Wymiana świec (TA KL)

Postprzez black_5 » 23 sie 2010, 12:11

Witam
Czy trudno wymienić świece w V6-ce Xedosa 9? Ile czasu to zajmuje?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2006, 20:12
Posty: 27
Skąd: Salisbury
Auto: Xedos9 2.5 '97

Postprzez Marek 161BD081 » 23 sie 2010, 13:50

Musisz się zaopatrzyć w odpowiedni klucz (małej średnicy nasadowy) + jakieś przedłużki do niego.
Wymiana nie jest skomplikowana i nie zajmuje wiele czasu :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez break3r » 23 sie 2010, 15:03

tak jak Marek napisał nie jest do tego potrzebny szczyt umiejętności mechanicznych, ale uważaj na prawą głowicę (od strony grodzi) żeby Ci nie wpadła świeca pod kolektor bo masz kilkadziesiąt minut główkowania jak to wyjąć. Ja osobiście posługuję się magnesem wyciągniętym z dysku komputerowego i kluczem rurkowym 17 z długą przedłużką, a na końcu grzechotka.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez Marek 161BD081 » 23 sie 2010, 15:11

Najczęściej klucze do świec w postaci nasadki na klucz nasadowy maja w sobie magnes i/lub gumową wkładkę, które utrzymują świecę aby nie wypadła.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez break3r » 23 sie 2010, 19:34

mają i takiego używam, ale bez gumki bo mi kiedyś została w gnieździe razem ze świecą
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez radar88 » 23 sie 2010, 21:58

Ja mam klucz (długi) z dodatkowym pręcikiem,wykręcam świecę i wyciągam świece fajką ;)
I po problemie,cały zabieg wymiany jakieś 10-15minut ;)

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez break3r » 24 sie 2010, 07:40

No wiesz wyjąć to nie jest problem bo można tak jak mówisz fajką wyjąć, ale wsadzić tak bez wspomagacza typu magnes czy jakie inne ustrojstwo to już nie jest łatwy temat bo kolektor idealnie nadaje się na łapacz świec tylko oddać ich już tak łatwo nie chce
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez black_5 » 24 sie 2010, 11:25

Dzięki wielkie za podpowiedzi, będę próbował w najbliższych dniach. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2006, 20:12
Posty: 27
Skąd: Salisbury
Auto: Xedos9 2.5 '97

Postprzez radar88 » 29 sie 2010, 19:42

Wrzucasz świecę i dokręcasz kluczem ja problemu nie widzę ;) Jeszcze ze świecami nie miałem problemów
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez sds12 » 29 sie 2010, 23:10

I tym sposobem mając " w łapy nasrane..." bądź poprostu pecha
można sobie poprawić gwint w głowicy
Osobiście używam przeznaczonej do tego nasadki z kompletu kluczy nasadowych
marki chyba Grene albo jakoś tak w każdym razie njatanszy komplet z grzechotką 1/2 cala
jesli dobrze pamiętam 150zł a zakładałem już rurke na grzechotkę żeby jedną taką upartą śrubkę
odkręcić i nie udało mi się jej rozwalić.

Napiszcie lepiej jakie wkręcacie świece do silnika KL tylko do benzynki
opłaca się kupować irydowe denso?
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez break3r » 3 wrz 2010, 07:47

ja też już miałęm do czynienia z upartą świeczką i moja grzechotka firmy Beast też nie padła przy używaniu przedłużenia typu rurka. Jeśli chodzi o klucz do świec to jak najbardziej polecam, ale w moim się już gumeczka skończyła i dlatego używam innych metod chwilowo. Jeśli chodzi o świeczki to miałem w MX'sie KL z tylko benzynką i wsadzałem NGK i takie polecam zwykłe +11 i wsio.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez Lopez.w » 14 wrz 2010, 20:54

Prościzna, kupiłem długi klucz do świec za całe 9zł :D , a do wstępnego wkręcenia i wyjęcia używałem takiej plastikowej rurki założonej na koniec świecy.
LOPEZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2008, 20:06
Posty: 219
Skąd: Toruń/Osówka
Auto: X9 TA KL / 626 GW DiTD

Postprzez chinol » 22 wrz 2010, 21:04

Elo. O wymianie już wiemy, ale powidzcie jakie świece zakładacie/polecacie? Jestem przed wymianą i chciałbym kupić jakiś odpowiednie. Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 13:47
Posty: 126
Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic

Postprzez radar88 » 22 wrz 2010, 23:24

Kolego świece albo NGK (10zł) albo Denso(20zł) ceny znajdziesz również na allegro lub w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym ;)
Ja się szykuję na założenie Denso lub może coś lepszego na razie to jest w planach lecz jak zima przyjdzie a X9 stanie w garażu na ten okres to i dużo się powymienia :)


Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez break3r » 23 wrz 2010, 07:47

ZFR5F-11 takie są u mnie w KL to jest NGK i nie mogę narzekać
BKR5E-11 a takie NGK są w xedzie 1,6 i też sprawują się świetnie

chinol do Twojej GG pasują te:
NGK ITR6F-13
DENSO DNSZT20EPR11
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez Wodzu » 23 wrz 2010, 11:03

Mam Denso i jest super
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez black_5 » 5 paź 2010, 13:43

Dzięki wszystkim za pomoc. Świece udało się wymienić bez problemów :) – dobre klucze pożyczyłem od znajomego z serwisu Volvo Truck.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2006, 20:12
Posty: 27
Skąd: Salisbury
Auto: Xedos9 2.5 '97

Postprzez radar88 » 5 paź 2010, 22:29

Jak się tylko patrzy co się robi przy świecach za kolektorem (koło ściany grodziowej) to nic ciężkiego.
Dobrze że się udało,szerokości i bez awaryjności.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez break3r » 6 paź 2010, 08:19

dokładnie tak jak napisał radar88 najważniejsze to uważać przy prawej głowicy (od strony grodzi). Bezawaryjności i szerokości.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9