Mazda3 – wymiana sprzęgła
1, 2
Hej:)
Czy ktoś wymieniał sprzęgiełko może już lub ma jakieś informacje, co pakują na 1wszy montaż?
Sprawdziłem używane sprzęgła na allegro i wychodzi na to że sachs to oryginał w naszych mazdach, jeśli by patrzeć na opis i zdjęcie sprzęgieł używanych... jeżeli tak jest to lepiej dać w sklepie 950zł za sachsa niż 1150zł za sachsa w salonie.... ale czy to prawda?
Czy ktoś wymieniał sprzęgiełko może już lub ma jakieś informacje, co pakują na 1wszy montaż?
Sprawdziłem używane sprzęgła na allegro i wychodzi na to że sachs to oryginał w naszych mazdach, jeśli by patrzeć na opis i zdjęcie sprzęgieł używanych... jeżeli tak jest to lepiej dać w sklepie 950zł za sachsa niż 1150zł za sachsa w salonie.... ale czy to prawda?
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
myshouek napisał(a):proste że w sklepie
Raczej chodziło o potwierdzenie czy to to sprzęgło niz gdzie je kupić.
Tak, chodzi o to czy to to sprzęgło, bo następne pytanie gdzie kupić to już odpowiem sobie sam...sachsa mam od zaraz za 650zl, oryginal za 1150zl na tą chwilę, zapewne kupię tak czy inaczej sachsa... bo i oryginał może się też wysypać, no ale fajnie by było wiedzieć.... skoro nikt nie wie to po rozkręceniu się dowiem:)
pzdr
pzdr
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
Jeśli chodzi o sprzęgła to jest jedna słuszna firma i co najważniejsze robi zmienniki do naszych magdalenek (przynajmniej tych benzynowych)
http://www.exedy.adc-cat.com/
Pozdrawiam
Vege
http://www.exedy.adc-cat.com/
Pozdrawiam
Vege
Exedy... jesteś w błędzie, bo do 1.6 nie ma exedów....
Oryginał to był.... SACHS!
tak, też się zdziwiłem, różnicą jedyną między nowym Sachsem a oryginalnym, było to że miał dodatkowo numer seryjny Mazdy i wysprzęglik miał logo Forda i napis Sachs... więc taka to prawda z oryginalnością, przynajmniej w moim aucie, nie warto przepłacać za sprzęgło w salonie, teraz siedzi nowy oryginał, Sachs,auto śmiga jak trza, będzie chwilka to napiszę procedurę wymiany i objawy
pzdr
Oryginał to był.... SACHS!
tak, też się zdziwiłem, różnicą jedyną między nowym Sachsem a oryginalnym, było to że miał dodatkowo numer seryjny Mazdy i wysprzęglik miał logo Forda i napis Sachs... więc taka to prawda z oryginalnością, przynajmniej w moim aucie, nie warto przepłacać za sprzęgło w salonie, teraz siedzi nowy oryginał, Sachs,auto śmiga jak trza, będzie chwilka to napiszę procedurę wymiany i objawy
pzdr
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
Niestety nie wiem jak jest w MZ-CD ale jeżeli skrzynia biegów jest taka sama jak w benzyniaku 1.6 co jest całkiem prawdopodobne to na 99% pewnie jest też SACHS
Ja to zrobiłem w sposób taki że sprawdziłem sobie części używane na allegro i ebay do mojego silnika (sprzęgło) i widziałem wszędzie sachsa i w to nie wierzyłem ale uwierzyłem jak zobaczyłem na własne oczy.
Ja to zrobiłem w sposób taki że sprawdziłem sobie części używane na allegro i ebay do mojego silnika (sprzęgło) i widziałem wszędzie sachsa i w to nie wierzyłem ale uwierzyłem jak zobaczyłem na własne oczy.
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
tylko 115tkm...ale to nie tak....
.... poprzedni właściciel... ona... podczas jazdy testowej przy zakupie auta zażyczyłem sobie być pasażerem... i strach było jechać – jako pasażer, bałem się o krawężniki no i nóżka na sprzęgle jej ciągle... po zakupie nie ździwiłem się że felgi krzywe, a że sprzęgło... ciągle myślałęm że nie czuję auta, ale w końcu stwierdziłem że chyba ze mną wszystko w porządku a problem jest ze sprzęgłem, nie myliłem się, docisk pokrzywiony, tarcza zjechana, luz na zawleczce wysprzęglika
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
Witam, ja do swojej M3 2.0 przy przebiegu 107.000 km wymieniałem cały komplet sprzęgła firmy AISIN (podobno japońskie) koszt kompletu tj. tarcza, docisk i łożysko 1.100zł + 350zł robota. Stare sprzęgło zachowałem na pamiątkę jest to fabryczne Sachs z widniejącym na tarczy dopiskiem FORD ! Pozdrawiam
- Od: 14 maja 2010, 10:31
- Posty: 81
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport
ropsson napisał(a):M3 2.0 przy przebiegu 107.000 km wymieniałem cały komplet sprzęgła
Dlaczego ?
Ponieważ, sprzęgło zaczynało już mocno szarpać, na biegu jałowym były wyczuwalne wibracje w kabinie, po za tym chodziło tak ciężko że moja dziewczyna używała go do odpychania fotela..:–) jak się później okazało trzymało się już na dwóch nitach.. sam byłem zaskoczony że przy tym przebiegu już się sprzęgło skończyło przy czym że auto nie było nigdy katowane..ale cóż teraz jest rakieta:–)
- Od: 14 maja 2010, 10:31
- Posty: 81
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport
Jestem po wymianie, wymieniłem rok temu, ale nie miałem czasu zebrać informacji do kupy i się odezwać:
Pan w aso zapewnił że orginał przychodzi od mazdy z plombą i nie wie jakiej jest firmy, a kosztuje 1150zł
po rozebraniu skrzyni, różnica między nowym sachs'em a oryginałem, to dodatkowy znaczek mazdy, więc pan w aso ani nie skłamał ani nie powiedział wszystkiego, cóż, pieniądz rządzi
CAŁA PRAWDA:
Średnica [mm]: 200, ilość zębów: 20
sprzęgło które wmontowałem:
sachs kpl. sprzęgła: 3000 951 008
a w nim:
3082 000 492 – 1 docisk
1878 002 522 – 1 tarcza
3189 000 020 – 1 łożysko wyciskowe
4200 080 060 – 1 smar
3109 004 800 – 1 łożysko zwalniające
kosztowało mnie to jakieś 600zł
do tego opaski na półosie i smar, jakieś dodatkowe 50zł
UWAGA!
ten sam komplet ale z dodatkowym logo "Mazda" za 1150zł
mazda:
Z6Y1-16-50X
ponoć to też pasuje, ale tu nie jestem pewny, wyczytałem, ale nie sprawdziłem:
ford:
3M51-7540-F1F
I teraz tak:
ponoć na zestawie firmy LUK, który o dziwo jest o ok 50-100zł droższy
nasze mazdy w benzynie o wiele płynniej i fajniej jeżdżą, jeżeli ktoś by się decydował na wymianę i wpakowanie LUKa, bardzo proszę o komentarz. Ponoć sachs jest za twardy.
To by mi się zgadzało z twadością, bo po wymianie pedał jak piórko fajnie komfortowo się rusza, ale auto jak nie miało zgrania skrzynia-silnik, tak nie ma dalej, wymieniałem oryginał na oryginał, więc wnioskuję że to prawda z tą twardością.
Pan w aso zapewnił że orginał przychodzi od mazdy z plombą i nie wie jakiej jest firmy, a kosztuje 1150zł
po rozebraniu skrzyni, różnica między nowym sachs'em a oryginałem, to dodatkowy znaczek mazdy, więc pan w aso ani nie skłamał ani nie powiedział wszystkiego, cóż, pieniądz rządzi
CAŁA PRAWDA:
Średnica [mm]: 200, ilość zębów: 20
sprzęgło które wmontowałem:
sachs kpl. sprzęgła: 3000 951 008
a w nim:
3082 000 492 – 1 docisk
1878 002 522 – 1 tarcza
3189 000 020 – 1 łożysko wyciskowe
4200 080 060 – 1 smar
3109 004 800 – 1 łożysko zwalniające
kosztowało mnie to jakieś 600zł
do tego opaski na półosie i smar, jakieś dodatkowe 50zł
UWAGA!
ten sam komplet ale z dodatkowym logo "Mazda" za 1150zł
mazda:
Z6Y1-16-50X
ponoć to też pasuje, ale tu nie jestem pewny, wyczytałem, ale nie sprawdziłem:
ford:
3M51-7540-F1F
I teraz tak:
ponoć na zestawie firmy LUK, który o dziwo jest o ok 50-100zł droższy
nasze mazdy w benzynie o wiele płynniej i fajniej jeżdżą, jeżeli ktoś by się decydował na wymianę i wpakowanie LUKa, bardzo proszę o komentarz. Ponoć sachs jest za twardy.
To by mi się zgadzało z twadością, bo po wymianie pedał jak piórko fajnie komfortowo się rusza, ale auto jak nie miało zgrania skrzynia-silnik, tak nie ma dalej, wymieniałem oryginał na oryginał, więc wnioskuję że to prawda z tą twardością.
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
martin_torbay napisał(a):CAŁA PRAWDA:
Średnica [mm]: 200, ilość zębów: 20
sprzęgło które wmontowałem:
sachs kpl. sprzęgła: 3000 951 008
a w nim:
3082 000 492 – 1 docisk
1878 002 522 – 1 tarcza
3189 000 020 – 1 łożysko wyciskowe
4200 080 060 – 1 smar
3109 004 800 – 1 łożysko zwalniające
Dzieki za informacje, a czy do Y6 sa takie same wymiary? Można zamawiać ten sam komplet?
nie, w Y6 jest zupełnie inne sprzęgło, koło zamachowe itd, seryjnie chyba szedł Sachs, komplet ~2000 zł.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości