silnik gaśnie podczas jazdy

Postprzez NakatePL » 6 maja 2010, 07:27

Witam
Mam problem otóż auto od jakiegoś czasu gasło podczas jazdy,obecnie jak zgaśnie to ma problem z zapaleniem silnika(rozrusznik się kręci).Co może być przyczyną??
Akumulator?
Filtr Paliwa?
a może coś innego? dodam że auto tankuję na shellu
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 mar 2010, 09:08
Posty: 25
Auto: Mazda 3 MZ-CD 110km,2005 rok

Postprzez Hellker » 6 sie 2010, 14:42

Witam,
i jak rozwiazales ten problem? mam podobnie. Auto zapala raz na kilka prob, wymienilem olej, filtr oleju i powietrza. W srode jade na diagnistyke i chyba wymiane filtra paliwa. Mazda z 2006 r, kupione calkiem niedawno, myslalem ze bedzie chodzic i chodzic a tu lata na niskich obrotach, gasnie, nie mozna zapalic :( pomocy
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 14:39
Posty: 13
Auto: Mazda 3 2006r 1.6 CiTD

Postprzez Hellker » 12 sie 2010, 23:32

bylem w serwisie. skasowali bledy, bylo ich chyba az 8... po skasowaniu auto chodzi normalnie. chcialem wymienic filtr paliwa ale powiedzieli ze trzeba sprowadzac bo on jest inny niz zwykle. (metalowy okragly) wiec filtr mam... kwestia czy bledy sie powtorza... jak tak to mowia ze moga byc problemy z elektryka.

[EDIT]
zauwazylem tez ze auto szarpir podczas jazdy z wlaczonymi swiatlami, AC i radiem

[EDIT2]
dodam jakie mialem bledy:
p0100-24
p0113-21
p0201-24
p0202-24
p0203-24
p0204-24
i dwoch nie pamietam ;) ktos cos wie madziarze :)
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 14:39
Posty: 13
Auto: Mazda 3 2006r 1.6 CiTD

Postprzez Miacho » 13 sie 2010, 11:36

Dla niektórych oczywista oczywistość, ale napiszę :) :

P0100 – Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza – usterka
P0113 – Czujnik temp. powietrza wlotowego – wysoki sygnał wejściowy
P0201 – Obwód wtryskiwacza, cylinder 1 – usterka
P0202 – Obwód wtryskiwacza, cylinder 2 – usterka
P0203 – Obwód wtryskiwacza, cylinder 3 – usterka
P0204 – Obwód wtryskiwacza, cylinder 4 – usterka

Może błędy obwodów cylindrów są spowodowane walniętym przepływomierzem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Hellker » 13 sie 2010, 15:03

nie wiem, chce wymienic filtr paliwa. auto raz jezdzi dobrze, raz zle. nie ma zasady.... chociaz mowili w serwisie ze przelewali paliwo i czysciutkie. a przeplywomierz jak sprawdzic? dzieki za opis bledow. jest gdzies pelen spis?

[EDIT]

wlasnie bylem w fordzie i cytrynce. w fordzie maja filtr ale nie wiedza czy sie beda mogli podpiac i wymiana na moje ryzyko. w cytrynce mechanik, bardzo sympatyczny pan, posluchal i powiedzial ze cos moze byc z elementami paska rozrzadu... chyba bede musial pojechac znow do RBS we wrocku i oddac madzie w ich rece zeby ja porzadnie przejrzeli....
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 14:39
Posty: 13
Auto: Mazda 3 2006r 1.6 CiTD

Postprzez Miacho » 13 sie 2010, 17:52

a przeplywomierz jak sprawdzic?

Teoretycznie (jak mi kiedyś poradzono na forum) na wolnych obrotach odpiąć wtyczkę z przepływomierza. U mnie nic to w diagnozie nie pomogło, bo silnik nadal źle pracował, ale ostatecznie okazało się, że przepływomierz faktycznie był padnięty (podpiąłem używany z Forda Focusa II z tym samym silnikiem i falowanie ustało, błąd po wykasowaniu nie wracał = kupiłem nową przepływkę).
jest gdzies pelen spis?

Np. http://www.themazdaforum.com/showthread.php/2174-common-Mazda-OBD-II-codes-%28listing%29
Po polsku nie udało mi się na szybko znaleźć, ale mam w pliku PDF na dysku.
wlasnie bylem w fordzie i cytrynce. w fordzie maja filtr ale nie wiedza czy sie beda mogli podpiac i wymiana na moje ryzyko

Typowy bełkot serwisu. Rozumiem, że jako serwis to dysponują przynajmniej IDS (VCM), czyli pogadają z Twoją Mazdą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Hellker » 13 sie 2010, 21:49

facet z forda mowil ze w programie maja nawet opcje na mazde ale jak cos mu sie zepsuje to on nie bedzie odpowiadal bo nie ma schematow. sprawdze jutro ten przeplywomierz o ile go znajde :P (poczatkujacy). Przy tych objawach i z tego co mowil mechanik z cytrynki co bys robil pierwsze? wymienic pasek rozrzadu (caly komplet) i oddac do elektryka?
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 14:39
Posty: 13
Auto: Mazda 3 2006r 1.6 CiTD

Postprzez Miacho » 14 sie 2010, 00:00

sprawdze jutro ten przeplywomierz o ile go znajde

Jak otworzysz maskę to po prawej stronie, zaraz nad reflektorem jest filtr powietrza. Idąc od filtra powietrza w stronę silnika znajduje się przepływomierz – będziesz widział wtyczkę. W zasadzie przepływomierz jest "wpasowany" w pokrywę filtra powietrza.
http://img440.imageshack.us/i/c1196aa15c16.jpg/ Wtyczka jest w miejscu zaznaczonym pomarańczową elipsą :)
z tego co mowil mechanik z cytrynki co bys robil pierwsze?

Nie chce Ci źle doradzić – tym bardziej, że bez słyszenia, oglądnięcia itp. jakaś dokładna diagnoza jest niemożliwa. Nie wiem jaki masz przebieg tego samochodu, ale moim zdaniem jeśli coś byłoby zwalone w rozrządzie to:
1. Słyszałbyś jakieś rzężenie, huczenie, charczenie etc.
2. Silnik miałby ciągle beznadziejne objawy a nie tylko
auto raz jezdzi dobrze, raz zle. nie ma zasady

3. Jakby faktycznie coś się poprzestawiało to byś pewnie nawet auta nie odpalił bo czujnik położenia wału by na to nie pozwolił – żeby nie popsuć bardziej.
Oczywiście jeśli masz słuszny przebieg to tak czy siak warto dla spokoju zmieć kompletny rozrząd – jest na forum dobrze opisany wątek na ten temat.
Sprawdź ten przepływomierz, może akurat uda się, że to tylko to. Może też coś być z wtryskami tak jak wskazują błędy, chociaż lepiej zacząć od mniej drastycznych rzeczy :) czyt. przepływomierz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Hellker » 14 sie 2010, 12:29

A autor tematu jak sobie poradzil z tym problemem?
slychac taki szum od paska...
dopiero na 20, ale przez serwis rbs umowilem sie do elektryka (facet ponoc pracuje w mazdzie i dorabia) i ona ma na 100% go zrobic. jak cos bede wiedzial, podziele sie na forum. :)

{EDIT}
dzis ewidentnie sie wsluchalem i slychac lekki klekot jkaby blaszki, trzeba wymienic pasek rozrzadu...
i stad moje pytanie: ten od forda bedzie pasowal? czy nie da rady? cena bardzo korzystna :)
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 14:39
Posty: 13
Auto: Mazda 3 2006r 1.6 CiTD

Postprzez Hellker » 15 sie 2010, 11:33

i dzis padla... :( nie chce wogole odpalic...
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 14:39
Posty: 13
Auto: Mazda 3 2006r 1.6 CiTD

Postprzez Miacho » 15 sie 2010, 16:49

ten od forda bedzie pasowal?

Tutaj: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=91&t=95066 dosyć opisany temat.
nie chce wogole odpalic...

Współczucia... pewnie pomoże tylko serwis. Moje typy: wtryski lub coś z DPF. Padnięty przepływomierz raczej nie unieruchomiłby auta, ale pewnie różne przypadki się zdarzają. Może też coś z rozrządem i czujnik położenia wału nie pozwala odpalić. Ciężko coś stwierdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Hellker » 15 sie 2010, 16:59

zadna lampka sie nie zaswiecila. odpialem przeplywomierz i pochodzil chwile, potem zgasl. teraz juz nie odpala. a serwis ma czas dopiero w przyszlym tygodniu...
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 14:39
Posty: 13
Auto: Mazda 3 2006r 1.6 CiTD

Postprzez jaco06 » 18 sie 2010, 20:25

Ja mam trochę z innej beczki pytanie,ale może ktoś mi pomoże. Otoż miałem walnięta cewke w sprezarce klimy wymienilem ją , ale samochod nadal gaśnie gdy sie rozgrzeje gdy mam klime zalaczona. Gdy wylacze klime to silnik nie gasnie a jak jest wlaczona po przejechaniu ok 100km gdy jest cieplo silnik gasnie jak odczekam z 15minut z otwarta maska (ostygnie)to silnik odpala normalnie ale juz wylaczam klime. Wczesniej mialem tak ze jak gasl to cewka robila zwarcie i juz klima nie dzialala a teraz dziala no ale i tak gasnie. A i wskazowka od temperatury jest caly czas w tym samym miejscu czyli ponizej polowy
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez Hellker » 2 wrz 2010, 23:55

No to sie pochwale co u mnie bylo. Od razu mowie ze NIE polecam serwisu RBS z wroclawia, partacze i naciagacze jakich malo. Nic nie chciali robic skasowali tylko bledy (150zl ) i kazali dzwonic (2 tygodnie i sie dogadac nie mozna bylo). Oddalem samochod do poleconego serwisu w Prochowicach. Ludzie konkretni i wszystko robia.
Okazalo sie ze: do wymiany filtr paliwa, do czyszczenia bak, wymiana elementow pompy wysokiego cisnienia. Przy okazji wymienilem paski i filtry. Autko chodzi jak z salonu i nic nie zauwazylem niepokojacego. Ceny i robocizna w przystepnych cenach. Polecam i zycze szerokiej drozki :)
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 14:39
Posty: 13
Auto: Mazda 3 2006r 1.6 CiTD

Postprzez depe uk » 27 kwi 2016, 11:18

Witam,
Mialem przypadek ze auto mi gaslo w trakcie jazdy a do tego falowaly oboty. Okazalo sie ze za obroty odpowiedni byl czujnik cisnienia paliwa a za gasniecie czujnik na listwie wtryskowej. Obie czesci zostaly wymienione no i madzia poki co hula. Dodam ze aby wykryc co jest przyczyna zostal sprawdzony egr i przeplywomierz, wymieniony filtr paliwa i wtryski metoda przelewowa, oringi tez zostaly wymienione. Poki co jestem zadowolony. <jupi>
depe uk
 

Postprzez Lolitta » 22 gru 2016, 15:07

Witam, też miałam ten problem, masa wizyt u mechanika. Wszystkie filtry wymienione, paliwo sprawdzone, brak błędów, bujałam się tak przez rok, może półtorej. Gasł mi w różnych momentach jazdy. Mechanik wymienił czujnik ciśnienia paliwa i już jeżdżę bez problemów już jakieś pół roku. Mam nadzieje że problem zażegnany.
Lolitta
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323