
Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?
To jak to jest wreszcie z tym elmem np. mazda 626 gw benzyna 98r. ma obd2? bo niema pinow na "diode" piszecie ze benzyna od 2001r. zadziala z tym interfejsem czy nie bo jest tak namieszane ze niawiadomo co myslec 

Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Caly wic jest w tym, ze w USA standard OBD2 byl obowiazkowy juz od 1996r przynajmniej w autach benyznowych, a w Europie dopiero od 2001r. Niektorzy producenci sprzedawali samochody zgodne z OBD2 od rocznika 1996 zarowno w USA jak i w Europie (np. benzynowe Fordy). Niestety Mazda tak nie robila
Wiec jezeli nie masz wersji USA to Twoje auto nie bedzie sie laczyl z ELM 327 przy uzyciu standardowego softu diagnostycznego OBD2.
Z kolei dodatek "Mazda Enhanced DIagnostic" (Rozszerzona diagnostyka Mazdy) z PPE ma obok "Generic OBDII" (Stanrdowe OBD2) opcje diagnostyki "Powertrain" (Uklad napedowy) w Mazdzie 626 2.0L 1996r. Ale tutaj drobna watpliowosc- dodatek jest robiony pod modele z USA i w zasadzie powinien zadzialac rowniez z odpowiednikami z Europy, ale jak powiedzial producent nie moga tego zagwarantowac na 100%.
Z kolei dodatek "Mazda Enhanced DIagnostic" (Rozszerzona diagnostyka Mazdy) z PPE ma obok "Generic OBDII" (Stanrdowe OBD2) opcje diagnostyki "Powertrain" (Uklad napedowy) w Mazdzie 626 2.0L 1996r. Ale tutaj drobna watpliowosc- dodatek jest robiony pod modele z USA i w zasadzie powinien zadzialac rowniez z odpowiednikami z Europy, ale jak powiedzial producent nie moga tego zagwarantowac na 100%.
Pozdr.
LOKI
LOKI
- Od: 15 sie 2008, 15:57
- Posty: 18
- Skąd: PL-Warszawa/UK-Tunbridge Wells
- Auto: MAZDA 6 2.0 benzynka 2007
czyli jak mi przysla elma bo kupilem v1.3a to moge od razu szukac na niego kupca? 
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
kupilem na aledrogo dzisiaj powinien przyjsc zastanawia mnie jedna rzecz czy kolega asterixGal mial wersje amerykanska z tego tematu viewtopic.php?f=125&t=19384&p=1666930&hilit=interfejs#p1666930
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
murawpio – wydaje mi się, że tak.
Ja u siebie łączyłem sie interface'm KKL ("standard" dla VW/Audi) ze swoim Xedosem (2001r.) używając bodajże Scantool'a
Np. soft "PCMSCAN" chyba raczej nie zadziała na takim interface – ja miałem kłopoty z połączeniem się ale nie bardzo pamiętam dlaczego, chyba nie było innego wyboru jak ELM w opcjach trybu łączenia się z autem.
Ja u siebie łączyłem sie interface'm KKL ("standard" dla VW/Audi) ze swoim Xedosem (2001r.) używając bodajże Scantool'a
Np. soft "PCMSCAN" chyba raczej nie zadziała na takim interface – ja miałem kłopoty z połączeniem się ale nie bardzo pamiętam dlaczego, chyba nie było innego wyboru jak ELM w opcjach trybu łączenia się z autem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam!
Odpowiadam sobie sam na pytanie zadane jakiś czas temu w tym temacie ale myślę, że innych tez to zainteresuje.
Dzisiaj miałem nieco weny twórczej i zrobiłem mały test suftu: OBD Gauge 1.3 for Pocket PC i .... zadziałało z MIO P550!
W autki mam interface ELM ale w wersji "bez kabla" czyli bluetooth i bezproblemowo się to połączyło.
Cóż – soft "szału" może nie daje ale mozna monitorować i ew. rejestrować pracę silnika + kasowanie "Check engine" więc dla wielu osób w zupełności jest to wystarczające.
A co ciekawsze to nawet wystarczyłby chyba normalny telefon czy nawigacja (tak jak u mnie) z Windows Mobile do diagnostyki
Na raczej raz na jakiś czas szykam w necie jakiejś innej opcji softu ale jakoś bez większego powodzenia
Może ktoś z was na coś podobnego trafił?
Pozdrawiam!
Marek
Odpowiadam sobie sam na pytanie zadane jakiś czas temu w tym temacie ale myślę, że innych tez to zainteresuje.
Dzisiaj miałem nieco weny twórczej i zrobiłem mały test suftu: OBD Gauge 1.3 for Pocket PC i .... zadziałało z MIO P550!
