Zastanawiam sie, poniewaz z jednej strony Smirnoff zawsze wspominal o zalewaniu polsyntetykow i mialbym nadzieje na wyciszenie (?), ale z drugiej po co zmieniac olej na gorszy. Samochod 323 Protege (BA Sedan) 1.8i 16V.
PS. Przebieg 159000 km.
www.mazdaspeed.pl

Instrukcja przewiduje dwa typy oleju w zaleznosci od klimatu, ale byc moze wlasciciel przeszedl na nizszy olej i nie mozna juz wracac do syntetyka/polsyntetyka.

dex-ter napisał(a):Ja u siebie mam przebieg 180 i myśle ze po przekroczeniu 150tys km nalezy zalać jakis dobry minarał castrol lub mobil.Pozdr
Zakładając, że silnik przy tym przebiegu jest OK i nie bierze oleju, to chodzi Ci o to, żeby skrócić jego żywotność 
No i w jaki sposób to zaobserwowałeś? Na czym polegała różnica? CO TO DAJE, jeśli silnik jest OK (nowoczesny silnik przy faktycznym przebiegu 150.000 nie ma prawa być zużyty chyba, że przez nieprawidłową eksploatację, albo rozmawiamy o polonezachdex-ter napisał(a):Nie powiedział mi tego pan Zdzisio, tylko wiem to z własnej praktyki.

Przemol napisał(a):a co powiecie o oleju 10W/30...taki podobno ma byc lany do Z5.....?



Doskonale wiemdex-ter napisał(a):Zacznijmy kolego od tego, że oleje zmiena się tylko w dół a nie w górę
. Powróciłem do półsyntetyka, zanim było za późno i nic się nie rozszczelniło, jak to wszyscy straszą, bo skoro był szczelny wcześniej to przez 3,5 miesiąca (10kkm), jakie jeździłem na mineralnym Mobilu też nic się nie stało.Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderatorzy Opinie i Poradniki