jak robiłeś te odsysanie? u mnie tez za dużo wlali i do filtra mi wyrzuca olej
-
mazdamennn
Witam
Ostatnio w tym ASO w osinach też mi olej lali i mam cały bagnet i się zastanawiam czy to dobrze??czy ma być do połowy??
Dodam, że puki co w filtrze powietrza nie mam ani grama oleju... a na bagnecie nie mam żadnych znaczników (Nie mam także DPF)
Podpowiedzcie jak to z tym olejem jest?
Pozdrawiam
Ostatnio w tym ASO w osinach też mi olej lali i mam cały bagnet i się zastanawiam czy to dobrze??czy ma być do połowy??
Dodam, że puki co w filtrze powietrza nie mam ani grama oleju... a na bagnecie nie mam żadnych znaczników (Nie mam także DPF)
Podpowiedzcie jak to z tym olejem jest?
Pozdrawiam
- Od: 26 mar 2010, 09:08
- Posty: 25
- Auto: Mazda 3 MZ-CD 110km,2005 rok
mi nalali 2cm ponad poziom max (bylo poza zolta skala normalnie na drucie, skale masz na tym zoltym, nie powinno wchodzic na gorny "grzybek")
co do odsysania pojechalem do warsztatu na chabrach i za 10zl mi to odessali. nie jest zalecane zbyt duzo oleju (pluje wlasnie w filtr, wszystkie przewody powietrzne w oleju, w skrajnych przypadkach czytalem ze moga byc problemy z silnikiem)
co do odsysania pojechalem do warsztatu na chabrach i za 10zl mi to odessali. nie jest zalecane zbyt duzo oleju (pluje wlasnie w filtr, wszystkie przewody powietrzne w oleju, w skrajnych przypadkach czytalem ze moga byc problemy z silnikiem)
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
uszatyy jak robiłeś te odsysanie?
Strzykawka (najlepiej duża), wężyk od kroplówki/drenu – wyciągamy bagnet, wkładamy wężyk z naszego zestawu (połączona strzykawa z wężem oczywiście) i pobieramy nadmiar oleju
Też tak miałem, tylko że śladowe ilości. Nic strasznego, po prostu miałeś za dużo oleju nalane. Mazda sobie wypluła i nic się nie będzie złego działo. Trzeba precyzyjnie dolewać płynów.
- Od: 12 kwi 2010, 11:50
- Posty: 162
- Skąd: Mazowsze południowe
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv
Cześć,
mama mazdę 3 z 2005 roku z silnikiem diesel-a i mam problem gdyż filtr powietrza mam w oleju. Nie wiem co może być przyczyną i czy się bardzo martwić. Leci tak, iż mam z oleju obudowę od komputera![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Auto zimą zaliczyło delikatne dachowanie i wtedy gdy auto leżało na dachu przez poluzowany wąż przy odmie wyleciał mi olej z silnika. Wcześniej filtr był suchy.
Dołączam kilka zdjęć żeby obraz sytuacji był pełniejszy.



mama mazdę 3 z 2005 roku z silnikiem diesel-a i mam problem gdyż filtr powietrza mam w oleju. Nie wiem co może być przyczyną i czy się bardzo martwić. Leci tak, iż mam z oleju obudowę od komputera
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Auto zimą zaliczyło delikatne dachowanie i wtedy gdy auto leżało na dachu przez poluzowany wąż przy odmie wyleciał mi olej z silnika. Wcześniej filtr był suchy.
Dołączam kilka zdjęć żeby obraz sytuacji był pełniejszy.
- Od: 14 lut 2010, 12:28
- Posty: 24
Dużo przyczyn może być ale... jedna opcja jest kosztowna --> sprawdź turbo i napisz czy jest mokre, jak jest to trzeba będzie sprawdzić czy turbo nie chlapie olejem, jeśli nie to sprawa tania, uszczelniacze na zaworach albo pierścienie. Generalnie nie bój się bo to może być sporo rzeczy i nie ma potrzeby panikować, ogólnie do filtra kapie jak za duże ciśnienie jest i olej rozbryzguje się bardziej, odkręć też korek zostaw na chwile i popatrz czy nie ma zbyt dużych przedmuchów.
I nie zapomnij teraz kontrolować stanu oleju, możliwe że ci łyka go trochę więc dolewaj jeśli jest ostro.
I nie zapomnij teraz kontrolować stanu oleju, możliwe że ci łyka go trochę więc dolewaj jeśli jest ostro.
- Od: 12 lip 2010, 10:05
- Posty: 139
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 3 benzyna ;)
- Od: 20 wrz 2009, 20:17
- Posty: 29
- Auto: Mazda 3 1.6D, 109KM, 2004
Kuguar napisał(a):Dużo przyczyn może być ale... jedna opcja jest kosztowna --> sprawdź turbo i napisz czy jest mokre, jak jest to trzeba będzie sprawdzić czy turbo nie chlapie olejem, jeśli nie to sprawa tania, uszczelniacze na zaworach albo pierścienie... I nie zapomnij teraz kontrolować stanu oleju, możliwe że ci łyka go trochę więc dolewaj jeśli jest ostro.
turbo musi byc mokre bo jest smarowane olejem silnikowym... a jakby zarlo olej to by nim nie plulo w ta strone, wystraszysz tylko nam kolege..
