Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
U mnie podobnie się dzieję i też mi się wydaję że to tarcze krzywe.Jaki jest koszt wymiany takich tarcz
Jakie polecacie na ewentualną wymianę?Drugie to chyba słychać łożysko ,tak jakby samochód głośniej się toczył przy szybszej jeździe.Czytałem wcześniej że te łożyska wymienia się razem z piastą , czy to prawda no i jaki ewentualny koszt byłby??
Pozdrawiam M
Pozdrawiam M
- Od: 9 wrz 2008, 19:50
- Posty: 38
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 2006 2.0 150 KM
Polecam BREMBO z klockami Ferodo -takie mialem w poprzednim aucie focusie i bylo miodzio
Demontaz jest bardzo prosty...
Jaki jest przebieg Mazdy? Czy masz juz znaczne progi na tarczach?
Demontaz jest bardzo prosty...
Jaki jest przebieg Mazdy? Czy masz juz znaczne progi na tarczach?
- Od: 23 mar 2010, 02:47
- Posty: 133
- Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4
Witam, mam podobne zjawisko, kierownica drga przy hamowaniu z większych prędkości. Byłem już na diagnostyce – krzywe tarcze hamulcowe. Teraz czekam aż przyjdą części.
Co do łożyska. W mojej trójce z 2005 roku występuje razem z piastą. Koszt na przód orginalnej piasty serwisowej to 450 zł netto.
Co do łożyska. W mojej trójce z 2005 roku występuje razem z piastą. Koszt na przód orginalnej piasty serwisowej to 450 zł netto.
- Od: 1 cze 2010, 12:55
- Posty: 6
ja też czekam na wymianę tarcz + klocków... Miałem mieć już zmienione wczoraj (zestaw – tarcze Bosch + klocki ATE) ale okazało się, że zamówione przez mechanika tarcze Boscha (rzekomo z katalogu) nie pasowały, dlatego po konsultacjach zdecydowałem się w końcu na tarcze ATE... Dam znać czy problem minął... Koszt z robocizną około 750 pln 
- Od: 6 cze 2010, 14:12
- Posty: 93
- Skąd: Garwolin
- Auto: w poszukiwaniu modelu BL
maliniak14 napisał(a): no i jaki ewentualny koszt byłby??
Ostatnio wymieniałem:
– piasta oryginał 550zł
– klocki Ferodo + tarcze Mikoda – około 400zł
Robocizna z wymianą płynu hamulcowego (nieASOwski mechanik) 150zł
- Od: 9 lip 2008, 14:20
- Posty: 34
- Skąd: Poznań - Leszno
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2004r
Dzieki za info tylko mam jeszcze pytanie bo czytałem ostatnio że podobno z przodu są łożska które da sie wymienić a z tyłu cała piastę albo odwrotnie więc jak to jest??pozdro
- Od: 9 wrz 2008, 19:50
- Posty: 38
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 2006 2.0 150 KM
mam przyjemność jeździć po krakowskich dziurawych drogach
ostatnio pojawiło się w autku dosyć słyszalne skrzypienie dobiegające z prawej strony przy skręcaniu kołem w lewą i prawą stronę słyszalne podczas manewrów na parkingu, podczas pokonywania nierówności podczas jazdy pojawia się także stukot i autko nie zapewnie się zachowuje
przymierzam się zatem do inwestycji w przednie zawieszenie ;–(
czy ktoś może spotkał się z czymś takim, co może być do wymiany ? czy w Krakowie lub okolicach poleca Ktoś jakiś sprawdzony warsztat ?
m3 ma 108 tys. km, z tego 18 tys. po polskich drogach, poprzedni właściciel z rachunków jak mi wygląda raczej nie wydawał nic na zawieszenie, po zakupie miałem stuki w tyle, ale wymiana łączników stabilizatora uciszyła tył
z góry dzięki za podpowiedzi
ostatnio pojawiło się w autku dosyć słyszalne skrzypienie dobiegające z prawej strony przy skręcaniu kołem w lewą i prawą stronę słyszalne podczas manewrów na parkingu, podczas pokonywania nierówności podczas jazdy pojawia się także stukot i autko nie zapewnie się zachowuje
przymierzam się zatem do inwestycji w przednie zawieszenie ;–(
czy ktoś może spotkał się z czymś takim, co może być do wymiany ? czy w Krakowie lub okolicach poleca Ktoś jakiś sprawdzony warsztat ?
m3 ma 108 tys. km, z tego 18 tys. po polskich drogach, poprzedni właściciel z rachunków jak mi wygląda raczej nie wydawał nic na zawieszenie, po zakupie miałem stuki w tyle, ale wymiana łączników stabilizatora uciszyła tył
z góry dzięki za podpowiedzi
- Od: 6 cze 2010, 21:37
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6b 2004
Podjedź na jakąś stacje diagnostyczną, niech przeszarpią ci przód. Przyczyną może być wiele rzeczy, a czasami nawet pierdoła tak jak u mnie z tyłu. Ja rozebrałem pół auta dzisiaj bo coś mi skrzypiało/pukało z tyłu z prawej, okazało się że jedna śruba od amora u góry się odkręciła.
U mnie też zauważyłem jakieś jęki podczas skręcania w prawo i lewo, dodatkowo na zgaszonym silniku szarpiąc kierownicą coś puka, w trakcie jazdy nie słychać nic, w moim przypadku może to tylko końcówki drążków.
Koszt takiego przetrzepania myślę jak na Kraków nie powinien przekroczyć 30-40 zł.
U mnie też zauważyłem jakieś jęki podczas skręcania w prawo i lewo, dodatkowo na zgaszonym silniku szarpiąc kierownicą coś puka, w trakcie jazdy nie słychać nic, w moim przypadku może to tylko końcówki drążków.
Koszt takiego przetrzepania myślę jak na Kraków nie powinien przekroczyć 30-40 zł.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Pomyślałem, że dodam swoje 3 grosze...Miałem podobny problem, moim zdaniem były to wyraźne stuki z tyłu, przy jeździe po nierównościach ... po wizycie w 2 stacjach diagnostycznych : w jednej powiedzieli amortyzatir z tyłu bo trochę już wycieka, w drugiej : luzy na gumach wahaczy z tyłu. Pojechałem do mechanika żeby wycenił wymianę tych elementów... to najpierw się śmiał z owych stacji diagnostycznych a potem doskonale zwyrokował usterkę – wybite drążki kierownicze z przodu. Wymiana trwała godzinkę, koszt 160zł. dwa drążki i 40 zł robocizna ... i znów zawitał ambient w Madzi – doskonała cisza!
- Od: 9 paź 2009, 13:37
- Posty: 29
- Skąd: Wodzisław Śl.
- Auto: Mazda 3 1,6CD 109KM HB 2007
Mazda 2 1,3 86KM 2009
Blumek napisał(a):Podjedź na jakąś stacje diagnostyczną, niech przeszarpią ci przód. Przyczyną może być wiele rzeczy, a czasami nawet pierdoła tak jak u mnie z tyłu. Ja rozebrałem pół auta dzisiaj bo coś mi skrzypiało/pukało z tyłu z prawej, okazało się że jedna śruba od amora u góry się odkręciła.
U mnie też zauważyłem jakieś jęki podczas skręcania w prawo i lewo, dodatkowo na zgaszonym silniku szarpiąc kierownicą coś puka, w trakcie jazdy nie słychać nic, w moim przypadku może to tylko końcówki drążków.
Koszt takiego przetrzepania myślę jak na Kraków nie powinien przekroczyć 30-40 zł.
pojechałem na Stację Diagnostyczną , ponieważ byłem wcześniej w Warsztacie ( Mechanik nawet nie przejechał się samochodem, tylko powiedział że do wymiany komplet amortyzatorów z przodu do wymiany, z wszystkimi poduszkami, łożyskami ;–(
oto wyniki:
Tłumienie w % i Mm
Przód:
lewy 84% i 19Mm, prawy 84% i 20 Mm
Tył:
lewy 78% i 32 Mm, prawy 81% i 28 Mm
koszt 40 PLN
Pan ze Stacji posprawdzał także inne elementy zawieszenia z przodu i niczego się tam niepokojącego nie doszukał......
- Od: 6 cze 2010, 21:37
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6b 2004
no to procentowo masz na poziomie ponad rewelacyjne.Czyli amory sprawne.trudno naprawdę określić co to ,, sporo części ruchomych jest w zawieszeniu.Może sworzeń wahacza może nawet poducha silnika itp itd może..... 
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
daffer80 napisał(a):U mnie również były stuki z tyłu i wymiana łączników stabilizatorów pomogło. Koszt ok 320/ szt z robocizną
tak na przyszłość ;–) to można zrobić 3 razy taniej, kupić elementy za 100 PLN i i samemu wymienić ;–)
- Od: 6 cze 2010, 21:37
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6b 2004
No ok ale u nas w Jeleniej Górze niestety nie za bardzo wygląda temat z dobrym i tanim mechanikiem.
Raczej większość podchodzi do Ciebie jak do frajera do zgolenia.
P.S.
Domyślałem się, że można taniej ale... nie miałem czasu szukać.
Dzięki za info
Raczej większość podchodzi do Ciebie jak do frajera do zgolenia.
P.S.
Domyślałem się, że można taniej ale... nie miałem czasu szukać.
Dzięki za info
- Od: 12 cze 2009, 22:19
- Posty: 23
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: MAZDA 3 TOP SPORT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości