Dymienie na czarno!

Postprzez Fedu » 17 sie 2010, 20:42

Witam. Dzisiaj rano zrobiłem test. Odpaliłem silnik i na zimnym silniku dałem mu 4tyś obrotów i pojawił się czarny dym po puszczeniu gazu przestaje i nie dymi. Po rozgrzaniu silnika (przejazd jakieś 20km) dymienie zaczyna się dopiero przy 6tyś obrotów. Co mam sprawdzić i ewentualnie wymienić żeby ograniczyć dymienie :) pierścienie? uszczelniacze zaworowe? uszczelka głowicy? czy coś innego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez lukkil » 17 sie 2010, 22:19

jak na moje oko coś z mieszanką a mianowicie za bogata, może coś z sondami? sprawdzałeś błędy? czytałem Twoje posty z ubywaniem oleju ale raczej jeśli pierścienie to dym powinien być niebieskawy.. :)

pozdr
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Fedu » 17 sie 2010, 22:23

Mam nadzieje że to nie pierścienie :|
Najpierw muszę chyba zrobić test olejowy , w celu sprawdzenia ciśnienia na cylindrach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r


Postprzez Fedu » 17 sie 2010, 22:45

Ale jak? na stronie głównej mazda speed było kiedyś, co jest potrzebne do sprawdzenia i jak sprawdzić błędy ale teraz tego gdzieś tego nie ma. Może ktoś mi napisać na pw co mam kupić i jak sprawdzić krok po kroku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Hazu » 18 sie 2010, 06:52

Fedu – mody i zdziwiony.
nie gazuj na zimnym silniku
a spala Ci olej ale równo na wszystkich cylindrach go przepala po trochu, dlatego czarny dym (granatowy) a nie niebieski, jak miałeś w 1,6 i ja też tak samo miałem i mam :P
Jedynie moja pierwsza szara strzała nie dymiła <płacze>

wymienisz pierścienie i uszczelniacze zaworowe i będzie dobrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fedu » 18 sie 2010, 11:31

Normalnie nie gazuję go na zimnym.Przy gazowałem tylko raz w celu sprawdzenia. Jest czarny dym jak w dieslu, a w 1.6 dymił białym jak mgła.
Ostatnio edytowano 19 sie 2010, 21:54 przez Fedu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Fedu » 19 sie 2010, 15:25

sq2jul napisał(a):najpierw sprawdz bledy.


Brak błędów :)
i co dalej <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez lukkil » 19 sie 2010, 21:52

zrób test olejowy ale jeśli Ci go ubywa to niestety wiesz już co jest grane :) albo remont silnika albo częste dolewki oleju i mała niebieska chmurka za Tobą <oczko>
jeśli silnik ma moc to ja bym lał i sie nie przejmował :) niestety to taka cecha charakterystyczna 90% naszych Xedów <serduszka>
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Fedu » 19 sie 2010, 21:59

O to chodzi że niebieskiego dymka nie ma, tylko czarny ja TDI Olej ubywa ale nigdy poniżej minimum i nie ważne ile kilometrów przejadę 100 czy 1000 poniżej nie ubywa <co?>
Za test olejowy 70zł :( czy to normalna cena <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez lukkil » 19 sie 2010, 22:00

a jak spalanie? w normie?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Hazu » 19 sie 2010, 22:09

Co to znaczy test olejowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fedu » 19 sie 2010, 22:20

lukkil napisał(a):a jak spalanie? w normie?

Oleju czy benzynki hahaha
W trasie 9l w mieście 10.5-11l gazu :)

Hazu napisał(a):Co to znaczy test olejowy?

Nie wiesz, czy tylko się czepiasz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Hazu » 19 sie 2010, 22:31

nie wiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fedu » 19 sie 2010, 22:42

Sprawdzasz ciśnienie na tłokach (nie pamiętam jak dokładnie nazywa się specjalny sprzęt do tego),Jak ciśnienie jest takie same na wszystkich cylindrach to znaczy że wszystko jest ok. Jak się różni to wlewasz do cylindra troszkę oleju i mierzysz ponownie. Porównujesz wyniki i wszystko jasne :) Jak ciśnienie będzie takie same to uszczelniacze zaworowe, jak ciśnienie wzrośnie to pierścienie do wymiany :) Nie pamiętam dokładnie ale coś w tym stylu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Hazu » 19 sie 2010, 22:58

bajki piszesz


zawsze jak wlejesz do cylindra oleju ciśnienie będzie wyższe niż przed wlaniem

w ten sposób możesz sprawdzić jedynie z jakiego powodu kompresja jest zbyt niska (w Twoim jest dobra ;P )

jeżeli jest za niska kompresja to; albo są zużyte pierścienie i cylindry lub nie trzymają zawory (zagazowane auta)
jeżeli pierścienie sa zużyte to po zalaniu olejem sie uszczelnią i kompresja powinna sporo skoczyć
jeżeli zaś zawory nie trzymają to nawet po wlaniu oleju kompresja nie podniesie się znacząco.
Nie da się sprawdzić w ten sposób czy uszczelniacze zaworowe są uszkodzone.

Ale nic to nie da w Twoim silniku

Szkoda że nie jesteś z Lublina bo bym Ci pożyczył miernik do sprawdzania kompresji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fedu » 19 sie 2010, 23:07

Hazu napisał(a):jeżeli jest za niska kompresja to; albo są zużyte pierścienie i cylindry lub nie trzymają zawory (zagazowane auta

racja

Hazu napisał(a):jeżeli pierścienie sa zużyte to po zalaniu olejem sie uszczelnią i kompresja powinna sporo skoczyć

Fedu napisał(a):jak ciśnienie wzrośnie to pierścienie do wymiany


Hazu napisał(a):jeżeli zaś zawory nie trzymają to nawet po wlaniu oleju kompresja nie podniesie się znacząco.

Fedu napisał(a):Jak ciśnienie będzie takie same to uszczelniacze zaworowe


Hazu napisał(a):Nie da się sprawdzić w ten sposób czy uszczelniacze zaworowe są uszkodzone.

Przy zużytych pierścieniach ciśnienie wzrośnie.a jak są w porządku to ciśnienie nie zwrasta i wskazuję to na uszczelniacze :) czy nie tak <co?>

Hazu napisał(a):Ale nic to nie da w Twoim silniku

A gdzie mam szukać przyczyny <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez lukkil » 19 sie 2010, 23:16

zgadza się kompresja się podniesie w obu przypadkach po zalaniu olejem :) moim zdaniem, po porównaniu pomiarów z każdego cylindra będziemy wiedzieli czy to wina pierścieni czy uszczelniaczy – dokładnie tak jak pisze Fedu :)
Ostatnio edytowano 19 sie 2010, 23:17 przez lukkil, łącznie edytowano 1 raz
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Hazu » 19 sie 2010, 23:16

Uszczelniacze tylko uszczelniają układ smarowania nie mają żadnego wpływu na kompresje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fedu » 19 sie 2010, 23:25

Hazu napisał(a):Uszczelniacze tylko uszczelniają układ smarowania nie mają żadnego wpływu na kompresje.

O tuż to <spoko>
Jak wlejesz olej przy złych lub dobrych uszczelniaczach to kompresja bez zmian. Ale jak pierścienie nie trzymają to kompresja wzrasta.Jeśli jednak pierścienie są dobre to w takim razie uszczelniacze do wymiany :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6