Dziwny dźwięk silnika Mazda6 2.0 benzyna
Strona 1 z 1
Witam! Niedawno kupiłem Mazdę 6 2.0 benzyna. Od jakiegoś czasu niepokoją mnie dziwne dźwięki z silnika. Przeszukałem forum ale niestety nie znalazłem pasujących objawów. Mianowicie po przekroczeniu 2500rpm z komory silnika dochodzi "klekot", dzieje się tak tylko kiedy silnik nie jest obciążony – na postoju lub w czasie jazdy ale bez przyspieszania albo hamowania silnikiem. Dźwięk dochodzi od strony paska wielorowkowego. Czy ktoś miał do czynienia z takimi objawami? Dodam jeszcze, że auto ma przejechane 130 tys km (udokumentowane) i nie było bite (sprawdzone bardzo dokładnie).
- Od: 8 lut 2010, 17:46
- Posty: 10
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda6 GY LF
No i wyjaśniło się
– panewka na wale korbowym zeszlifowała czop wału i z wczasów wracałem na lawecie. Najlepsze jest to, że od pewnego czasu nie słyszałem żadnych nienormalnych dźwięków. Dopiero na którymś postoju po rozruchu silnika usłyszałem metaliczny dźwięk i tak już zostało. Teraz szukam wału korbowego i korbowodu albo całego silnika.
- Od: 8 lut 2010, 17:46
- Posty: 10
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda6 GY LF
adik72 napisał(a):Mianowicie po przekroczeniu 2500rpm z komory silnika dochodzi "klekot"
Na zimnym silniku, na ciepłym?
Ja też wyłapałem jakieś dziwne odgłosy jakiś czas temu, byłem z tym u mechanika i stwierdził, że nic nie słyszy i jedyne co mu przychodzi do głowy to kończenie się powoli alternatora. Tylko u mnie raczej nazwałbym to jakieś rzężenie, a nie klekot...
- Od: 4 paź 2009, 14:29
- Posty: 49
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GG LF
adik72 – tak z ciekawości zapytam: Jaki masz przelot na szafie, ewentualnie jaki jest wg Ciebie w przypadku jak podejrzewasz, że mógł być kręcony?
kolezka napisał(a):Ja też wyłapałem jakieś dziwne odgłosy jakiś czas temu...adik72 napisał(a):Mianowicie po przekroczeniu 2500rpm z komory silnika dochodzi "klekot"
Gdy się kończy panewka właśnie słychać takie rzężenie, ale odgłos padającego alternatora lub pompy wodnej jest podobny:) Kiedyś miałem opla Astre z silnikiem 1.4 przy przebiegu 140 tys padła panewka korbowa i objawy były identyczne jak tutaj kolega opisuje. Podejrzewam że poprostu ktoś nie wymieniał oleju bo po spuszczeniu był czarny jak smoła a te kanaliki smarujące w wale były poprzytykane korkami nagaru.
- Od: 12 sty 2010, 23:13
- Posty: 53
- Skąd: Nidzica
- Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC
adik72 napisał(a): Teraz szukam wału korbowego i korbowodu albo całego silnika.
Lepiej poszukaj drugiego silnika, bo szlif nigdy pewny nie jest czasem po kilku setkach kilometrów znam przypadki że panewka pękała itp. z resztą niewiadomo co było przyczyną tego że panewka była aż tak bardzo cienka. Albo ogromny przebieg (a w takim przypadku wymieniać musiałbyś też pierscienie itp.) albo zaniedbanie ze strony poprzedniego właściciela np jazda bez oleju, przegrzewanie silnika. Ogólnie podejrzewam że naprawa przekroczy koszt drugiego silnika. Poszukaj czegoś z rozbitka jakiegoś kiedyś na allegro widziałem za 4 tys. 2.0 silniki już były, do tego montaż za parę groszy i gwarancja na jakiś czas przez który możesz silnik sprawdzić np na różnych stacjach diagnostycznych czy u znajomego mechanika.
- Od: 12 sty 2010, 23:13
- Posty: 53
- Skąd: Nidzica
- Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC
Silnik miał 130000km potwierdzone wpisami w książce i potwierdzone telefonicznie w ASO Mazda w Niemczech gdzie były przeglądy robione. Ostatni przegląd z października 2009, kupowałem ją w styczniu 2010. Profilaktycznie wiosną wymieniałem filtr i olej – nie wyglądał podejrzanie. Silnik nie był rozbierany bo teraz przy naprawie mechanik twierdzi że był fabrycznie poskręcany. Silników jest mało ale można namierzyć w cenach ok 2000-2500, tylko nigdy nie wiadomo ile rzeczywiście mają przebiegu.
- Od: 8 lut 2010, 17:46
- Posty: 10
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda6 GY LF
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6