Styropian/podkłądy pod panele do wyciszenia bagażnika

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Radex » 25 mar 2010, 09:32

Tak czytam sobie forum szukając jakiegoś taniego rozwiązania (nie musi być rewelacji) i pomyślałem o styropianie np FS100 (twardy)
Gdyby kupić 2-3 arkusze 1centymetrowe mozna by chociaz sam bagaznik wytłumić, tylko jakie będą tego efekty? najlepiej po prostu sprawdzić bo styropian nie jest okropnie drogi. ale moze ma ktos doswiadczenie w tym temacie?
same nadkola jednak trzeba bedzie matą, ale spód można by styropianem :> <co?>

edit:
jeszcze jeden pomysł mi wpadł do głowy...
podkłady pod panele np takie grubsze ok 7mm ze zmielonego mdf-u bodajrze:
Obrazek
z praktyki wiem ze dobrze wygluszaja podloge
ale z drugiej strony chłoną wilgoć,

jeśli już to może te podkłady:
Obrazek
Ostatnio edytowano 25 mar 2010, 09:51 przez Radex, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Tobo » 25 mar 2010, 09:51

Wydaje mi się, że to niezbyt dobry pomysł, bo:
– styropian sam w sobie nie ma zbyt dobrych właściwości wygłuszających (jest twardy i przenosi dźwięk całkiem dobrze)
– wydaje bardzo nieprzyjemne dźwięki, piski w wyniku minimalnego ocierania się o podłogę bagażnika, co prawda po czasie to ustępuje jak się już "dotrze"
– jeśli styropianowa podłoga nie będzie się składała z jednej części (a raczej nie będzie), to poszczególne kawałki styropianu będą pomiędzy sobą niemiłosiernie ćwierkały i należy je razem skleić
– styropian musiałbyś zabezpieczyć od góry jakąś płytą (np pilśniową taką jak tył starej meblościanki), albo innym wynalazkiem który zabezpieczy go przed dziobaniem przez bajzel wożony w bagażniku
– jak już zabezpieczysz, to powstaje problem podskakiwania styropianu i płyty w rytm muzyki wprost proporcjonalny do natężenia basów

Ja użyłem kiedyś styropiany do wyrównania podłogi po instalacji lpg – stąd moje doświadczenia. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o wygłuszanie, to nie jest to dobry pomysł. Lepiej zainwestować w maty, albo jakieś inne ustrojstwo np. w spay'u.
Ostatnio edytowano 25 mar 2010, 09:56 przez Tobo, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Radex » 25 mar 2010, 09:54

no ale chyba np w 626 GE jest właśnie na dnie bagaznika płyta z przyklejonym styropianem o ile dobrze pamietam wiec moze warto sprobowac?

a co z tymi podkladami pod panele? ten z mdfu chyba by byl najlepszy bo fajnie wyglusza i nie trzeszczy. tylko ta wilgoć.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Tobo » 25 mar 2010, 09:57

Pomysł z podkładami pod panele też ma wady. Główna to tak jak zauważyłeś chłonięcie wilgoci. Inne to wielkość – będzie trzeba to poskładać z kilku kawałków i jak je połączysz? Jak ich nie połączysz to w ogóle będzie bez sensu. Moim zdaniem to się zupełnie nie nadaje.

W focusie też mam styropian na dnie, ale to nie jest taki zwykły styropian, on jest taki jakiś bardziej gumowy, nie kruszy się jak ten do ocieplania, nie piszczy i jest w jednym kawałku.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 12:46

Tobo ma racje, styropian odpada. Uwierz. Chyba najrozsadniej matami jesli ma byc tanio, ale zwroc uwage na takie ktore w miare mozliwosci jak najmniej pochlaniaja wilgoci.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Tobo » 25 mar 2010, 13:37

krzych napisał(a):Tobo ma racje, styropian odpada. Uwierz. Chyba najrozsadniej matami jesli ma byc tanio, ale zwroc uwage na takie ktore w miare mozliwosci jak najmniej pochlaniaja wilgoci.

Moim zdaniem takie maty też odpadają całkowicie, może i bardziej niż styropian.
Jestem przekonany, że po czasie będzie w nich hodowla pleśni i grzybów o niekoniecznie przyjemny zapachu prawdziwków. Poza tym, cały czas pozostaje problem połączenia tych mdf'owych mat razem. Ponieważ używałem kiedyś takich podkładów o grubości 7mm, to wiem, że będzie to bardzo trudne, bo są one całkowicie nietrwałe mechanicznie. Przyklejenie ich do podłogi raczej też odpada, bo wcześniej, czy później się rozwarstwią.

Reasumując. Oba rozwiązania moim zdaniem są bez sensu jeśli chodzi o jakikolwiek efekt wygłuszenia.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 14:50

Te plastikowe chyba nie maja peforacji az tak duzej zeby grzyby ja polubily...? (mysle o tych co sie pod panele rzuca – typowa pianka plastikowa, tyle ze elastyczna)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Tobo » 25 mar 2010, 15:33

krzych napisał(a):Te plastikowe chyba nie maja peforacji az tak duzej zeby grzyby ja polubily...? (mysle o tych co sie pod panele rzuca – typowa pianka plastikowa, tyle ze elastyczna)

No tak, ale jakie będzie to miało właściwości wytłumiające? Obawiam się, że żadne lub bliskie zera.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 16:06

Jakies tam ma, ale niewielkie – ale Radex ma niewielkie wymagania przeciez ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Radex » 25 mar 2010, 18:45

nie jestem audiofilem. chce tylko troszke wygluszyc glosny bagaznik w GF-ce
sama pianka moze i marne ma wlasciwosci tlumiace ale jakies tam zawsze ma. pracowalem w markecie budowlanym to troszke wiem o tym ze jednak takie pianki tez tlumia, sa tez pianki grubsze, bardziej zbite ktore bardziej tlumia, nawet na opakowaniach mozna doczytac sie ile dB tłumią
ale mysle ze sprobowac warto bo mam w piwnicy troche takich podkladow i gdyby efekt byl jak dla mnie zadowalajacy to fajnie bo nie musze kupowac mat za 100-200 zl ;) takie jest glowne zalozenie bo jak widac w moim podpisie.... I NEED MONEY!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 21:09

Jesli Ci wyjdzie choc troche, opisz.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Sebaloz » 4 sie 2010, 23:46

Może bitumiczna taśma dekarska Soudaband/Tytan?

Obrazek
Na tyle wystarczyła rolka 10cm x 10m za 35zł
Obrazek
Efekt?
Obrazek
Odgłosy z komory bagażnika "przesunęły" się bliżej tylnej kanapy i nadkoli...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 23:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez Lukas007 » 8 sie 2010, 19:38

Bo dla dobrego efektu trzeba wygluszac takze pod tylna kanapa i wokol nadkoli ... najlepiej razem z cala podloga ... ja Soudal'em robilem tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Sebaloz » 9 sie 2010, 19:23

Wiem, wiem, materiał już zakupiony :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 23:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez zaczek111 » 13 sie 2010, 14:27

Soudal jest dobry-też mam go trochę w aucie, ale dalej jest głośno i mogło by być ciszej ;) Zastanawiam sie nad położeniem jeszcze takiej warstwy (tylko o grubości 1cm) http://allegro.pl/item1182702482_apama_ ... zenie.html
czytałem że sprawdza sie ta pianka i co najwazniejsze nie pochłania wilgoci!!!! Jesli ktoś z Was używał takie cuda to dajcie znac czy warto zainwestowac kilka złotrych <co?>

Wykonuje Pomiary ilości dB- chetnych zapraszam na PW.


143,4dB i to jeszcze nie koniec ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2009, 17:43
Posty: 533
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 2.3GY 03r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje