Rurka od klimatyzacji – nieszczelność
Witam,
otóż mój problem polega na tym że pojawiła mi się nieszczelność w układzie klimatyzacji, na odcinku przy przyłączeniu do chłodnicy a lewą podłużnicą, dokładnie w tym miejscu:
Nr cześci: GJ6A-61-465A
Dzwoniłem do ASO, ale powiedzieli mi że czas oczekiwania na tą część to 3 miesiące i koszt 320zł
Czy sa może jakieś zamienniki (w co wątpie), czy pozostaje szukać jakiejś używanej, tylko skąd wiedzieć czy jest sprawna? Nie zależy mi tyle na kasie co na czasie, bo klima by się przydała o tej porze roku.
Może ktoś miał już tego typu problem i może pomóc.
Auto to Mazda 6 1.8 benzyna
Pozdrawiam
otóż mój problem polega na tym że pojawiła mi się nieszczelność w układzie klimatyzacji, na odcinku przy przyłączeniu do chłodnicy a lewą podłużnicą, dokładnie w tym miejscu:
Nr cześci: GJ6A-61-465A
Dzwoniłem do ASO, ale powiedzieli mi że czas oczekiwania na tą część to 3 miesiące i koszt 320zł
Czy sa może jakieś zamienniki (w co wątpie), czy pozostaje szukać jakiejś używanej, tylko skąd wiedzieć czy jest sprawna? Nie zależy mi tyle na kasie co na czasie, bo klima by się przydała o tej porze roku.
Może ktoś miał już tego typu problem i może pomóc.
Auto to Mazda 6 1.8 benzyna
Pozdrawiam
Witam
miałem ten sam problem, proponuje ci czekać na nową rurkę, bo ja za pierwszym razem lutowałem tą samą co ty wymontowałeś i okazało się że jest dalej nieszczelna, ale jak masz dobrego gościa ale naprawdę dobrego który to pospawa to ok a za nową rurkę płaciłem poodobnie no a teraz klima chłodzi
miałem ten sam problem, proponuje ci czekać na nową rurkę, bo ja za pierwszym razem lutowałem tą samą co ty wymontowałeś i okazało się że jest dalej nieszczelna, ale jak masz dobrego gościa ale naprawdę dobrego który to pospawa to ok a za nową rurkę płaciłem poodobnie no a teraz klima chłodzi
- Od: 2 gru 2008, 09:46
- Posty: 5
- Skąd: Tychy
- Auto: M6, MZR-CD, GY, 2005, 121KM
to generalnie dosc standartowa usterka w M6
a wynika ona z kiepskiego materialu i z zaizolowania jej,
bo w okresie zimowym, jest ona dosc mocno przez sole i inne srodki chemiczne nadgryzana
polecam ja po montazu nowej pomalowac jakimis farbami ..
co przedluzy jej zywot o dobre kilka lat!
pozdr.
E.
a wynika ona z kiepskiego materialu i z zaizolowania jej,
bo w okresie zimowym, jest ona dosc mocno przez sole i inne srodki chemiczne nadgryzana
polecam ja po montazu nowej pomalowac jakimis farbami ..
co przedluzy jej zywot o dobre kilka lat!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Mój mechanik też właśnie mówił że z tym może być bardzo ciężko zrobićBolec100984 napisał(a):bo ja za pierwszym razem lutowałem tą samą co ty wymontowałeś i okazało się że jest dalej nieszczelna
Czyli po tym, co piszesz, nie ma nawet sensu szukać używki.Enduro napisał(a):to generalnie dosc standartowa usterka w M6
a wynika ona z kiepskiego materialu i z zaizolowania jej
W takim razie dzięki za informacje
PP89 napisał(a):Czyli po tym, co piszesz, nie ma nawet sensu szukać używki.W takim razie dzięki za informacjeEnduro napisał(a):to generalnie dosc standartowa usterka w M6
a wynika ona z kiepskiego materialu i z zaizolowania jej
generalnie jest, pod warunkiem, ze bedzie ona w miare nowa..!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Mnie też dopadła ta usterka (mazda6 diesel, 2005) . Zaczął mój mechanik lutować tę górną rurkę (od góry chłodnicy) i nawet mu się udało, ale po zmontowaniu okazało się, że minimalna nieszczelnosc wylazła tym razem w dolnej rurce. Zalutować nie dali rady, bo się rozleciała i się właśnie bujam po internecie i serwisach w poszukiwaniu. Na razie wiem, że w ASO ta rureczka (GJ6A61465C) kosztuje prawie 300 PLN. Szukam używki w jakiejś rozsądnej cenie, ale powoli tracę nadzieję. "Po drodze" omyłkowo kupiłem na allegro tę górną, grubszą rurkę (z zaworkiem do serwisowania klimy). Prawdopodobnie będę ją chciał odsprzedać.
- Od: 17 lis 2008, 21:25
- Posty: 11
- Skąd: Opole
- Auto: mazda 6 hatchback, 2005 CiTD 136 KM
WITAM JA MIAŁEM TO SAMO, MAZDA 6 1.8 BENZYNA 2003
GOSCIU KAZAŁ MI KUPIC TYLKO TAKĄ PODOBNA KOŃCÓWKE GDZIES NA SZROCIE ( BO POD TA TULEJKA NIE DA SIE POSPAWAC BO JEJ PUZNIEJ NIE ZAŁOZYMY), I TAMTA STARĄ ODCIOŁ I PRZYSPAWAŁ TA NOWA I TERAZ MI SMIGA , KOSZT SPAWANIA 50ZŁ, RURKA ZE SZROTU 30 ZŁ-- TO NIE 300ZŁ
WIDAC TA USTERKA CZEKA CHYBA WSZYSTKIE MAZDY 6
GOSCIU KAZAŁ MI KUPIC TYLKO TAKĄ PODOBNA KOŃCÓWKE GDZIES NA SZROCIE ( BO POD TA TULEJKA NIE DA SIE POSPAWAC BO JEJ PUZNIEJ NIE ZAŁOZYMY), I TAMTA STARĄ ODCIOŁ I PRZYSPAWAŁ TA NOWA I TERAZ MI SMIGA , KOSZT SPAWANIA 50ZŁ, RURKA ZE SZROTU 30 ZŁ-- TO NIE 300ZŁ
WIDAC TA USTERKA CZEKA CHYBA WSZYSTKIE MAZDY 6
- Od: 7 sty 2010, 21:48
- Posty: 8
- Skąd: Berlin
- Auto: Mazda 6, 2003 1,8 120km
dopadło mnie to samo
auto straciło klimę w największe upały
po próbie szczelności dolna rurka miała dziurkę na objemce stalowej- nie pomyśleli o tym – w Hondach rurki są na gumach montowane i nic się nie dzieje.
Mój mechanik rurkę zdemontował, lutował i hula jak ta lala – koszt 200zł w napełnieniem
auto straciło klimę w największe upały
po próbie szczelności dolna rurka miała dziurkę na objemce stalowej- nie pomyśleli o tym – w Hondach rurki są na gumach montowane i nic się nie dzieje.
Mój mechanik rurkę zdemontował, lutował i hula jak ta lala – koszt 200zł w napełnieniem
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Dokładnie,to jest dość często spotykana usterka klimy w M6.Jak podjechałem do kolesia zajmującego się tylko klimatyzacjami i opisałem usterkę,to od razu stwierdził co będzie do naprawy na 80% i jak się później okazało-nie mylił się .
Witam;
Po zimie okazalo sie, ze klimatyzacja przestala dzialac. Dobilem czynnik, po 2 dniach wyparowal
Obejrzalem chlodnice – wyglada w miare ok (jak na swoje lata), natomiast na rurce od klimy przykreconej do podloznicy znajduje sie zielony osad.
Nie mam pojecia jakie slady zostawia uciekajacy czynnik (i czy wogole zostawia) ale to cos nie wyglada normalnie i mam nadzieje ze to wlasnie tam ucieka. Dodam, ze ten osad jest juz od dluzszego czasu, pojawil sie jeszcze jak klima dzialala poprawnie. Jakies dobre rady drodzy forumowicze ?
Pozdrawiam
Po zimie okazalo sie, ze klimatyzacja przestala dzialac. Dobilem czynnik, po 2 dniach wyparowal
Obejrzalem chlodnice – wyglada w miare ok (jak na swoje lata), natomiast na rurce od klimy przykreconej do podloznicy znajduje sie zielony osad.
Nie mam pojecia jakie slady zostawia uciekajacy czynnik (i czy wogole zostawia) ale to cos nie wyglada normalnie i mam nadzieje ze to wlasnie tam ucieka. Dodam, ze ten osad jest juz od dluzszego czasu, pojawil sie jeszcze jak klima dzialala poprawnie. Jakies dobre rady drodzy forumowicze ?
Pozdrawiam
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
zielony kolor to oznaka nieszczelnosci w tym miejscu
u mnie tez zlokalizowano wlasnie wczoraj nieszczelnosc na rurce po filtrem powietrza – ponoc norma w m6 z tego okresu, jest to wina ponoc tego ze rurka od klimy aluminiowa jest metalowym uchwytem przykrecona – i w tym miejscu przy pomocy wileu czynnikow zachodzi jakas dziwna reakcja i z rurki robi sie gnój – mi zaproponowano wymiane danego odcinak rurki i zastosowanie plastikowego uchwytu – zobaczymy co z tgeo bedzie
u mnie tez zlokalizowano wlasnie wczoraj nieszczelnosc na rurce po filtrem powietrza – ponoc norma w m6 z tego okresu, jest to wina ponoc tego ze rurka od klimy aluminiowa jest metalowym uchwytem przykrecona – i w tym miejscu przy pomocy wileu czynnikow zachodzi jakas dziwna reakcja i z rurki robi sie gnój – mi zaproponowano wymiane danego odcinak rurki i zastosowanie plastikowego uchwytu – zobaczymy co z tgeo bedzie
- Od: 9 lip 2010, 11:50
- Posty: 83
- Skąd: OLSZTYN
- Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi
Tak jak powiada Arek_78 – najpierw zacznijcie od najprostszego zadania, czyli sprawdzenia oringu itp.
Miałem podobnie tylko nie aż tak zielono. Mój spec od klimy rozebrał w tym miejscu, przeczyścił ze śniadzi, wymienił oring i od jesieni wszystko hula, zero zielonego, a śmigałem całą zimę na klimie, jak i teraz... Wszystko jest ok. Koszt? 35 zł w tym dobicie części czynnika, którego brakowało.
Ps. jak już to wadliwe są te blisko filtra powietrza (tak jak to opisał maromarcin), a nie te blisko spryskiwacza. Tak więc darow, wiesz co najpierw zrobić – może ylko to wystarczy, czego życzę.
Miałem podobnie tylko nie aż tak zielono. Mój spec od klimy rozebrał w tym miejscu, przeczyścił ze śniadzi, wymienił oring i od jesieni wszystko hula, zero zielonego, a śmigałem całą zimę na klimie, jak i teraz... Wszystko jest ok. Koszt? 35 zł w tym dobicie części czynnika, którego brakowało.
Ps. jak już to wadliwe są te blisko filtra powietrza (tak jak to opisał maromarcin), a nie te blisko spryskiwacza. Tak więc darow, wiesz co najpierw zrobić – może ylko to wystarczy, czego życzę.
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
agnostyk napisał(a):Tak jak powiada Arek_78 – najpierw zacznijcie od najprostszego zadania, czyli sprawdzenia oringu itp.
Miałem podobnie tylko nie aż tak zielono. Mój spec od klimy rozebrał w tym miejscu, przeczyścił ze śniadzi, wymienił oring i od jesieni wszystko hula, zero zielonego, a śmigałem całą zimę na klimie, jak i teraz... Wszystko jest ok. Koszt? 35 zł w tym dobicie części czynnika, którego brakowało.
Ps. jak już to wadliwe są te blisko filtra powietrza (tak jak to opisał maromarcin), a nie te blisko spryskiwacza. Tak więc darow, wiesz co najpierw zrobić – może ylko to wystarczy, czego życzę.
Dzięki panowie, myślałem że to jakiś większy problem a to wygląda na kilkanaście minut roboty. Czy oring jest dostępny jako część zamienna czy muszę kombinować ? W UK nie jest tak różowo z dobieraniem części na oko i z tym mogę mieć problem
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Arek_78 napisał(a):Na szczęście wielkością jest standardowy. Bez problemu dobierzesz.
Dobralem bez problemu ale stwierdzilem, ze na wszelki wypadek zagladne pod filtr powietrza. Widok nie byl zbyt mily
Oslona wiatraka zielona, rama zielona, w zasadzie wszystko co w poblizu nosi slady czynnika. Chlodnica od przodu ok, tak jakby problemem bylo wejscie do niej (wyglada na dolne) lub gdzies zaraz obok, bo po przejsciu na waz gumowy jest sucho. To chyba wyglada na "standardowy" przypadek?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darow napisał(a):To chyba wyglada na "standardowy" przypadek?
w tym miejscu i to bardzo... standardowy... sprawdz polaczenie z chlodnica
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
agnostyk napisał(a):Tak jak powiada Arek_78 – najpierw zacznijcie od najprostszego zadania, czyli sprawdzenia oringu itp.
Czy nazwa 'oring' to jest te łączenie aluminium z wężem gumowym? Czy fachowo tak się to nazywa ?
Gdyż szukając na Allegro nic takiego nie mogę znaleźć Czy ktoś z forumowiczów mógłby mi nakreślić na zdjęciu, która jest to część?
darow napisał(a):
U mnie nieszczelność powstaje w okolicy zbiorniczka od spryskiwaczy, czy lepiej kupić nowe czy używkę?
Pozdrawiam.
Dobry bajer pół sukcesu
- Od: 28 lip 2007, 16:46
- Posty: 33
- Skąd: Tilburg
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6