rozrząd w 323F BA Z5

Postprzez kozub007 » 30 lip 2010, 11:53

witam wszystkich :)
moją Mazde powoli czeka wymiana rozrządu, pisałem do CARSPEEDU o rozrząd i otrzymałem dwie wersje:

1) rozrząd na 100.000km:
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy – 119zł
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– rolka prowadząca zębata SKF – 84zł
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł
– ewentualnie pompa wody – japońska GMB z uszczelkami – 155zł
– paski wieloklinowe do urządzeń zewnętrznych – japonskie SUN/MTI –
69zł/kpl (2szt)

2) rozrząd na 60.000km:
– pasek Conti – 59zł
– napinacz GMB – 59zł
– rolka prowadząca GMB – 64zł
– rolka prowadząca zębata SKF – 84zł
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł
– ewentualnie pompa wody – japońska GMB z uszczelkami – 155zł
– paski wieloklinowe do urządzeń zewnętrznych – japonskie SUN/MTI –
69zł/kpl (2szt)

i tu pojawia sie moje pytanie dlaczego tych części jest tak dużo i czy można sie bez któryś obejść???

a tutaj wkleiłem ofertę gościa z alledrogo za cenę 264zł:

PASEK ROZRZĄDU MITSUBOSHI 125 ZĘBÓW
ROLKA NAPINAJĄCA NAPINACZ GMB
ROLKA PROWADZĄCA , ZWROTNA GMB
ROLKA PROWADZĄCA (ZĘBATA) GMB

poproszę o wyrozumiałe podejście do tematu nie jestem mechanikiem <płacze> choć powoli zaczynam skubać przy Magdzie.

dodatkowo dodam że jest to Mazda 323f BA 1997 1,5 <oczko> przebieg ok 210 tyś
[b]Chcesz zarobić pare groszy? mam 2 sprawdzone programy partnerskie więcej info na priv :)[/b]
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 14:04
Posty: 48
Skąd: katowice
Auto: mazda 323F BA 1997 1,5

Postprzez Marcin_1985 » 30 lip 2010, 12:19

Witam

Ja z czystym sumieniem mogę polecić zestaw SKF ceny podali dobre ja za SKF płaciłem 680zł, a co do pasków MITSUBOSHI to po 15000 lubią strzelić i zaoszczędzone pieniążki nie wystarczą na wyremontowanie silnika.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 lis 2009, 09:29
Posty: 27
Skąd: Głuszyca
Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG

Postprzez yoshiwwy » 30 lip 2010, 13:04

Niewszyscy przy wymianie rozrządu wymieniają pompę wody.
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 15:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez seband1976 » 30 lip 2010, 23:16

Czy podawałeś do CARSPEEDU nr VIN?
W 323F BA z VIN od Nr ....605121 jest inny rozrząd, z krótszym paskiem i bez rolki zębatej. Sądząc po roczniku, Twoja Mazda może mieć właśnie taki rozrząd.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sie 2009, 11:58
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Auto: Było: 323F BA 1,5 edition 1998
Jest: Honda Accord

Postprzez kozub007 » 31 lip 2010, 02:07

oczywiście podałem
[b]Chcesz zarobić pare groszy? mam 2 sprawdzone programy partnerskie więcej info na priv :)[/b]
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 14:04
Posty: 48
Skąd: katowice
Auto: mazda 323F BA 1997 1,5

Postprzez cwany » 1 sie 2010, 23:32

pracownik carspeedu podszedł do tego po prostu profesjonalnie pisząc Ci dwa zestawy na różny przebieg co do ilości części które trzeba wymienić to oczywiście wszystkich nie trzeba, ale jeśli po 2 tys km zacznie Ci coś ciec to będziesz sobie w brodę pluł że nie wymieniłeś tych uszczelniaczy czy pompy wody. a tak to praktycznie jedna robota a już masz pewność że części są nowe
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez kozub007 » 23 sie 2010, 20:02

zeby nie zaśmiecać forum dopisze tutaj.

powiedzcie mi czy 650zł robocizna z częściami to duża cena czy normalna?? bo trochę jestem w szoku (pourazowym ;))
[b]Chcesz zarobić pare groszy? mam 2 sprawdzone programy partnerskie więcej info na priv :)[/b]
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 14:04
Posty: 48
Skąd: katowice
Auto: mazda 323F BA 1997 1,5

Postprzez f4rm3r » 24 sie 2010, 00:14

Ja niedawno w swojej mazdzie z5 wymienialem rozrząd ( pasek, napinacz, 2x rolka) i zapłaciłem 590zł w tym 200zł robocizna.

Myślę że podana przez Ciebie cena jest normalna.
f4rm3r
 

Postprzez kosa1061 » 24 sie 2010, 11:18

Ja wymieniałem w sobotę za części wyszło mi 290 zł ( pasek Conti, rolki GMB x2 i skf + paski osprzętu) Robocizna 100 zł :D czyli 390 za wszystko :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 12:06
Posty: 52
Skąd: Zarszyn
Auto: Mazda 323F BA 1.5 r.95

Postprzez Sunrise » 24 sie 2010, 15:09

Marcin_1985 napisał(a):zaoszczędzone pieniążki nie wystarczą na wyremontowanie silnika.

Te silniki są bezkolizyjne.Tzn. Że nic sie nie stanie jak pasek strzeli :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2009, 07:02
Posty: 76
Skąd: Poznań
Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'

Postprzez michalxxxxx » 25 sie 2010, 22:54

Na pewno nic sie nie stanie? po prostu silnik zgasnie i to wszystko?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez Sunrise » 25 sie 2010, 23:22

Z tego co wyczytałem juz pare razy na tym forum,to zakładasz pasek i jedziesz dalej :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2009, 07:02
Posty: 76
Skąd: Poznań
Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'

Postprzez B4r7 » 27 sie 2010, 18:17

Sunrise napisał(a):przez Sunrise » 25 sie 2010 22:22

Z tego co wyczytałem juz pare razy na tym forum,to zakładasz pasek i jedziesz dalej
i tak jest:D przetestowane hehe
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez Kojak » 27 sie 2010, 23:35

Czyli silniki 1,8 też są "odporne" na coś takiego ?
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 12:52
Posty: 269
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F BA 1,8 BP 97'

Postprzez Sunrise » 29 sie 2010, 21:12

1.8 chyba to nie dotyczy,bo wydaje mi sie że tam nie ma łańcuszka na wałkach.
No ale mogę się mylić :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2009, 07:02
Posty: 76
Skąd: Poznań
Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'

Postprzez Kojak » 1 wrz 2010, 22:33

Hmmm to jeżeli nie dotyczy to mógłby ktoś napisać laikowi czym grozi zerwanie paska? :)
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 12:52
Posty: 269
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F BA 1,8 BP 97'

Postprzez flywin » 1 wrz 2010, 23:05

Z5 po lifcie tez masz bez łańcucha tak samo BP KF KLZE tez nie posiadają łańcucha a są bezkolizyjne
z tego co wiem to silniki Dieslowskie Mazdy są kolizyjne np w 626 po zerwaniu paska tłok uderza w zawór i następuje pokrzywienie dźwigienek zaworowych lub coś innego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez B4r7 » 2 wrz 2010, 16:27

Sunrise napisał(a):1.8 chyba to nie dotyczy,bo wydaje mi sie że tam nie ma łańcuszka na wałkach.

ale w tym silniku masz łańcuszek między jednym wałkiem a drugim a nie łańcuch rozrządu... jakby był łańcuch to silnik byłby bezobsługowy a nie bezkolizyjny... Bezkolizyjność to jest to że zawór nie "pocałuje" ci sie z tłokiem czyli nie dojdzie do kolizji i nie rozwalisz silnika;] a poza tym to jak nastawiałem rozrząd to nie patrzałem jakie cechy mają być tylko jakie pasują;P no i musiałem to jeszcze raz rozbierać
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez netis7 » 18 wrz 2010, 23:41

1. Zestaw allegro za 250zł:
– rolki GMB + pasek GATES lub MITSUBOSHI

2. Zestaw zaproponowany u mechanika za 330 zł:
– rolki SKF + pasek Contitech

Przeczytałem sporo, w tym 9 stronicowy post na tutejszym forum. Generalnie o zestawie z allegro były pozytywne wypowiedzi. Jednak w tym poście Marcin_1985 napisał że to lipa i poleca właśnie SKF. Wcześniej czytałem że SKF jest polecany raczej z powodów że tak powiem historycznych.

Moje pytanie więc brzmi. Czy warto dołożyć do zestawu 2, czy ten tańszy jest również lepszy?
Czy przy wymianie rozrządu powinienem coś jeszcze wymienić?


Pojawiła się też opinia, że wystarczy wymienić sam pasek...
Początkujący
 
Od: 17 lip 2008, 11:26
Posty: 22
Skąd: Kraków
Auto: 323f BA Z5 '95

Postprzez flywin » 19 wrz 2010, 10:29

GMB to firma Japońska ,większość userów forum wybiera właśnie GMB
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323