Wspomaganie kierownicy -działanie, awarie i pytania
Witam,
Wiem, że w tym wątku wypowiadały się osoby którym padły pompy wspomagania i poprzedzone to było głośną pracą pomp i kłopotami ze wspomaganiem. Otóż jakiś czas temu moim samochodzie zaczął być słyszalny nowy dźwięk
Jak na moje ucho to wydobywa się on właśnie z okolic pompy wspomagania. Jest on podobny do bzyczenia komara i nie powiem żeby zagłuszał silnik. Ze wspomaganiem nie mam najmniejszych problemów. Czy u osób którym padły pompy występował podobny objaw? Ile minęło czasu aż pompa odmówiła współpracy? Mniej więcej w tym samym czasie co pojawił się ten odgłos w moim aucie robiony był również rozrząd (z pompą). Czy pompa wody może wydawać takie odgłosy? Gdzie ona jest umiejscowiona?
Wiem, że w tym wątku wypowiadały się osoby którym padły pompy wspomagania i poprzedzone to było głośną pracą pomp i kłopotami ze wspomaganiem. Otóż jakiś czas temu moim samochodzie zaczął być słyszalny nowy dźwięk
A u mnie z pompą było tak zaczeła głośno pracować więc się strasznie zdziwiłem wszedłem pod samoczód a tam.... urwane dolne mocowanie pompy i pompa wisi pod nie naturalnym kątem (jest krzywo) Znajomy mechanik dospawał podkładkę , przykręcił , pompa wisi prosto tak jak być powinno i pracuje o wiele ciszej. Ciekawe zjawisko nie ? Jak zresztą całe wspomaganie i umieszczenie filtra przeciw pyłkowego he he he.
-
ogro2
Powiększyłem grono osób którym pompa umarła
Naiwnie liczyłem, że pomoże wymiana płynu, efekt taki że pompa nowego płynu nie chciała przyjąć (weszło tylko jakieś 100 ml pewnie tyle co w zbiorniczku wyrównawczym) i pompa jest bez płynu.
Uziemiłem madzię, ale będę musiał pojechać w końcu na wymianę pompy i wygląda na to że nawet jakiś 200-300 km.
Czy mogę (spokojnie) pojechać bez płyny w pompie
Nie chciałbym jeszcze czegoś uszkodzić.
A może zna ktoś serwis w dolnośląskim, gdzie ogarną temat wymiany pompy
Naiwnie liczyłem, że pomoże wymiana płynu, efekt taki że pompa nowego płynu nie chciała przyjąć (weszło tylko jakieś 100 ml pewnie tyle co w zbiorniczku wyrównawczym) i pompa jest bez płynu.
Uziemiłem madzię, ale będę musiał pojechać w końcu na wymianę pompy i wygląda na to że nawet jakiś 200-300 km.
Czy mogę (spokojnie) pojechać bez płyny w pompie
A może zna ktoś serwis w dolnośląskim, gdzie ogarną temat wymiany pompy
- Od: 24 cze 2009, 12:34
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB
Witam,
Jestem kolejną ofiarą pompy wspomagania;)
I związane z nią pytanie: podobno od 2008 roku wkładane były inne pompy niż wcześniej – czy jest między nimi duża różnica w kształcie/rozmiarze?
pozdrawiam
Maciek
Jestem kolejną ofiarą pompy wspomagania;)
I związane z nią pytanie: podobno od 2008 roku wkładane były inne pompy niż wcześniej – czy jest między nimi duża różnica w kształcie/rozmiarze?
pozdrawiam
Maciek
-
rybakila
rybakila napisał(a):I związane z nią pytanie: podobno od 2008 roku wkładane były inne pompy niż wcześniej – czy jest między nimi duża różnica w kształcie/rozmiarze?
Z tego co widziałem to od 2009 roku pompy mają nie 3 a 2 gniazdka.
Aby miec pewność, że pompa będzie pasować sprawdza się także kolor gniazd (czarny lub szary).
Nie wiem czy to dużo zmienia, ale najlepiej mieć pompę z taką samą ilością i kolorem gniaz jak stara pompa.
A ja jeszcze raz pozwolę sobie spytać jakie jest ryzyko przejażdżki bez płynu w pompie
- Od: 24 cze 2009, 12:34
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB
No to w Obamowie już jest akcja serwisowa
http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Samoc ... omosc.html
Biuletyn: TSB: 06-002/09
http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=154206.0
http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Samoc ... omosc.html
Biuletyn: TSB: 06-002/09
http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=154206.0
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
Witam,
Ja właśnie odwiedziłem ASO Mazdy podałem VIN i czekam na weryfikację. Jednak czytając link: http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=154206.0 moja mazda 3 się kwalifikuje. Strasznie irytuje mnie notorycznie zapalająca się kontrolka okładu wspomagania przy parkowaniu. Mam nadzieję że Mazda mi to naprawi.