W autki mam interface ELM ale w wersji "bez kabla" czyli bluetooth i bezproblemowo się to połączyło.
Cóż – soft "szału" może nie daje ale mozna monitorować i ew. rejestrować pracę silnika + kasowanie "Check engine" więc dla wielu osób w zupełności jest to wystarczające.
A co ciekawsze to nawet wystarczyłby chyba normalny telefon czy nawigacja (tak jak u mnie) z Windows Mobile do diagnostyki
Na raczej raz na jakiś czas szykam w necie jakiejś innej opcji softu ale jakoś bez większego powodzenia
Może ktoś z was na coś podobnego trafił?
Pozdrawiam!
Marek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Witam!
Odpowiadam sobie sam na pytanie zadane jakiś czas temu w tym temacie ale myślę, że innych tez to zainteresuje.
Dzisiaj miałem nieco weny twórczej i zrobiłem mały test suftu: OBD Gauge 1.3 for Pocket PC i .... zadziałało z MIO P550!
W autki mam interface ELM ale w wersji "bez kabla" czyli bluetooth i bezproblemowo się to połączyło.
Cóż – soft "szału" może nie daje ale mozna monitorować i ew. rejestrować pracę silnika + kasowanie "Check engine" więc dla wielu osób w zupełności jest to wystarczające.
A co ciekawsze to nawet wystarczyłby chyba normalny telefon czy nawigacja (tak jak u mnie) z Windows Mobile do diagnostyki![]()
Na raczej raz na jakiś czas szykam w necie jakiejś innej opcji softu ale jakoś bez większego powodzenia
Może ktoś z was na coś podobnego trafił?
Pozdrawiam!
Marek
Niestety nic ciekawego nie znalazlem do tej pory, ale po zainstalowaniu u siebie i stabilizacji finanswej, kupuje BT (bo mam USB) i devel na wince. Trohe potrwa, ale za to ze skutkiem zadowalajacym. PCtowa wersja dziala bez zarzutu, przy czym nie jest jaos super dopracowana jeszcze, dlatego chwila jeszcze zejdzie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Czy tym interfejsem podłączę mazdę 6 z 2003r., z silnikiem 2,0d
http://aukcjewp.wp.pl/item1155166020_in ... a_kia.html
W opisie jest w/w auto, sprzedawca też twierdzi, że na 100% da się zdiagnozować.
http://aukcjewp.wp.pl/item1155166020_in ... a_kia.html
W opisie jest w/w auto, sprzedawca też twierdzi, że na 100% da się zdiagnozować.
- Od: 15 maja 2010, 16:50
- Posty: 28
- Skąd: Siemiatycze
- Auto: MAZDA 6 2.0D (136KM)
Rzeczywiście, diesel będzie nie kompatybilny.
Znalazłem inny:
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?ite ... s%C5%82any.
Znalazłem inny:
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?ite ... s%C5%82any.
- Od: 15 maja 2010, 16:50
- Posty: 28
- Skąd: Siemiatycze
- Auto: MAZDA 6 2.0D (136KM)
Ja w swojej m6 ostatnio testowałem taki interfejs:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=1&prodid=151
Dodatkowo logi wskazywały, że ELM jest w wersji 1.2.
Ilość odczytywanych danych Live jest znikoma (obroty, obciążenie, ilość powietrza zasysanego, temp powietrza zasysanego, temp silnika), co do kasowania błędów i to nie wiem bo nie miałem żadnych. Ostatecznie mogę pokazać jakie dane potrafiło mi to odczytać. Kombinowałem z kilkoma softami typu: PCMSCAN, SCANXL, SCANMASTER (najlepiej sobie radził z testowanych) i ProScan
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=1&prodid=151
Dodatkowo logi wskazywały, że ELM jest w wersji 1.2.
Ilość odczytywanych danych Live jest znikoma (obroty, obciążenie, ilość powietrza zasysanego, temp powietrza zasysanego, temp silnika), co do kasowania błędów i to nie wiem bo nie miałem żadnych. Ostatecznie mogę pokazać jakie dane potrafiło mi to odczytać. Kombinowałem z kilkoma softami typu: PCMSCAN, SCANXL, SCANMASTER (najlepiej sobie radził z testowanych) i ProScan
Tak jak pisałem, sam interfejs się łączy i pozwala na kasowanie błędów z tego co się orientuję plus odczyt kilku parametrów ON-line. Właściciel tego interfejsu używa do łączenia się z M5 diesel 143KM.
no właśnie a nie M6 136 KM, bo tego nie da rady, jak pewnie większość pomyślała bo taki typ auta masz w opisie. M6 D po lifcie chyba odczytuje.zboq napisał(a):Właściciel tego interfejsu używa do łączenia się z M5 diesel 143KM.
- Od: 30 paź 2007, 15:54
- Posty: 114
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6