Witam,
przy mocnym hamowaniu z większych prędkości zauważyłem u siebie niepokojące objawy:
1. Zapala mi się kontrolka hamulca ręcznego – czy tak powinno być?
2. Na kierownicy i pedale hamulca czuję drżenie (bicie) – przy zmianie opon na letnie prosiłem o sprawdzenie grubości klocków – powiedzieli że klocki są jak najbardziej ok
Czy to wina tarcz (są pokrzywione?), może są za małe to tego auta?
Może dla świętego spokoju wymienić komplet tarcze+klocki ?
Millenia 2002 TA KL – dziwne objawy przy hamowaniu
Strona 1 z 1
Jeśli płyn masz nowy nie kilku letni czy co gorsza pochodzący jeszcze z fabryki w Hiroszimie
to mogą być przegrzane tarcze ale to da się sprawdzić
opis weryfikacji tarcz masz ładnie opisany w manualu do mileni potrzebny tylko czujnik zegarowy z
magnetycznym statywem każdy szanujący się warsztat będzie wiedział oco chodzi.
Jedź na diagnostykę niech ci pan sprawdzi hamulce
u mnie znajomy za taką usługę bierze na flaszkę i jeszcze mi pomógł odpowietrzyć koło
Spróbuj zczytać błedy kompa od abs
gdzieś tu niedawno był opis w wątku o hamulcach
tylko jak by coś tam bylo nie tak to kontrolka od abs powinna ci się zapalać a nie od ręcznego
ta ostatnia to chyba tylko jak kabelek od czujnika ręcznego spadnie i się gdzieś zwiera to miga
choć mogę być w błędzie bo nie mam mileni tylko starego xeda
Wszytkie te zabiegi razem będą mniej kosztować niż jedna pożądna tacza hamulcowa do twojej fury
Spokojnie sobie poradzisz jeśli masz trochę zacięcia do mechaniki i czasu wolnego
Najgożej będzie jak powymieniasz wszystko co się da odkęcić a przyczyna nadal pozostanie
nieusunięta
to mogą być przegrzane tarcze ale to da się sprawdzić
opis weryfikacji tarcz masz ładnie opisany w manualu do mileni potrzebny tylko czujnik zegarowy z
magnetycznym statywem każdy szanujący się warsztat będzie wiedział oco chodzi.
Jedź na diagnostykę niech ci pan sprawdzi hamulce
u mnie znajomy za taką usługę bierze na flaszkę i jeszcze mi pomógł odpowietrzyć koło
Spróbuj zczytać błedy kompa od abs
gdzieś tu niedawno był opis w wątku o hamulcach
tylko jak by coś tam bylo nie tak to kontrolka od abs powinna ci się zapalać a nie od ręcznego
ta ostatnia to chyba tylko jak kabelek od czujnika ręcznego spadnie i się gdzieś zwiera to miga
choć mogę być w błędzie bo nie mam mileni tylko starego xeda
Wszytkie te zabiegi razem będą mniej kosztować niż jedna pożądna tacza hamulcowa do twojej fury
Spokojnie sobie poradzisz jeśli masz trochę zacięcia do mechaniki i czasu wolnego
Najgożej będzie jak powymieniasz wszystko co się da odkęcić a przyczyna nadal pozostanie
nieusunięta
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
bicie najczesciej oznacza zwichrowane tarcze. Co do kontrolki – poziom plynu hamulcowego, jak i konczace sie klocki. Czesto panowie podczas wymiany kol sprawdzaja tylko klocki po zew. stronie – u mnei byla taka sytuacja, ze z tylu stanal zacisk i zdzieral klocki po zew. stronie, czego Pan podczas pobieznych ogledzin nie mogl zaobserwowac.
Jak pisze sq2jul wewnetrzne klocki o wiele szybciej sie zuzywaja, mimo ze te z zewnatrz wygladaja idealnie to te w srodku napewno nie.
Bicie na pedale hamulca podczs hamowania moze oznaczac krzywa tarcze lub jej przegrzewanie (liche klocki, stary plyn hamulcowy),
Kontrolka raczej sie zapala jak jest niski stan plynu hamulcowego w zbiorniczku, sprawdz jaki jest poziom jak wcisniesz hamulec, moze masz klocki z kabelkiem co i nformuje ze klocki sie koncza... ja mam tylko blaszki rezonansowe ktore piszcza niemilosiernie.
Nie ciezko tarcze na automacie skrzywic np. masz ostre hamowanie, wody po kolana i musisz sie zatrzymac w miejscu, hamowanie=rozgrzanie tarcz i klockow, woda chlupnela i mocno schlodzila tarcze i na wcisnietym hamulcu stoisz chwile-musisz trzymac chyba ze sie wrzuci N lub P + reczny... czego sie raczej nie stsuje w miescie,
tarcza rozgrzewa sie rownomiernie a po wodzie z kaluzy+zacisniete klocki to nie jest w stanie sie schlodzic na calej powierzchni.... tarcza wtenczas sie krzywi, puchnie i zaraz kurczy w wielkosciach mniej niz 1mm,
oczywiscie nie jest to sprawa dziewicza ze jedna kaluza i po tarczach, no ale tak sie dzieje w mniejszym lub wiekszym stopniu, na manualnej skrzyni tez tak sie dzieje ale znacznie mniej-jak kierowca dochamowywuje auto silnikiem to nie rozgrzewa az tak mocno tarcz.
ps. po dyskusji w centrum hamulcow u mnie w miescie z glownym mechanikiem wynika to co napisalem wyzej
Bicie na pedale hamulca podczs hamowania moze oznaczac krzywa tarcze lub jej przegrzewanie (liche klocki, stary plyn hamulcowy),
Kontrolka raczej sie zapala jak jest niski stan plynu hamulcowego w zbiorniczku, sprawdz jaki jest poziom jak wcisniesz hamulec, moze masz klocki z kabelkiem co i nformuje ze klocki sie koncza... ja mam tylko blaszki rezonansowe ktore piszcza niemilosiernie.
Nie ciezko tarcze na automacie skrzywic np. masz ostre hamowanie, wody po kolana i musisz sie zatrzymac w miejscu, hamowanie=rozgrzanie tarcz i klockow, woda chlupnela i mocno schlodzila tarcze i na wcisnietym hamulcu stoisz chwile-musisz trzymac chyba ze sie wrzuci N lub P + reczny... czego sie raczej nie stsuje w miescie,
tarcza rozgrzewa sie rownomiernie a po wodzie z kaluzy+zacisniete klocki to nie jest w stanie sie schlodzic na calej powierzchni.... tarcza wtenczas sie krzywi, puchnie i zaraz kurczy w wielkosciach mniej niz 1mm,
oczywiscie nie jest to sprawa dziewicza ze jedna kaluza i po tarczach, no ale tak sie dzieje w mniejszym lub wiekszym stopniu, na manualnej skrzyni tez tak sie dzieje ale znacznie mniej-jak kierowca dochamowywuje auto silnikiem to nie rozgrzewa az tak mocno tarcz.
ps. po dyskusji w centrum hamulcow u mnie w miescie z glownym mechanikiem wynika to co napisalem wyzej
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości