Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
ok 400-600 na 10 tys -castrol magnatec , potem losos 5w40 i teraz zlałem go bo się zasyfił strasznie po 4 tys .km i zalałem shella ultra 5w40 , nic nie cieknie ,nie kapie , coś tam jeszcze ciut oleju chlipie bo spaliny wykazały .Ogólnie wypowiedzi typu " nie zalewa się 5W40 po 10W40 " są nie do końca prawdziwe. Generalnie chyba pierścionki olejowe się rozruszają
a czy do zalewania cylindrów moge użyć oleju parafinowego ? czy musi być nafta 
- Od: 5 maja 2009, 19:30
- Posty: 7
- Skąd: Pszczyna
- Auto: 323F 1,8 1996
nafto koniecznie, ja jak wmienialem silnik to w ''nowy'' zalalem po ok 100ml nafty na kazdy cylinder, po odpaleniu nie zakopcil i tak samo nie kopci na cieplym przy wysokich obrotach a silnik stal na szrocie nie odpalany mni 5lat, no chyba ze mial dobre pierscionki
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
o ile mnie pamięć nie myli to powinno się zalać na noc i sprawdzić ile ubyło a powinno chyba zostać wszystko
nigdy nie zostanie w cylindrach bo nafta ma wlasciwosci penetrujace i splyni calosc na dol do miski
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
mi bierze olej, chce zalać cylindry nafta zostawić na noc albo na dwa dni, na oleju mi nie zalezy bo i tak po tej operacji bd wymieniał 5 w 40 ( teraz zalany 10 w 40 ). głowice mam zrobiona bardzo dobrze ( prowadnica, gumki, zawory – nowe ) auto stało przez 1,5 rok i zapiczone sa pierścienie bo przy odpalaniu nie kopci, jedynie jak jej ładuje ( 500-600 km ) na trasie to wtedy spala i to nie mało 
- Od: 5 maja 2009, 19:30
- Posty: 7
- Skąd: Pszczyna
- Auto: 323F 1,8 1996
to jak bedziesz zalewal nafta, to potem dobrze jest dolac tej nafty do stanu, bo jej bedzie po trochu ubywac. Dosc wazne jest tez zebys zmienial polozenie walu, albo krecąc kolem pasowym, albo tez po prostu kolem majac auto na biegu:)
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
noo musze to zrobić tak jak piszesz, w piątek wymienie po pracy przegub przy okazji to zaleje na noc i rano doleje do stanu i poruszam wałem i zostawie do wieczora mam nadzieje ze pomorze
chociaż troche
- Od: 5 maja 2009, 19:30
- Posty: 7
- Skąd: Pszczyna
- Auto: 323F 1,8 1996
moja madzia jest 12k km po remoncie i znów chlipie 0,5l oliwy na 1000km. po remoncie zmieniłem olej z 15w40 na 10w40. zaraz po remoncie przez 2k km miałem lotosa którego nie ubywało, teraz mam midlanda. jak sądzicie, zmienić z powrotem na lotosa czy spróbować zalać 5w40?
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Wiesz o tym ze jak zalejesz mineral a pozniej wlejesz polsyntetyk albo syntetyk to ci zacznie brac olej bo te rodzaje olejow wyplukja i dlatego sie tak dzieje a jak bedziesz tak bawil wymianami oleju to bedzie ci caly czas bral. Ja na swoja z5 nie narzeakm mam 230tys i dolewam nie cale 0,5 l/10000tyskm. i jestem zadowolnony zreszta u mnie w domu sa dwie z5 tylko w innych opakowaniach.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
jak sądzicie, zmienić z powrotem na lotosa
Tak.Zalej Lotosa.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Witam
Odświeżam wątek, gdyż nie ma co zakładać nowego.
Mój problem jak u każdego – bierze olej. Najwięcej brał podczas jazdy autostradą, po powrocie musiałem dolać 0,5 litra (łącznie trasa 150km).
W mieście jest lepiej – nigdy nie sprawdzałem ile bierze dokładnie, ale miesięcznie średnio robię 500km i 4l butelka starczyła na 10 miesięcy.
Mechanik sprawdził uszczelniacze i mówił, że miękkie – nie ma sensu wymieniać, tym bardziej, że to już koszta itd. Na pewno kapitalny remont, tak jak tu niektórzy robili, byłby lekarstwem, ale ja nie chcę nic takiego robić.
Aktualnie zalany mam Castrol Magnatec 10w40 – pytanie, na jaki olej zmienić aby zmniejszyć pobór oleju? I tak jestem przed wymianą więc stwierdziłem, że może by tu zalać coś innego. Proszę doradźcie, czy jakiś mineralny, czy też Magnatec ale może o innym oznaczeniu. Jeżeli mineralny, to czy byłyby tego skutki np. zimą?
Dzięki z góry
Odświeżam wątek, gdyż nie ma co zakładać nowego.
Mój problem jak u każdego – bierze olej. Najwięcej brał podczas jazdy autostradą, po powrocie musiałem dolać 0,5 litra (łącznie trasa 150km).
W mieście jest lepiej – nigdy nie sprawdzałem ile bierze dokładnie, ale miesięcznie średnio robię 500km i 4l butelka starczyła na 10 miesięcy.
Mechanik sprawdził uszczelniacze i mówił, że miękkie – nie ma sensu wymieniać, tym bardziej, że to już koszta itd. Na pewno kapitalny remont, tak jak tu niektórzy robili, byłby lekarstwem, ale ja nie chcę nic takiego robić.
Aktualnie zalany mam Castrol Magnatec 10w40 – pytanie, na jaki olej zmienić aby zmniejszyć pobór oleju? I tak jestem przed wymianą więc stwierdziłem, że może by tu zalać coś innego. Proszę doradźcie, czy jakiś mineralny, czy też Magnatec ale może o innym oznaczeniu. Jeżeli mineralny, to czy byłyby tego skutki np. zimą?
Dzięki z góry
- Od: 22 maja 2009, 15:38
- Posty: 19
- Auto: Mazda 323F BA 1.5, 16V, 97r.
ja natomiast bym Ci polecił maxlife, zanim jeszcze zrobilem remont(zaraz jak kupiłem auto), mialem kiedys castrola 10w40, te 0,7 litra, co sie zostaje po zmianie oleju z 4 litrowej bańki wraz z ilością oleju na bagnecie starczyly mi na niecale 4tys km, po czym zalałęm maxlife i taką samą ilość oleju zużywałem na ok 10tys km, czyli jakby nie bylo dwa razy dłużej, a silnik wydaje mi sie że również pracował równiej i lżej na maxlife, no i oczywiście bylo neico mniejsze kopcenie z rana;]
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
czemu wystrzegać sie minerałów, bo są bardzo gęste w niskich temperaturach,a silniki 16V nie przepadają za nimi, tym bardziej ze dużo wiecej czasu minie zwłaszcza w zimę, zanim po odpaleniu olej Ci dotrze do wszystkich partii silnika, pomijamy tu możliwości tworzenia nagaru przez oleje mineralne, to ze przy nich jest większe tarcie oraz kwestie, ze będzie słychać zawory zwłaszcza w silniku 16v
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości