Dymienie przy rozruchu zimnego silnika 1,8 FP.

Postprzez killergr » 29 kwi 2010, 21:25

Nie dalej jak 2,5 roku temu byłem w tym samym miejscu. Wstyd było mi odpalać samochód po wyjściu z pracy zanim wszyscy nie opuścili parkingu – w końcu wiedzieli że to nowy nabytek. Chmura była intensywna i niebieska. Oleju też nie brał wcale. Niestety, licznik na pewno był cofnięty a ja kupowałem samochód na rozgrzanym silniku.
W myśl porad kolegów z forum pojechałem do znajomego mechanika i zostawiłem moje 626 GF 1,8 na 3 dni. Odebrałem po zapłaceniu ok 1600zł i po kilku dniach słabnącej chmury do dziś (prawie 60tyś km) prawie o tym problemie zapomniałem. Prawda jest taka że wymienione zostały pierścienie oraz uszczelniacze. Warto jest dołożyć i mieć spokój. Jak już się dobierzesz do uszczelniaczy to grzechem byłoby nie wymienić pierścionków. Szczególnie jak auto jest z Niemiec i ma dziwnie prawie 200tyś ( z reguły jakieś 4-5 brakuje :) )

Pozdrawiam i namawiam na wymianę obu rzeczy – kilka godzin dłużej ale efekt murowany.
Lepiej zgnoić niż zignorować
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2007, 15:51
Posty: 41
Skąd: Grójec
Auto: Xedos 9 XII 2000 (po lifcie) 2,5 V6
------
Madzia 626 GF '97 1,8 16V HB
to już przeszłość.

Postprzez rafi998 » 2 maja 2010, 10:21

Kolego ozetec piszesz,że bzdury pisze a nie znasz prawdy.Poza tym chcecie robić remonty które są bardzo kosztowne to ok,ale nigdy nie będzie tak,że wydacie tyle ile przewidujecie tylko 2 razy więcej,bo wymienisz to a za chwilę dojdzie znowu coś itd...Trzeba też brać pod uwagę przebieg silnika i przeanalizować czy warto remontować czy nie.Ja się przejechałem na remoncie silnika i wystawiam swoją opinie z którą nie każdy musi się zgadzać!Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 14:08
Posty: 9

Postprzez stanlley23 » 12 maja 2010, 20:17

a ja 2 tyg temu zrobilem uszczelniacze i pierścionki. jak narazie wszystko ok. brak dymu. i brak ubytku oleju. przejechalem 1tys km
Początkujący
 
Od: 23 mar 2010, 21:41
Posty: 10

Postprzez EMILS21 » 13 maja 2010, 04:42

stanlley23 – Ile kosztowała Cię ta wymiana? (części i robocizna)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2010, 18:21
Posty: 29
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM '98 Hatchback

Postprzez NakatePL » 13 maja 2010, 13:37

Właśnie jaki był koszt??bo mam podobny problem
a Co sądzicie o środku ANTYKOKS

http://www.allegro.pl/item1026421612_an ... ienie.html

Nie będzie miał negatywnego wpływu na silnik??może ktoś już próbował??
Początkujący
 
Od: 26 mar 2010, 09:08
Posty: 25
Auto: Mazda 3 MZ-CD 110km,2005 rok

Postprzez stanlley23 » 13 maja 2010, 20:50

robocizna 600zl. plus cała głowica. części po bardzo dużych zniżkach. 2tys wszystko.
ten środek to lepiej nie używaj. bo możesz nawet do mechanika nie dojechac
Początkujący
 
Od: 23 mar 2010, 21:41
Posty: 10

Postprzez NakatePL » 14 maja 2010, 01:03

No to chyba nafty najleje...
A miał już ktoś doświadczenie z tym środkiem?
Początkujący
 
Od: 26 mar 2010, 09:08
Posty: 25
Auto: Mazda 3 MZ-CD 110km,2005 rok

Postprzez stanlley23 » 15 maja 2010, 16:55

po co nafta?
Początkujący
 
Od: 23 mar 2010, 21:41
Posty: 10

Postprzez kubas998 » 16 maja 2010, 10:20

Witam

Problem niestety dotknął i mnie mam Mazdę z 1998 roku z przebiegiem 199 tyś km (60 tyś na gazie) "branie" oleju jest od pewnego czasu i nasila się czy opłacalna jest naprawa przy takim przebiegu z wcześniejszych wypowiedzi widzę, że koszt to ok 2000 zł czy lepiej rozejrzeć się za nowym silnikiem? Proszę o opinie.
kubas998
 

Postprzez stanlley23 » 16 maja 2010, 12:10

tez myślałem nad nowym silnikiem. ale koszt takiej imprezy to koło 1,800zl. i nie masz pewności ze pojeżdzisz na tym
Początkujący
 
Od: 23 mar 2010, 21:41
Posty: 10

Postprzez kubas998 » 16 maja 2010, 12:52

stanley a remontowałeś swój silnik? Co z tego wyszło i jaki koszt?
kubas998
 

Postprzez cpst » 16 maja 2010, 13:04

kubas998 – Większość naszych mazd z tego rocznika ma gruuubo ponad 200 tysięcy (choć na licznikach po 130 ;) ) Myślę, że najlepiej jest odpowiedzieć sobie na pytanie – w jakim stanie jest reszta auta. W moim przypadku poza tym jednym mankamentem (i ostatnio czujnikiem w fotelu pasażera) wszystko było absolutnie cacy – dlatego uznałem, że warto jest zainwestować w remont bo jeśli nie ja, to ktoś pojeździ nią jeszcze z 10 lat. Dobry specjalista + dobre zamienniki + odpowiednie dotarcie pierścieni i silnik pracuje jak nowy.
Wymiana na inny może okazać się zarówno strzałem w 10 jak i strzałem w kolano...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 11:34
Posty: 35
Skąd: zamość
Auto: MX-5 '90 NA 1.6 115KM
626 '98 GW 2.0 115KM

Postprzez Marea62650519 » 21 maja 2010, 18:51

Witam jestem tutaj nowy , myślałem że nie tak będzie wyglądał mój pierwszy post , kupiłem mazdę 626 gf 2.0 115 km na giełdzie silnik był ciepły chodził jak zegarek zresztą teraz też kierownica nie wytarta pedały też ale następnego dnia po rozruchu niebieska mgła przy ciepłym też kopci przy gazowaniu byłem zadowolony teraz jestem załamany pomocy pomocy , co to może być auto ma przebieg na liczniku 141000 km 1997 rok jedna właścielka w niemczech tak wynika z brifu szczerze mówiąc auto na tyle wygląda a tu taka klapa , co robić ?
Początkujący
 
Od: 21 maja 2010, 18:14
Posty: 4

Postprzez VeryCoolMan » 22 maja 2010, 09:40

Marea62650519 napisał(a):Witam jestem tutaj nowy , myślałem że nie tak będzie wyglądał mój pierwszy post , kupiłem mazdę 626 gf 2.0 115 km na giełdzie silnik był ciepły chodził jak zegarek zresztą teraz też kierownica nie wytarta pedały też ale następnego dnia po rozruchu niebieska mgła przy ciepłym też kopci przy gazowaniu byłem zadowolony teraz jestem załamany pomocy pomocy , co to może być auto ma przebieg na liczniku 141000 km 1997 rok jedna właścielka w niemczech tak wynika z brifu szczerze mówiąc auto na tyle wygląda a tu taka klapa , co robić ?


Pare postów wyżej jest wszystko napisane..
killergr napisał(a):wymienione zostały pierścienie oraz uszczelniacze. Warto jest dołożyć i mieć spokój.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez piotrek626 » 24 sie 2010, 13:47

a ja mam mazdzioche z 97 roku 2.0 115 km b,g :) i pusci sobei dziewczynka z rana dymka :) a potem śmiga jak szalona w tym samym dniu zapalam pare razy i juz jest ok :) moim zdaniem troszke ma wieków i nei ma sensu ładować kasy :)
Początkujący
 
Od: 10 cze 2010, 22:56
Posty: 7
Skąd: Lipsko
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM B, G HATCHBACK

Postprzez kierownik » 3 wrz 2010, 11:01

tematów tego typu było już w cholerę – wystarczy poszukać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez marseluss » 30 wrz 2010, 23:34

Witam ktoś jusz pisał że miał z tym problem i czyścił kolanko które jest między mapisami na głowicy zaworek się zawiesza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2010, 21:45
Posty: 31
Skąd: NR donlośląskie
Auto: było 626 GD coupe, 626 GW, GALANT E52A, jest MX-6

Postprzez asz600 » 1 paź 2010, 12:02

Moja madzia pod koniec zimy jeszcze puszczała z rana dymka i później jak była temperatura poniżej 10 st. to też jej się zdarzało. Teraz rano bywa, że jest 5 st. ale tak jakby się samo naprawiło, bo nie ma najmniejszej chmurki. Nie wiem czy moja teoria jest dobra, ale wydaje mi się, że przyczyną mógł być zawilgocony katalizator i jak były upały to po prostu porządnie się osuszył
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 12:51
Posty: 10
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 626 GF, 2.0, 115KM, 1997r.

Postprzez marseluss » 17 paź 2010, 18:18

pytanko jak sprawdzić czy licznik byl kręcony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2010, 21:45
Posty: 31
Skąd: NR donlośląskie
Auto: było 626 GD coupe, 626 GW, GALANT E52A, jest MX-6

Postprzez Admir » 7 sty 2012, 16:35

Z tego co pamiętam to walkę z kopceniem zaczynamy od:
1. czyszczenie kolektora wlotowego na wysokości przepustnicy i jej samej (często się nie domyka)
2. czyszczenie kulowego zaworu odpowietrzającego w pokrywie rozrządu
3. nowy filtr powietrza
4. płukanie silnika (Molly)
5. olej 5/30
6. regulacja wolnych obrotów/reset komputera
Jeździłem na Castrolu 10/40 – kopciło i zmieniłem na ELF 5/30 – nie kopci. <nauka> Poza tym zmniejszyło się zużycie oleju chociaż nadal trzeba dolewać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6