Duże spalanie, zapchane wtryski, przepływomierz...

Postprzez rutilus » 21 sie 2005, 23:57

Moja Madzia, to 323F BG 1994r. 1.6 16v LPG

Jest z nią taki problem, że bardzo dużo mi spala (nawet 15l/100km)
Szukałem długo przyczyny i w końcu ostatnio zauważyłem, że w plastikowym kolanku (nie wiem, jak to się fachowo nazywa) pomiędzy przepływomierzem a filtrem powietrza jest szczelina, wielkości 1,5mm na 50mm. Zakleiłem ją dobrze silikonem i postanowiłem, że wyczyszczę wtryskiwacze, które prawdopodobnie się zatkały właśnie przez to, że dostawały lewe, brudne i zimne powietrze spod maski...
Dodam, że wogóle się nie znam na mechanice i dla tego pytam:
Czy to możliwe, że przez tę szczelinę moja Madzia mi tyle spala i przez to zatkały sie wtryski ??
Nie zdążyłem jeszcze sprawdzić, ile spala gazu, ani benzyny ale może ktoś mnie podtrzyma na duchu i powie, żę cała wina tkwiła właśnie w tym !!

Proszę o ocenę sytuacji ;)
rutilus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 21:37
Posty: 36
Skąd: Szczerców
Auto: 323f BG '94 1.6 16V LPG

Postprzez Briareos » 22 sie 2005, 00:28

rutilus napisał(a):w plastikowym kolanku (nie wiem, jak to się fachowo nazywa) pomiędzy przepływomierzem a filtrem powietrza jest szczelina
Sam sobie odpowiedziałeś. Silnik brał lewe powietrze (sądząc po wymiarach tej "szczeliny", to go sporo brał) i to w dodatku kompletnie niefiltrowane. To czego oczekiwać...
Przez takie otwory to i małe muszki mógł do wtrysków zaciągać hahaha
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez rutilus » 22 sie 2005, 00:33

:) Podtrzymałeś mnie bardzo na duch :)
Ale czy mógł przez to palić aż tyle ??
rutilus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 21:37
Posty: 36
Skąd: Szczerców
Auto: 323f BG '94 1.6 16V LPG

Postprzez Briareos » 22 sie 2005, 00:55

No tego, to Ci nie powiem. Może lokalni "magicy" będą wiedzieć więcej, ale ciężko się diagnozuje siedząc przed monitorem... Jeśli dziura jest tam, gdzie myślę że jest (czy też była), to w sumie nie powinien tak żłopać... chyba, że ci jeszcze sonda lambda skisła. Jak wyglądają wolne obroty a jak jazda? Ile trzyma, czy się dusi? Problemów z odpalaniem nie ma?
Ja bym się na razie nie przejmował zanadto, tylko zalał benzyny i sprawdził spalanie po załataniu dziury. Nie wiem, co dają te specyfiki do czyszczenia wtrysków, dolewane do paliwa, ale na razie nikt się nie skarżył, że mu rozwaliło wtryskiwacze – więc zaszkodzić nie zaszkodzi. 30zł można przeboleć. Gorzej, jak coś wpadło i uszkodziło przepływomierz... jeśli to jest ten patent z gorącym drutem, B8BF czy jak to się tam zwie, to będą wydatki.
Nie warto się martwić na zapas. Jak możesz, to zrób sobie diagnostykę komputera opisaną na FORUM – może coś wykrył.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez rutilus » 22 sie 2005, 11:28

Obroty są bardzo małe po odpaleniu (600 obr.) ale z odpaleniem nie mam problemu. Na benzynie się auto dusi na wysokich obrotach. Jak silnik się rozgrzeje, to już jest OK i obroty okolo 1.000.

A co trzeba mieć, żeby taką diagnostykę sam zrobić ??
rutilus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 21:37
Posty: 36
Skąd: Szczerców
Auto: 323f BG '94 1.6 16V LPG

Postprzez Briareos » 22 sie 2005, 11:33

Na zimnym silniku też masz cały czas tylko 600 obrotów? Czy zanim nie nabierze temperatury jest nieco powyżej 1000?
<czytaj> Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

Tak właśnie zauważyłem, że masz LPG... nie miałeś czasem strzału, co? Bo i uszkodzenie by się mniej więcej zgadzało. Niestety, problemy z benzyną mogą być spowodowane uszkodzeniem instalacji gazowej – a tu to nie będę nawet próbował zgadywać, bo się nie znam.
Ostatnio edytowano 22 sie 2005, 11:36 przez Briareos, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez rutilus » 22 sie 2005, 11:35

Jak odpalę – jest 600 obrotów i dopiero jak nabiera temperatury, to się obroty podnoszą do okolo 1.000.
rutilus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 21:37
Posty: 36
Skąd: Szczerców
Auto: 323f BG '94 1.6 16V LPG

Postprzez Briareos » 22 sie 2005, 11:44

Masz za niskie wolne obroty po uruchomieniu – na zimnym silniku jest tak ok. 1.500, zanim nie zacznie się nagrzewać, wtedy spada do ok. 800. Co do przyczyny... obawiam się że musisz się zgłosić z tym pytaniem do działu LPG.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez rutilus » 22 sie 2005, 11:49

Ok dzieki. Pogmeram jeszcze, a zaraz idę diagnostykę zrobić :]
rutilus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 21:37
Posty: 36
Skąd: Szczerców
Auto: 323f BG '94 1.6 16V LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323