Bierze olej (spalanie oleju) – diesel

Postprzez chris_ox » 13 sie 2010, 16:11

"W tym wątku doczytałem się jedynie wymiany uszczelki pokrywy zaworów"

Dokładnie tak. Nigdzie nie doczytałem się żeby trzeba było wymieniać uszczelniacze przewodów. W każdym bądź razie ja takowych nie wymieniałem i żadnych wycieków nie zlokalizowałem :) dzięki bogu. Niech może wypowie się ktoś kto ma więcej wiedzy na ten temat.

Osobiście powiem że nawet uszczelki nie trzeba wymieniać jeśli jest w dobrym stanie tylko odrobine silikonu na ostre krawędzie jak to wcześniej było wspominane.

Pozdrawiam chris_ox
Początkujący
 
Od: 5 sty 2009, 21:43
Posty: 7
Skąd: Oxford / Rybnik
Auto: Mazda6, 2.0 Diesel (TS2) 136km, 2003

Postprzez darekn01 » 17 sie 2010, 16:10

Mam ten sam problem, silnik 2,0 136 KM diesel bierze 1 l oleju Mobil1 5W30 na 2kkm, przy gwałtownym przyśpieszaniu kopci <płacze>. Byłem u mechanika w Łodzi zajmującego się mazdami a ten zaproponował generalny remont silnika za 5 tys. Jutro zmieniam podkładki pod wtryskiwaczami u znajomego mechanika... Zobaczymy co to da...
darekn01
 

Postprzez causa1980 » 17 sie 2010, 18:09

To ciebie pocieszę. Jestem właśnie po wymianie podkładek pod wtryskami oraz czyszczeniu smoka w misce olejowej (to też radzę zrobić). Podkładki 16 zł, ale wymiana trochę trwa. Stare podkładki były niemal spalone po jednej stronie i mój zaufany mechanik stwierdził, że to może być to, ale na 100% nie ma pewności. Za tydzień powinienem wiedzieć, czy bierze olej. Jak coś to pytaj na maila. Radzę zmienić olej na 5W60. To również może pomóc. Koszt niewiele większy niż 5W30, ale jest o wiele lepszy. Wcześniej był Castrol, teraz też ale ten 5W60.

Inni mieli ten sam problem, po wymianie tych podkładek problem im znikł, więc ja również mam nadzieję. Napisz, jak cos będziesz więcej wiedział.

Pozdrawiam
Paweł
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 13:06
Posty: 14
Auto: Mazda 6 kombi 2,0 136 KM diesel 2005

Postprzez darekn01 » 18 sie 2010, 18:43

Jestem po wymianie tych feralnych uszczelek. Zmiany diametralne... :D Nie kopci po odkręceniu wlewu od oleju, od razu czuć pod pedałem gazu że przybyło mocy.

Koszty:
– 91 pln podkładki w ASO
– 190 pln filtr + nowy olej 5W30 Mobil 1 Super 3000
– 300 pln robocizna (w tym wymiana uszczelek, czyszczenie sporej ilości nagarów + smoka w misce olejowej, praktycznie cały dzień roboty)
darekn01
 

Postprzez causa1980 » 18 sie 2010, 19:48

U mnie podobnie cenowo. Ja też odczułem, że auto mi lepiej się zbiera i silnik bardziej równo pracuje. Ale to moje jedynie przypuszczenia, bo na co dzień autem jeździ moja narzeczona. Ja wlałem jednak Castrol 5W60, ponoć lepszy. Przez tydzień będę testował auto i napiszę, czy wszystko ok. Następne auto jednak już nie Mazda... zastanawiam się nad Passatem CC 2,0 TSI 200 KM... oczywiście dla narzeczonej:)
Paweł
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 13:06
Posty: 14
Auto: Mazda 6 kombi 2,0 136 KM diesel 2005

Postprzez rafusmaximus » 18 sie 2010, 19:56

causa1980 napisał(a):Radzę zmienić olej na 5W60


kolego, a co Ty? Na Saharze jeździsz i wyrzutnie rakiet ciągasz dla Mauretańskich terrorystów, że zalewasz olej z lepkością letnią aż 60 do tego Castrol?!
Mazda zaleca lepkość letnią 30, konkretnie Dexelia lub Elf 5W-30 (wówczas najbardziej energooszczędny jest silnik), no chyba, że motor jest już zajechany, nie przyjmuje zbyt rzadkiego oleju przy wyższych temperaturach, jeździsz przy większych niż normalnie obciążeniach termicznych i mechanicznych, to można zalać 50, przynajmniej przy temp. oleju +90~100 C stabilniejsza będzie jego lepkość dla zajechanych motorków, ale 60? To już padaka! Nic dziwnego, że miałeś zapieczone podkładki. Szok <oczy>
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez causa1980 » 18 sie 2010, 20:48

Dotychczas jeździł właśnie na 5W30. Ten 5W60 jest zalany jednorazowe dla oceny co się będzie działo. Potem wrócę do 5W30 jakiś mobil albo coś innego, na pewno już nie Castrol.
Paweł
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 13:06
Posty: 14
Auto: Mazda 6 kombi 2,0 136 KM diesel 2005

Postprzez sowikPL » 18 sie 2010, 21:14

causa1980 napisał(a):Jestem właśnie po wymianie podkładek pod wtryskami oraz czyszczeniu smoka w misce olejowej (to też radzę zrobić).


causa1980 a jak tam u Ciebie smok bardzo byl zaklejony i napisz ile kilosow masz nalatane???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez causa1980 » 18 sie 2010, 21:21

Smok był mocno zaklejony. Ponoć to normalne i trzeba czyścić raz na jakiś czas. 144 tyś przejechane.
Paweł
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 13:06
Posty: 14
Auto: Mazda 6 kombi 2,0 136 KM diesel 2005

Postprzez Grzyby » 18 sie 2010, 21:23

causa1980 napisał(a):Ponoć to normalne

Guzik prawda :P
Dziwne że mój przy 170kkm był czysty ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Myjk » 18 sie 2010, 21:26

causa1980 napisał(a):Ponoć to normalne i trzeba czyścić raz na jakiś czas. 144 tyś przejechane.

144 tys. przejechane od poprzedniego czyszczenia smoka?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez rafusmaximus » 18 sie 2010, 21:26

Mój przy 130 też był czysty, do tego podkładki wyglądały normalnie (oryginały)...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez sowikPL » 18 sie 2010, 21:27

causa1980 jeszcze jedno pytanie czy mechanicy nie mieli problemu z odklejeniem miski?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez causa1980 » 19 sie 2010, 08:30

Nie wiem, kiedy był czyszczony smok, bo auto kupione zostało w marcu 2010. Pewnie wcześniej nikt tego nie czyścił. Nie było problemu z miską olejową. Mechanicy jeszcze ja pomalowali, bo lekka rdza była.
Paweł
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 13:06
Posty: 14
Auto: Mazda 6 kombi 2,0 136 KM diesel 2005

Postprzez causa1980 » 19 sie 2010, 08:31

Dodam jeszcze, że teraz auto jeździ zdecydowanie lepiej i ma o wiele większą moc.
Paweł
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 13:06
Posty: 14
Auto: Mazda 6 kombi 2,0 136 KM diesel 2005

Postprzez Myjk » 19 sie 2010, 08:40

causa1980 napisał(a):Nie wiem, kiedy był czyszczony smok, bo auto kupione zostało w marcu 2010.

Widzisz, czyli po 5 latach użytkowania przez kogoś. Jeśli miałeś brudny smok, to albo auto ma dużo większy przebieg niż deklarowane 144tkm, albo było coś grzebane przy wtryskach bez wymiany podkładek, albo te prace zostały źle wykonane. A może nawet wszystko powyższe naraz.

causa1980 napisał(a):Dodam jeszcze, że teraz auto jeździ zdecydowanie lepiej i ma o wiele większą moc.

Ja dodam z kolei, że jest coś takiego jak przycisk Edytuj ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez causa1980 » 19 sie 2010, 08:49

Przebieg jest ok. Mogło być zawsze coś robione, tego nie da się stwierdzić. Mam nadzieję, że teraz będzie już ok.

Te podkładki były z jednej strony jakby przypalone, czarne, więc na pewno coś z nimi było nie tak.

EDYTUJ – hmmm... masz rację, ale nie ma potrzeby mnie pouczać... będę o tym pamiętał.
Paweł
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 13:06
Posty: 14
Auto: Mazda 6 kombi 2,0 136 KM diesel 2005

Postprzez Myjk » 19 sie 2010, 08:59

causa1980 napisał(a):Przebieg jest ok.

Wiesz to... skąd?

causa1980 napisał(a):ale nie ma potrzeby mnie pouczać

Nie pouczam, a zwracam Twoją uwagę na tę funkcjonalność.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez causa1980 » 2 wrz 2010, 12:35

No i jest sukces. Po wymianie podkładek pod wtryskami i czyszczeniu smoka w misce olejowej Mazda przestała brać olej:)
Paweł
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 13:06
Posty: 14
Auto: Mazda 6 kombi 2,0 136 KM diesel 2005

Postprzez causa1980 » 18 wrz 2010, 17:57

Nie mam pojęcia...
Paweł
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 13:06
Posty: 14
Auto: Mazda 6 kombi 2,0 136 KM diesel 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6