przez GofNet » 22 sie 2005, 23:48
Im bardziej przyspieszony, tym auto żwawiej reaguje (wzrasta moc), ale...
No właśnie, ale. Zazwyczaj kąt wyprzedzenia (zależnie od silnika) ustawia się w przedziale od 10º do 20º. Przy większym kącie wyprzedzenia zapłonu spalanie niestety potrafi być nieco większe, choć nie zawsze... Nie ma zbytnio złotego środka na ustawienie w/w kąta. Jeśli ktoś jeździ "EmerytStyle", to kąt może zmniejszyć. Jeśli ktoś lubi "DynamicStyle", to może kąt zwiększyć, ale oooczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Gdzie ta granica leży? Otóż leży ona w pojawianiu się "spalania stukowego". Jeśli takowe występuje (a można to sprawdzić przy małej prędkości i wysokim biegu wciskając pedał przyspieszenia), to kąt zapłonu warto nieco zmniejszyć.
Należy uważać na spalanie stukowe, gdyż jest ono szkodliwe dla silnika.
Teoria mówi, że kąt wyprzedzenia zapłonu powinno ustawiać się tak, aby maksymalne ciśnienie sprężania występowało tuż po GMP. Dzięki temu uzyskujemy maksymalną moc i nie występuje spalanie stukowe. Jeśli jednak się przesadzi z wyprzedzeniem zapłonu, to silnik pracuje co prawda żywiej, ale również dużo głośniej. Jeśli maksymalne ciśnienie sprężania występuje w punkcie GMP, to pojawia się właśnie spalanie stukowe – szkodliwe dla silnika. Jeśli jeszcze zwiększymy kąt wyprzedzenia, maksymalne ciśnienie sprężania występowało będzie przed punktem GMP, więc spalanie stukowe murowane, jeśli wogóle silnik będzie chciał na tak skonfigurowanym zapłonie funkcjonować.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 23 sie 2005, 15:51 przez
GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl