Oto obiecana relacja z lini frontu
Cały montaż jest sprawą dziecinnie prostą nie wymaga jakiejś wielkiej wiedzy z zakresu eletryki
jakieś podstawy oczywiście trzeba mieć no i kilka narzędzi sam z rozkminieniem o co tak naprawdę chodzi w tym wszystkim zrobiłem to w około 2h. Nie wolno majstrować pod prądem więć wyłączamy stacyjkę kiedy już się dowiemy które kable to które--> można niechcący coś zewrzeć i nieszczęście gotowe. Koszt ogólnie nie przekroczy 60zł, ja jednak trochę naciągnołem budżet a to dlatego ze kupiłem pożądną zaciskarkę do konektorów oraz kilkanaście rodzajów złączek w paczuszkach po 100szt wszystko z netu bo mi się nie chce nigdy biegać po sklepach
Na początek warto sobie wydrukować schemat całego układu oraz zgromadzić niezbędne narzędzia i przybory

Pierwszym krokiem jest delikatne ściągnięcie boczka tapicerki z dzwi kierowcy w schowku są dwie śruby pod zaślepkami oraz jedna koło lusterka następnie wypinamy klipsy na dole najlepiej za pomoca ściągacza do spinek tapicerskich takiego śrubokręta z rozwojoną końcówką boczek delikatnie nalezy odchylić do góry i do siebie i wyciągać do tyłu pojazdu. Jak mamy już go luźnego rozpinamy kostki przewodowe odstawiamy go na bok.
Krok drugi to znalezienie potrzebnych nam przewodów. Odkręcamy sobie panel sterowania szybami z boczka (przykręcony na 3 śruby) i podpinamy pod odpowiednią kostkę
z wiązki przewodów należy poodwijać taśmę izolacyjną wlączamy zapłon bierzemy miernik łapiemy minusowy biegun (czarny kabel) z do masy np: w gniezdo zapalniczki(dużą pomocą jest tzw krokodylek)i drugą sądą (nalepsza taka ostra jak szpilka) miernika szukamy potrzebnych nam napięć
+12v po stacyjce -->gruby czarny kabel z czerwonym paskiem na środku złącza
masa --> gruby czarny kabel na środku złącza
ja zacisnołem na nich takie szybkozłączki czerwone do robienia mostków na kablach
i kolejnych przewodów na których występyje +12v po wciśnięciu guzika UP odpowiedniej szyby
na rysunku złącza zaznaczyłęm je numerami 1 kierowca 2 pasażer itd...
http://picasaweb.google.pl/mis.koralgoll/Pictures#5516157913051319282Nie wiem czemu ale tego obrazka nie chciało mi wkleić

Będa ko kable po kolei : zielony, zielono biały, zielono żółty, niebiesko biały
Jeśli jesteśmy absolutnie pewni że to te kabelki można rozpocząć przecinanie i zaciskanie na nich złączek. Wymyśliłem sobie że użyję konektorów rórkowych izolowanych żeby wrazie czego można było to przywrócić do orginału. tak więc po przecięciu pierwszego kabla od szyby kierowcy od strony kostki i panelu zasisnołem złacze meskie a na drugi koniec kabelka żeńskie łaczymy tymczasowo kabel jak był
i bierzemy się za następną szybę

Warto tu wspomnieć że dobrze zaciśnięty konektor t otaki którego się nie da ręką urwać z przewodu na którym dopiero co go zacisneliśmy. Jeśli uporaliśmy się już z 4kablami to przekręcamy stacyjkę na zapłon i sprawdzamy czy wszystko działa jak wcześniej
Teraz bierzemy nasz modół i czytamy dokłądnie istrukcję załączoną do niego, według schematu podłączenia mojego modułu kable brązowe (opisane M1do4) mają iść do silników poszczególnych szyb
a kable białe do przycisków. Należy przestrzegać kolejności więc szukamy pierwszej pary i wpinamy ją np w dzwi kierowcy(zależy która szyba ma być jako pierwsza domykana) znajdujemy kabel zielony(szyba kierowcy)rozpinamy przedchwilą zaciśnęte na nim złącze i na kablach modółu zaciskamy odpowiednie końcówki męską na kablu białym modułu i wpinamy w kabel idący do panelu strowania
koncówka żeńska ma być na kablu brązowym pierwszego kanału sterownika i ma być wpięta w końcówkę kabla idącą w stronę do silnika szyby kierowcy
powtarzamy tą czynność aż mamy wpięte wszystkie 4 kanały sterownika do 4 kolejnych szyb
Teraz pozostaje podłączyć sterowanie automatu --.chciałem uniknąć przeciągania kabla do kabiny żeby
go podpiąc pod wyjście alarmu więc w wiązce od siłownika odszukałem kabel na którym podczas zamykania dzwi pojawia się +12v jest to kabelek czerwony 2 od góry we wtyczce siłownika

zacisnołem na nim złączkę i kabel przeprowadziłem pod ochronną folią w kierunku głównej wiązki niestety do tej operacji koniecne było zerwanie tej folii i trochę się upaćkałem tym czarnym silikonem. Sygnał ten w piołem na wejście modułu opisane jako wyzwalanie + (cienki czerwony kabelek)
+12 po stacyjce podpinamy pod ten głowny gruby kabel zasilający panel sterowania szybami w orginalnej instalacji żeby nie domykało nam okien podczas jazdy jak ktoś wciśnie LOCK
Pozostało nam jeszcze główne zasilanie modułó +12V (czerwony kabel w module z zamontowanym bezpiecznikiem)potrzebujemy tu napięcia które nie ginie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i takie napięcie jest w dzwiach kierowcy na kabelku zasilającym tą małą czerwoną lampkę na boczku. trochę ten kabelek cienki jak na zasilanie sterowania szybami ale modół nie dopuści do jego upalenia ponieważ zasada działania polega na ograniczniku prądu więc nie będzie tam płynoł prąd 15A ciągle to ten kabelek

Wkłądamy bezpiecznik w oprawkę modułu i wreszcie chwila prawdy--> sprawdzamy działanie całości czy szyby działąją jak wcześniej no i czy po zamknięciu dzwi pojadą do góry. Jeśli nic nie naknociliśmy musi działąć ewentualnie jak ktoś ma szybę która opornie wjeżdza można wyregulować modól domykania potencjometrem
Następnie starannie wszystkie kable pożądkujemy w wiązkę i obwijamy taśmą izolacyjną zeby się nie plątały. Nasz modól wejdzie pod boczek tuż koło panela sterowania, warto go zabezpieczyć przed wilgocią ja go wpakowałem w gruby worek strunowy z TMEi spiołem opaską.
Montujemy boczek uważająć żeby modół znalazł się na swoim miejscu można go unieruchomić taśmą
i do tej pory mamy auto domykanie szyb w naszej furze
Na razie działa to 2 dni ale nie sądzę żeby coś mogło się tu poknocić
ewentualnie można wciągnąć grubszy kabelek ze stałym +12v z pod bezpieczników
Układ działa z pilota jak również po zamknięciu auta kluczykiem w dzwiach
Jeśli ktoś chce zostawić uchylone okno bo latem gorąco to trzeba wcisnąć guziczek Door lock
i modól domknie tylko szybę kierowcy a reszta zostanie jak była przed wyłączeniem zapłonu

Tu jest filmik układu w akcji
http://sds12.wrzuta.pl/film/6yOG7lyFLXv/auto_domykanie_szyb_xedos9 tylko na początku jakieś
gupie reklamu dodali
UFF ale się rozpisałem jednak pisanie fotorelacji to cięzka robota owiele ciekawsze było zakładanie tego w dzwiach niż pisanie tego całego wywodu no ale obiecałem to i napisałem
jak by coś jeszcze było nie jasne to chętnie pomogę
życzę więcej odwagi oraz w wiary w sowoje zdolności majsterkowicza
Pozdrawiam Michał