mialem podobna sytuacje – dolewales lub zmieniales ostatnio olej? jak wlales za duzo to wywala olej odma i leci do filtra nadmiar. Poszperaj na forum takie tematy juz byly
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
Kolega wyżej, jak turbo jest mokre to znaczy że przepuszcza
Zdecydowanie nie jedź do ASO, wymieniają wszystko jak leci a na końcu dostajesz rachunek i kopara w dół a niekoniecznie usuniętą usterkę, największe fuszerki jakie w życiu widziałem wyjeżdżały z ASO

Zdecydowanie nie jedź do ASO, wymieniają wszystko jak leci a na końcu dostajesz rachunek i kopara w dół a niekoniecznie usuniętą usterkę, największe fuszerki jakie w życiu widziałem wyjeżdżały z ASO
- Od: 12 lip 2010, 10:05
- Posty: 139
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 3 benzyna ;)
kolego poczytaj specyfykacje turbiny w madzioszce, smarowane olejem silnikowym, wiec trudno zeby go tam nie bylo (a jesli u ciebie nie ma to szukaj nowego turbo bo zaraz sie zatrze i rozpier...), jesli pluje tzn ze na 90% jest za duzo oleju w misce, z tym ze wiecej tego plucia odbywa sie odma. nie wierzysz to wymontuj przewod miedzy filtrem powietrza a turbona, podstaw kartke papieru i sprawdz organoleptycznie..
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
Witam,
tak ostatnio wymieniałem olej, a właściwie kuzyn. Nie wiem ile mi tego dokładnie zalał.
Jednak stojąc przodem do mazdy mam też zapocony przewód powietrza po prawej stronie intercooler-a.
Na razie wytarłem filtr i będę obserwował sytuacja. Mam pytanie czy waszych mazdach po odpaleniu zimnego silnika też czuć zapach spalin ?
pozdrawiam
---Edit-----
Dziś z ciekawości włączyłem silnik i odkręciłem na chwilę korek z wlewu oleju. Przeraziłem się gdyż usłyszałem stukot, hałas o metalicznym brzmieniu no i dość wiało mi w rękę jak przyłożyłem.
Silniczek mam dopiero 55kkm. Sam auto mam od 5kkm.
tak ostatnio wymieniałem olej, a właściwie kuzyn. Nie wiem ile mi tego dokładnie zalał.
Jednak stojąc przodem do mazdy mam też zapocony przewód powietrza po prawej stronie intercooler-a.
Na razie wytarłem filtr i będę obserwował sytuacja. Mam pytanie czy waszych mazdach po odpaleniu zimnego silnika też czuć zapach spalin ?
pozdrawiam
---Edit-----
Dziś z ciekawości włączyłem silnik i odkręciłem na chwilę korek z wlewu oleju. Przeraziłem się gdyż usłyszałem stukot, hałas o metalicznym brzmieniu no i dość wiało mi w rękę jak przyłożyłem.
Silniczek mam dopiero 55kkm. Sam auto mam od 5kkm.
Ostatnio edytowano 31 sie 2010, 22:57 przez ellukasz, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 lut 2010, 12:28
- Posty: 24
Witam
Stary korki ci się pomyliły , albo pusto w baku było.
Sprawdz olej ,jeżeli jest za dużo to należy odessać .
Sprawdz filtr powietrza jeżeli jest zasyfiony wymień.
Stukot nie wiem ,moim zadaniem to normalne w końcu to sam metal.
Za jakiś czas sprawdz wszystko i jak będzie spoko to śmigaj .
Stary korki ci się pomyliły , albo pusto w baku było.
Sprawdz olej ,jeżeli jest za dużo to należy odessać .
Sprawdz filtr powietrza jeżeli jest zasyfiony wymień.
Stukot nie wiem ,moim zadaniem to normalne w końcu to sam metal.
Za jakiś czas sprawdz wszystko i jak będzie spoko to śmigaj .
Kuguar napisał(a):Dużo przyczyn może być ale... jedna opcja jest kosztowna --> sprawdź turbo i napisz czy jest mokre, jak jest to trzeba będzie sprawdzić czy turbo nie chlapie olejem, jeśli nie to sprawa tania, uszczelniacze na zaworach albo pierścienie. Generalnie nie bój się bo to może być sporo rzeczy i nie ma potrzeby panikować, ogólnie do filtra kapie jak za duże ciśnienie jest i olej rozbryzguje się bardziej, odkręć też korek zostaw na chwile i popatrz czy nie ma zbyt dużych przedmuchów.
I nie zapomnij teraz kontrolować stanu oleju, możliwe że ci łyka go trochę więc dolewaj jeśli jest ostro.
ellukasz albo postawisz prostą diagnozę kolegi i zaniedbasz silnik albo sprawdzisz co ci napisałem i opiszesz. Odkręciłeś w końcu korek wlewu paliwa czy korek oleju ? Olej chlapał ? Możesz mieć przedmuchy w silniku zbyt duże i ciśnienie, ogólnie tyle czasu minęło sprawdziłeś ten poziom oleju ? Bo możesz już mieć sporo poniżej minimum jeśli Ci turbo przepuszcza.
- Od: 12 lip 2010, 10:05
- Posty: 139
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 3 benzyna ;)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości