Dymienie na czarno!
1, 2
Witam. Dzisiaj rano zrobiłem test. Odpaliłem silnik i na zimnym silniku dałem mu 4tyś obrotów i pojawił się czarny dym po puszczeniu gazu przestaje i nie dymi. Po rozgrzaniu silnika (przejazd jakieś 20km) dymienie zaczyna się dopiero przy 6tyś obrotów. Co mam sprawdzić i ewentualnie wymienić żeby ograniczyć dymienie
pierścienie? uszczelniacze zaworowe? uszczelka głowicy? czy coś innego?
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
jak na moje oko coś z mieszanką a mianowicie za bogata, może coś z sondami? sprawdzałeś błędy? czytałem Twoje posty z ubywaniem oleju ale raczej jeśli pierścienie to dym powinien być niebieskawy.. 
pozdr
pozdr
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Mam nadzieje że to nie pierścienie
Najpierw muszę chyba zrobić test olejowy , w celu sprawdzenia ciśnienia na cylindrach.
Najpierw muszę chyba zrobić test olejowy , w celu sprawdzenia ciśnienia na cylindrach.
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Ale jak? na stronie głównej mazda speed było kiedyś, co jest potrzebne do sprawdzenia i jak sprawdzić błędy ale teraz tego gdzieś tego nie ma. Może ktoś mi napisać na pw co mam kupić i jak sprawdzić krok po kroku.
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Fedu – mody i zdziwiony.
nie gazuj na zimnym silniku
a spala Ci olej ale równo na wszystkich cylindrach go przepala po trochu, dlatego czarny dym (granatowy) a nie niebieski, jak miałeś w 1,6 i ja też tak samo miałem i mam
Jedynie moja pierwsza szara strzała nie dymiła
wymienisz pierścienie i uszczelniacze zaworowe i będzie dobrze
nie gazuj na zimnym silniku
a spala Ci olej ale równo na wszystkich cylindrach go przepala po trochu, dlatego czarny dym (granatowy) a nie niebieski, jak miałeś w 1,6 i ja też tak samo miałem i mam
Jedynie moja pierwsza szara strzała nie dymiła
wymienisz pierścienie i uszczelniacze zaworowe i będzie dobrze
Normalnie nie gazuję go na zimnym.Przy gazowałem tylko raz w celu sprawdzenia. Jest czarny dym jak w dieslu, a w 1.6 dymił białym jak mgła.
Ostatnio edytowano 19 sie 2010, 21:54 przez Fedu, łącznie edytowano 1 raz
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
sq2jul napisał(a):najpierw sprawdz bledy.
Brak błędów
i co dalej

Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
zrób test olejowy ale jeśli Ci go ubywa to niestety wiesz już co jest grane
albo remont silnika albo częste dolewki oleju i mała niebieska chmurka za Tobą
jeśli silnik ma moc to ja bym lał i sie nie przejmował
niestety to taka cecha charakterystyczna 90% naszych Xedów 
jeśli silnik ma moc to ja bym lał i sie nie przejmował

Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
O to chodzi że niebieskiego dymka nie ma, tylko czarny ja TDI Olej ubywa ale nigdy poniżej minimum i nie ważne ile kilometrów przejadę 100 czy 1000 poniżej nie ubywa 
Za test olejowy 70zł
czy to normalna cena 

Za test olejowy 70zł

Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
a jak spalanie? w normie?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
lukkil napisał(a):a jak spalanie? w normie?
Oleju czy benzynki

W trasie 9l w mieście 10.5-11l gazu
Hazu napisał(a):Co to znaczy test olejowy?
Nie wiesz, czy tylko się czepiasz
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Sprawdzasz ciśnienie na tłokach (nie pamiętam jak dokładnie nazywa się specjalny sprzęt do tego),Jak ciśnienie jest takie same na wszystkich cylindrach to znaczy że wszystko jest ok. Jak się różni to wlewasz do cylindra troszkę oleju i mierzysz ponownie. Porównujesz wyniki i wszystko jasne
Jak ciśnienie będzie takie same to uszczelniacze zaworowe, jak ciśnienie wzrośnie to pierścienie do wymiany
Nie pamiętam dokładnie ale coś w tym stylu 
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
bajki piszesz
zawsze jak wlejesz do cylindra oleju ciśnienie będzie wyższe niż przed wlaniem
w ten sposób możesz sprawdzić jedynie z jakiego powodu kompresja jest zbyt niska (w Twoim jest dobra
)
jeżeli jest za niska kompresja to; albo są zużyte pierścienie i cylindry lub nie trzymają zawory (zagazowane auta)
jeżeli pierścienie sa zużyte to po zalaniu olejem sie uszczelnią i kompresja powinna sporo skoczyć
jeżeli zaś zawory nie trzymają to nawet po wlaniu oleju kompresja nie podniesie się znacząco.
Nie da się sprawdzić w ten sposób czy uszczelniacze zaworowe są uszkodzone.
Ale nic to nie da w Twoim silniku
Szkoda że nie jesteś z Lublina bo bym Ci pożyczył miernik do sprawdzania kompresji.
zawsze jak wlejesz do cylindra oleju ciśnienie będzie wyższe niż przed wlaniem
w ten sposób możesz sprawdzić jedynie z jakiego powodu kompresja jest zbyt niska (w Twoim jest dobra
jeżeli jest za niska kompresja to; albo są zużyte pierścienie i cylindry lub nie trzymają zawory (zagazowane auta)
jeżeli pierścienie sa zużyte to po zalaniu olejem sie uszczelnią i kompresja powinna sporo skoczyć
jeżeli zaś zawory nie trzymają to nawet po wlaniu oleju kompresja nie podniesie się znacząco.
Nie da się sprawdzić w ten sposób czy uszczelniacze zaworowe są uszkodzone.
Ale nic to nie da w Twoim silniku
Szkoda że nie jesteś z Lublina bo bym Ci pożyczył miernik do sprawdzania kompresji.
Hazu napisał(a):jeżeli jest za niska kompresja to; albo są zużyte pierścienie i cylindry lub nie trzymają zawory (zagazowane auta
racja
Hazu napisał(a):jeżeli pierścienie sa zużyte to po zalaniu olejem sie uszczelnią i kompresja powinna sporo skoczyć
Fedu napisał(a):jak ciśnienie wzrośnie to pierścienie do wymiany
Hazu napisał(a):jeżeli zaś zawory nie trzymają to nawet po wlaniu oleju kompresja nie podniesie się znacząco.
Fedu napisał(a):Jak ciśnienie będzie takie same to uszczelniacze zaworowe
Hazu napisał(a):Nie da się sprawdzić w ten sposób czy uszczelniacze zaworowe są uszkodzone.
Przy zużytych pierścieniach ciśnienie wzrośnie.a jak są w porządku to ciśnienie nie zwrasta i wskazuję to na uszczelniacze

Hazu napisał(a):Ale nic to nie da w Twoim silniku
A gdzie mam szukać przyczyny

Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
zgadza się kompresja się podniesie w obu przypadkach po zalaniu olejem
moim zdaniem, po porównaniu pomiarów z każdego cylindra będziemy wiedzieli czy to wina pierścieni czy uszczelniaczy – dokładnie tak jak pisze Fedu 
Ostatnio edytowano 19 sie 2010, 23:17 przez lukkil, łącznie edytowano 1 raz
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Hazu napisał(a):Uszczelniacze tylko uszczelniają układ smarowania nie mają żadnego wpływu na kompresje.
O tuż to

Jak wlejesz olej przy złych lub dobrych uszczelniaczach to kompresja bez zmian. Ale jak pierścienie nie trzymają to kompresja wzrasta.Jeśli jednak pierścienie są dobre to w takim razie uszczelniacze do wymiany
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6