Pozdrawiam
Lukasz
Ja właśnie odwiedziłem ASO Mazdy podałem VIN i czekam na weryfikację. Jednak czytając link: http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=154206.0 moja mazda 3 się kwalifikuje. Strasznie irytuje mnie notorycznie zapalająca się kontrolka okładu wspomagania przy parkowaniu. Mam nadzieję że Mazda mi to naprawi.
Pozdrawiam
Lukasz
- Od: 8 maja 2010, 00:52
- Posty: 92
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM
Lukaszgracz napisał(a):Witam,
Ja właśnie odwiedziłem ASO Mazdy podałem VIN i czekam na weryfikację. Jednak czytając link: http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=154206.0 moja mazda 3 się kwalifikuje. Strasznie irytuje mnie notorycznie zapalająca się kontrolka okładu wspomagania przy parkowaniu. Mam nadzieję że Mazda mi to naprawi.
Pozdrawiam
Lukasz
Napisz prosze po naprawie co bylo przyczyna zapalania sie tej kontrolki wspomagania.Ja tez mam ten problem.
- Od: 28 mar 2010, 19:14
- Posty: 55
- Auto: Mazda 3
Przecież macie napisane
na stronie głównej klubu z jakiego powodu jest ta akcja serwisowa 

W pojazdach tych, w wyniku zanieczyszczenia płynu układu wspomagania może dochodzić do awarii elektrycznie napędzanej pompy, smarowanej tym olejem. W takiej sytuacji na desce rozdzielczej zapali się kontrolka sygnalizująca przejście układu wspomagania w tryb awaryjny oraz odczuwalne będzie zwiększenie oporu układu kierowniczego.[...]
Rurka rurką, ja jednak sądzę że winna wszystkiemu jest pompa elekrtohydrauliczna – po prostu nie sprawdza się w tym aucie.
U mnie wadliwe jej działanie ojawia się to na dwa sposoby:
1. Przy wielokrotnym kręceniu kierownicą np. na parkingu zapala się u mnie kontrolka układu wspomagania. Spowodowane jest to oporem jaki stawiają opony podczas kręcenia, pompa nie domaga i pojawia się komunikat awarii.
2. Chcąc szybko (dynamicznie) włączyć się do ruchu skrecajać kierownicą nagle w lewo i szybko chcąc odbić w prawo to..... w prawo wspomaganie u mnie w ogóle niedziała, kierownica działa jak p w polonezie bez wspomagania. I tu znów sprawdza się to że pompa poprzez opór jaki wytwarzają koła nie daje rady sprężyć płynu hydraulicznego.
Daję głowę że to jest wina pompy. Czekam na telefon od Mazdy czy mój samochod bedzie zrobiony w ramach akcji.
U mnie wadliwe jej działanie ojawia się to na dwa sposoby:
1. Przy wielokrotnym kręceniu kierownicą np. na parkingu zapala się u mnie kontrolka układu wspomagania. Spowodowane jest to oporem jaki stawiają opony podczas kręcenia, pompa nie domaga i pojawia się komunikat awarii.
2. Chcąc szybko (dynamicznie) włączyć się do ruchu skrecajać kierownicą nagle w lewo i szybko chcąc odbić w prawo to..... w prawo wspomaganie u mnie w ogóle niedziała, kierownica działa jak p w polonezie bez wspomagania. I tu znów sprawdza się to że pompa poprzez opór jaki wytwarzają koła nie daje rady sprężyć płynu hydraulicznego.
Daję głowę że to jest wina pompy. Czekam na telefon od Mazdy czy mój samochod bedzie zrobiony w ramach akcji.
- Od: 8 maja 2010, 00:52
- Posty: 92
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM
Witam
Jestem również prawdopodobnie ofiarą nie działającej poprawnie pompy paliwowej
Problem opisany jest w artykułach
http://www.motonews.pl/wiadomosci/news- ... azda5.html
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,8280144,M ... gania.html
http://www.auto-motor-i-sport.pl/wiadom ... 10081.html
Kupiłem samochód 2 tyg temu i od razu tka niespodzianka.
Wspomaganie wyłączyło mi sie juz 5 razy podczas jazdy. Trzeba się zatrzymać i ponownie uruchomić silnik i działa przez jakiś czas... Jest to troche niebezpieczne podczas skrętu bo opór na kierownicy jest dość duży.
Byłem wczoraj w ASO Mazda na LIwskiej w Warszawie i koszt naprawy, wymiana pompy elektrycznej 650zł, przewodu hydraulicznego 550zł i 10l oleju 400zł, robocizna 300, w sumie 1900zł
!
Troche jestem w szoku, le co zrobic, moze macie jakies inne rozwiązania, z góry dzięki za pomoc.
pozdr
Jestem również prawdopodobnie ofiarą nie działającej poprawnie pompy paliwowej
Problem opisany jest w artykułach
http://www.motonews.pl/wiadomosci/news- ... azda5.html
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,8280144,M ... gania.html
http://www.auto-motor-i-sport.pl/wiadom ... 10081.html
Kupiłem samochód 2 tyg temu i od razu tka niespodzianka.
Wspomaganie wyłączyło mi sie juz 5 razy podczas jazdy. Trzeba się zatrzymać i ponownie uruchomić silnik i działa przez jakiś czas... Jest to troche niebezpieczne podczas skrętu bo opór na kierownicy jest dość duży.
Byłem wczoraj w ASO Mazda na LIwskiej w Warszawie i koszt naprawy, wymiana pompy elektrycznej 650zł, przewodu hydraulicznego 550zł i 10l oleju 400zł, robocizna 300, w sumie 1900zł

Troche jestem w szoku, le co zrobic, moze macie jakies inne rozwiązania, z góry dzięki za pomoc.
pozdr
Ostatnio edytowano 3 wrz 2010, 11:36 przez czarnybond, łącznie edytowano 2 razy
A-N-D-R-Z-E-J
...Jeszcze takie pytanie:
Nie posiadam gwarancji bo samochód został sprowadzony z Francji a poprzedni właściciel jej nie serwisował w ogóle i gwarancja przepadła.
Jeżeli ta cała akcja zwiazana z awarią wspomagania kierownicy wynika z wady fabrycznej to czy ASO MAzda nie powinna mi wykonać tejże naprawy bezpłatnie, JAK UWAŻACIE i czy ktoś z Was ma podobny problem
dziękuję i pozdr
Andrzej
Nie posiadam gwarancji bo samochód został sprowadzony z Francji a poprzedni właściciel jej nie serwisował w ogóle i gwarancja przepadła.
Jeżeli ta cała akcja zwiazana z awarią wspomagania kierownicy wynika z wady fabrycznej to czy ASO MAzda nie powinna mi wykonać tejże naprawy bezpłatnie, JAK UWAŻACIE i czy ktoś z Was ma podobny problem
dziękuję i pozdr
Andrzej
A-N-D-R-Z-E-J
Oczywiście że to powinno być załatwione niezależnie od gwarancji. Firma odpowiada za kilkaset tysięcy "nieskręcających" aut na drogach europy...
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
emilioestewez napisał(a):Oczywiście że to powinno być załatwione niezależnie od gwarancji. Firma odpowiada za kilkaset tysięcy "nieskręcających" aut na drogach europy...
Pytałem w ASO MAZDA o to i powiedzieli że zrobią to tylko jeśli zapłacę ze swojej kieszeni. W jaki sposób mogę wyegzekwować taką naprawę na koszt producenta, może wiesz.
Jestem posiadaczem auta od niedawna i jestem zielony w tego typu sprawach.
pozdrawiam
A-N-D-R-Z-E-J
Jak dzwoniłem do ASO MAZDA w Lublinie powiedziano mi że Mazda nie prowadzi żadnej akcji serwisowej
Po podaniu VIN powiedzieli że auta z USA nie bedą serwisowane w Europie!!
ASO Kraków tam również nikt nic nie słyszał o akcji serwisowej.
Dopiero w "Auto 2000 Paweł Sójka" w W-wie dowiedziałem się że:
– po pierwsze że w październiku serwisy będą oficjalnie coś wiedzieć i znac jakie auta podlegają
– po drugie ponoć dotyczy to modeli BL
– auta z USA nie będą serwisowane bezpłatnie
Po podaniu VIN powiedzieli że auta z USA nie bedą serwisowane w Europie!!
ASO Kraków tam również nikt nic nie słyszał o akcji serwisowej.
Dopiero w "Auto 2000 Paweł Sójka" w W-wie dowiedziałem się że:
– po pierwsze że w październiku serwisy będą oficjalnie coś wiedzieć i znac jakie auta podlegają
– po drugie ponoć dotyczy to modeli BL
– auta z USA nie będą serwisowane bezpłatnie
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Witam, dziś "grzebałem" troszkę pod maską mojej madzi i po odpaleniu na postoju autka usłyszałem cichy szum pompy wspomagania (wcześniej tego nie słyszałem, lub nie zwróciłem na ten odgłos uwagi).Mam pytanko czy ta pompa pracuje non stop, czy tylko przy ruszaniu kierownicą. Czy to normalne że po odpaleniu auta ona od razu się załącza. Przy otwartej masce praca pompy jest wyraźnie słyszalna z odległości 1,5-2m od samochodu, a w dalszej odległości jest już zagłuszana przez pracę silnika. Czy to normalne?? Czy ta pompa ma jakiś przekaźnik, który mógł się "skleić" 
- Od: 3 kwi 2010, 23:04
- Posty: 13
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość