Samochód podoba mi się bardzo cichy i z niezłym wyposażęniem (niezłe audio
Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
witam! ja też mam problem, gdyż zakupiłem mazde z przebiegiem niby 31k mil jak zadzwoniłem do serwisu mazdy okazało się że rok temu miała 102k mil więc sprzedawca przekręcił licznik. Mechanik podłączył Mazdę do kompa i mówi że czysto nie ma żadnych wad(w kompie). Zauważyłem jak byłem na próbnej jeździe zauważyłem mygającą kontrolkę DPF, sprzedawca powiedział że to przed chwilą zaczęło mygać. A gdy kupiłem już nie mygało więc radośnie pojechałem do domu. Dopiero doczytałem się że przy przekręceniu kluczyka powinna mrygnąć kontrolka DPFu.. a tak się nie dzieje... Szkoda że dopiero teraz zacząłem czytać o tym ustrojstwie.... Jedyna nadzieja w tym że nie ma spadku mocy ani zwiększenia spalania (jak w opisie 5,6 na 100km;]). Na razie to spróbuje zobaczyć w serwisie co jest, mam nadzieje że mnie to nie wyniesie za drogo... Jak coś to jeszcze będę próbował walczyć ze sprzedawcą za sprzedanie samochodu z przekręconym licznikiem... Czy ktoś może mi doradzić co zrobić??
Samochód podoba mi się bardzo cichy i z niezłym wyposażęniem (niezłe audio
)
Samochód podoba mi się bardzo cichy i z niezłym wyposażęniem (niezłe audio
- Od: 9 sie 2010, 06:33
- Posty: 37
- Skąd: Berwick upon Tweed
- Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]
seba37 napisał(a):czy wszytkie modele i roczniki miały ten filtr? proszę o pilną odpowiedź
Nie. Szczegóły znajdziesz sam w tematach przyklejonych.
Witam
W ASO poinforowali mnie że po wymianie oleju nie tylko resetuje się wymianę oleju ale również zmieniają zaprogramowanie wtryskiwaczy. Czy jest to zgodne z prawdą czy tylko naciąganie nieświadomego użytkownika?
W ASO poinforowali mnie że po wymianie oleju nie tylko resetuje się wymianę oleju ale również zmieniają zaprogramowanie wtryskiwaczy. Czy jest to zgodne z prawdą czy tylko naciąganie nieświadomego użytkownika?
Jaksa napisał(a):TakRadek Kraków napisał(a):Czy konieczne jest zresetowanie ustawieńNie ma prostego sposobu chyba ze kupisz sobie za 14 tys tester z oprogramowaniem do mazdy , taniej jednak wychodzi wymieniac oliwe w serwisieRadek Kraków napisał(a):jeśli tak to jak w prosty sposób to zrobić
- Od: 26 lip 2010, 13:47
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 Diesel 121KM prod 2006/ model 2007
gesekfus napisał(a):jak zadzwoniłem do serwisu mazdy okazało się że rok temu miała 102k mil więc sprzedawca przekręcił licznik
Czemu nie sprawdziłeś tego przed zakupem auta?
gesekfus napisał(a):Dopiero doczytałem się że przy przekręceniu kluczyka powinna mrygnąć kontrolka DPFu.. a tak się nie dzieje...
Odpięli kontrolkę?
Pozdor Myjk
gesekfus napisał(a):Czy ktoś może mi doradzić co zrobić??
Po tablicach wnioskuję że jest to czteroletnie auto więc dziwne że nie miało książki serwisowej w UK to podstawa,
70k mil duża różnica więc sporo przepłaciłeś, na twoim miejscu tak jak Myjk radzi udał bym się do sprzedawcy a jak to nie pomoże to do Bureau Advice, powinno być w każdym mieście, a i nie zapomnij zabrać head&shoulders
Myjk napisał(a):zmył mu głowę...
- Od: 24 lis 2009, 01:02
- Posty: 28
- Skąd: wellingborough/gdańsk
- Auto: M6 GH 2,0 MZR 147KM
grzesf napisał(a):Po tablicach wnioskuję że jest to czteroletnie auto więc dziwne że nie miało książki serwisowej w UK to podstawa,
W profilu ma wpisany rocznik -- 2007. Auto poliftowe, a więc musi widnieć w centralnej bazie Mazdy, i tam należy sprawdzać przebieg -- przez pierwsze 3 lata powinno być serwisowane w ASO. Książką serwisową to można sobie cztery litery podetrzeć
Pozdor Myjk
gesekfus napisał(a): Jak coś to jeszcze będę próbował walczyć ze sprzedawcą za sprzedanie samochodu z przekręconym licznikiem... Czy ktoś może mi doradzić co zrobić??
Samochód podoba mi się bardzo cichy i z niezłym wyposażęniem (niezłe audio)
Jak by nie było, przekręcanie licznika czy przerabianie książki to fałszerstwo, możesz sprzedawcy wypalić wprost, że pojedziesz na policję.Pytanie czy masz dowody (oferta, ogłoszenie) że sprzedawał Ci samochód z zaniżonym przebiegiem. Wszystko zależy na ile chcesz się bawić. W GB może prędzej wygrasz niż w PL.
Co do spalania to mało ci pali Moja 6 raczej nie schodzi w mieście poniżej 8l.
- Od: 7 mar 2010, 22:17
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM
Wyjaśnię niejasności: Pierwsza rejestracja Mazdy; 30 stycznia 2007r., nie sprawdziłem bo nie wiedziałem że można zadzwonić do serwisu i podać numer rej. i powiedzą... teraz juz wiem. Dziś jestem umówiony do Citizen Advice Boreau i jak mówili na policji mam szanse ( nie wiem jeszcze na co). Udowodnić mogę łatwo że był przekręcony; porównanie stanu z MOT i z serwisu i wszystko jasne, podejżewam że MOT też przeszło z przymrużeniem oka, no ale to dziś postaram się wyjasnić.
Samochód kosztował 4800 funtów w porównaniu na autotraderze do innych był o ok 2k tańszy....
A do tego dochodzi ubezpieczenie.... tu firmy rzadko akceptują polskie zniżki a jak już to nie można mieć samochodu w pl.... i tak miało być 440 f za rok a pewno będzie z 900.......................
Samochód kosztował 4800 funtów w porównaniu na autotraderze do innych był o ok 2k tańszy....
A do tego dochodzi ubezpieczenie.... tu firmy rzadko akceptują polskie zniżki a jak już to nie można mieć samochodu w pl.... i tak miało być 440 f za rok a pewno będzie z 900.......................
- Od: 9 sie 2010, 06:33
- Posty: 37
- Skąd: Berwick upon Tweed
- Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]
Po wakacyjnych wojażach witam ponownie klan DPF-owców.
Tym razem mam pewne zmartwienie związane z moim DPF-em i nie wiem co mam o tym sądzić. Liczę szczególnie na kolegę Marcina5, który mógł to już przerobić.
Otóż zauważyłem ostatnio, że jakoś za często zaczyna mi się wypalać filtr. Wcześniej po zmianie oprogramowania przez ponad pół roku od przeglądu wypalenia miałem w granicach co 170-180km. Był to chyba w miarę "normalny" przebieg, bo nawet na tym forum były wypowiedzi o podobnych przebiegach od wypalenia do wypalenia. Ale od około miesiąca zauważyłem (z 5-6 wypaleń), że przebieg skrócił mi się do około 120km (z dokładnością +/– 5km). Niby wszystko jest ok, migającej czy świecącej kontrolki DPF na szczęście brak, poziom oleju idealnie, silnik chodzi bez żadnych zastrezeżeń. Tylko ta częstotliwość wypaleń nie daje mi spokoju.
I tak się zacząłem zastanawiać- czy to pierwsze objawy "niewydolności" filtra, czy może jakiś inny powód. Tak sobie myślę, że skoro mam od przeglądu przejechane 16000 (olej na poziomie mniej więcej niecałej połowy do x-a), to czy może ta częstotliwość wypaleń ma związek z ilością przejechanych kilometrów od ostatniego przeglądu?
Jak myślicie, czy na częstotliwość wypaleń może mieć wpływ kilometraż zrobiony od przeglądu, poziom i stan oleju, ew. inne czynniki, a jeśli tak to jakie?
Marcin5- kiedy częstotliwość wypaleń zwiększyła Ci się do 50km to odbyło się to od razu, czy powoli ta odległość się zmniejszała i w jakim tempie?
Tym razem mam pewne zmartwienie związane z moim DPF-em i nie wiem co mam o tym sądzić. Liczę szczególnie na kolegę Marcina5, który mógł to już przerobić.
Otóż zauważyłem ostatnio, że jakoś za często zaczyna mi się wypalać filtr. Wcześniej po zmianie oprogramowania przez ponad pół roku od przeglądu wypalenia miałem w granicach co 170-180km. Był to chyba w miarę "normalny" przebieg, bo nawet na tym forum były wypowiedzi o podobnych przebiegach od wypalenia do wypalenia. Ale od około miesiąca zauważyłem (z 5-6 wypaleń), że przebieg skrócił mi się do około 120km (z dokładnością +/– 5km). Niby wszystko jest ok, migającej czy świecącej kontrolki DPF na szczęście brak, poziom oleju idealnie, silnik chodzi bez żadnych zastrezeżeń. Tylko ta częstotliwość wypaleń nie daje mi spokoju.
I tak się zacząłem zastanawiać- czy to pierwsze objawy "niewydolności" filtra, czy może jakiś inny powód. Tak sobie myślę, że skoro mam od przeglądu przejechane 16000 (olej na poziomie mniej więcej niecałej połowy do x-a), to czy może ta częstotliwość wypaleń ma związek z ilością przejechanych kilometrów od ostatniego przeglądu?
Jak myślicie, czy na częstotliwość wypaleń może mieć wpływ kilometraż zrobiony od przeglądu, poziom i stan oleju, ew. inne czynniki, a jeśli tak to jakie?
Marcin5- kiedy częstotliwość wypaleń zwiększyła Ci się do 50km to odbyło się to od razu, czy powoli ta odległość się zmniejszała i w jakim tempie?
mam pytanko odnośnie DPF a konkretnie czujników temperatury spalin na nim umieszczonych, czy jest ktoś w stanie powiedzić (a właściwie napisać) jakie są ich oporności, najlepiej na zimno, choć na ciepło też by się przydało, bo moje są najprawdopodobnie uszkodzone i chciałbym je sprawdzić organoleptycznie
- Od: 22 lip 2008, 11:28
- Posty: 26
- Skąd: Kozienice
- Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM
@ gorylla
A jaki masz przebieg?
Zauważyłem u siebie, że wypalanie mam częściej przy bardziej dynamicznej jeździe; a tak normalnie – potwierdzam co 165-180 km. Trochę to bywa upierdliwe, bo dość często wypalanie wypada akurat jak dojeżdżam do celu. Przebieg 43kkm, z olejem w normie.
A jaki masz przebieg?
Zauważyłem u siebie, że wypalanie mam częściej przy bardziej dynamicznej jeździe; a tak normalnie – potwierdzam co 165-180 km. Trochę to bywa upierdliwe, bo dość często wypalanie wypada akurat jak dojeżdżam do celu. Przebieg 43kkm, z olejem w normie.
- Od: 16 sty 2008, 21:58
- Posty: 116
- Skąd: Łódź
- Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM
163tkm.
Ogólnie jeżdżę b. dynamicznie, ale ostatnie wypalania były co +/– 120 km jak w mordę daj niezależnie od "prędkości przelotowych" czy jazdy miejskie/pozamiejskiej. Po prawdzie większość tych okresów międzywpaleniowych zrobiłem ostatnio w trasie z prędkościami najczęściej rzędu 120-140km/h, w mieście może nieco rzadziej.
Mógłby się odezwać Marcin5 i powiedzieć jak to było u niego z tym skróceniem przebiegów między wypaleniami.
Jestem jeszcze ciekaw kilku rzeczy związanych z usuwaniem DPF-ów i instalowaniem emulatorów, bo nikt o tym nie napisał.
Jak to jest wówczas z poziomem oleju- bo chyba nie powinno go już przybywać. Jeśli tak to ile go zalewać- na minimum F czy – skoro nie ubywa- to pomiędzy F a X. Ciekawi mnie również kwestia serwisu- jak serwis się podepnie pod IDS-a auta z wywalonym filtrem to czy nie będzie jakichś zonków w kompie? Czy w ogóle podejmą się jakiegoś grzebania w silniku/diagnozy jako w aucie wykastrowanym?
Wprawdzie na razie te problemy mnie nie dotyczą, ale zawsze warto wiedzieć, bo nie wiadomo kiedy odpowiedzi na te pytanie mogą stać się bardzo istotne (oby nie).
Jack7- pomyśl, jak to jest upierdliwe, gdy masz wypalanie co 120km. Nie wspomnę o Marcinie5, który zgłaszał wypalania co 50km (zgroza). Dla mnie irytujące było już 170km, a teraz to już robi się wyjątkowo ch...owo.
Ogólnie jeżdżę b. dynamicznie, ale ostatnie wypalania były co +/– 120 km jak w mordę daj niezależnie od "prędkości przelotowych" czy jazdy miejskie/pozamiejskiej. Po prawdzie większość tych okresów międzywpaleniowych zrobiłem ostatnio w trasie z prędkościami najczęściej rzędu 120-140km/h, w mieście może nieco rzadziej.
Mógłby się odezwać Marcin5 i powiedzieć jak to było u niego z tym skróceniem przebiegów między wypaleniami.
Jestem jeszcze ciekaw kilku rzeczy związanych z usuwaniem DPF-ów i instalowaniem emulatorów, bo nikt o tym nie napisał.
Jak to jest wówczas z poziomem oleju- bo chyba nie powinno go już przybywać. Jeśli tak to ile go zalewać- na minimum F czy – skoro nie ubywa- to pomiędzy F a X. Ciekawi mnie również kwestia serwisu- jak serwis się podepnie pod IDS-a auta z wywalonym filtrem to czy nie będzie jakichś zonków w kompie? Czy w ogóle podejmą się jakiegoś grzebania w silniku/diagnozy jako w aucie wykastrowanym?
Wprawdzie na razie te problemy mnie nie dotyczą, ale zawsze warto wiedzieć, bo nie wiadomo kiedy odpowiedzi na te pytanie mogą stać się bardzo istotne (oby nie).
Jack7- pomyśl, jak to jest upierdliwe, gdy masz wypalanie co 120km. Nie wspomnę o Marcinie5, który zgłaszał wypalania co 50km (zgroza). Dla mnie irytujące było już 170km, a teraz to już robi się wyjątkowo ch...owo.
witam, mialbym prosbe do wlascicieli poliftow. potrzebuje odczyt z sensora dpf oraz z common raila. na biegu jalowym oraz 3tys obrotow. sensor dpf jest zaraz na podszybiu z takim wystajacym dzyndzlem, kostka 3 pinowa. pod pokrywa silnika jest szyna common rail i do niej wlazi takze kostka 3 pinowa.
potrzebuje te dane by dobrze ustawic modul dpf.
z gory dzieki.
pozdrawiam
potrzebuje te dane by dobrze ustawic modul dpf.
z gory dzieki.
pozdrawiam
sprzedam: olej dexelia dpf + filtr oleju, emulator dpf
- Od: 13 cze 2009, 23:57
- Posty: 140
- Skąd: West Midlands
gorylla napisał(a):Marcin5- kiedy częstotliwość wypaleń zwiększyła Ci się do 50km to odbyło się to od razu, czy powoli ta odległość się zmniejszała i w jakim tempie?
Odległość między wypaleniami zmniejszała się wraz z upływem czasu, niestety nie powiem ci dokładnie w jakim czasie zmalała do 50km, ale było to kilka dobrych miesięcy. Spadek częstotliwości zauważyłem przy ok 120 kilometrowych okresach i potem sukcesywnie spadała. W międzyczasie wymieniałem olej i nie miało to wpływu na okresy. Dalej historie już znasz.
Co do pytania o olej to od momentu montażu nie zmienił się ani trochę jest trochę ponad F. Sam się zastanawiam nad następnym i nad poziomem ale to już, mam nadzieje załatwię u Jaksy, myślę że dalej przy wymianie potrzebny jest IDS.
gorylla napisał(a):Ciekawi mnie również kwestia serwisu- jak serwis się podepnie pod IDS-a auta z wywalonym filtrem to czy nie będzie jakichś zonków w kompie? Czy w ogóle podejmą się jakiegoś grzebania w silniku/diagnozy jako w aucie wykastrowanym?
Wg zapewnień człowieka od emulatora IDS dalej widzi filtr DPF i jego ściemnione zasadzenie ale sprawdzę to przy najbliższej okazji u Jaksy. Oczywiście jeśli pozwoli
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
mam jeszcze jedno pytanie; czy jeśli mam spalanie jak w opisie i nie ma spadku mocy to możliwe jest że dpf jest uszkodzony ( lub potrzebuje wizyty w serwisie)?? Chodzi o to że kontrolka miga (migała) dzwoniłem do serwisu i mówie jak jest a oni że muszę jak najszybciej do nich przyjechać.
- Od: 9 sie 2010, 06:33
- Posty: 37
- Skąd: Berwick upon Tweed
- Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6